Hrazeni nakladu reklamace

Od: Datum: 25.11.15 21:21 odpovědí: 3 změna: 25.11.15 23:08

dobry den

Chtela bych ze zeptat jak je to s uhradou nakladu reklamovaneho zbozi? Maminka si koupila kabelku v Orsey a reklamaci ji uznali, chteli ji vratit penize ale maminka si kabelku chtela nechat tak ji dali jeji poskozenou kabelku zpet. Nechala si ji opravit sama na vlastni naklady. Prodavacky byly neprijemne a nic mamce neporadily. Je mozne tuto opravu pozadovat proplatit?

Dekuji

Lenka


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.11.15 21:42
avatar

Reklamace ze strany prodejce vyřešena byla a to vrácením peněz, s tím vaše matka nesouhlasila a tak jdou náklady za její osobou.

Datum: 25.11.15 21:48

Nechápu. Proč si nevzala peníze?

Co vyžadovala při reklamaci?

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že věc má ujednané vlastnosti, hodí se k požadovanému účelu, odpovídá jakostí, je dodána v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a také, že vyhovuje požadavkům právních předpisů. Pokud z těchto uvedených znaků něco chybí, jde o vadné plnění. Opouští se dělení vad na odstranitelné a neodstranitelné a nově se rozlišují vady, které způsobují podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy. Práva z vadného plnění má kupující přímo ze zákona.

Pokud dojde k podstatnému porušení smlouvy, má kupující na výběr právo:
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.

Od: lenkalenkal
Datum: 25.11.15 23:08

dekuji za odpoved. Penize si nevzala jelikoz se ji kabelka libila a nova ji poskytnuta nebyla. Vadu pry slo lehce opravit, a proto se tak mamka rozhodla. Oprava sama o sobe stala jen 100,- . Mne se ale nelibilo jak s mamkou bylo vynalozeno, prodavacky byly otravene a nevedeli poradne co delaji. Proto me zajimalo, zda v pripade ze si chce zakaznik nechat zbozi a oprava v obchode mu je odreknuta si muze sam opravu zaridit a nechat si ji proplatit. Co se tyce vraceni penez - toto bylo komplikovane jelikoz pri koupi kabelky probihala akce kde zakaznik dostal urcitou slevu pri prevyseni urcite castky (konkretni castky si nepamatuji) tudiz prodavacka doporucila mame aby si koupila jeste nejaky top ktery pak mela "skoro zadarmo". Opet, prodavacky nevedely jak s timto vynalozit a proto se rozhodli ze pri vraceni penez za kabelku by vzali pulku slevy. Kabelka tusim byla kolem 1000 korun zatimco top okolo 150 (pomerne velky nepomer).

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.