Jak vycházíte s financemi?

Od: Datum: 01.02.13 15:15 odpovědí: 65 změna: 04.02.13 12:06
avatar

Otázka mě napadla při nakupování v jednom nejmenovaném supermarketu, kdy mi byl ukraden vozík i se zeleninou. Když jsem se dívala kolem sebe a hledala ho, tak jsem viděla jen nezúčastněné pohledy lidí. Každý byl zaměřený na ten svůj nákup, kde je co v akci, tak hned raději dvakrát to vzít, však vozík je veliký, tam se toho vleze. S financemi, těmi domácími, je to mizerné. Šetřím, kde se dá. A jímá mě hrůza ze dnů budoucích. Aby nebylo ještě hůř. Nenarodila jsem se do bohaté kolébky, nevdala jsem se za boháče, netuneluji státní rozpočet ani nepracuji na státních zakázkách, nejsem v politice. Takže jsem takový ten běžný vzorek populace, který někteří movitější občané rádi nazývají odporným slovem socka, případně lůza. Nemyslím si však, že by to bylo to nejsprávnější označení. Jak to máte vy? Vycházíte s financemi? Šetříte? A když ano, tak na čem? Věříte, že bude lépe? Nebo utápíte svůj žal v slzách, případně v levném alkoholu se stopami metanolu?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.02.13 15:22
avatar

Ahoj Eulalie, taky jsem takový ten "běžný vzorek", ale v tuto chvíli větší problémy nemám... je pravda, že jsem na dovolené nebyla několik let, oblečení kupuju v sekáči a u vietnamce, ale já to zas tolik neřeším... hlavně že mám na splácení hypotéky, co jíst a kde bydlet - to, mám pocit, je v dnešní době pro mnohé docela luxus... *ee*

Datum: 01.02.13 15:40
avatar

Dík za optání. Nenarodil jsem se do bohaté kolébky, neoženil jsem se za boháče, netuneluji státní rozpočet ani nepracuji na státních zakázkách, nejsem v politice. Přesto se mám docela dobře, mám rodinu, dvě děti a na dovolenou letos asi pojedeme do Řecka :)
Je to typické hlavně pro Američany, ale všiml jsem si toho i jinde, že i člověk na dně, poslední čistič bot, ti na otázku jak se mu daří s úsměvem odpoví, že skvěle. A je typické pro jiné národy, že jsou schopni skuhrat i u plného vozíku v supermarketu jak všechno stojí za hovno. Pokud máš střechu nad hlavou, denně teplé jídlo a čas na vysedávání u internetu, jsi na tom líp než 95% lidí na zeměkouli.
Datum: 01.02.13 15:54
avatar

Nechápu, proč do mě hned šijete a ryjete, pane Jethro. Ale tady na poradně je to typické a jen jsem čekala, kdy se podobný jako vy ozve a začne moralizovat. A nejlepší jsou ti, co sedí u počítače v práci a zneužívají tak výpočetní techniku svého zaměstnavatele. Ale to určitě nebude váš případ, viďte.

Od: ivik®
Datum: 01.02.13 16:49
avatar

Určitě se vám ozvou další známí rýpalové z této poradny, opravdu to tady je klasika od určitých lidí.Ale nic si z toho nedělejte.Někteří opravdu podle času vyobrazeného u jejich odpovědi sedí u počítače nonstop určitě i v pracovní době a pak tady kážou morálku a kdovíco ještě...Nenechte se rozhodit. Mám taky mnoho zkušeností...

Datum: 01.02.13 18:34
avatar

Díky :)

Datum: 01.02.13 18:04
avatar

Já si taky přišiju. Měla jste někdy hlad? Myslím třeba tři dny. Jezdíte na dovolenou? Počítač máte a takové (nevím) čtyři stovky na internet taky? Za to by jiní žrali čtrnáct dní. Máte boty? Mobil? TV? Otočíte kohoutkem a teče voda? Jinde se kvůli vodě válčí. No nic...

doplněno 01.02.13 21:27:

Eulalie, myslíte upřímně že člověk, který může být připojen k internetu, se má špatně?

Datum: 01.02.13 18:15
avatar

Jejdamane, zase jeden takový... moudrý, který bude poučovat a vysvětlovat. Akorát byste možná měl příště volit lepší slova. Nemyslím si, že chudí lidé např. v Africe by vám byli vděční, jak krásně se jich umíte zastat ..."Za to by jiní žrali čtrnáct dní". Máte dojem, že oni žerou?

Datum: 01.02.13 20:05
avatar

Ale vždyť to je pravda...tady jde jenom o to, že se zrovna v tomhle prostředí (západní, střední Evropa, Severní Amerika) vy máte hůř než dejme tomu polovina populace. Přitom tyhle části světa celkově vlastní nějakých 80 procent světového bohatství...v jiném prostředí (Afrika, Jižní Amerika) byste na tom zase vy se svým příjmem byla líp než většina lidí a nestěžovala byste si...ale je mi jasné (upřímně) že každý vidí svůj problém subjektivně...Ale přesto ještě poznámka- naše rodina na tom sice je s financemi celkem dobře (ale zase ne nějak extra), ale i moji známí, kteří si nemohou nějak vyskakovat a šetří kde se dá, si nastřádají pravidelně na pěknou dovolenou v Tatrách, jejich děti mají sice starší, ale i tak notebook a mobilní telefony atd. a nestěžují si. Ale třeba jste na tom ještě hůř...

