Změna všeobecného chování

Od: Datum: 05.05.15 20:18 odpovědí: 29 změna: 17.05.15 12:28

Připadá mi, že naše chování všeobecně jde nějak "šejdrem".Konkrétně : po restauraci běhá 3-4leté dítě, při pohledu na číšníka s plnýma rukama talířů nad hlavou toho malého divocha se mi ježí vlasy na hlavě. Nevím, zda by si to někdy před léty někdo dovolil, dnes pokud obsluha dítě napomene, rodiče si ji podají na místě, stěžují si a pan šéf si následně podá obsluhu, že zákazník náš pán. Dítě šlape po čalouněné sedačce, napomenutí číšníkem berou rodiče jako diskriminaci hosta a opět stížnost. Mladá matka začne přebalovat dítě na stole v restauraci v době obědů, hosté u vedlejších stolů si pochopitelně stěžují a když obsluha matku upozorní, že to nelze, dostane vynadáno, že je hrubá k matce s dítětem.

V nemocnici - stará paní má halucinace, pak obviní sestru, že na ni byla hrubá. Přesto, že ostatní pacientky v pokoji její stížnost vyvrátily, sestra jde na koberec - pacient má přednost. Soběstačný , chodící nemocný vyžaduje obsluhu, pokud sestra odmítne, protože pacient naopak má nařízeno se pohybovat, opět jde na koberec, předpokládá se, že sestra. se nechovala správně.

To jsou jen příklady z poslední doby, které mne¨napadly a přemýšlím, kde je nějaká rozumná cesta. Pamatuji doby, kdy jste nemohli v restauraci s obsluhou moc diskutovat, abyste se vůbec dočkali oběda, a leckterá sestra v nemocnici s vámi taky vyběhla natošup...

Proč u nás jdeme z extrému do extrému? Mně to aspoň tak připadá, že je to jednou tak a za čas úplně naopak, nejdřív je něco tabu, pak je toho všude plno jako např. sex, jednou jsou učitelé nepostižitelní a neomylní a pak si na ně kdekdo vyskakuje... Máte taky takový divný pocit, že to není nějak normální, že chybí takový ten selský rozum a cit pro spravedlnosti, vyrovnanost či jak to nazvat? Nebo jsem divná já?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.05.15 20:22
avatar
Jak to nazvat? Jednoduse, kult penez.
Datum: 06.05.15 17:08

Kult peněz se týká snad těch bohatých, ale mně jde o ty normální běžné lidi, tohle se neděje ve sféře horních 10 tisíc (tam nevidím), ale mezi takovou střední průměrnou vrstvou, kde žije asi většina z nás, v běžné situaci, kdy není důvod se chovat jako by šlo o život.

Datum: 05.05.15 21:05
avatar

Nová doba, host vyhazuje číšníka... Tak samozřejmě extrémy jsou špatné, ale je přirozené, že ten kdo peníze bere, koná podle pokynů toho, co peníze dává. Né jako dříve. Scénka ve filmu "Kalamita", jak v jídením voze číšník (ne)obsluhuje Bolka Polívku, ukazuje právě na tu dřívější pokřivenost.

Od: mp
Datum: 05.05.15 21:36

Na to mám vlastní teorii.

Prostě se mě zdá, že je to špatnou nebo spíše žádnou výchovou. Čím dál vice potkávám umolousané, špinavé, v teplákách (legínách) a teniskách oblečené spoluobčany, někdy hodně při těle, nejlépe z nějakým velkým, smrdutým psem. To je prostě realita této doby. Tam etiketa nepronikla. A dětí je fakt dnes hodně a je to nakonec dobře.

Od: mot
Datum: 05.05.15 22:42
To je takovy klam. pred desitkama let si to stejne o nas mysleli taky...
Datum: 05.05.15 23:08
avatar

Divná? Rozhodně ne. Já tomu jevu, co popisujete, říkám KULT JÁ. To znamená, že JÁ jako osoba jsem důležitější, než vy. Je přeci volnost. Ovšem málokdo z těchto lidí si uvědomuje, že jeho svoboda končí právě tam, kde začíná svoboda někoho jiného. Lidé nechtějí být omezováni a tak se prostě svobodně projevují. Na úkor ostatních, kterým to ještě nedošlo. Třeba mě. *plac*

Datum: 06.05.15 16:02

V dnešní době je tohle bohužel normální, že lidé neví, jak se v příslušných zařízeních chovat ... :/

Od: jmlc®
Datum: 06.05.15 16:17
avatar

Zakoupil jsem 3 věci přes aukro - prodejce mi je poslal. Reklamace první věci - zamítnuto. Další dvě jsou po měsíci také K.O. - celkové náklady 1580,-Kč.

