Co Vám z minulého režimu schází?

Od: Datum: 26.04.14 14:07 odpovědí: 164 změna: 17.05.17 09:48

Dobrý den,

tímto článkem bych se Vás milých náštěvníků poradte.cz chtěl zeptat na pár otázek. Moje otázky se budou týkat převážně výrobků.

1) Co Vám chybí z min. režimu, jaké výrobky by jste rádi viděli znova na trhu.

2) Jaké značky výrobků, které se dnes, již nedistribují si pamatujete (např. alkoholický nápoj Mixela)

3) Proč si myslíte, že se dnes nevyrábí výrobky, které byly dřív hojně kupované.

4) Co jste si dřív, jako mladí kupovali? Může to být cokoliv, přes značku oblečení, až po nějaké technické výrobky.

5) Jaké výrobky Vám celkově schází? Jediná otázka, která se týká dneška a né režimu před 90. rokem

Děkuji Vám za přečtení a zvláště děkuji za jakoukoliv odpověď.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ivik®
Datum: 26.04.14 14:31
avatar

Chtěla bych,aby se zde znovu obnovila výroba ve všech oborech( textil,obuv,nábytek atd),které převálcoval levný brak z východu...Pamatuju si, že jsem nosila rifle Superky z Itálie,krásný,nikdy na ně nezapomenu)..

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 26.04.14 16:05

Ted tomu trochu nerozumim. Chcete, aby se sem vratila vyroba textilu, ktery jste si nekupovala ani drive?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivik®
Datum: 27.04.14 17:14
avatar

Asi jsem to špatně napsala.Chtěla bych obnovení výroby textilu v naší zemi spousta lidí by zase měla práci.A pak i to,abych si třeba mohla koupit něco z dovozu,ale z DOVOZU,ne z Číny,kde produkují textil, který je většinou zdravotně závadný(používání toxických surovin a barev).Ty Superky, to byla jen vzpomínka na nejlepší rifle mého života,stály tehdy v Tuzexu sice 1000,- Kč, ale měla jsem je 5 let bez známky újmy...Nostalgie...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 11:41
avatar

ivik, je problém, že to u nás za ty prachy nikdo nevyrobí. Kupovaly byste drahé zboží s kvalitou jako dříve?

Kdyby to bylo tak výnosné, hned se někdo chytně a bude vyrábět Český textil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ruze®
Datum: 27.04.14 07:19
avatar

Přesně tak,makala jsem na sběru rybízu celý měsíc,abych si pak mohla od sousedky koupit bony po 5,- kč. a za 140 bonů si je mohla koupit v Tuzexu ! Kde jsem na ně ještě stála frontu ! Ve druháku na ,,průmce,,jsem pak patřila mezi,,elitu,,:--)),protože takové rifle měl tenkrát opravdu málo,kdo.Rodiče by mi je nikdy koupit nemohli,mamka v té době vydělávala necelou 1000,- a táta měl málem infarkt,když viděl,kolik peněz jsem dala za,jak on říkal,,montérky,,! Byly k neroztrhání,měla jsem je snad 10 let a ještě je pak v rodině někdo ,,podědil,,.Byla to prostě paráda! :--))

Ohodnoceno: 0x
 
Od: knifethrower*
Datum: 26.04.14 14:48

1/ Schází mně bonbony Zu-zi (10,50 Kčs), bylo to něco mezi karamelou a žvýkačkou, příchuť jahodová a také práškový puding do vody (3,20 Kčs). Dále drobné nástroje pro domácnost, které oproti těm dnešním vydržely věky, třeba otvírač konzerv, lis na česnek, kráječ na chleba.

3/ Pochopitelně se mění spotřebitelské priority a je zde snaha, aby výrobky vydržely co možná nejméně, ideálně tak do druhého dne od skončení záruky.

doplněno 26.04.14 16:14:

Takový poznatek...a doufám, že nejde o záležitost věku či Ostalgie...když jsem si něco (cokoliv) koupil před Listopadem 89, měl jsem z toho nesrovnatelně větší radost, než když něco koupím teď.

doplněno 26.04.14 19:40:

4 figurek: Citrocola nezanikla, občas ji lze koupit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 14:54
avatar

Souhlasím s Ivikem, měla by se obnovit výroba všeho (nebo alespoň většiny toho, co jsme dříve vyráběli) a samozřejmě i zemědělská výroba. Nepotřebujeme zeleninu/ovoce cutnající po chemii po celý rok, úplně by stačily sezíoonní produkty s původní chití. Nepotřebujeme ani separát či kůže místo původních masových výrobků. Jistě, byly by i konkrétní výrobky, ale tohle (likvidace průmyslu a zemědělství) mi vadí nejvíce.