Od: ruze®
Datum: 02.02.13 15:55
avatar

Pěkná rodinná dovolená v Tatrách? ) Tam jsou ,,pálky,,že raději jezdíme k moři do Chorvatska a vyjde to levněji! Dokuď máme střechu nad hlavou,teplo,co jíst,vlastní postel i ten internet a hlavně jsme zdraví a máme práci,tak to celkem jde.Je ale pravda,že spousta rodin a hlavně těch s malými dětmi už opravdu nemá z čeho ušetřit.

Datum: 02.02.13 17:07
avatar

Myslim že tam bydlí jejich příbuzní, takže ubytování zadarmo...jedou vlakem (jestli si to dobře pamatuju), vaří si a náplní jejich dovolené jsou pěší túry...vždycky když přijedou vypadají unavenější než když odjeli :D

Od: ruze®
Datum: 02.02.13 17:20
avatar

Tak to jedině takhle,to ano.Já už ale raději na dovolené volím aspoń polopenzi,když už jsme s tatíkem jen dva,tak se to dá,ale pokuď je rodina ještě s dětma,tak to by se asi dost prodražilo.

Datum: 01.02.13 21:20
avatar

Z mého pohledu žrát nemají co. A jaký dojem o jejich stravovacích návycích máte vy? Myslíte, že mohou zajít do hypermarketu?

Nezastávám se "jich". Upřímně, Afričani jsou mi u prdele. Já jen vás chci přivést k poznání, že se opravdu narozdíl od nich nemáte špatně.

Víte co? To je o žebříčku hodnot. Víte co to je? To je když... byste například zítra zjistila, že máte nevyléčitelnou nemoc. Nepřeju vám to ani náhodou. Ale umíte to porovnat? Umíte?

doplněno 01.02.13 21:28:

Eulalie, myslíte upřímně že člověk, který může být připojen k internetu, se má špatně?

doplněno 01.02.13 21:31:

Proč když píšete, že se snažíte šetřit kde se dá, nešetříte na i internetu? Protože vás těch pár stovek nevytrhne? Co?

Od: krkovicka*
Datum: 01.02.13 23:39
Tohle řekl div.herec Munzar to co pisete taky Když přijdete domu a rozsvítíte si,jste v teple a máte kde spát a sedět na židli pak jste na tom líp...(vaše slova) má to svojí podstatu.
Datum: 01.02.13 15:49
avatar

Z invalidního důchodu si vyskakovat v žádném případě nemůžu. Z "akcí" v Lidlu, Kauflandu, Tescu a Hypermarketu Albert jsem si udělala (abych se nezbláznila) sport - zaškrtávám letáky, a vařím podle toho, co je v akci. Dokonce jsem se přistihla, že mě to baví. Když je v akci brokolice, máme brokolici, a já nemusím vymýšlet, co bude k obědu :). Vzhledem k tomu, že denně zapisuji každý výdaj, kdaždou korunu, tak jsem spočítala, že tímto ušetřím určitě 1000 Kč měsíčně.

Jinak teď když se oteplilo, tak hned ráno vypínám plynový kotel, a zapínám ho až vpodvečer. Zrovna teď tu je asi 18 stupňů, ale už jsem si zvykla, tlustý svetr to jistí...Takže blahořečím za teplejší počasí. Protože se děsím faktury za plyn, raději se otužuji...*smich*

Datum: 01.02.13 18:40
avatar

Brokolici kupuji taky jedině v akci, jinak se mi zdá drahá. A došla jsem k zajímavému zjištění, že Kaufland je kupodivu v lesčems o hodně dražší než náš venkovský obchod, který je ale také součástí nějaké té sítě obchodů.

Od: neon®
Datum: 01.02.13 15:55
avatar

Udělal jsem si ze šetření koníčka - dobrovolná skromnost se tomu taky říká. Šetřit se dá naprosto na všem. Dříve, když jsem peníze neřešil, tak nebyl problém jíst v průměru za 100Kč/den. Teďka to v klidu zvládám za 50. Šetřím vším co jde - např. vodou, vypínám kohoutek co nejdříve. Nenechat svítit a běžet el. spotřebiče déle než je potřeba, ideálně vůbec. Chodit pěšky, na kole, vlakem, auto je zbytečné. Telefonovat jen když je potřeba, tzn. téměř nikdy. A hlavně spoustu věcí vůbec ani nepoužívám (mnohé z drogerie například). Základ je - začít si vše zapisovat - bez toho člověku skoro nic nedojde. Vyhodnotit, kde jsem co nemusel mít a vůbec by se mi nic nestalo a nebo bych trpěl jen trochu. Šetření je ale cesta - člověk stále zlepšuje a zlepšuje.

