Ze všeho dělají i kombíky

Od: Datum: 23.04.15 19:18 odpovědí: 9 změna: 24.04.15 10:32

Ahoj. Nedávno nám automobilka Škoda a vlastně skoro každá automobilka předvedla docela dobrý fáro. Superba. A hned k tomu dodali, že tohle auto bude mít i verzi v Kombi. Co myslíte kolegové, neměli by některý auta, tipy nechat jen v tom základu? Od Škody to je už Fábia všech faceliftů, Octavie taky. Já vím, u Medvědů, Bavoráků a dalších velkých fajnových aut to dělají taky. Ale u aut, co by měly asi být za jedinečné fajnovky by to asi nemuseli dělat. A taky je děsná spousta aut, které se navzájem dost podobají. Tak co s tím?

doplněno 23.04.15 19:29:

Tak už zase! Píšu tu věc o autech. Dávám to do aut. Schválně to tam chci mít. A zase to nějakej ťunťa nacpe jinam! To tu jsou jiné případy, kdy by se zásah hodil. Když někdo píše o stavebnictví a bytech a má to pak opravdu na nepatřičných místech. I v těch třeba autech i jinde.

doplněno 23.04.15 20:34:

Milý strejdo. Už jsme o tomhle, něčem podobném tady, jednou diskutovali. Mě bude bohatě stačit, když se malinko zapřeš a nebudeš tak hr a přehnaně aktivní. Aspoň v mém případě. Dík.


avatar
Upozornění od sys strejc 23. 04. 2015 19:48:22
Dáváte jednoznačně základ k volné diskuzi! Nebo snad doufáte v to, že Vám někdo poradí co s tím? Vy byste na radu něco s tím dokázal udělat? Proto je to ve volné diskuzi - auto-moto
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: willi
Datum: 23.04.15 19:36

Mas pravdu, vytratil se duch a jsou si vsechny ty plechovky vesmes podobne... Zvlastni na tom je, ze dnes kazdy potrebuje tu plechovku velkou. V dobe, kdy resime problemy s parkovanim a ve vetsich mestech je situace zda se - neunosna. Male plechovky jsou extremne drahe, kazdy radeji koupi velkou a pak v tom jezdi sam... Jasne, automobilky z toho profituji, (Station Wagoon nebo SUV jse vyplati koupit vic nez malu plechovku) stat z toho profituje (drahe ruceni) Pojistovny prifituji (vyssi pojistne) servisy profituji (drazsi nahr. dily, drazsi hodinovka), vyrobci pneu profituji (je potreba vetsi - tedy drazsi pneu), benzinky take profituji (vetsi plechovka byva spojena s vetsi kubaturou a tedy i spotrebou (neni pravidlo)) a nakonec ty kurv.y mestacke, kdyz neni kde zaparkovat, misto aby pomahali a chranili - profituji take, kdyz nas okradaji o penize.. Je to k smichu...

Pardon, ze to nazyvam plechovka na kolech ... (ono kdyz se to odkrytuje, vypadaji vsechny stejne - hnusne) jen to na jiny dekl - a ten prodava ... :D

doplněno 23.04.15 19:40:

OPRAVA: jen to ma jiny dekl - a ten prodava ... :D

Datum: 23.04.15 20:34
avatar

Dobře, chápu, že se Vám kombajny nelíbí. Tak v čem je problém, vždyť si přece můžete koupit liftback verzi, Superby měly dokonce patentovaný systém, kdy můžete otvírat volitelně pouze víko kufru, nebo celé páté dveře - i se zadním sklem.

A proč se většina aut dělá i ve verzi kombi? ,,Prezidénto´´ Klaus by Vám vysvětlil něco o neviditelné ruce trhu. Prostě zákazníci je požadují. Pro rodiny jsou ideální. Jako služebáky taky, zejména pokud potřebujete ke své práci víc, než jedny desky s papíry a noťas.

To už považuji za větší paradox dnešní SUV módu, nebo spíše pseudo SUV. Většina těchto aut k terénu ani nepřičichne, některé jsou dokonce jen předohraby. Takže zákazník chce auto, které je větší, těžší,má blbou aerodynamiku takže je žravější. Ale zákazník ho chce, tak ho má.

Od: willi
Datum: 23.04.15 20:45

Promone - *palec**palec*

Datum: 23.04.15 21:07
avatar
Kdyz je liftback tak ok , jenze kdyz je jen sedan , tak zkuste do neho narvat kocarek , to asi nevyjde. A skoda vi , proc to dela kombiky banda bere.
Datum: 23.04.15 22:01
avatar

