Jak vyrobit silikon

Od: Datum: 15.11.15 21:13 odpovědí: 5 změna: 25.11.15 12:34

Dobrý den mám dotaz jak vyrobit silikon. Někde se píše že se musí vodní sklo (roztok křemičitanu sodného) smísit s ethanolem, pokud je to pravda tak kolika procentní ten ethanol musí být, jaký je poměr smísení, jak dlouho to schne a zda se s toho v polovině zasychání stane tvarovatelná modelína předem děkuji za odpovědi a neshledanou.

P.S. Ptala jsem se všech učitelů ve škole a nikdo mi nedokázal odpovědět.

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.11.15 22:02

Silikon je organicko-anorganický polymer a z vodního skla jej určitě nevyrobíte. Pokud jej smísíte s čistým ethanolem, můžete získat nejvýše nějakou sraženinu, která ovšem se silikonem nemá nic společného.

Datum: 15.11.15 23:02

V domácích podmínkách velmi těžko. Hledejte "bezpečnostní list" jsou tam všechny složky. Bohužel tyto se nedají koupit v maloobchodě. Minimální odběr 200L plastový sud a budou po vás chtít ŽL. Jo, ty hlavní (bez barviv a stabilizátorů) tam jsou tři, takže 5-6 metráků chemikálií. ;)

Od: luha®
Datum: 16.11.15 01:04

Zřejmě jemná záměna termínů - z vodního skla se dá vyrobit Silikagel - používaný mimo jiné jako pohlcovač vzdušné vlhkosti, např. v nádobě s něčím, co nesmí navlhnout.:)

Datum: 16.11.15 09:45

Výroba silikonového polymeru je značně složitou technologickou operací-.Sám jsem totiž pracoval na syntezách silikonů v jednom pražském výzkumáku.Ze surovin,což je práškový křemík a metyl či etyllenchlorid za katalyzy mědí se získává metyl(etyl)siloxan,který je monomerem pro polymeraci vlastního silikonového polymeru.Na vše je určen speciální reaktor,v němž se celá reakce koná.

JABRAKA

Datum: 25.11.15 12:34

Na co to chcete? Tak si to kupte ne?

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: