Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odbornost prodavačů

Od: rebeka* odpovědí: 33 změna:

Tak jsme si dnes jeli koupit novou tiskárnu do OKAY. Čtvrt hodiny jsme sháněli prodavače, když se ho podařilo odchytnout a chtěli po něm nějaké informace, sklonil se k cedulce,kterou mají pod každým předmětem a dlouze jí studoval. Když jsme chtěli vidět kazetu s inkoustem, nevěděl kde je a jak se k ní dostat.Myslím, že prodavačka potravin by odpověděla lépe.

Tak jsem si postěžovala a je mně líp.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zztop*
hodnocení

0x

Já to řeknu celkem jednoduše. A co by jste po těch lidech chtěla když tohle dělají dnes lidi bez potřebného vzdělání či zaškolení a jsou to tedy lidi třeba se základním vzděláním či vzděláním v úplně jiném směru a to jen proto, protože majitel obchodu chce lidi, ale mzdu jim chce dávat co nejmenší. Peníze za které odborník, který se v tom vyzná tohle dělat nebude a raději si najde práci někde v IT. To je to stejné jako kdekoli v hypermarketech či obchodech. Taky by jste se za minimální mzdu určitě neptřetrhla.

 

hodnocení

0x
avatar ringo

Já byl dnes v kaufu a na pohled nepříliš inteligentní prodavačka mi na rybí salát v akci za 7.50 nalepila částku 129 kč. Tak kde teda pracujou ti inteligenti?

olaf71*

jestli jsi vzal 1,72 kg. toho salátu při akční ceně 10 dkg. za 7,50. tak je to ok

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
v elektro co chces, je tam tisice vyrobku a nemuzou vedet vse co kde je. Ale rozumem by se mel dostat vsude , procist navod a je to. Odbornici jsou jen nekteri a to stejne ti co chcou a studujou a zajima je to doma. Jinak prodavaci tam jsou na vybalovani, zabalovani a na to at vas premluvi na drazsi veci :)
doplněno 11.08.14 13:20: jinak za tu almuznu co dostavaji nemuzete chtit fakt machra je to tak :)

 

hodnocení

0x
avatar hafhaf

jo to víte, to je ten dnešní ideál flexibilní pracovní síly; já jsem byl osobně svědkem toho, jak v obchodu tohoto typu (snad to byl Bauhaus, ale to je jedno) přímo někdo z personálu tlumil očekávání nějakýho zákazníka ohledně nějaký služby/rady na úseku prodeje (a řezání) dřeva - přímo říkal něco v tom smyslu ´minulej tejden třeba prodával v Bille, a teď dělá tohle´*smich*; a vlastně jsem to samý zažil na vlastní kůži - po asi 2 denní brigádě na úseku prodeje nějakejch těch šroubů a podobnejch železnejch věcí mi bylo nabídnutý, jestli bych k nim nechtěl nastoupit do trvalýho poměru (a já o týhle oblasti vím fakt žalostně málo, to bych teda poskytoval odborný rady...);
přece představa, že někdo se bude pár let motat jako učedník v danym oboru (třeba v galanterii), a pak se v něm bude pohybovat pár desítek let, možná celou dobu, co bude pracovat, je naprostosto směšná a fuj - s takovymhle přístupem bysme tu rozvinutou kapitalistickou společnost (nebo o co se vlastně snažíme) nevybudovali..., tak se pak při návštěvě OKAY nedivte (a aby prodavač třeba 20 minut seděl jen tak za pultem kvůli tomu, aby vám byl k dispozici do několika vteřin, to by taky nešlo - ten člověk se musí využít nějak intenzivnějc (spíš než že se umně zašíval asi opravdu dělal něco jinýho, nebo měl zrovna pauzu na jídlo, pochopitelně bez náhrady někoho jinýho, nakonec jsou prázdniny))

 

au1
hodnocení

0x

známej dělá v elektru v Tescu, tak vám teď povím, jak to chodí. Sám jsem před 8 lety skončil v Carrefouru v elektro úseku, od té doby se spousta věcí změnila, kromě mzdy :D Otevřeno 362 dnů v roce, všední dny víkendy svátky, momentálně 12hodinové směny (jistě, odpracuje si je 40 hodin týdně). Máte na starosti ve 2 lidech úsek, na kterej dřív bývalo lidí třeba 6. A to nejen elektro, na "prodavače" se navalila práce i z jiných oddělení, takže i ten co vám prodává tiskárnu, až s ní odejdete, půjde do skladu, a vybalí paletu poklic na kola k autu. Celej den nedělá nic jinýho než že chodí ze skladu na prodejnu, naváží zboží, vybaluje, a občas i někomu poradí co kde dotyčný najde. Po bordelářích zákaznících narovnáví rozházené zboží, rozlepené či roztrhané krabice, a to je vpodstatě nekonečnej příběh. Tak. A teď mi řekněte, za 13 tisíc hrubýho (V Brně, ne někde na lontě), půjdete tuhle práci dělat, a ještě k tomu ve svém osobním volnu si nastudujete manuály ke VŠEM elektronickým zařízením, protože v pracovní době musíte vybalovat/zabalovat/navážet zboží?
Poradím vám. Najděte si specializovanou prodejnu, kde si na vás prodavač udělá čas, všechno vysvětlí, ale zaplatíte si třeba i o 30% ceny navíc :)

olaf71*

to je hodně slabá odměna za vykonanou práci. to i ta největší lůza u nás ve skladu bere víc a nemusí u práce přemýšlet