Zato máme přes pů§l miliónu nezaměstnaných ...

doplněno 26.04.14 14:57:

Nějak jsem se rozohnila a nekoukala na překlepy: chutnající sezónní chutí půl miliónu

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.04.14 15:05
avatar

Mě třeba schnilý brambory vůbec nechybí...

doplněno 26.04.14 15:06:

A pistáciový párky mi taky nechybí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 15:27
avatar

Neznám ani jedno...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.17 01:53
avatar

Rumícek - Dnes je to obráceně, shnilé z obchodu, kvalitní z farmy, nebo co to dneska je.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 11:43
avatar

Ivezm kdo by to měl obnovit?

Stát? ten to nemůže dělat

Soukromník? ten to nemůže dělat s prodělkem, kdyby to tak vynášelo, zaplavíme svět..pokud by to chtěl koupit..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 14:55
avatar

Co mi chybí? Naše bývalé kvalitní uzeniny, čokolády, sýry, jogurty, které se nahradily dnešními pseudovýrobky cizích firem. Poctivý český cukr, který dokonce i sladil a byk krásně bílý a byl naší chloubou. Koneckonců taková Tosta Aš vyvážela sportovní oblečení do 120 zemí světa a bylo kvalitní, ale toho by se dalo napsat daleko víc a víc.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ivik®
Datum: 26.04.14 14:59
avatar

Ano,já pracuji v potravinářství a výrobek se skládá z 5% škrobu,80% vody,15% chemie,aby to mohlo mít 7 měsíců záruku...šílené...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.04.14 16:07

Nechci vam to kazit, ale pokud hledate kvalitni uzeniny, cokolady, syry, jogurty a cukr, pak neni takovy problem je i v dnesni dobe sehnat. Jen nesmite nakupovat v supermarketech.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.06.14 11:44
avatar

Albatrosi, chcete kvalitní či levné? Obojí lze sehnat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 15:05
avatar

1) Chyběj mi zejména kádrováci:) Ale né, že bych je rád znova viděl...

2) Například Tatraplán.

3) Protože byly hojně kupované dávno, dnes by je většinou hojně nikdo nekupoval. A pokud jsou lidé ochotni je kupovat i dnes, tak se vyrábí nadále - třeba Kofola.

4) Autíčko na klíček. Teď se dost těžko schání...

5) Neschází mi nic. Spíš přebývá. Za bolševiků jsem šel koupit rajčata a když jsem měl štěstí, tak je měli. Dnes si musím vybrat ze 4 druhů a nebýt mobil, tak úkol nesplním.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.05.17 15:04

Ale Kofola už není to, co bývala, bohužel.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: duha®
Datum: 26.04.14 15:09
avatar

Ted honem jaké výrobky mě nenapadají spíše jídlo se moc a moc změnilo i když se i dneska vyrábí.

Jako příklad uvedu větrníky stály 5kč velký jako dlan a co hlavně tři druhy náplně to byla pochoutka , dneska at mi všichni prominou ten výraz dnes se to žrát nedá. Mohu říci ty mi dneska hodně chybí na sladký si nepotrpím ale vyrábět poctivé větrníky to by byl kšeft.