Když jsem chtěl řešit reklamací, napadl mne, že si to rozbíjím schválně. Několik mailů s výhružkami právníků a řešení přes PČR za podvod z mé strany. To vše kvůli negativnímu komentáři, který jsem mu udělil. Peníze ani dobré zboží ale nedostanu.

Připadám si teď jako největší podvodník a svině.

Váš článeček je velmi pravdivý - bohužel, v naší demokracii jsou ty mantinely slušného chování někde jinde...

doplněno 11.05.15 15:18:

Doplnění - negativní komentář byl smazán na základě požadavku prodejce a jeho vyjádření, že ho chci poškodit. Koupil jsem 3 věci, všechny jsou nef-ční a ta svině (bez pardonu), protože jim přináší penízky za provize, si může nechat takto smazat negativ... aby mohl okrást další lidi...

Ruším svůj účet na Aukru a už tam nikdy nakupovat nebudu!

Datum: 11.05.15 16:12

Ten pocit bezmoci s vámi sdílím, že jsou lidi nepoctiví je normální, bylo to, je a bude, ale že doba jim nahrává, to je špatně, moc špatně.

Datum: 06.05.15 16:35

Ano, je to bohužel tak. Vy jste aspoň využil svého chabého práva a udělil prodejci negativní hodnocení, takže to je myslím velmi dobře, bránit se aspoň takto, udělala jsem to kdysi taky, ale rovněž s nepříjemným pocitem. A to je právě to divné, že viník je v pohodě a ten postižený má nervy.

Neobjevila jsem Ameriku, je to u nás běžné, ale vadí mi, že společnost to snad už bere normálně a přemýšlím, kam až to dojde, když už i ti obyčejní lidé se takhle chovají, hulvátům roste chuť a slušní se budou bát ozvat.

Datum: 06.05.15 17:18
avatar

"Lapka":už i ti obyčejní lidé se takhle chovají... Ano chovají, dokud někdo nepřijde a neplácne je přes prsty. Ovšem s tím rizikem, že ta rána bude vrácena i s úroky *zed*

Datum: 06.05.15 17:27

No právě, mně připadá, že se nenajde nikdo, kdo by se ozval, naopak se to bere jako normální - šéf by se měl např. té obsluhy zastat a ne naopak.

Od: buss®
Datum: 06.05.15 17:43

Vše je na lidech, na jejich výchově, školství, to vše v naší demokracii upadá, lidé jsou urvaní, myslí si, že si mohou se "svobodou " dělat co chtějí. A demokracie nemá páky, není nikoho, kdo by udělal pořádek. Je prostě slabá!

doplněno 07.05.15 11:33:

babkazov, když jsou na to páky, proč! je tu takový bordel, he? Kdo to má řešit neřeší, prolézlé ..., něco z lidu jako vždy jen zamrčí a nic. Nejsou prostě lidi, zásadoví, odpovědní!

Datum: 06.05.15 18:02

Souhlasím, a to je právě to, co mně docela děsí do budoucna, pokud to lidi budou řešit pak sami...

Datum: 07.05.15 11:30
avatar

Páky by měla, ale to by všichni křičeli, že jim berou svobodu. A Unie by dala příkaz!

doplněno 07.05.15 17:54:

http://www.novinky.cz/domaci/…rekl-o-milionovy-uplatek.html Prezidnt využil svou páku a kolik je křiku!

Datum: 07.05.15 11:59

Díky všem za reakci. Moje taková původní myšlenka k tomuhle problému bylo to, jak by se člověk měl zachovat coby účastník nebo svědek takové situace. Je nějaký citát, kdo neodporuje zlu, tak ho vlastně podporuje, čili měl by se každý bránit, ozvat. Ale tam je právě ten zádrhel, kde nastupuje třetí osoba v podobě šéfa. Bylo mi moc líto té sestřičky, když brečela, jak je to nespravedlivé, protože jí nebylo umožněno se bránit a jak má teď jít něco dělat k pacientům, když ta situace se může opakovat a na ní už je předem vina.

K tomu přece nepotřebujeme žádné zákony, naše ani unijní, stačilo by se chovat jako rozumný, soudný člověk s trochou tolerance a ohleduplnosti.

Nojo, já vím, jsem idealista...

Datum: 07.05.15 18:05
avatar

Ne, na vině je velmi a velmi uvolněná "výchova". Z dospívající a školáčí generace rostou sobci, co se dívají pouze na sebe, a budou vychovávat další sobce. A jít proti davu, respektive ukázat na něčí nevhodné chování, je dneska bráno jako zásah do sobeckosti a drzost.

