Nejste přihlášen/a.
Jaký je názor, že vozidla na el. pohon nejsou rozšířená pro krátké jízdy do 50 km, neb pouze po městě by byla vyhovující. Je to nákladná výroba, neb že by šejkové a spol neměli rito
Mám v nabídce elektroskútry a můj názor jsem si udělal pomocí kalkulačky. A protože se chovám k zákazníkům slušně, pokud někdo o elektroskútr projeví vážný zájem, můj výpočet mu sdělím a raději koupi rozmluvím. A s elektromobily je to v principu stejné, zatím nemají ekonomickou návratnost. Baterie jsou drahé, mají omezenou životnost a vyžaduji údržbu i když se nejezdí. Píši zatim, protože technologie jdou stále kupředu a snad jednou budou baterie na jiné úrovni i ceně, stejně jako zdroje energie. Fotovoltaické panely jsou drahé a ne dost efektivní, časem snad také přijde technologický pokrok. Sám zelené energii fandím, zase ale s kalkulačkou, takže raději počkám. Ostatně, ty elektrovozidla stejně moc zelená nejsou, na výrobu i provoz se stejně spotřebovává "špinavá energie"
doplněno 28.10.14 14:38:Stirecek, elektomobily se vyráběly již na začátku minulého století a v Americe jich jezdilo dokonce více než automobilů se spalovacími motory. Až seriuvá výroba Fordu T je zatlačila do ústraní. Na ta story elektromobilu EV1 od GM nebyla tak dávno jak píšete, ale někdy kolem roku 1995 a GM to odpískala z prozaického důvodu, že by výroba byla nerentabilní a auta které byla prodávána na leasing především bohatým celebritám v tichosti postahovala a sešrotovala. Můj skromný názor názor je, že na tom není nic divného a netřeba hledat konspirace. Že se to nelíbilo ropné lobby je dost možné a možná i od nich nějaký tlak mohl být, nejsou ale všemocní a jsou i jiné státy než je Amerika které by se masové využití elektormobilu ujalo, kdyby bylo ekonomicky schůdné. Snahy tedy jsou ledaskde, zatím je to ale pro uživatele co nevědí co s penězi. My obyčejní plebejci kterých je zatim většina, hlasujeme přes peněženku a ta říká hlasitě ne!
Elektromobil je starší, než auto se spalovacím motorem. Přesto je méně rozšířen, než klasický automobil. Proč asi? Za více než sto let nikdo, ani v dnešní době moderních technologií, nedokázal přijít na to, jak elektromobil vyrobit s nižšími náklady a vyšší užitností, než ropou poháněné auto.
určitě už přišel, ale šejkové to rychle koupili a mají to v sejfu, až dojde ropa, budou zase na koni
Zatracení šejkové. Již před staletími vymysleli létající koberce, ale mají je v sejfu a tak stále musíme létat letadly...
Já to tady nechtěl psát, že je to spiknutí židobolševicko arabských temných sil, které ovládají svfětovou ekonomiku... Ale když už je to venku.
Dobrý den, těch faktorů bude více - nízká kapacita baterií (a jejich váha), málo možností pro nabíjení, velikost auta, nedůvěra v novoty a hlavně cena. Chtělo by to vyřešit baterie a potom prudce snížit cenu, ale to nebude hned. Zdravím!
Není pravda, že elektromobily nejsou rozšířené pro jízdy po městě - správné je napsat, že nejsou rozšířené v Evropě. Třeba v Číně vyrábí mnoho typů vzhledově připomínajích Smart - celé z laminátu, velmi lehké, takže stačí slabý levný elektromotor, baterie, elektronika. Prodávají se tam za komerční ceny bez dotací. Jezdí v nich i policie. Jenomže do Evropy se nedají dovézt - nemají super tuhé karoserie, airbagy, ABS, ESP, kontrolu tlaku v pneumatikách, deformační zóny, atd. Prostě všechny ty defakto zbytečné krámy, které násobně zvyšují hmotnost a tím pádem cenu - stejně by se těmi auty jezdilo do 50 km/h po městě. A hmotnost je u elektromobilu vším - hlavně na ní závisí dojezd. Můžeme sice nacpat dovnitř víc baterek, ale to zase samo o sobě zvyšuje nároky na prostor a celková hmotnost zase roste. V podání požadavků v Evropě začarovaný kruh.
EV1 - to byl jeden z mála elektromobilů skutečně dokonalé konstrukce - nízká hmotnost, skvělá aerodynamika. Je ohromná škoda, že byly komplet všechny zničeny a vývoj nepokračoval. Dnes se podobnou cestou dalo BMW i3 - na to že má celou karoserii ručně dělanou z karbonu je až překvapivě levné. Dále mají smysl třeba elektrokola nebo terénní elektromotorky. Pro rozvoz pizzy zase elektroskůtry.
Osobně jsem se projel v V peugeotu ion, v Nissan leaf a V Tesle Model S 85...a elektro auta jsou zde, a je jich tu hodně...