A co mi jěště chybí z minulého režimu - povinně mít práci

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 15:13
avatar

Líbí se mi "povinně mít práci". Jen bych dodal "ale nemuset pracovat"...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 17:42
avatar

Ano, stály 5 Kčs. V přepočtu na dnešní příjmy by měly stát nejmíň 40. Našel jsi díru na trhu - výroba větrníků není až tak složitá. Máš našlápnuto k prvnímu miliónu.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: duha®
Datum: 26.04.14 20:05
avatar

dyt von stojí 38 kč alespon u nás ale opakuji ten hnus . klidně dám 40 kč ale jen za ten totalitní.

jěště když jsme u potravin a co čtu příspěvky - eskimo ano super . pravá totalitní ruská zmrzlina ne jen napsaná že je ruská.Když jsem chodil do školy chodily jsme na zmrzlinu velká točená za 2 kč dnes za ní dám 40kč.mléko v krabici za 5 kč,vždyt vzpomínky na takovýto obchod a jídlo jsou v ženě za pultem

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 20:15
avatar

Pokud si myslíš, že samoobsluhy za komančů se podobaly těm ze seriálu Žena za pultem, pak už opravdu nemám žádný komentář :D

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.04.14 21:59
avatar

No byly opravdu skromné ale plísně i myši jsou v nich i dneska.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 13:18
avatar

Po převratu jsem jezdil do Ruska s kamionem. V Cutisinu Jilemnice jsme nabrali 20.tun střívek a vezli do Moskvy. Pak jsme zajeli do Noginska, kde je kombinát na mléčné výrobky a výrobu zmrzliny. Cca 30.kiláků na východ od Moskvy. V té ruské fabrice byl smrad k pohledání.! Od té doby jsem Ruskou zmrzlinu (originální) nestrčil do huby. Nepřekvapilo mě, že tam všichni zaměstnanci baštili

šproty z konzerv, které fasovali. "Moroženoje" jsme pak složili v Opavských mrazírnách a tak furt dokola.

Dnes je to snad už na jiné úrovni.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 21:58
avatar

Nebo třeba jízdné-stálo 1,-na neomezeně dlouhou dobu,dnes nejlevnější 18,-na 30min.Nebo plyn,nebo elektřina,nebo voda atd.Ale ten větrník si můžu odpustit.Mimochodem v Kauflandu na Vypichu stojí větrník 39,-

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 15:06

srovnáváte jablka a hrušky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.17 01:56
avatar

Já kupuju dobré a velké větrníky v Kauflandu, v pekárně Backer.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 15:17
avatar

Schází mi mládí, které mi vzali. Když vidím ty filmy ze stejných let na západě, jak si tam užívali, tak bych brečel. No a chcete-li tedy výrobky. tak mejdlíčka.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.04.14 17:30

Myslíte ty cukrovinky?

Já je nezažil, ale po revoluci mi je kdosi koupil, že si je pamatoval z mládí a jaká to byla dobrota... upřímně to letělo do koše, protože jsem nepochopil, co na tom mělo být dobrého. *blee*

Ale jak se říká sto lidí, sto chutí...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 15:09

Už po revoluci se dortíky "okrádaly", samé ztužovače atd., se nedivím, že to letělo do koše!*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.17 01:59
avatar

Jo, mejdlíčka! Taky jsem po nich toužila a dokonce se i objevily po revoluci, na krátký čas. Moc jsem se divila, že nám to kdy mohlo chutnat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moula*
Datum: 26.04.14 15:27

Mně velmi chybí čistič textilu SITEX !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss
Datum: 26.04.14 15:59

Tu otázku považuji za "pia desideria", co bylo je pryč, pokud něco někom chybí, tak buď osloví podnkatele, aby to vyráběli distribovali (nebo mu pomohli), nebo to udělat sám. Nemám důvod vzpomínat a ronit slzy nad něčím, co se zřejmě nevrátí. Popřípadě kandidujte a změnit režim (ale, chtěli by to jiní?). Hledím, co bude, to je důležité. Že bylo zmrzlina za ... hal. benzín mne dnes neuživí. Vzpomínat budu, až budu nehybně ležet... a to ještě, co jsem mohl a měl udělat jinak, abych se měl lepčeji.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.04.14 16:09

Dostupnost základních potřeb pro každého.

Dnes jsou každému dostupné zbytečnosti.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 00:21
avatar

kde bydlíte? že tam nemáte ani základní potřeby.