Od: krkovicka*
Datum: 01.02.13 16:13
Taky nejsem bůhvíjaký z bohatý rodiny.Máma se často rozváděla a tak jsme všude přišli jen s igelitkou.Vánoční dárky byly o pracím prášku a dvou hračkách.Když mi bylo deset pustili se rodiče do podnikání.Rok poté zkrachovali,nezaplacené faktury za 300.000,- ,věřitele na krku...prodali veškeré cennosti i své snubní prstynky.Pamatuju že to byla velice zla doba.Rodiče byli rádi že nám zaplatili aspoň obědy ve škole a k večeri byl chleba s máslem nebo krupičná kaše.V neděli se peklo kuře:) trvalo bezmála 3roky než se z toho vyhrabali.U nas v rodině je to tak že id 18.ti let již rodiče dají najevo že se dál starat nebudou a vyšlou te s holou prd*** do světa.Proto jsem se vždy spokojila s tím co mám.Když jsem v 19vypadla z domu a odstěhovala jsem se ta prácí,ještě rok jsem finančně podporovala matku ač věděla že peníze které vydělávám tak padnou akorát tak na podnájem.Když jsem se seznámila se svým přítelem s kterým jsem následně byla 9 let nepochopila jsem proč si kupuje jogurty ve skle nebo proč zmrzlinu manhattan za 400,- když stačí obyčejný nanukač.Byl to ze začátku boj s ním vést domácí rozpočet.Ale převychovala jsem ho.Měl to nauceny z domova.Lyže,hory,řízky každý den,restaurace... Nyní jedu tak jak mě život naučil.Nešetřím na dítěti,sobě si taky dopřeji.Rozhodně nepotrebuji mít na sobě nový hadry každý týden.Vždy až když se mi to rozpadá.Šetřím.
Od: olaf71*
Datum: 01.02.13 16:32

moje kolébka také nic moc a navíc dvakrát řádně oškubán (kým asi) *smich*

Od: ivik®
Datum: 01.02.13 16:45
avatar

Dobrý den , tak to je v dnešní době velice aktuální otázka.Já žiju už 20 let s dcerou sama a ikdyž můj příjem byl zpočátku mizerný, tak jsem se ze všech sil snažila vše urejdovat tak, abychom žily obě skromě, ale spokojeně i s tím, co jsme měli k dispozici.Dcera vystudovala SŠ, což byla asi největší položka a také se mi podařilo ušetřit i na vlastní bydlení.

Od té doby, co jsem se rozvedla, tak si vedu takové svoje domácí účetnictví, papír A4 a na něm kolonky příjmů a výdajů za každý měsíc.Takže přesně vím, jak se můžu rozšoupmout a za kolik každý měsíc

.Navíc jsem přešla z mizerně placené práce laborantky do výroby a pracuju manuálně za jednou tak větší plat, takže se namakám, ale pár kaček si vydělám navíc proti dřívějšku.Snažím se občas pomoct dceři, která dlouho nemohla po škole sehnat práci a teď se chce postavit na vlastní nohy včetně bydlení.Tak to plácám jak to jde, hlavně abychom byly zdravé.Mám strach ze stáří a z toho co bude za 10-15 let, až půjdem do důchodu...

Datum: 01.02.13 17:32
avatar

Už jsem se měla i lépe ale ještě to není tak hrozné aby nemohlo být hůř. Vařím jídla co už jsem téměř nevařila, šulánky s mákem, žemlovku, buřtguláš. Vánoce pro mě nikdy nebyly svátky nákupů. Naučila jsem se všechny elektro spotřebiče vypnout aby nebyly v pohotovostním režimu, telefonuji velmi omezeně stačí mi 300kč na 3 -4 měsíce, na komunikaci mám připojení k internetu jako dnes téměř každý. Raděj si koupím 10dkg kvalitního sýru a salámu než 30dkg levného co není k jídlu.

Datum: 01.02.13 18:32
avatar

Jojo, šulánky s mákem, to máme taky často. A luštěniny. I tu žemlovku. No - nakonec jsou to ale samá zdravá jídla, nemyslíte, Liduš? Elektrospotřebiče též vypínám z pohotovostního režimu. Telefonuji minimálně, spíš SMS píšu. A internet být doma musí, už kvůli škole.

Od: pt®
Datum: 01.02.13 17:52
avatar

"eulalie", několik desítek let jsem si psala denně útratu, poplatky a všechny výdaje. Když jsem šla do důchodu, sešitky jsem zlikvidovala a nepíšu si nic. O důchod si hned dám stranou na poplatky, stranou to, co chci ušetřit, stranou to, co chci dát mladým a zbytek rozdělím na týdny. Někdy mi vybyde, někdy ne. Chápu, že rodina s dětmi má vždy větší a stálé výlohy. Dětem se hůř vysvětluje, proč nekoupím to, či ono, když děti ve škole nebo ve školce to mají. Když ale porovnám, jak jsme začínali my, nevím do dneška, jak jsme to vše zvládli.!eulalie", nejste žádná "socka", nežijete ze sociálky. Až budete moci jít zase do práce, všechno půjde k lepšímu, hlavně ať je prcek zdravý. - pt

Datum: 01.02.13 18:23
avatar

Děkuji Pt, za vaše slova. Aspoň vy se do mě nepustíte, že když mám na internet, tak si nemám nač stěžovat, a kromě vás ještě dalších pár rádců. :)Ten zbytek si mohl svoje příspěvky odpustit. Stejně si myslím, že rýpavá slova píšou lidé, co hluboko do kapsy nemají. Ne nadarmo se říká, že sytý hladovému nevěří.