 

hodnocení

0x
avatar hangar

Každý trochu logicky myslící jedinec musí pochopit že těch pár lidí nemůže rozumět všemu...a ještě za ty prašule.

Chci tiskárnu a disk zajdu do alfacomp neb vím že si na mě udělají čas a poradí mi, chci pračku a ledničku..navštívím obchod kde mají jen toto, pak je snaha prodat a znát maximalizována...a tak je to se vším...

Je to jako si stěžovat že vinném v regálu v lídlu není dom Perignon šáňo ...

Ale jak již psali v tom specializovaném obchodě si cca 10% ceny připlatíte neb tam tomu pravděpodobně rozumí...

Obchoďák je je dobrý pro někoho kdo přesně ví co chce, rozumí tomu a jde najisto a kupuje v kameňáku hlavně kvůli rychlosti, dostupnosti a snadném řešení záruky plus když chce mít koho seřvat...

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Strašně mě nadzvedla magistra v lékárně. Zařekla jsem se, že pro příště, když bude prodavač protivný nebo neznalý, požádám jiného. Mám s prodavači ty nejlepší zkušenosti a s protvnýma to budu řešit takto. *bum* Asi před měsícem jsem kupovala v OKAY televizi. U mladého mužského. Probrali jsme spolu všechny značky, které byly v mých parametrech a v mém předběžném seznamu. Ke každé věděl. Nakonec jsme se shodli na jedné. Udělal mi slevu, odvezl mě i televizi domů a nainstaloval mi ji. Pravil, ať si vyzkouším pokojovou anténu nebo požádám UPC o nový setobox a káblík, protože nemám dobrý signál. Dala jsem mu 500, což za odvoz, montáž, instalaci, odnesení staré telky není zas až tak příliš. Byl zlatý! ;)

 

majsterjoe*
hodnocení

0x

Co chtit v dobe, kdy ani prodavacka nedokaze dnes zabalit bonbonieru. Tak nevim co se dnes ve skole uci. Kazdopadne ja mel v OKAY velmi dobre zkusenosti s prodavaci. Jsou skoleni, ale na druhou stranu, prodavac z domacich spotrebicu nemusi vedet vse o tiskarnach.

borax*

To nejsou vyučené prodavačky co neumí zabalit bonbonieru...bohužel.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Máme podavače a prodavače. Prodavač to musí dělat s láskou, podavač jen pro peníze..

milancukrar:

Kolik lidí v dnešní penězmi pokřivené době dělá svou práci s láskou? *smich*

 

hodnocení

0x
avatar clayman

já neuspěl v řeznictví, když jsem paní zpochybnil párky v akci za 140,-Kč/10dkg. Říkal jsem jí, že zřejmě tam má být 100dkg/1kg, ale nebyla schopna to spočítat. To mě přijde vcelku smutné.

a to já to zkou訚ím na mladé prodavačky, že jim řeknu že chci 450 gramů tohoto salámu..často se stane, že se ptá kolegyně, kolik to je..

Jsou zvyklé na 45 dkg...

majsterjoe*

*smich* to je dobre

Já vcelku spolehlivě vykolejím prodavačku v řeznictví, když chci špekáčky. Zeptá se kolik jich chci a já na ní, že tak asi jeden metr. Asi není zvyklá prodávat na metry...

podobně poroučím točený salám, asi 1a půl litru..

 

 

mija*
hodnocení

0x

Na vánoce jsem chtěla v OKAY koupit robota Bosh,na můj dotaz na prodavače jaké to má funkce mi nevěděl odpovědět i když měl v ruce manuál.Poblíž uklízela podlahu uklizečka a začala mi na mé otázky odpovídat a věděla toho dost,na to se tam nachomytl nějaký jejích šéf a milou paní okřikl at si hledí svého.No nakonec jsme robota koupili a z odborným výkladem jinde.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Je velmi rozumné, pohledat si potřebné zboží na pc, třeba na Heureka. U každé značky, u každého typu je mnoho technických informací. Jsou tam i takové, které prodavač ani zdaleka nemusí vědět. A pak, podle toho jít zboží zkouknout v reále a porovnat ceny. A buď koupit nebo objednat. To je cesta nejmenších omylů a nedorozumění a chybných informací.