Doporučím přečíst takových posledních 50 článků na www.hybrid.cz
Elektro aut je na světě hodně a Třeba v Norsku se prodalo pře 3 tisíce Tesel...(Automobilka samotná je stará 6 let a Tesla S je po roadsteru jejich druhý model vozu) což je z mého pohledu obrovský úspěch, v americe jsou to desetitisíce vozů ...
Pokud se něco hodně zajimavého chcete dozvědět o elektro autech mrkněte na youtube na kanál od nora jsménem
Bjorn Nyland - dělá pro elektromobilitu hodně a o doslova zadarmo, má celkem dobrý nadhled a je ochotný říct veškerá negativa...
Tento čech http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php měl asi jako první u nás pořízenou teslu a na svém webu popisuje vše jak objednávání prvního auta kdy nevěděl zda dostane automobil či tesla samotná krachne a on dostane akorát zpět prašule... velice dobré počtení a ač je detalní není obsáhlé, nicméně i tak je v něm snad vše...velice dobré popsáno, dokonce tam pokračuje článkem s teslou v ČR po jedno roce ježdění... Pan Kubiš na svém webu píše i to jak si před teslou koupil leafa neb nissan byla jedinná automobilka schopna po pr kecech dodat na trh funkční kus ač s chybkama která již nová revize vozu vyřešila...
Nakonec to že po cca 2 letech TOTÁLNÍCH ÚSPĚCHŮ tesly dnes prakticky všichni výrobci mají na trhu hybrida a kdo je již dál tak i elektro auto, ať už je to audi, WW a další...všichni se bojí toho úspěchu, a to že to bez ropáků jde...
Zde je odkaz na článek http://www.hybrid.cz/porsche-pajun-nemecky-rival-pro-elektromobil-tesla-model-s
A v něm doporučím přejít na komentář v čase a od uživatele /// kde jasně říká člověk který teslu zakládal s Muskem proč je to s elektro auty tak jak je neb věci jsou krapet jinak...
Prozradíš nám méně Vložil/a DomoKun (bez ověření),
St, 2014-10-29 15:13
S elektroauty je to krapánek jinak než si myslíte a než tuší většina laiků kteří toto moc detailně nesledují a když vás to asi moc zajímat nebude doporučím alespoň ten článek přečíst neb ta diskuze pod ním a článek od človíčka jehož jsem označil krásně popisuje zkostatělos a šílený outsourcing dnešních automobilek...
Soráč za chyby a slohovku snažil jsem se být výstižný jak jen to šlo...
Tak přeji příjemný výlet, určitě nebude se s ním domluvit.
V plánu je něco jako Tesla model III (asi) a ten má prý dobýt trh/svět ... uvidíme...
Nicméně kdysi stál ion 900tis, dnes stojí 700tis a cena klesá...a to velice rychle...zatímco cena paliva pro tyto vozy...
A i v americe platí že krom tesly je elektrák vždy jako druhé doplnující auto...ale jak kde...
Asi to bude na klepnutí na čelo, ale na http://automobile.de je sdruženo cca 90% všech prodejců z německa..a proč z německa, protže tam je bazarník povinen dodat na vůz rok záruky jak v obchodě...ale vždy lze narazit na prodejce non quranate anebo tímto požadavkem lze rapidně shodit cenu vozu dolů ale to už je o článku na nějaký prodej/ nákup v zahraničí a to tu tahat nebudu ale člověk může porovnat kilometry a cenu vs naši bazarníci "stočeníci"...
A proto, pánové, kdo je pro elektromobily, by měl být také pro dostavbu dalšího bloku atomové elektrárny Temelín, aby bylo dost elektřiny pro noční dobíjení akumulátorů !
Ale kdepak. Zelení se nám snaží, a u některých úspěšně, vymýt mozky tím, že vozejčky na elektřinu jsou přeci tak ekofajn že nevypouštějí tamty emise, že má z toho debil dojem, že se elektřina nevyrábí, nýbrž jen tak vyskytuje. A navíc. V Německu je jádro fuj, takže bude jen elektřina z uhlí, pač ty větrníky to fakt nedaj...
Jen je nech, oni mají sice svoji ale vždycky pravdu...
V jejich očích kdyby eauto nemělo nukleární reaktor tak po připojení do sítě bude celoevropský blackout...
Doporučím omrknout jak jsou na tom s Eauty v Norsku...
Jen letos tam prodali 3200 tesel...a pak tu jsou mnohem vyšší prodeje leafů a dalších pidi autíček do města...
Už 10 let kde jaký fundovaný ekolog a jiná verbež řvali jak jim lehne síť jak nebudou stačit a hle...
Oni nakonec do sítě ani nemuseli moc investovat neb příroda a taky se neděje žy by půlka světa píchla auto do zásuvky na minutu přesně...