Od: pt®
Datum: 01.02.13 19:52
avatar

"eulalie", dnes už je PC a mobil nutnost, potřebují ho i děti pro školu a výuku, přece nežijeme ve středověku. Je dobře, že tu techniku máte a že máte okno do světa. To se spíš dají ošidit jiné věci. Pekárnu mám také a pokud jste doma s prckem, tak ji využijete. Já chodím na recepty

tady: http://domacipekarny.dama.cz/recepty.php?kat=43

a tady: http://www.mimibazar.cz/recepty.php

a obrázky http://www.mimibazar.cz/rodinne_fotografie.php?typ=6

doplněno 01.02.13 19:55:

Na Vánoce jsem v pekárně uhnětla všechna těsta na cukroví, v programu bez pečení. Vyndala jsem těsto na talíř, nechala odpočinout a už jsem dělala rohlíčky, či linecké, všude čisto a bez práce. - pt

Datum: 01.02.13 19:59
avatar

A máte, Pt, nějaký vyzkoušený recept na chleba v pekárně? Jako peču chleba občas (neboť to moje čertí dítko je jak pytel blech), ale nikdy se mi nepodařil takový, abych řekla, že je to chleba jak od pekaře a že bych se po něm oblizovala až za ušima. Máte nějaký fígl jak na to?

Od: pt®
Datum: 01.02.13 20:08
avatar

"eulalie", měla jsem koupené dvě směsi, po půl kile, z kterých jsem upekla chlebík, ale nic zvláštního. Myslím, že budu zkoušet ty chlebíky, co jsou v odkazech. Pekárnu mám krátce, jsme jen sami dva, tak tolik nepeču. Ale určitě vyzkoušejte. - pt

Datum: 01.02.13 23:42
avatar

Eulalie se má špatně, protože má hluboko do kapsy. Eulalie má internet, mobil a zřejmě i pekárnu.

Od: axus®
Datum: 02.02.13 02:32
avatar

Eulalie má internet, mobil a zřejmě i pekárnu.

To jo, same milionarske Hi-Tech vymozenosti, ze?

-

Vim, ze to pisu zbytecne, protoze Tobe zde jde zrejme pouze o provokaci, ale je snad zrejme, ze clovek porovnava svoji situaci, postaveni, nebo cokoliv jineho se svym okolim kde zije a ne s africanama pres pul zemekoule daleko.

-

Kousek od Prahy mam hlinenou chysi, cernoch 8000km daleko ma pouze slamnenou, takze jsem na tom vlastne dobre?

Ne nejsem, protoze muj soused, ktery ma cihlovy dum, je oproti mne ve vyhode. Cernoch me socialni postaveni neovlivnuje, ale soused ano.

Soused ma vic penez, zvysuje kupni silu = zvysuje cenu zbozi. Jsem na tom tedy bit. Co s africanem, ktery je oproti mne chudy jako blecha. Ten mi nepomuze, abch si nemusel kupovat vsechno v akci, abych pred vyplatou nehladovel.

-

ps. Snad ve 21. stoleti uprostred Evropy nepovazujes internet za neco nadstandardniho, na co dosahnou pouze Ti vyvoleni, kteri nemaji hluboko do kapsy. Naopak, bez internetu dnes v Evrope snizujes svoji konkurenceschopnost ve vsech oblastech (at se nam to libi nebo ne).

Datum: 02.02.13 04:56
avatar

:) hezky se to četlo.

Datum: 02.02.13 12:07
avatar

Omluva, nejde mi o provokaci. Asi máš pravdu. Jen právě srovnávám svoji někdejší situaci coby dítě se svým nynějším okolím. Nechal jsem se unést, jak to teď čtu. Pardon.

Od: uska®
Datum: 01.02.13 18:21

Má kolebka také byla prázdná, žádné dědictví, jen práce. V málokterém období jsem měla jen jednu práci. Jsem spokojená i když se musí šetřit, to mě potíže nedělá. Určitě hospodařím lépe než Kalousek neboť nemám dluhy a na koníčky také vyjde. V rodině jsem spokojená a když se koupě některé věci odsune mi vůbec nevadí. Ceník potravin i jejich hmotnost mám v hlavě, takže na mě neplatí hurá akce, což ve skutečnosti akce není. Ráda si nakoupím potraviny v akci - kdo by ne, ale ne za každou cenu a cokoliv. Už 6 let jsme nekoupili žádné pečivo, vše peču doma a vyjde to i s el. za polovinu. ( to i méně) To mě připadá velká úspora neb bez pečiva to nejde.

doplněno 01.02.13 22:13:

Napište mi do vnitřní pošty a přepošlu vám recepty do pekárny - mé recepty, mnou mnoho let vyzkoušené. Z kupovaných směsí chleba nepeču - pro mne to není jedlé a je to drahé. Míchám si mouku na chleba ze 3 druhů. V pekárně jen udělám těsto a peču kromě chleba vše v el. troubě. Teď jsem vytáhla z trouby pletýnky ke snídani.

Datum: 01.02.13 18:29
avatar

Tak toto mě moc zajímá. Máte elektrickou pekárnu? Nebo pečete ručně? A máte to fakt spočítané, že to vyjde opravdu levněji? A máte nějaký dobrý recept např. na chléb? Já taky dost peču - hlavně sladké, kynuté (ale ne v elektické pekárně), protože starší dítko je po sladkém jak divé.

Od: hm®
Datum: 01.02.13 19:04
avatar

S financemi vycházím. Žádné seznamy výdajů si po papírech nepíšu. Ale šetřím, to jo. Zbytečně svítit a podobně vyhazovat, to mě drásá. Autem jedu jen v nutných případech. Nakupuju to, co potřebuju a pro co jdu (takže na mně selhává veškerá obchodní věda s umísťováním zboží; když jdu třeba pro rohlíky, vemu košík a letím dozadu pro rohlíky, pak k pokladně a pryč, vůbec přitom nevím, kolem čeho přesně jsem šel). Do kaváren a hospod nechodím, když mám žízeň napiju se doma, přece se nepotáhnu někam, kde stejně nic dobrého nemají, a když jo, tak to stojí 3x tolik, co v sámošce na rohu a už to stejně mám doma. Oblečení - džíny a některé boty od Vietnamců, ostatní z dostupných obchodů, sekáč a trhy ne. Ale když mě něco chytí, tak si to pořídím (jako třeba tenhle monitor LCD, který mě před spoustou let stál skoro 20 litrů a dneska by takový už nikdo nechtěl:D ).

