Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Nesmyslné opakování jedné myšlenky

Od: trapeni odpovědí: 5 změna:

Zdravím,už tak půl roku mě trápí jeden problém a týká se neustálého opakování jedné myšlenky. V hlavě mě napadne nějaká myšlenka,kterou musím zopakovat. Pokud bych ji nezopakoval,měl bych pocit,že jsem ji nepochopil,že jsem hloupý. Někdy třeba přemýšlím celý den nad jednou myšlenkou,nic nemůžu dělat,jen pořád myslím na to samé,neustále myšlenku opakuji. Nedokážu ji potlačit,moc se trápím,jsem z toho neš´tastný,mám z toho deprese. Nevíte,prosím,někdo,co s tím mám dělat? Děkuji za všechny rady.

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Nejsem odborník. Vypadá to na neurózu, kompulsivně-obsedantní poruchu. V televizi někdy dávají různé pořady. Neodbytné myšlenky/a, která se pořád vrací a nedokážete to rozumem ovlivnit. Zkuste nejprve psychologa či konzultaci s psychiatrem

doplněno 10.10.14 19:46:

tzv. nutkavé myšlenky

Souhlasím s jancaakem. Taky jsem to měla a občas mě to chytne, ale už vím, co je spouštěčem, protože jsem chodila na psychoterapii. Taky to souvisí se sebevědomím a výchovou. Já byla hodně přísně vychovávaná a udělat chybu nebo zapomenout zhasnout, uklidit nebo něco vypnout, se přísně trestalo. Dokonce mě otec mlátil hlavou o zeď za to, že jsem nedala hrnek do dřezu, že byl vedle. A to nebyl můj hrnek! Je to strašně let, ale zapomenout se na to nedá. Málem mě kvůli tomu zabil. Pokud máte doma cvoka, udělá ho snadno z vás...U mě je to myšlenka, která se vrací, jestli jsem vypla sporák nebo žehličku. Dnes to byl sporák. Ale raději ráno už nežehlím, abych celý den nemyslela na to, jestli je nebo není vypnutá.

eulalie*
hodnocení

0x