Naštěstí jsou mezi námi tací, kteří si to líbit nenechají, těm tleskám.

Datum: 08.05.15 20:58
avatar

Jsme zvláštní my lidé, nesetkala jsem se s tím, že by americká nebo německá matka neustále, třeba zrovna v té restauraci, okřikovala své dítě, tam nechoď, nestáhni ubrus, nerozbij sklenici, jez slušně, seď na místě... toto je nebo spíš byla specialita matek českých a jsem docela ráda, že se to pozvolna mění. Chtějí-li dnešní děti ve společnosti obstát, nemohou sedět potichu v koutku. Byla jsem na obědě v hodně drahé restauraci, pozval mě přítel, cizinec a zatím co mě bylo trapné, že rohlík se při ulamování drobí a byla jsem schopná ty drobečky sbírat, on jedl z prominutím jak čuně, dojedl, zavolal obsluhu a před dezertem nechal uklidit a vyměnit ubrus.

Že by některá matka přebalovala dítě na stole jsem nikdy neviděla ale přiznám se, že mi vadí jak matka vytáhne prs a začne děcko u stolu kojit. Kdyby se aspoň otočila, někdy to vypadá, že děcko nemá hlad ale matka chce ukázat cecky celé restauraci.

Po špitálech jsem zrovna já často, velká většina lékařů si myslí, že je pánbůh a velká většina sester jsou pernamentně načučené čůzy. Pozor, ne všichni, znám velmi dobré a s pacientem mluvící lékaře a znám velmi dobré zdravotní sestry které se s pacienty i zasmějí.

Divná nejste a váš pocit je správný, myslím si ale, že má-li z dítěte vyrůst silná osobnost musím mu v dětství tolerovat některé věci, nechci přece aby zrovna moje poslušné a tiché dítě bylo cílem šikany a bylo předurčeno k tomu, že mu bude stále někdo poroučet. Často jsem slýchala "když mluví dospělí, mlč a hongej nohama", přišlo mi to normální a tak jsem v tomto duchu vychovávala své dítě. Stejně stará děvčátka sousedů, známých herců, chodila s rodiči na rauty, pletla se do řeči dospělým, znala ve společnosti téměř všechny křestním jménem, nebály se mluvit a nebály se "nadrobit", start do života měly holky usnadněný už jen tímto. Tak dnes svoji vnučku moc nevychovávám a ono to jde i bez toho věčného napomínání a bez toho abych se osypala když v restauraci převrhne sklenici na ubrus.

Máte pravdu sex byl tabu a rozhodně si nemyslím, že to bylo správné, jde jen o to vysvětlovat některé věci úměrně věku a necpat trapné reklamy na lék na erekci do programu co sledují děti.

Datum: 09.05.15 07:19
avatar

Já souhlasím s každičkým slovem Liduš. A to jsem kantorka, která od dětí vyžadovala disciplínu. Je však dobré dát dětem hranice. Musí vědět, co lze a co už ani omylem ne. Je pravdou, že u nás to máme stále takto. ;) Vyprávěla mi jedna mladá, že v Německu straší děcka tím, že příjmou českou (jak se to píše?) ou pair. A ta je naučí, ta jim dá! Žádný bubák nebo čert! Holka z Česka! :-D Myslím si, že tohle nezačíná u dětí. Zvedněme hlavu a koukněme k naší vládě a našim představitelům. Chválí se milenkami, majetkem a . . . vlastně se mi ani nechce vyjmenovávat čím vším. A teď se koukněme na realitu. K něčemu děcko doma vedeme, ono začíná nabírat rozum a slyší, jak někdo přišel tunelem k majetku a nejde mu do hlavy, že nesmí ukrást žvýkačku v sámošce. Vedeme děcko k respektu a důvěře k výkonné moci, tedy policii a ono vidí jak ožralu, který pojezdil ženu, policie podepírá, čeká, až se vykecá do telefonu (při všem ho točí televize) atd adt atd. Veliký smutek to je! *plac* *plac* *plac*

doplněno 09.05.15 08:06:

A teď si představte, že jsem z okna volala, ne ječela nebo řvala, na děcka, co dělala pod okny fakt veliký, těžce napravitelný, bordel (ikdyž to slovo nemám ráda). Hoši se postavili, dva ztuhli, jeden začal pyskovat a ten čtvrtý řval: "Ty stara pí*čo, zalez nebo ti vytřískám okna. A když mě nase*reš, budu ti je chodit vytřiskavat každou noc." A začal hledat šutr. Zoufalé! Bezmoc! Těžká bezmoc! *sok*

doplněno 09.05.15 08:32:

Jojo, je to tak. Nezměníme nic. Vůbec! Hezký den i vám. babka

Datum: 09.05.15 07:58

Zdravím,no a mně chybí právě ty hranice. Taky nechci mít z dětí puťky, ale lítat pod nohama číšníkovi s horkou polévkou v ruce mi přijde jednak bezohledné a jednak nebezpečné. Co by asi rodiče vyváděli, kdyby nedejbože ta polívka skončila děcku na hlavě? Oháněli se svobodou?