Lépe asi nebude, ale kdyby bylo pořád stejně, bylo by to fajn, nejsem náročný. Jen by mohl ještě někdo (některá) hospodařit se mnou.

Pozn. k důchodcům: Často kdekdo zmiňuje důchodce s plnými vozíky jako důkaz čehosi. Rád bych upozornil, že ti důchodci ale třeba takto nakoupí jednou měsíčně, pak zas až do dalšího důchodu nakupují málo. Ovšem důchody se vyplácejí průbežně, proto stále nějací důchodci mohou jezdit s plnými vozíky. Ale nebývají to pořád ti stejní. Toho si ovšem všímá málokdo.

Od: karelkarel
Datum: 01.02.13 19:34

hezký večer všem,

vyjádřím se k těm důchodcům: Máte pravdu, že mnozí chodí - jezdí nakupovat jen jednou nebo několikrát do měsíce, když jedou do města a mají po důchodech.

jinak například moji prarodiče si rádi teď na sklonku života také rádi dopřejí kvalitní potraviny. Nezazlívám jim to, samozřejmě ty peníze by šly využít jinak, ale oni jsou spokojeni, bydlení také mají, něco málo také ušetří a jak s oblibou říká moje babička, žijeme jenom jednou, tak si dopřejeme, celý život tvrdě pracovali, tak proč by si nemohli také ve stáří dopřát něco kvalitnějšího.

Datum: 01.02.13 19:43
avatar

Ještě studuji, takže nejsem zcela soběstačná, ale dovedu si vydělat na školní potřeby, pak třeba na pěkný zájezd nebo nějakou věc pro radost a zvládám si i trochu spořit. Díkybohu :) Musím to radši zaklepat :)

Ale chtěla bych něco podotknout - zážitek starý několik měsíců. Byla jsem si dobít kredit na pobočce Sazky a přede mnou stál pán v důchodu, přesný věk nehádám, a držel ty sázkové lístky. Paní pokladní ho přivítala slovy "Ále dobrý den, tak jako vždycky?" a pán pak platil něco málo přes 500,- (pět set!). Jako vždycky = 500,-! Ten se v důchodu rozhodně špatně neměl (přejme mu to). Plné vozíky (nejen důchodců) v supermarketech jsou další věc - i kdyby jen jednou za čas, stejně nikdo nedělá velký nákup denně. A hlavně jsou pořád plné hospody, tak ať mi nikdo netvrdí, jak se jako společnost máme finančně špatně.

Pro upřesnění - do nikoho z Vás neryju, to je jen můj postřeh k obecně negativní náladě ve společnosti. Pokud chcete někoho spolehlivě naštvat, prohlašujte, že se máte skvěle :)

Datum: 01.02.13 19:57

nevidím žádné rýpání, či nevhodné narážky. Já také nemám moc a snažím se šetřit na čem se dá.

Datum: 01.02.13 19:59
avatar

No , já taky vždycky s financema vyjdu a pak se to nějak *haha*zamotá a vracím se bez financí *smich*

Datum: 01.02.13 20:00
avatar
Eulalie,
tak to já si asi podle Vás rýpnu...
Jethro se vyjádřil všeobecně, marně hledám něco, čím by narážel konkrétně na Vás. Za to, že jste si něco z jeho vyjádření vztáhla na sebe, nemůže ani on, ani já, ani ti, kterých jste obvinila z typickosti a moralizování. Nevím, z čeho dokážete přesvědčivě usoudit, že někdo zneužívá počítač, nebo píše v pracovní době. Já osobně i mnoho dalších uživatelů máme příspěvky v průběhu celého dne i v noci. A píšeme ze svého...
Nechápu ani, proč jste hned začala kritizovat a poukazovat na poměry na poradně. Tím jste se zjevně zařadila mezi ty, které kritizujete. Takový příspěvek je někdy opravdu lepší si odpustit.
Já do kapsy hluboko nemám. Umím šetřit, žiji střídmě, ke směšnému důchodu si ještě dokáži přivydělat.
Podporuji děti, které vydělávají více než já, podporuji vnoučata. Nekouřím, nepiji, v hospodě jsem byl naposledy před 30 lety, když jsem sháněl řemeslníky při stavbě domu. Dokáži si našetřit na lázně pro sebe i pro manželku, jednou za dva roky. Mám zlaté české ručičky, dokáži si udělat mnoho věcí sám. Jako stavař jsem za celý život mnoho řemesel odkoukal.
Mám lidi a život rád, i když někdy sluníčko nesvítí...Tak jako obrovské množství lidí tu na poradně a vůbec okolo nás. O tom, jak dokážeme šetřit a vyžít, píší téměř vsichni v tomto vlákně. Konkrétně, k věci, bez napadání. Díky jim!
Ivik,
nevím, na základe čeho usuzujete o tom, že někdo přispívá v pracovní době. I Vaše příspěvky jsou v různých dopoledních i odpoledních hodinách, přesto Vás neobviňuji ze zneužívání prac. doby.
Vím totiž, že pracujete na 2 směny.
A musím podotknout, že se mi líbí ten Váš druhý příspěvek, je v něm mnoho pravdy, a odráží se v něm situace mnohých z nás. Přesto si dovolím vložit část Vašeho vyjádření z jednoho Vašeho příspěvku: Takže si nechte svoje soudy o někom, o kom nic nevíte a opět (mě) přestańte napadat a urážet a zabývejte svými problémy, kterých nemáte asi taky málo...
Toho by se někteří uživatelé opravdu měli držet!
Pěkný večer všem!
Datum: 01.02.13 20:06
avatar

Pane Hejkale, jakpak můžete vědět, že pracuji na 2 směny? Kdepak jste k tak pošetilému zjištění vůbec přišel? Asi by bylo nejlepší, kdybyste se sám řídil radou, kterou dáváte mně ... "Takže si nechte svoje soudy o někom, o kom nic nevíte a opět (mě) přestańte napadat a urážet a zabývejte svými problémy, kterých nemáte asi taky málo"... konec vaší citace. Protože pan Hejkale, s tou vaší trefou na mou pracovní dobu na 2 směny, jste vedle jako ta pověstná jedle...*smich* Ale díky jinak moc za vaše psaní, fakt jste mě pobavil. Ještě teďka se za břicho popadám... prý dvě směny.

doplněno 01.02.13 20:30:

A tož nic, v odpovědi Vám, pane Hejkale, jsem se nějak sekla. Holt, čtu příspěvky až příliš rychle... No nic. I mistr tesař se někdy utne, i poradce šlápne občas vedle. *hi*

Datum: 01.02.13 20:15
avatar

Eulalie, vedle jste vy. Ty dvě směny zcela očividně nebyly mířeny na vás.

Datum: 01.02.13 20:20
avatar

jezuskote, teďka to vidím... máte pravdu *hi*

Datum: 01.02.13 20:55
avatar
Milá Eulálie, omlouvám se, měl jsem zřejmě udělat větší mezeru mezi slovy určenými pro Vás a slovy pro uživatelku Ivik. Většinou zdůrazňuji barvou nebo kurzívou, komu patří příspěvek, bohužel z mobilu to formátování nejde.
Trvalo mi více hodin, než jsem sesmolil ta slova určená pro Vás. Nemám rád šití horkou jehlou. Snažil jsem se napsat pokud možno bez emocí a věcně reakci na Váš příspěvek. Proto Vás prosím, aby jste mi laskavě sdělila, jakými slovy jsem Vás v mém příspěvku napadl a urazil, abych se v budoucnosti ve styku s Vámi jich vyvaroval. Jsme lidé chybující..
Dále Vás prosím, aby jste laskavě věcně a konkrétně reagovala na moje úvahy či dotazy.
Nemusí to být promptně, na obhajobu či důkaz Vašich tvrzení je času dost.
Pěkný večer!
Od: ivik®
Datum: 02.02.13 09:06
avatar

Milý pane HEJKALE, já píšu nyní v různou denní dobu, protože jsem po operaci a jsem doma, takže se uklidněte.A to, že jiní píšou z PC v práci je holý fakt.A co se týče mojí výtky tomu pánovi, že si má nechat svoje soudy a starat se o svoje problémy, to je zcela na místě, neboť jeho příspěvky vůči mně admin i několikrát smazal, neboť mi sprostě nadává, že jsem slepice, blázen , puberťačka apod.Je to ubožák a tak se podle toho taky k jeho odpovědím chovám.Žádala jsem ho několikrát, aby mě ignoroval, ale rýpe neustálea nejen do mě.A se svými problémy se tady taky, jako ostatní ,"svěřil", takže ať si každý zamete hlavně před svým prahem...

Od: pt®
Datum: 01.02.13 20:01
avatar

Ještě k těm plným vozíkům některých zákazníků. Jsou lidé, kteří mají ve vozíku takové věci, které jsem ještě neměla v "hubě", a když kouknu, tak to důchodci nejsou, spíš bych to tipla na početné rodiny s podporou sociálky. - pt

Datum: 01.02.13 20:34
avatar

Jo, taky žiju z měsíce na měsíc. Je to dost blbé, když vidím, jak kolem mě utrácí lidi tu za dovolenou na Island, tu za jeden festival, tu za další festival, tu za auto, tu každou chvíli za hospodu/restauraci/prostě akci a já musím hledat blbé výmluvy, protože jsem ráda, že mám doma co do huby - a ještě abych někam jezdila a kupovala si drahé věci.

doplněno 01.02.13 20:39:

Jinak si ale moc nestěžuju. Zkoušela jsem "počítání každé koruny" a šetření, ale nebavilo mě to - naopak jsem z toho měla deprese. Jasně, nejedu tedy na dovču a budu mít obyčejnější oběd, ale zase když přijdou náhlé výdaje, tak ty peníze obětuju a neřeším to. Stejně jako "občasná radost" atd. Přepočítávání peněz a hledání, kde mají levnější rohlíky, není můj druh zábavy..

Datum: 01.02.13 20:44
avatar

Já na zapisování utracení každé korunky nemám sílu, čas ani trpělivost. Přesto dluhy nedělám. A rozčilují mě spíš obavy z budoucnosti, že by to mohlo být ještě horší, než to je. A pak postoje některých spoluobčanů? Co? Vy jste nebyli letos nikde na dovolené? A próóóč?

