Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co si myslíte o skandálu kolem emisních testů

Od: bruno* odpovědí: 20 změna:

Já si myslím, že povádějí všechny automobilky, údajích o spotřebě počínaje. Musíte si tak dva litry přidat a jste v reálu. Je jasné, že každý diesel produkuje NOx, to už prostě spojeno s podmínkami spalování a sebechytřejšími motory se to nedá ovlivnit. VW se brání a zcela právem, jen měl tu smůlu, že to u něj amíci objevili, jako u prvního. U amerických výrobců by se jistě taky našly švindly. Mně je celkem jedno, jaké jsou deklarované emise, protože u všech výrobců jsou v dané kategorii v podstatě stejné. *bzum*

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mzxy*
hodnocení

0x
V cr nezije tolik ekoteroristu aby kvuli tomu vypukla hysterie, je to dusledek nesmyslne nepromyslene r egulace vseho ze strany EU, a take dusledek pseudostrategie udrzitelneho rozvoje a jeji eu variant a verzi...stovky let nikdo nic neresill a dnes chteji ekoidioti, aby auto za 10 let vyvoje produkovalo cisty kyslik, kdyz to prezenu, a soucasne melo dostatecny vykon.
kdo si necha pri svolavaci akci prehat software, tomu auto nepojede.
na maleho ceskeho cloveka plati jen drsna reportaz typu nemyslis zaplatis, s mnozstvim krve...je nutne ukazat rozpulene plice prazskeho chodce, potazene silnou vrstvou cerneho popilku z naftovych sazi...i nad tim vetsina cechu navne rukou, zabori prdel do sedacky naftove octavie a odjede

 

stonek*
hodnocení

0x

Neni to tak čenobílé, software v řj motoru je duševní vlastnictví výrobce, dlouho chování motoru asi nikdo neřešil, (než si toho všimli, nebo to někdo vyzradil) to, že motor může za jistých okolností preferovat režim nižšího výkonu, vyžší spotřeby a lepších emisí není nic zvláštního a dle mého názoru ani špatného. U dieselu, hlavně u cr je spousta možností, jak snížit emise řízením motoru. Bohužel se z toho stala asi taková rutina, že to přehnali. Nicméně tzv. čiptuning není nic jiného, než vědomé upravení řízení motoru tak, aby produkoval více emisí za cenu snížení spotřeby a zvýšen výkonu. Hlavně ty pevné částice, při rozjezdu vypadávaji z výfuku brikety. A mnoho lidí má dobrý pocit jak vyzráli na systém aukázali přírodě vztyčený prostředník. Firmy, co toto provádí na vozidlech která jezdí na pozemních komunikacích by dle mého měly být mimo zákon. Stejně tak vědomá manipulace s počítadlem najeté vzdálenosti. O tom se mlčí.

No, především bych řekl, že sazomet, ze kterého při startu z křižovatky vyletí pytel briket, má vybouraný filtr pevných částic. Takže se jeho škodlivost pohybuje řádově jinde, než nějaké nevinné přeladění NOx .

stanislav*
Ten sazomet je vestavěnou funkcí filtru pevných částic: automatickou regenerací, tzv. vypalováním. Když jej senzory spustí, výsledkem je právě onen hustý dým.

To se nemůže spustit na při startu na křižovatce. A už vůbec ne na každé.

 

lidus*
hodnocení

0x

Mnoho poviku pro nic. U našeho W-Touran motor šlape jak hodinky a manžel řekl, že šahat si na něj nedá, uškrtí-li emise, trpí motor.

 

ja1
hodnocení

0x

Zbytečný humbuk kvůli ničemu. Dneska jsou už motory tak vymakané že už nesmrdí jako staré tatrovky, liazky, první naftové Golfy, tak co se furt řeší kdejaké Euro 3, 4, 5, 6... pak bude Euro 20*ee* a k čemu to všechno?

Protože je "ekologie" cool.

Složité, drahé, míň spolehlivé motory, podivné závady na které už nestačí obyč automechanik, musí se to napíchnout na diagnostiku, pak se pátrá a stejně je to nakonec něčím úplně jiným a oprava stojí jak polovička auta.*blee*

 

euphorbia
hodnocení

0x

Co si o tom myslím? Myslím, že se jedná o pořádnou levárnu - všivárnu. Tenhle podvod souvisí se spotřebou, čili říct, že se podvedla "jenom" ekologie je čirý nesmysl. Až si příště budu kupovat auto, zcela jistě to nebude od podvodníků. Koho nebo co podvedou příště? Dají do motoru klasická "kurvítka" - to jen pro příklad? Je třeba zavést mnohem větší dozor nad automobilkama a hlavně od podvodníků nic nenakupovat jinak co se stane příště? Výrobci nám, jako zákazníkům naser.u na hlavu..

Od roku 2021 musí mít auta s benzinovým motorem spotřebu pod 4 litry a diesely pod 3,6 litrů/100 km.

Takže, až příště budete kupovat ... kupujte všas.

jendad

A kolik budou mít limit auta na zemní plyn?

