Vyska vlakoveho nastupiste vs. podlaha vagonu

Od: Datum: 10.06.13 18:27 odpovědí: 10 změna: 11.06.13 10:10
Proc je nastupiste vzdy o dost nize nez je uroven podlahy vagonu (vlaku)? Proc se pokazde musi lezt do vlaku po schodech? Proc to neni ve stejne urovni?
Neni to jen v CR, je to i v jinych statech. Zrovna vcera jsem to videl v jednom novem americkem filmu.
Ve filmech jsem videl i nastupiste, ktere jsou v urovni podlahy.
Kde je problem?

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: indigo
Datum: 10.06.13 19:08

Zkoušel jste přemýšlet nad tím, jestli to není proto, že každý vagon je jinak vysoký? Ne všechny vagony jsou od stejné firmy a proto se taky liší typem konstrukce. Je to stejné jako u aut, kde např. Škodovka bude mít jiné parametry než Jeep apod.. Taky jsou různě široké ale jezdí po stejné silnici.

A navíc např. Pendolino, které je o něco nižší než obyčejný osobní vagon by na vyšší nástupiště doplatilo tak, že by se zase z vlaku vystupovalo z kopce, protože by bylo nástupiště vyšší.

Takže jasně a stručně je to proto, že každý vagon je jiný :)

Od: cestujici
Datum: 10.06.13 19:24
No ja tedy nevim, ale ze by u nas jezdilo zase tolik rozdilnych vagonu, mi tedy nepripada. Vsude vidim jen ty hnusne tmavezelene vychodonemecke prisery. Mozna tak jeste nejaky ten maly cerveny motoracek na primestkem nebo malomestskem provozu, ale to je asi tak vsechno.
Na druhou stranu priznavam, ze nejsem zeleznicni nadsenec, takze nemam poneti, kolik procent pouzivaneho vozoveho "fondu" tyhle 2 krabice tvori.
Datum: 10.06.13 19:44
avatar

Jaké východoněmecké příšery?! *bum*Hold některé vozy jsou vyšší, protože jsou starší a dráhy nemají na nové. Pokud se ale renovují nádraží, snaží se udělat perony vysoké aby dosáhly ke schůdkům. Pak třeba rozšířené CityElephanty žádné schody nemají a na nových nádražích podlážka krásně sedí s peronem a ať se propadnu jestli kecám. Ono udělat to tak, aby to sedělo není jednoduché, to je o milimetry. Stačí aby někde bylo o milimetr víc a je na světě VELIKÝ problém.

PS.: Buďte rád, že jste nebyl v Londýnském metru. Tam to dokonce hlásí rozhlasem "Mind the gap." mezi nástupištěm a podlahou vozu bývá díra tak veliká, že není problém si do ní zašprajcnout nohu.

doplněno 10.06.13 20:09:

Co vím, tak interiéry se modernizují. Bohužel se vozy přelakovávají na tu hnusnou modrobílou kombinaci, které se říká Najbrt, za mě spíše "Naprd". Je to hnus velebnosti. Nevím co se všem na té zelenobílé kombinaci nelíbí.

doplněno 10.06.13 23:19:

Tahle renovace interiéru je v nižší cenové relaci. Ta dražší renovace vypadají takto:

Od: cestujici
Datum: 10.06.13 20:04
Jaké východoněmecké příšery?!

Aha, tak mozna ne vychodonemecke, ale snad ceskoslovenske (ceske? slovenske?) ze Studenky. Proste ty stare osklive zelene vagony s urovni vnitrniho vybaveni z roku 1960 (jeste porad maji diru do podlahy na "zachode"? Cizinci se me na to porad ptaji *ee*).

Neslo mi ani tak o "diru" mezi vagonem a nastupistem, jako spise o ty schody. Dira se da vzdycky zakryt nejakou tou vyklopnou plosinkou ze dveri. Jenze to by se musely namontovat nove dvere do vagonu a to je asi strasny inzenyrsky problem pro strojare. Nebo na to nejaky ekonom u vyrobce napalil takovou cenu, ze se to nevyplati. Odnekud ty kaprici ke zprstredkovatelum a lidem v ridicich pozicih musi pritect. :(

Od: cestujici
Datum: 10.06.13 20:30
Ten zrenovovany interier nevypada spatne, ale zadna slava to take neni. Cenu za interierovy design to urcite nevyhraje. To svetlo na strope opravdu pusobi jako pest na oko. *zed*
Nevím co se všem na té zelenobílé kombinaci nelíbí.