Dovolím si téma trochu rozdělit
1) podobnost aut - dneska už jsou si auta tak podobná, že to pomalu jinak než podle znaku normální člověk, který se auty speciálně nezabývá, nemá šanci poznat. Kde jsou ty doby, kdy každé auto mělo nejen jinou karoserii, ale i jiný zvuk. Jako kluk (pravda, dávno tomu, před skoro 50lety) jsem poznal značku auta jen podle zvuku, když jelo o ulici vedle - hned se vědělo, jestli jede 1000MB nebo jestli je to moskvič nebo třeba tatra
2) klasická auta versus kombíky - kdysi bývala doba aut skoro bez kufru (jako příklad třeba škoda 1101/2 - lidově řečený "tudor" nebo ještě později škoda 1200 - lidově nazvaný "sedan"), kombíků (spíš ale dodávek) bylo poskrovnu - občas sanita nebo pohřebák a dost. Pak přišla doba tzv. tříprostorových aut - klasických sedanů - aut s kufrem, většinou vzadu. A už se začaly pomalu objevovat osobní kombíky - škoda 1202 ( STW ,lidově stejšna) - r. 1961, škoda 440 oktávia kombi (nejdřív s křídélky - to bylo krásný auto, pak bez křidélek, se světly ze škody 100) a to bylo všechno. Větší rozmach kombíků přišel až koncem 60. let - objevily se Moskviče 426,odvozené z typu 408 (1.300ccm) - 2 nebo 4 kulatá světla, další byly Wartburgy 353 Tourist - od r. 1966 (od typu 31x - kulaté wartburgy - byly sice také kombíky, ale k nám se nedovážely). Tou už ale o kombíky začal být velký zájem, takže počátkem 70. let přišly vozy jako VAZ 2102, Dacia 1300 kombi. Už dříve, zejména v Praze jako taxíky byly k vidění vozy GAZ Volha 21 a později také GAZ Volha 24 v provedení kombi, což byl vůbec největší kombík na našich silnicích. A právě s příchodem kombíků si spousta lidí začala uvědomovat, jak je praktické mít auto s velkým úložným prostorem. Takže obliba kombíků rostla a všimněte si, že nárůst výroby kombíků všeobecně nastal hlavně od počátku 90.let - už pomalu nebyla značka, která by nevyráběla verzi kombi. Časem se objevily i takové rarity, jako třeba přestavěné Rolls Royce na kombíky apod.
Jinak - ono kdo si zvykne na auto s velkým úložným prostorem (jedno jestli kombi či klasický sedan), těžko si bude zvykat na auto s malým "kufrem". Vím z vlastní zkušenosti, o čem je řeč. Začínal jsem kdysi s autem, co mělo "kufr" 525 litrů (Wartburg 353 limuzina), pak jsem přešel na kombíka - cca 2.000 litrů (Wartburg 353 tourist). Když jsem pak začal jezdit autem, co má "kufr" jen cca 400litrů (VAZ 21072), je mi to prostě malé a jsem z toho občas docela nešťastný, protože dřív jsem byl zvyklý naložit bez velkého uvažování, co jsem potřeboval, nyní hledám kde nechal "tesař díru" (kam to všechno nacpat). Už mnohokrát jsem koukal, co by mohlo být náhradou za wartburga kombíka a ať se rozhlížím jak se rozhlížím, všechno kromě velkých MPV je prostě "malé"...(octavia kombi jen cca 1.600litrů apod). A to jezdím převážně sám. Takže se lidem ani nedivím, že chtěji kombíky a že jsou tyto tak populární.

Datum: 23.04.15 22:22

Ahoj. Jo Ronyxi. Pamatuji si, jak jsme naložili do Tourista 80ky dveře is futrama. Sesazené do sebe. Jinak, na náklady používám káru 115x180cm. Vezla jednou i 1650 Kg. Není nad 13 kola a bytelnou oj. Kolik asi váží paleta cementu?

Od: mp
Datum: 23.04.15 22:26

Víceméně máte pravdu. Prostě auta se zmenšují (asi katování kostů). Takovej Žigul combi- to byl prostor. I Favorit combi. Felicia už ten prostor zmenšila. A když jsem přemýšlel o Fábii combi - tak to je mini auto. Neříkám, že to někomu nemůže vyhovovat.

Od: mp
Datum: 23.04.15 22:11

Prostě já neuznávám jiná auta než kombiky. A ještě lépe MPV. prostě moje Picasso je ten správný kombík - můžu z něj vyndat všechny zadní sedadla (to už u nového Picassa není možné.) Získám tak docela dobrý ložný prostor. A na dovolenou se s tím dá taky jet. Spíše se podivuji nad paskvily typu BMW 6 - to je hnus - vypadá to jako nějaký brouk (Hvězdná pěchota). Z venku velký, vevnitř malý. Ale asi si někteří z nás musí stále něco dokazovat.

Datum: 24.04.15 10:32
avatar

Nemám ráda auta velikosti nákupní tašky, felda combi má kufr k nezaplacení, dám tam inv. vozík, dětský kočár, kocoura v přepravce a nákupní tašku. Dnes s ní jezdí dcera a říká, kde tu "krávu" mám na sídlišti parkovat. Dlouho jsme vybírali nové auto, nakonec vybrali Volswágen Touran, je to sice krasavec ale kufr nic moc a pokud by tam byla třetí řada sedadel tak já jezdím na vozíku Brno-chalupa. Pokud jsou jen dva, stačí jím autíčko malé, jak jsou děti a zvířata je combi verze k nezaplacení.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.