Datum: 01.02.13 20:58
avatar

Já taky na dovolenou nejezdím (naposledy jsem byla s mamkou asi před třemi lety), ale šetřím si na události, které prostě nikdy nemůžu vynechat. Momentálně to je například Festival Fantazie, který mě vyjde na hodně peněz (vyšlo by mi levněji, jet na týden do Chorvatska), ale nedokážu si představit tam nejet. Dala bych za to poslední korunu.

Od: krkovicka*
Datum: 01.02.13 23:27
Vždy mě štvalo to že někdo svojí mzdu rozfofruje za jeden týden a další dny do další výplaty brečí a chodí si půjčovat.Pak to vše vrací po stovkách.Nejsem žádná úvěrová banka jsem se vždycky rozčílila.Naopak vždy jsem se divila proč rodina na výletě ať už v Zoo nebo na pouti si debužíruje vlastní jídlo řízky v alobalu.V dospělosti jsem to pochopila...Když to spočítám -vstupné 2 dospěli po stovce a dvě děti za 80 kč.do toho pití dva litry za 50,jídlo v Zoo Jedna porce za 90,- benzin a různé příspěvky nebo suvenýry.Máte zabitou sobotu za min.tisicovku a kde máte neděli?A na pouti? Pětkrát se svést na kolotoči a 300korun za půl hodiny v haji a kde máte ostatní.Kino za 200,- ...tak to je ze vším.Byla jsem s dcerou na hradě.Hodinová prohlídka z čtvrtiny hradu,jiná trasa zas plus další peníze a to vše za obě za 470,- Dnes někam jít tak už se z toho stává luxus.Dnes v rámci pololetních prázdnin aquapark na 3h za 429kč.A to jsme dvě.
Datum: 02.02.13 05:00
avatar

Tak to máte naprosto pravdu, Krkovičko. Co se zábavy týká, tak je vše dost drahé, ano jak říkáte luxus.

Od: hm®
Datum: 03.02.13 16:42
avatar

Ale tak to je a bude. Lidi dokážou vyházet spousty peněz za zábavu. Vždyť co táhne odjakživa třeba počítačový průmysl? Hry! Za hry se vyhází strašně peněz, kvůli hrám se kupují ty nejsilnější a nejdražší počítače a koneckonců kvůli hrám se každou chvíli kupuje i operační systém. Spousty států žijí jen ze zábavy, z cestovního ruchu. A kde zábava nestačí pro celý stát, živí aspoň některé regiony.

Lidi kolikrát rozmýšlejí, jestli koupit to, nebo tohle, i když je to mizernější, ale je to o 2 Kč levnější, a pak jdou a vyhodí stovky Kč za zábavu. Ano, zábava je luxus (protože většina lidí není schopna se zabavit sama), o kterém si ovšem skoro každý myslí, že ho pořád musí kupovat.

Datum: 03.02.13 17:15
avatar

To, že pro vás tohle zábava není, neznamená, že to jiného nebaví. Já např. velmi ráda chodím do kina, je to můj velký koníček. Nejsem nějak bohatá, ale snažím se tam jít minimálně 10x do roka (ať už do normálního kina - např. Velký Špalíček - nebo do kina v rámci FF za 20 kč). Někdo zase zbožňuje hry. Není to tak, že by se neměli jak jinak zabavit. Tohle je jejich zábava. Co když někdo čte? Knížky taky lezou pořádně do peněženky - většinou je jeden titul tak za 500 kč. Co když někdo maluje? Víte, jak drahé jsou barvy, kvalitní štětce, plátna atd. Nebo někdo chce být sportovec, třeba hokejista - nemáte ani ponětí, jak drahá je výbava... Takto bych mohla pokračovat do nekonečna.

Co myslíte tím, že se lidi nejsou schopni zabavit sami bez kupování? Jako procházka po městě? Nebo... eh... nic jiného mě nenapadá. Opravdu nechápu tento argument. Pokud někdo něco miluje a baví ho to, proč by se toho měl vzdát, jen z důvodu, že se to platí?

Od: hm®
Datum: 04.02.13 11:59
avatar

Chtěl jsem jen napsat, že lidi se omezí skoro v čemkliv, odepřou si toho hodně, ale i kdyby měli "pod mostem skončit", zábavu neošidí a peníze vyhozené za ni jsou "dobře investované".

Nechci kázat co je nebo není dobré. Jen jsem poznamenal, že "ano, kupovaná komerční zábava je dnes drahý luxus" a protože se lidi sami už téměř zabavit neumějí, spotřeba tohoto luxusu je poměrně spolehlivá, prachy na zábavu dojdou asi jako ty poslední.

To je celé.

Datum: 02.02.13 04:52
avatar

Děkuji všem za příspěvky. Některé byly velmi výživné, zvláště ty, které naprosto nepochopily, o co mi vlastně šlo. Podle některých zdejších přispěvatelů nesmím mít obavu o budoucnost své rodiny. Prostě nesmím. Mám internet, tak se mám dobře. Nesmím vyjádřit úplně obyčejný strach z toho, že by mohlo být na světě ještě hůř. Nikdo z vás, jak tady všichni přispíváte, nemůžete vědět, v jakých životních podmínkách žiji. Neznáte mě. Přesto mě soudíte. Pěkně děkuji za takové reakce plné zášti a možná že vlastní nespokojenosti. "Jsem naštvaným, manželka mi zase nedala (večeři), tak holt si půjdu vylít zlost na poradnu. Však tady se už najde někdo, komu budu moci pěkně zvednout mandli. A helemese, Eulálie si stěžuje na bídu, přítom má internet, kupodivu i domácí pekárnu, no fuj - takové zpanštělé výdobytky moderní doby a ona si ještě dovolí si stěžovat..." Trošku se nad sebou zamyslete, vážení rádcové, než něco vypustíte do pixelů vašich monitorů.