Protoze ta puvodni zelena vypada jako vagon pro armadu (khaki) a ne pro civilni pouziti. Prece nemuze byt tak tezke tu plechovku v tunelu opiskovat a striknout nejakymi modernejsimi barvami. Takovych vagonu jsou v CR a jiste i ve vychodni Evrope stovky a tisice, takze nastavit si na to nejakou linku by se urcite vyplatilo.
Od: jirbar*
Datum: 10.06.13 20:45

Vagóny jsou barevné až až. Většinou pomalované synáčky bafuňářů kteří v životě ve vlaku neseděli. Svoji sedel vozí v něčem jiném s osobním řidičem.

Možná že by ČD měli dost peněz kdyby neexistovali hovada, která co je nové, tak mají obrovskou touhu to poničit.

doplněno 10.06.13 20:49:

Neřeším barevné kombinace. Spíš mi vadí nafintěná blondýna která své fracky nechá běhat v botech po nových sedadlech. A aby toho nebylo málo, tak si nakonec své hnáty i s botama taky natáhne na protější sedadlo.

Od: cestujici
Datum: 10.06.13 23:52
Ta drazsi renovace vypada uz o neco lepe.

Predpokladam, ze maji jen 3 sedacky na sirku a klimatizaci. Proto take mohli konecne vymenit ta hnusna okna, ze kterych mi vzdycky bylo na zvraceni, jak byla spinava.

Rika se, ze podle urovne zachodu clovek pozna uroven dane civilizace, takze v tomto duchu bych poprosil o odkaz na obrazky toalet :)

Libi se mi to ciste nadrazi za oknem. Nikdy jsem nepochopil, proc je takovy problem koupit WAPku (vysokotlakovy cistic) a budovu a nastupiste tim oplachnout.

Od: jirbar*
Datum: 11.06.13 00:00

Já mám zkušenost, že největší moralisti jsou největší prasata. Nejvíc škody na majetku ČD (nejsem ani nebyl zaměstnanec) nadělají cestujici.

Od: cestujici
Datum: 11.06.13 00:37

Cestujici urcite maji na svedomi nejakou spinu nebo skody ve vagonu, ale vinit je treba za to, ze budova nadrazi je tak zaprasena, ze nejde skoro poznat barva nebo ze je nastupiste podelane od holubu, protoze nekdo nedokazal dat na tramy pod podhledem draty, aby tam holubi nemohli pristat, mi prijde trosku divne.

Nehlede na to, ze co jsem videl v zahranici, tak lide tam zase o tolik mensi prasata nejsou. Jediny rozdil, co jsem videl, byl ten, ze tam to vzdycky uklizeci uklidili a proto to vypada, ze tam nikdo bordel nedela, protoze ten hned zmizi a tak neni videt.

Nebal bych se priznat, ze spatna kvalita uklidu v CR je vysledkem nekolika faktoru:


  1. uklid se neprovadi vubec nebo nedostatecne casto (napr. fasada budovy nadrazi, nastupiste/sloupy/podhledy, vnejsek vagonu, ...)
  2. technicke reseni uklízene oblasti neni dobre a nedovoluje nebo neumoznuje jednoduche nebo dokonale uklizeni (to je treba ten zminovany pripad starych oken u vagonu nebo mista pod sedadly)
  3. uklid se neprovadi spravnymi technickymi prostredky nebo spravne technicke prostredky nejsou vubec k dispozici (zminovana WAPka, ruzne samocistice, atd.). S hadrem a kyblem vody se proste neda uklidit vsechno dostatecne dobre a rychle.
  4. teprve jako posledni faktor je podle me nedostatecna kvalita odvedene prace (odflakla prace, liny nebo spatny zamestnanec, dostatecne nezaskoleny pracovnik, atd.)

Svadet vsechno na cestujici neni cesta kupredu. Jestli mam pocit, ze je pro me levnejsi nainstalovat ve vagonech kamery nebo nechat vlakem trvale prochazet zeleznicni straz, tak bych to logicky udelal.

Od: jirbar*
Datum: 11.06.13 10:10

Přihlaš se do konkursu na ředitele ČD, nebo rovnou na ministra dopravy. Jistě pak bude vše OK.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.