Víte, že se změnil režim v roce 89 a nebo spíte. Víc než půlku svého života jsem prožil v tom hrůzostrašném bolševickém režimu a dobře si pamatuji na doby, kdy nebyly zubní pasty, pak nebyly vložky pro dámy, nebyl dokonce ani hajzlpapír. Tak se probuďte, je rok 2014 a je k sehnání všechno, naprosto všechno, co k životu potřebujete a to bez front, bez známostí, bez úplatků.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 11:57
avatar

To myslíte vážně tu odpoveď?Bez úplatků?To je sranda.Prostě se solí zase jinde.Doktoři berou i desítky tisíc za to,že předběhnete ostatní s kolenní endoprotézou.A přece nevěříte tomu,že brání úplatků zabraniní nějaké standardy a nestandardy.A spoustu dalších věcí.A bez front?Jak kdy a jak kde.Buď nikam nakupovat nechodíte,nebo máte u pokladny štěstí.Včera v Globusu jsem čekal čtvrt hodiny u pokladny,té s nejkratší frontou.Zdá se Vám to málo?.Probuďte se spíš Vy.Všechno je ,ale plno je drek a o potravinách ani nepíšu.Vy si asi myslíte,že ten obrovský nárust rakoviny spad z nebe.Před převratem jsme byli 3.v rakovině tlustého střeva(Zeman řval na Letné,kde jsem byl osobně,kam nás to ty komunisti dostali.),teď jsme 1.A vlivem neexistence norem a benevolentního zákona o potravinách.A ne že s tím nemá nic společného režim,to je lež.Zákony dělá parlament a normy zrušila pravicová vláda.Ale aspoň v něčem jsme jednička.Nikdy jsem komouše nevolil,ale už přestaňte psát ty pitomosti,jak je včechno lepší.Jen aby Vám ten optimismus vydržel.A nejlepší jsou ty bláboly o banánech,které za komoušů nebyly.Nebyly a nepodělal jsem se z toho.Dneska jsou a válí se na krámech kolikrát načernalé.Toletní papír pravda nebyl,máte pravdu,a bylo to samozřejmě špatně.Tak jsem si ho koupil hromadu.když byl a přežil jsem.Nepojedu kvůli každým deseti roličkám do krámu,nedělám to ani dneska.Změnou režímu svinstvo nevymítite,jak si asi myslíte.To dělají lidi a v tomhle případě nezáleží na režimu.Ale bohužel,změnou režimu se ze spousty lidí stala obyčejná hovada.Podívejte se občas na zprávy nebo si přečtěte noviny a nejlíp bude,když otevřete oči v běžném životě a nebudete pořád kňučet ,že za bolševika nebyly vložky nebo hajzlpapír.Dneska zase není práce.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: rady*
Datum: 27.04.14 12:36

Fronty na cokoliv:

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 12:43
avatar

Asi nechodis do nejakeho hypermakretu, nebo tak, co? Fronty jsou stale a vis co je horsi? Tech obchodu je stale vice a stale vice front.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 13:28
avatar

No už z těch fotek je jasné,že jsou z 50.a 60.let.Já se narodil jako někdo tady v roce 1961 a v životě jsem tohle neviděl.Už ve 13ti letech jsem mámě jezdil na kole do obchodu.Byli jsme vesnice,byly tady 3 samoobsluhy a 3 masny(v pondělí zavřené).Nikdy v životě jsem něco co je na těch fotkách neviděl.A to mohu odpřísahnout.Takže,bavme se o době před převratem.Dejme tomu 15 let zpátky.Dnes tady masna není ani jedna,v Lidlu pouze blené maso,akorát v Penny u Zemana je vážené,ale to je asi1 km,takže pro plno starších lidí nedostupné.Já sám vozím sousedce maso které si řekne,nebo někdy jede se mnou.A to je nás tady místo 5000 skoro o tři tisíce víc.Chce to jen trochu objektivity.Čekal jsem,jestli se najde někdo najde ,kdo tyhle profláklé fotky z 50.-60.let ukáže.Nespletl jsem se.Ještě napište o těch banánech.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rady*
Datum: 27.04.14 13:44

Tak to je mezi námi rozdíl, jsem o 10 let starší, ty fronty znám osobně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: madla*
Datum: 15.06.14 12:49