Limit bude 95 g CO2 / km. Tak si tu raritu přepočítejte.

bruno*
hodnocení

To je naprostá kravina. Jak by jste chtěl, aby větší auta, nebo sporťáky jezdily za 4? Některá mini autíčka to splňují už dnes, jenže jenom papírově. Se skutečnou spotřebou to nemá nic společného.

Já tu normu nevymyslel ani neschválil. Měla platit už o rok dřív, podařilo se ji o rok odložit. Už vidím to testování. Sedadla z pěněného polystyrenu, zaslení z plexiskla 2 mm, nádrž na tři litry, pneumatiky nahuštěné na 10 atmosfér, řidič 40 kg.

stanislav*
Naopak, tento „podvod“ byl udělán ve prospěch zákazníka. Jen málokdo by chtěl jezdit s autem, které by plnilo emisní limity v běžném provozu, ovšem za cenu minimální životnosti motoru, vysoké ceny, nízkého výkonu a velkého zápachu.

Tak nějak. Je to akce "první chiptuning zdarma" ... a pro jistotu od výrobce, aby to nějaký Tonda z garáže nakonec nějak nepotentoval.

 

jendad
hodnocení

0x

Podvod je podvod . A zdraví máme jen jedno. Asi by jste nešel čuchat někam ke komínu.

Původní "londýnský" smog však není zdaleka tak nebezpečný jako fotochemický "losangeleský" smog, který se naopak vytváří za krásného slunného počasí působením slunečních paprsků na nahromaděné výfukové plyny automobilů. Tento smog se vyskytuje zajména ve velkých městech Severní i Jižní Ameriky, v Japonsku, ale také v Evropě.

Fotochemické reakce, odehrávající se v teplém, prachem a škodlivými zplodinami prosyceném vzduchu, jsou velmi složité. Oxidy síry či dusíku se působením světla rozkládají na radikály a hydroxyly - vytváří se za přítomnosti vody či vodní páry kyselina sírová a kyselina dusičná, které ve vzduchu zůstávají rozptýleny v podobě drobných kapiček - aerosolů. Z oxidů se uvolňuje nadbytečný kyslík, vytvářející ozón. Molekuly ozónu, složené ze tří atomů kyslíku, po bouřce krásně provoní vzduch, ovšem jen tehdy, jsou-li v ovzduší obsaženy pouze v nepatrném množství. Ozón ve větší koncentraci je prudce jedovatý nejen pro živočichy, ale i pro rostliny - popálení rostlin, vznikající působením fotochemického smogu, způsobuje také ozón. Ve spojení se sloučeninami uhlíku je ozón zvlášť nebezpečný - jeho působením se vytváří celá škála velmi škodlivých radikálů a sloučenin. Nejškodlivější z nich je PAN - peroxyacetylnitrát.

Jestliže londýnský smog způsobuje u lidí především záněty průdušek, fotochemický smog napadá nejen dýchací cesty, ale vyvolává i záněty spojivek, kožní poškození a u citlivých lidí způsobuje značné alergické reakce. Kašel, pálení v očích, dušnost, bolesti hlavy a celková skleslost, to jsou běžné následky fotochemického smogu. Výkonnost lidí za této situace pochopitelně klesá. Vznikají škody na rostlinách, zejména na zemědělských plodinách (citlivé jsou listová zelenina, rajčata, tabák, vinná réva a citrusy), a na různých materiálech organického původu (na gumě, kůži, textiliích).

Jak se proti vzniku smogu bránit? Smog běžného typu lze omezit především snížením množství méně kvalitních fosilních paliv, dobrou funkcí odlučovačů a péčí o čistotu ovzduší. Fotochemický smog se vyvíjí v závislosti na množství spalin z automobilových motorů. Proto je věnována pozornost jak snižování emisí spalovacích motorů, tak hledání náhrady fosilních paliv.

 

Máte pravdu, smog je nebezpečný. A máme ho dostatek díky ekoteroristům, kteří za největší zlo vyhlásili neškodný oxid uhličitý.

 

stanislav*
hodnocení

0x
Je to bouře ve sklenici vody. Normy jsou tak úchylné, že je splnit prakticky jinak, než podvodem, nelze. Neplnění norem nikomu, kromě pár aktivistů, nevadí.
Ony ty normy mají často za výsledek, že nová auta smrdí víc, než auta deset let stará. Ale certifikací projdou.
Zajímavý článek o tom je zde: dfens-cz.com/...
A tady je ukázka důsledků tzv. ekologických regulací emisí: autorevue.cz/...

 

hodnocení

0x

Musí to být velký kšeft (úplatky inspektroům nebo tak něco)

 

pb®
hodnocení

0x

Nám to vůbec nevadí. Máme naftového Passata asi 4roky starého. Však ta norma je mimo jen tak, že když má auto emise eruo 5, tak ve skutečnosti splňuje euro 4,5. Pořád náš VW je ekologičtější, než jiná auta jezdící po silnicích. Navíc takhle načipované motory prý víc vydrží, takže pro zákazníka jen plus. I po téhle události jsou pořád VW dobrá auta, tedy do doby, než se v tom někdo začne hodně šťourat a prodají to někam do Asie. Divím se, že se v tom začali š´tourat právě amíci s jejich šestilitry. Asi konkurenční boj.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]