 

hodnocení

0x
avatar bimbam

Měla jsem nedávno platit 134 korun. Položila jsem na pultík pětistovku a 34 korun v mincích. Slečna si na kalkulačce spočítala, kolik mi má vrátit.

iz*

Tohle zrovna chápu. Kdybych po celý den přijímala a vracela peníze, také bych si pro jistotu ověřovala ...

A víte, jak je to vysílující počítat z hlavy celej den i takové částky? Pokladní pracuje s penězmi a manko by hradila. Je naprosto normální, že i tohle si propočítává na kalkulačce, taky jsem to dělával, když jsem pracoval s pokladnou, i smešnější částky.
Neodsuzuju to, ale trochu komické mi to přijde odcitat 502-102 na kalkulačce. Každý máme talent na něco jiného, ne každá pokladní je matematik. Asi i proto dnes do pokladen zadaji částku kolik zákazník platí a ukáže ji, kolik má vrátit. :)
borax*

Počítám celý den takové částky, není to problém. ten je jinde, do supermarketu vezmou úplně každého, střídají se tam jako ponožky (není se čemu divit, práce moc, nikdy nekončící a peněz málo) a neumí si dopočítat částku na vrácení z hlavy, nikdo jí to neukázal, vyučenou prodavačku aby pohledal, ta by to na kalkulačce nepočítala.

Na druhou stranu, raděj kalkulačku než platit manko...to je fakt.

 

majsterjoe*
hodnocení

0x

Naduhou stranu pokud se bavime o elektru, vzdycky je lepsi vyhledat malou specializovanou prodejnu, nez velke markety jako je OKAY, DATART a tak.

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Není prodavač jako prodavač. Já mám úžasného pana vedoucího v jednom železářství. Všechno má a co nemá, sežene. Stačí si přinést vzorek či vysvětlit, co chci. Je vidět, že ho práce baví a je navíc i manuálně šikovný.

Sháněla jsem těsnící gumu k tlakovému hrnci, starému asi 35 let /maďarský/. Nevěřila jsem, že seženu. Tahala jsem s sebou poklici, abych si gumu podle ní oměřila. Nikde jsem neuspěla. Až u "mého" pana vedoucího. Poklici prohlédl, gumu hned donesl. Pasovala. Podíval se na poklici blíž a řekl, že tam mám ještě něco porouchaného - nějakou tu minimembránu ve víku. Vytáhl nůž, vadný kousek vyloupl, sáhl do šuplíku, zasadil tam nový díleček. A ta nová membrána stála KORUNU! Nevěřila jsem vlastním očím.

A ještě mnohokrát nám dobře poradil.

Od té doby říkám doma panu vedoucímu "hodný pán". Převzal to už i manžel a když něco shání, pokaždé říká: Zajedeme k "hodnému pánovi", tam to určitě budou mít!

Jenže léta utíkají každému a milý "hodný pán" nám asi už brzy odejde do důchodu. A tak se jen modlím, aby tam místo něho nenastoupilo nějaké prodavačské "kopyto". Tohle je opravdu člověk na svém místě, kéž by takových prodavačů bylo víc. *palec* Jaga.

babajaga:

proč jen prodavačů? Takových lidí by mělo být více kdekoliv, co dělají svojí práci s láskou a dobře, nejen tam kde je na ně vidět :)

 

lidus*
hodnocení

0x

Tak zrovna OKAY u nás je úplně jiné a chodím tam ráda, okamžitě po příchodu běží prodavač a otevře mi tak abych mohla na vozíku do prodejny, okamžitě se ptá co chci, poslední věc co jsem kupovala je pračka a on o každé vyprávěl a ukazoval mi jak se otevírá, ovládá. Ptala jsem se i na TV a to se omluvil, že toho moc neví a zavolal kolegu, ten opět podal perfektní výklad a předvedení. Nemám nákupy ráda a tak říkám manželovi, jedeme máme co jsme chtěli a já mám žízeň, věřte nebo ne ale ten kluk šel k automatu a donesl mi malou petku vody, platit ji nechtěl, že je to pozornost podniku. Ale máte pravdu, někde to není prodavač ale podavač a ještě u toho dělá otrávené obličeje.

rebeka*
hodnocení

Tak to klobouk dolů před takovým Panem prodavačem.

lidus*

Ráda, OKAY Brno-Bystrc, myslím, že ulice Jundrovská je to u bývalého OBI.

Liduš, pokud neprozradíte něco co nechete, sdělte nám, ve kterém městě je takový slušný a ochotný pan prodavač. Zaslouží si chválu.

 

lk
hodnocení

0x

v prodejnách tohoto typu asi nepracuje mnoho vyučených prodavačů.. no, teď už ani v potravinách asi ne, jak vidím v okolí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]