Pamatuju si fronty na všechno, jako dítě jsem s mamikou musela stát hodiny před masnou než otevřeli, dávali balíčky po kilech, ale jen 1 kilo na osobu. bylo mi tak 10 let, tzn. kolem r. 1958, ženský se ve frontách div nepopraly. Novotný hlásal z tribuny na 1. MÁJE LIDI, MASO BUDE, VŠECHNO bude, ale bylo h...o. V šedesátých letech se to zlepšilo, v Praze bylo k dostání více zboží z dovozu, hlavně mody. Po celou dobu socialismu na tom snad nejhůř byla Zelenina a ovoce. Banány a mandarinky jen na Vánoce, fronta 1 km, musel jsi koupit nejvíce co ti dali, asi tak kilo na osobu. Přinesla jsem to domů a dcera toho byla tak lačná, že to snědla najednou. Když přivezli nábytek, bud něco chybělo, nebo byly židle každý jiný potah, to pak byla kalvárie, nakonec jsem na to ušila látkové potahy a nechali jsme to být. Tak to bylo se vším, stavebniny hrozně špatný, pořád jsme hledali známý, a ti si mastili kapsy, chtěl jsi pračku, musíš dát úplatek, dítě do školky taky, doktorce, vždy všimné, jinak na tebe byly jak čuby. I dostat dítě na střední něco stálo. Platilo se všude na úřadech úplně běžně. Deska nic neplatím, protože už nic nepotřebuju. Přivezou mi z Tesca nákup až domů, vyberu ho na internetu, něco jde, něco ne, skoro vždycky mám průjem. Ono si nevyberete, všeobecně kdybych brala kdy bylo lépe, tak to už bylo. To, že byla práce se ničím nahradit nedá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 15:13

Dnes máte fronty při akci "zelené úsporám", stačí vyfotit a máte také frontu v dnešní době, jako za komoušů!*tuc/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 15:48
avatar

Já jsem ročník 68 a takovéhle fronty pamatuju na banány, pomeranče, mandarinky, pokaždé na něco jiného, protože přivezli vždycky jen jeden druh ovoce, pokud přivezli. A dávali maximálně 1kg na osobu. Před vánocema jsme stáli fronty na kakao, na oříšky, mandle, taky max. 1 balení na osobu. Taky na toaletní papír, na televizi jsem stál v roce 1888 v zimě ve dvacetistupňových mrazech 3 dny a 3 noci. Šicí stroj jsem sháněl 3 roky. A na maso se stálo taky. I na knížky. Neskutečné fronty každý čtvrtek. Takže ty "profláklé fotky" jsou bohužel poukazující nejen na dobu 50-60 let, ale na éru bolševika od A do Z. A jestli to někdo popírá, tak je buď skalní komouš, nebo žil někde jinde. HOWGH ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 20:32

tak tohle jsou dle mne bludy ve vašich letech na maso,,apod,,,, To vás maminka vyhnala na jahody ke 12cti měsíčkům? Takové dítě?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 18:41

Byli fronty no a? Ale člověk měl radost z věci co sehnal Dnes jsou "fronty"i několik hodin na Úřadech práce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rady*
Datum: 27.04.14 12:38

Fronty na cokoliv?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 12:54
avatar

Nikdy jsem takové fronty neviděla ale pravda, já se narodila až v r. 1961, maso jsme měli , zeleninu a ovoce také, o banána v parném létě a o jahody v zimě co se stejně jíst nedají, nestojím a ano toaletní papír jeden čas nebyl ale bylo to proto, že vyhořely papírny. Nesrovnávám první republiku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 09:45

Také jsem takové fronty nikdy neviděla a pamatuji toho dost .

Liduš má pravdu polozralé ovoce,ty vaše zprofanované banány zelené,bez chuti jahody...akorát hroznové víno se dá celkem jíst ,,,A jiné potraviny (zelenina) byla jako dnes.Toaleťák jak píše výše ano vyhořela továrna a krátce nebyl.Tak se utíral i do novin A rakoviny konečníku to byly výjimky ,! Nevím ani o jedné

Byly lázně z práce a z ROH dovolené za babku A ty léky ..za žádné se neplatilo jako dneska ,,lékařská péče byla zadarmo ,,žádných 30kč ! Za recepty se také neplatilo. V práci jsme fasovali ručníky i monterky zdarma. ,,mýdlo a solvinu.

Ostrava žila ,,dneska mrtvé město,,Obchody tady nejsou,,podniky pozavírané .Chodilo se tancovat --bylo kde Jak vypadá hotel Palace,,,,krásný hotel ,Fénix a řada jiných Akorát Stodolní ,,ale to je jen ulice .

