Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč ne autogyry - vírníky?

Od: bruno* odpovědí: 10 změna:

Tyhle stroje a vlastně i sám nápad jak se dá létat, mě přímo fascinuje. Na vzlet potřebuješ 100 m a míň. Jen o trochu dražší, než dobré auto. Spotřeba srovnatelná. Cestovní rychlost okolo 150, i víc. Na místě jsi 2 - 3 x rychleji, než autem, bez nervů na silnici. Dostaneš se všude, anebo aspoň poblíž. Nejbezpečnější způsob létání, není tak citlivý na povětrnostní podmínky jako klasická letadla. Nevím sice kolik stojí škola, ale jde jen řádově o desítky hodin teorie a létání a máš licenci. Myslím, že každý s průměrným IQ by to zvládl. Zatímco řidičák mají někdy i magoři. Tak proč ještě létá tak málo lidí? Co si o tom myslíte? Zvláště přivítám zasvěcenější názory, dík. Jo, o nevýhodách (kromě těch technických) nic nevím, o tom se na netu nepíše.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jenyk

Co ti brání se v tom realizovat? Vírníků je míň než málo, možná, kdyby jich bylo jak máku,lidi by létali všude možně.

bruno*
hodnocení

Realizovat se v tom mi brání nedostatek peněz a vyšší věk. Tu otázku jsem položil více méně jako k diskuzi, protože mám zájem o mínění druhých. Přeplněné dálnice jsou tu proto, že je aut jako máku, protože se jezdit jen po předem postavených silnicích za stovky miliard. Kdežto nahoře? A nebylo by krásné letět si kam chci? Bezpečnost by se dala vyřešit, byli bychom v 3D a ne na 2D silnici.

 

eulalie*
hodnocení

0x

Nepraktické pro běžný život. Člověk potřebuje mobilitu i ve městě, no ale kam s virnikem, že? Kromě toho - hodně lidí má strach z výšek a z létání. Pro ne asi nebude vírník to pravé ořechové. A řve to jak stádo slonů...

bruno*
hodnocení

Jistě, pro krátké cesty to není. Po městě postačí i normální kolo. No a na poseroutky to taky není. Nicméně pouhých deset aut přeřve autogyru.

 

hodnocení

0x

Kdo řekl, že je vírník méně citlivý na povětrnostní podmínky? Je to letadlo s mizernou klouzavostí a omezenou řiditelností. Jenom má plochu křídla nahrazenu plochou rotoru.

Mimochodem - jak si představujete třeba takovou služební cestu Praha - Brno pomocí vírníku?

bruno*
hodnocení

Nikdo mi to neřekl, jen jsem se to dočetl na netu. Odborníci nekecají. Já když něco vypustím do světa, tak si to nejdřív prostuduju. K čemu je vám klouzavost, když nemáte kde přistát? Autogyra přistane téměř kdekoliv. Řitelnost je postačující, když dokáže přistát i na střechu jedoucího auta. Služební cesta Praha - Brno? Proč ne? Přistanu co nejblíž a zbytek obstará MHD, nebo taxík. Stejně jako při cestě do centra Prahy. Hrůza*ee*

Aha, odborňýcy.

Ještě k té služební cestě. To jako v Brně přistanu někomu na zahrádce a odjedu taxíkem. A domorodý zahrádkář mi to tam bude hlídat. Mezitím pokácí průsek v zahradě, abych odpoledne mohl odstartovat na Prahu. A Praze přistanu na Václaváku a odvezu si to metrem domů.

 

hodnocení

0x

Lobbujte na Ministrstvu dopravy, ať tomu dají podporu. Musely by se u každé obce zřídit přistávací plochy a odstavné plochy, kde by bylo možno složit rotor a pokračovat po normální silnici pomocí tlačné vrtule až domů. Takže uznat vírník jako silniční motorové vozidlo.

Když splní bezpečnostní a emisní parametry pro nová vozidla, proč ne ...

doplněno 03.09.15 16:25:

Ale ani ty letecké nebude vůbec jednoduché splnit.

bruno*
hodnocení

Na tom něco je, jenže lobbovat nějaké vládě, co nemá koncepci a tím méně vizi, je celkem zbytečné. Ta naše vláda ani neví, kde je jejich špička nosu. Jinak dobrá představa. Když motor autogyry dokáže puhánět vrtuli i předrotaci, pak může pohánět i kola na silnici, že? Jenom malá další převodovka.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]