Člověku, který musí každý den dojíždět do práce cca 50 km tam a zase zpátky, protože na té trase není žádné rozumné dopravní spojení MHD, tak se elektromobil vyplatí, brácha dojíždí každý den přes hranice do Rakouska do práce, dřív jezdil Favoritem, stálo ho to měsíčně 4500,-Kč jen za benzín. Pak si koupil za 200000,-Kč 10let starý elektromobil Peugeot 106 s novými bateriemi a místo 4500,-Kč za benzín platí cca 500,-Kč za elektřinu ( má přímotopnou sazbu, protože dům vytápí přímotopy. Takže za 5 let by se mu měla pořizovací cena elektromobilu vrátit, nehledě k tomu, že ten starý Favorit měl už svoje odježděno, takže by stejně musel časem auto koupit.
Kdybych vydělával nějakých 1500-2000€ měsíčně, tak mě nějakých 4-5 tisíc Kč za benzín nebude trápit.
No to ale on nevydělává, dělá svářeče v nějaké fabrice za cca 1200Euro měsíčně, takže ušetřených 4000,-Kč za benzín ho potěší Elektroauto v pohodě využívá na denní dojíždějí 50km do práce a 50km zpět, to mu akorát energie v baterkách vyjde i s malou rezervou, aby dojel do práce a domů a nechal to pak přes noc dobít zue zásuvky na noční proud. Na delší trasy má jeho žena klasický benzíňák, aby mohl děti vozit do školy když je on v práci, takže když je potřeba jet někam daleko, tak jedou benzíňákem.
Mizerné a těžké akumulátory, pomalé nabíjení, omezená životnost akumulátorů, nutnost jejich výměny po nějaké době a tím pádem další vysoká investice a konečně i vysoká ekologická zátěž při jejich výrobě a likvidaci. Já tam žádnou výhodu nevidím - mimo to, že elektřina není (zatím) zatížená vysokou spotřební daní a tím je logicky levnější než běžné palivo.
To je ale přítroublý kec ...
Dojezd tesly činí cca 400-500km ... Baterka má 500kg , motor cca 60kg i s převodovkou kolik váží spalovací alternativa?
První tesly roadster (2místný sporták) mají od roku 2008 povětšinou původní baterie 90% těch baterií má 80% a víc originální kapacity a to jde o staré cobaltové chemky... cca 2400 vozů včetně asi 2 čr je pěkný vzorek.
Jinak nabíjení cca 30 min = cca 80% = cca 300km ...
Zatím se kupodivu žádné baterky v el autech nemusely měnit, to je záhada..(hybrid nebru v potaz je to něco jineho).
Tehnicky vzato je to jezdění levnější...bohužel cca 100 let se na sériové el. vozy nesáhlo takže se těžko můžeme divit že jsme tam kde jsme...
Všechno co se točí kolem elektromobilu je bojkotováno jak nafovýmy společnostmi tak i státem , jen si vemte kolik je daň z jednoho litru benzínu nebo nafty a tyhle úniky by byly nenahraditelné a je určitá hranice kdy e-auta taky začnou podléhat nějaké dani to se nebojte, Docela mne zaráží že se zastavilo vše kolem e-autobusú hlavně ve městě kde by nebyl žádný problém vždy na konečné vozidlo trochu dobít a hlavní dobíjení nechat potom v noci. Tady by se daly ušetřit i velké peníze a snížit cena předrařených jízdenek a tím i zvýšit zájem o tuto dopravu,
No, jestliže jako podnikatel na trh uvedu elekroauto s bezvadými paramety, kdo mi v tom zabrání? Když to lidi budou kupovat, kdo jim v tom zabrání? Jiná věc je dostatek nabíjecích stanic. Ale to je problém podnikatele! Nějaká lobby může jít do prd... řekl by prezident. Jedna osoba si chtěla koupit elektrouto a jet do Ruska, kde ho po trase nabije?
Problém bude asi v tom, že jako podnikatel neuvedete na trh nic, co vám stát nepovolí. Takže můžete mít v garáži geniální elektroauto, ale neprojde homologací a jste... jak jste to napsal? V prd...
Jasná je jedna věc budoucnost patří elektřině o tom není žádných pochyb. Je jen otázkou času kdy bude na trhu dostatečný výběr aut jak ve variantě benzínu a elektra , nemám strach že by se nezvyšovala kapacita baterií a nezkracovala jejich doba nabíjení to je jen záležitos technického řešení a to se najde. Elektromobily určitě budou mít firmy které rozváží zboží (pekaři, pošta, rozvoz jídel, a podobně) potom lidé kteří mají možnost si nabít auto doma. Dojezdy kolem 200-250km na jedno nabití už ani dnes není takový problém. Na co si bohužel budeme muset počkat je že se to rozjíždí pomalu a to je úmysl automobilek a ještě dlouho bude. Myslím si že do 20let budeme jezdit v elektromobilech možná v převaze nad benzínem.
S odstupem několika let a rozhodnutí Německa o zavření elektráren na jádro a uhelných elektráren, se vaše vize ukazuje jako hodně naivní. Spíše to bude tak, že cena elektřiny vystřelí vzhůru a současní uživatelé tepelných čerpadel či elektrického vytápění zapláčou. Pokud nebude mít obyvatelstvo na elektřinu finance, bude návrat zpět k topení v jedné místnosti čímkoliv. Jak to bylo za 1. republiky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.