Jízdné bylo také za babku,,za 1kč celou Ostravu ..Byly velké slevy pro zaměstnané. A to,že je dneska nabitý obchod blbostma ze zahraničí hov...o vert nenahradí nic. Hračky jedovaté pro děcka a toho by se dalo moc psát ,ale to bybylo na knížku ,,,a pokud nemáte toaleťák,,utřete se sametem ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rady*
Datum: 27.04.14 13:13

Je to možné? - článek z internetu:

Marx a Nitsche pod vlivem Iluminátů

Zatímco Karel Marx psal "Komunistický manifest" pod dohledem jedné skupiny Iluminátů, profesor Karl Ritter z Frankfurtské univerzity psal antitezi pod dohledem jiné skupiny.

http://protiproud.parlamentni…leninem-druhy-dil-serialu.htm

Ohodnoceno: 0x
 
Od:
Datum: 27.04.14 13:43

Dnes fronty na zápis do školy, fronty na úřadech práce, fronty na magistrátech ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od:
Datum: 27.04.14 13:44
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 18:16

Zlatá slova,,každý jenom kecá o banánech a jiných zbytečnostech jakoby se na tom zakládal život,Byly jiné věci ,,byla práce a jistota,že vás nikdo nevyvalí z práce aa stane se z vás bezdomovec.Tohle se vám líbí? To že jetolik výrobků zbytečně nasmolených v obchodech třeba chleba a nač? Tolik salámů a kolik svinstev je v něm! To se vám také líbí? A to by se dalo mluvit o čemkoliv. Dneska jdu do obchodu pro nitě a on tam už není ..Nic není jak bývalo a to mne děsně užírá. Jsem ráda,že nejsem mladice a děkuju bohu ,že jsem zažila jak jsem mohla jít z odpolední beze strachu domů.Dneska a bych měla plyňák u sebe. Ale nejvíce rýpou ti mladí,kteří nezažili nic z minulých dob. Rodí se do toho "svinstva" a nepřijde jim to ..Ani se ale nedivím,že se rodí málo děcek a ještě v posledním tažení. Kolik jich vychová do dospělosti ten rodič? Dříve kluk šel na vojnu vrátil se z vojny do práce ze které odešel také si ho třeba vyžádal závod a oženil se a bylo dobře. A co dneska?

Málem sám feťak kolem kterého se bojí i chlap projít vraždí se pro cigaretu ..Kdyby nebylo Vietnamců,tak mám holý zadek. Normální obchody nejsou jako dříve je mi z toho všeho smutno prodalo se tady všechno. A někdo ještě bude bečet na toaleťákem ..to je ubohost...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 17:15

Chybí mě pravé eskimo,mléko,které skysne,Je toho mnohem více.Ale nedávno jsem dostala otázku,jak by to tu vypadalo,nebýt "Sametové revoluce" Byli jsme bez dluhů ...

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 26.04.14 18:02
avatar

Pasterované mléko nezkysne už z povahy věci, je tak vyrobené. Ale stačí do něho rozmíchat pár lžic kysaného podmáslí a zkysne přesně tak, jak má.

btw za své osobní dluhy může každý sám, za dluhy státu můžou v konečném důsledku voliči.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: moula*
Datum: 26.04.14 19:28

Píšete to neznale a ůčelově špatně. Pasterace není sterilace. Úkolem pasterace mléka je zachovaní bakterií mléčného kysání a jejich spor. Z pasterovaného mléka se vyrábí sýry, jogurty a ostatní mléčné výrobky. Pasterované mléko i uzavřené zkysne, na rozdíl od serilovaného(vysokou teplotou a určitým časem), které po otevření shnije vlivem divokých bakterií a plísní získaných z prostředí ! Dřívější mléko v pytlíku bylo u nás v kraji vynikající, někde se produkuje v pytlících dosud, velkoobchodní balení mléka a šlehačky se balí do polyetylénových pytlů stále !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 23:35
avatar