Kde to začíná... to nevím, ale mně právě deptá to, že nám to začíná připadat normální. Ano, čteme kdo kdy s kým si vyměnil milenku, která celebrita má větší a nadupanější dekolt, kdo je gay, kdo kde si koupil něco za miliony, roztřískal drahé auto.. a přesto tihle lidi jsou oblíbení, volení někam, zváni a prezentování jako ti slušní ne-li vůbec nejlepší, aspoň mně to tak připadá.

No a teď vidím poslední větu - veliký smutek to je, tak to je ono, to přesně vystihuje, co já se snažím tady vypotit, a ještě přidám - bezmoc. Díky.

Datum: 09.05.15 08:27

Ano, babi z ov, dopadla jsem podobně...jenže myslím, že kdyby se ozval někdo mladý, při síle, že by to nějaký smysl už mělo. A to mi pořád sedí tak v koutku duše, proč se nikdo neozve, aby to šlo z několika stran a ti škodíci neměli pocit neohroženosti svého druhu. To myslím všeobecně, nejen v těch konkrétních případech, co jsme tady uváděli. Jedinec nezmůže nic, pokud se ho někdo nezastane a nebude mít tzv. krytá záda.

Já jsem jen chtěla vědět, zda by někdo neporadil, jak se zachovat. Asi to ale nejde, ty zkušenosti všeobecně jsou negativní, jak vidím z příspěvků. Nakonec to není nic nového, nevím, proč mne ty poslední zážitky tak zvedly ze židle. Přeji pěkný den, nezkažený žádným blbem, protože s nimi je srážka nejhorší.

Datum: 09.05.15 08:31

No tak to kojení na veřejnosti nechápu taky, ale je to dnes IN, určitě mě někdo napadne, že jsem stará zapšklá bába.

Od: miro®
Datum: 09.05.15 08:54

Jistě na výchově mají nezastupitelnou roli hraje rodina a škola. Jakou roli, ale hraje společnost, stávající společenské poměry? Mám za to, že u dospělého člověka větší než rodina a škola. Vždyť nakonec chování rodiny i školy ovlivňují společenské poměry. Člověk se vždy chová a bude chovat tak jak je ve společnosti dovolen! Co není zakázáno je dovoleno! Tyto pravidla nevytváří rodina ani škola. Pokud není společenská potřeba a úsilí razantně řešit tyto problémy, tak se asi nepodaří věci zlepšit. Principiální otázkou je: Proč? Odpověď by byla počátkem úspěšného řešení.

Hezký víkend -miro

Od: dylin
Datum: 11.05.15 16:25

Dřív se lidi báli pekla a všichni chtěli do nebe... dnes už se každý vidí v nebi a na peklo nevěří.

Datum: 12.05.15 09:06

Tak jak je to u šlechty, tak je to u ovčanů, část si myslí mohu si dovolit cokoliv. Hřebík 200 melounů, fíra 100, kocour 15, vondrík Promoto 500, panďury a Vlastička, padákový specialista atd., ovčani skoro ticho, někteří dokonce šlechtice obdivují. Tudíž dle mého názoru, nějaké PVC prso na veřejnosti, neb batole na stole, kde servíruje kvalitní občas papů s kuchyně s myšičkami a dalším hlodavcem by zrušovat nemělo.

 

Datum: 12.05.15 15:28
avatar

Bambulo, četla jsem váš příspěvek 2x a stále nevím, o čem píšete. Vůbec nerozumím. Můžete to, babce z Ostravy s dlouhým vedením, přeložit do češtiny? Prosííím!*nevi*

Datum: 12.05.15 15:30
avatar

"babi z OV" nejste jediná.

Datum: 13.05.15 17:54
avatar

Zkusím vysvětlit za "bambulu. "Čistě teoreticky: šlechta =vrchnost=ti nahoře=politici=nebo též zvaní "oni" ovčané=občané(ovce) To následující je seznam kauz, které proběhly médii a které nás "ovčany" zvedají ze židlí. Tak si to překládám. Ale jen tipuji, mám velkou fantazii*frajer* Mona

Od: vera*
Datum: 17.05.15 12:28

"I pravda se utopí,když měšec do vody vstoupí."To je charakteristika dnešní doby.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.