Od: ivik®
Datum: 02.02.13 09:14
avatar

Díky za to, co jste napsala, mluvíte mi také z duše.Jsme národ s poněkud zvláštními vlastnostmi a tady na Poradně jakoby se to potvrzuje...Jak jsem psala , nic si z toho nedělejte a nenechte si kazitnáladu kázáním od lidí, kteří o nás nic nevědí a kritizují, jen aby si ulevili svým emocím a ostatní si mysleli, jak jsou dokonalí...Beru to tady jako diskuzi a rady, ne jako napadání.Ale v některých příspěvcích se bránit musím...

Datum: 02.02.13 13:45
avatar

Kdo se kde najde?

doplněno 02.02.13 15:16:

mmch ten co to překládal asi taky nepatří mezi bůhvíjak úspěšné - nemáte si psát deník, ale diář :)

Od: ivik®
Datum: 02.02.13 14:18
avatar

A Vy patříte kam?

Od: uska®
Datum: 02.02.13 15:50

Dobrá tabulka. Myslím, že po třetím přečtení se má možnost každý zařadit a něco se sebou dělat pokud se vidí v pravém sloupci.*palec*

Od: axus®
Datum: 02.02.13 16:18
avatar

Pekne skatulkovani.

Skutecny svet natesti neni pouze cernobily.

Datum: 02.02.13 17:53
avatar

Ježiši to je kravina. Kdyby se odstranilo úspěšní a neůspěšní Zůstalo tam jen lidi a na prostřední dělící čáru se dalo slůvko,, nebo" na každý řádek tak to platí pro všechny lidi. Třeba ten úspěšný nikdy nebyl neúspěšný? Nezáviděl nikdo nikdy? atd...Kdo nejvíc používá slovo socka? Ten člověk může být třeba invalida. Kde by byli ti bohatí bez uklízeček,a dělníku kterým platí minimální mzdu na kterou mnohdy musí čekat i několik měsícu?

Datum: 02.02.13 18:18
avatar

Bohatý člověk nemusí být úspěšný, stejně jako dělník nemusí být neúspěšný :)

Datum: 03.02.13 19:08
avatar

Mně se líbí, jak se každý začne ohánět černochama nebo tím, zda má člověk net? No asi jsme tu bohatí všichni, když máme připojení takže žádná socka či lůza. To černoši v africe nemají - většina. Na druhou stranu má ale čím dál víc lidí u nás neschopnost splácet a nejsou to jen ty socky či lůza. Ani se nedivím, když některé potraviny podražili až o 35 procent.

 

Od: ivik®
Datum: 04.02.13 08:52
avatar

Dívám se, že je zde na toto téma již 60 příspěvků.ALE původní otázka zněla, jak vycházíte s financemi? Tady se to zvrtlo více či méně do výčitek, kdo co má a nemá , kdo je bohatý a kdo chudý, úspěšný nebo lempl atd. Jsme to ale zvláštní lidi, že jo?

Od: ladaadal*
Datum: 04.02.13 10:34

Napadlo mě to samé. Z celé diskuze pár lidí odpovědělo, jak na tom je, ostatní se dohadují, kdo má víc či míň peňez majetku a jiných věcí.

A k dotazu. Osobně mi je srdečně jedno, jestli vedle mě v Kauflandu stojí děda nebo puberťák a jestli má dvoje žvejky, nebo košík narvanej, že to z něj padá. Vlastně ne, na to koukám - abych se postavil k jiné kase a nemusel na něj čekat. S financema vycházíme. Ale asi máme vysoký standart, protože musíme mít oba dvě práce. Já po práci podnikám, manželka vypomáhá cirka obden známému. Jedno dítě jde na střední, druhé dělá vejšku, takže docela záhul. Přesto si o dovolené dopřejeme, co je komu libo. Manželka s dětma moře, já motorku. Člověk musí někde ubrat, když chce někde přidat, ale myslím, že špatně se nemáme.

A jinak jsem se naučil na obvyklou (debilní) otázku "jak se máš" odpovídat - v životě mi nebylo líp. I když to zrovna necítím, jako správného čecha mě potěší, že jsem zase někoho nasr...l. V tomto směru je závist ku prospěchu věci.*smich*

Od: uska®
Datum: 04.02.13 11:36

ladaadal - nenapsala bych to lépe. I na stejnou debilní otázku odpovídám stejně - kéž bych se tak dobře měla až do smrti. A bavím se pohledem na tázající *smich*

Datum: 04.02.13 12:06
avatar

Laďo, bezva *palec* Jen někdy na mě příjde strach. A ten strach je horší než skutečnost. Pořád nějak funguju, pořád obnovuju. Někdy mám pocit, že půl života dělám na to, abych si koupila pár potřebných klunkrů a druhou polovinu života na to, abych je udržela v provozu. Moc ráda bych si kapku přivydělala, ale už nefunguju správně, nejde to.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.