No myslím si, že je to jen doměnka. Bez revoluce bychom byli úplně v háji. PROČ? Bolševík už to nedokázal kočírovat, nevěděli kudy kam a tak to "odmávli". Síly, aby to nepustili měli dost, kdyby nechtěli. Minulý režim jel setrvačností od první republiky. Vyrábělo se (a někde i dnes vyrábí) na prvorepublikových mašinách a velmi dlouho jsme díky šikovnosti a vynalezavosti našich lidí drželi se světem krok. Ale pomalu jsme zaostávali a výroba ve většině odvětví se stávala v porovnání se světem drahou. To se dařilo dost dlouho dotováním průmyslu maskovat. Ale svět nám utíkal, neuměli jsme vyrábět levněji. Bolševík neinvestoval do výzkumu, neinvestoval do geniálních lidí jako byl např. profesor Heyrovský nebo prof.Wichterle, bolševík neuměl obchodovat a miliardové vynálezy neuměl prodat, prostě v moderním světě obchodu jsme byli primitivové. Nemohlo to dopadnout jinak, bohatý svět šel jinou cestou a zapla´t PánBůh, že jsme se odtrhli od Rusáka. Kdyby nám tu zústal minulý režim, bylo by (ač si mnozí namlouvají, že ne) podstatně hůř. Nevyráběli bychom už nic, protože dnes se nevyrábí na sklad, ale na prodej. A když by nebyl odbyt, kde by se vzaly peníze na pracovní místa?, kdo by financoval ty zbytečné lidi ve fabrikách, kteří sice měli (jako) práci, ale byli tam platní stejně tak, jako dnes, když jsou na pracáku. Já jsem jim říkal "chodítka" - chodili od ničeho k ničemu, v ruce nějakou důležitou složku, v ní Dikobraz a čekali až padne a půjdou domů s pocitem dobře vykonaná práce.

Mě tedy nechybí z minulýho režimu vůbec nic. A kdybych snad musel něco najít v paměti, tak možná takový ten krásný pocit, když jsem v sedmdesátých letech na burze desek sehnal třeba LP Led Zeppelin nebo Nazareth a ještě se mi podařilo utéct fízlům, kteří nás každý týden naháněli. Tak to je dnes docela nuda, koupit se dá úplně všechno.

doplněno 26.04.14 23:48:

a tak přeci, jak si tak čtu odpovědi, vzpomněl jsem si.

CHYBÍ MI SPARTY, ty bolševický (ne ty dnešní hnusy)

Tento text není určen pro nekuřáky, ti to nepochopí, ale kuřák, který kouřil kdy původní Sparty mi musí dát za pravdu, že voněly. Taky byly ukrutně drahý. Celých 8,- kaček MOC, pod pultem někdy za 10,- nebo za 12,-. Ale jinak bych byl rád, kdyby cigarety vůbec nebyly.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.04.14 00:15
avatar

Uměle zaměstnaní lidé jsou pořád,např.u nás ve firmě se doslova výmyšleli takové ty funkce pro střední manažery,kteří a to se s tím ani netajili,neměli do čeho píchnout.Co se týká té burzy,jezdil jsem tak skoro každou sobotu a zátah jsem zažil jen jednou za 2 roky,i když samozřejmě to není žádná omluva pro komouše,kteří to nechtěli vydávat legálně.

No a k tomu.že to sami položili.Položili a sami po sobě převzali.Nejrůznější Klausové(komunistické kádry na progn.ústavu),Topolánkové(studenti marxismu-leninismu),Nečasové(šéfové oblastních buněk SSM a svazu Československo-sovětského přátelství)povětšinou z estébáckých rodin.Tak to jsou ti,co to převzali-zahodili rudé kabaty a hurá do kapitalismu.A co se týče vúbec výrazu revoluce,tak to už vůbec ne.Dejme tomu plánovaný majetkový převrat po domluvě STB s částí disentu.Fujtajbl.Já mám rád věci na rovinu a nemám rád,když ze mě někdo dělá blbce.A to se téhle pakáži podařilo.Ale mám jedno +.Aspoň si to přiznám.Vy máte v mnohém pravdu,ale dneska to přece není o moc lepší.Ve výzkumu se škrtá,ve zdravotnictví se škrtá a že by jsme uměli vyrábět levněji?Vždyť pořád slyším opak.Nehledě ke zprávě,která je dnes a denně v tisku i TV,že spousta ředitelů firem chce,aby účetní falšovali(k lepšímu)hospodářské výsledky firem.Všichni radši dělají,že neslyší,nevidí.Je to prostě jiné,ale pořád špatné.Je fakt,že k jedné změně došlo,že tady můžu napsat co chci a nikdo mě nestíhá.Jinými slovy ,žvaň si co chceš,nám je to stejně jedno.Nažer se svojí demokracie,jednou za 4 roky jdi k volbám,my si to stejně upytlíkujeme jak nám to bude vyhovovat.Pravý nebo levý.Občas se jako pohádáme v televizi a ve sněmovně,aby ti blbečci viděli,že se nemáme rádi a pak se můžeme ožrat ve sněmovní putyce,pokud nám to Kalousek nevychlastá.

doplněno 27.04.14 12:05:

Mimochodem ta Vaše "chodítka" byli v drtivém případě kancelářské krysy a těch je i dneska v soukromých firmách dost.Hlavně v těch větších.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.04.14 14:41
avatar

Jo máte pravdu, možná jsem to nenapsal všechno tak, jak jsem to myslel - např. s tou drahou výrobou. My prostě nemůžeme konkurovat Číně, tak jako ji nemůže konkurovat nikdo na světě v ceně výrobku. nevím, jestli je řešení, ale dokud nejsou a nebudou (a ony nikdy nebudou) celosvětová pravidla podnikání, tak prostě bude někdo parazitovat na zaměstnancích a bude vyrábět za polovinu. A ten druhý , cenově nekonkurnce schopný svět to koupí, protože sám nevydělává a tak nemá tolik prostředků, aby koupil kvalitu. To je prostě začarovaný kruh, který nikdo nerozsekne.

No a s těma politikama je to tak, jak píšete na sto procent. Bolševicko estébácký kádry do toho viděli víc než obyčejný člověk, měli styky a tak uměli čachrovat s majetky, nakupovat firmy za korunu. K tomu si napsali zákony tak, aby jejich zlodějny nebyly trestným činem.

Takže co nám vlastně nejvíc chybí je poctivý, neúplatný politik. Ale ti tu asi nikdy nebyli.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 16:44

Nejste náhodou taky bolševik?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 17:40
avatar

Nechybí mi nic. A protože nemáme centrálně plánované hospodářství, vyrábí se to, co lidé chtějí. Dříve byla většina věcí hojně kupovaná proto, že nebyla alternativa na výběr. V okamžiku, kdy místo dvou druhů něčeho jich máš v regálu dvacet druhů, holt některé odpadnou. Kromě toho, spousta dříve tradičních výrobků se vyrábí pořád, ale pod jinými značkami, prototože výrobu koupila jiná firma.
Tradiční hořekování po předlistopadové "kvalitě" je hloupost. Jednak ta kvalita nebyla bůhvíco (pamatujete třeba ten hnus v igelitovém pytlíku vydávaný za mléko?), jednak kvalita je k dostání i dnes. Všechno je jen každého volba (narozdíl od minulosti, kdy se muselo koupit co bylo).

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 26.04.14 20:41

Jen dvě poznámky. Díky neplánování nemáme školky a školy pro děti.

A nevyrábíme skoro nic.

doplněno 26.04.14 22:40:

A chybí mi Esíčka - v původní velikosti, s cukrem a plná krabice, a Tatranky původní velikosti.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.04.14 22:21
avatar

Já si na mléko ze sáčku pamatuju ale s tím dnešním hnusem se nedá srovnat.Nikomu dnešní dobu neberu-já se z ní ale rozhodně nepodělám.Pamatuji jak Zeman hulákal z tribuny na Letné,kam nás to ty komunisti dostali,že jsme třetí v rakovině tlustého střeva.Dnes jsme první.Píšete,že hořekování nad předlistopadouvou kvalitou je hloupost-dobře ,když si to myslíte,myslete si to.Já patřím rozhodně mezi antikomunisty a mám k tomu setsakra důvody,to ale neznamená,že skočím na všechno,co mi kdo předhodí.A rozhodně si nic nebudu nalhávat.A když Vám nic nechybí,tak to buďte rád.Sice Vám to nevěřím,protože kdo tohle tvrdí,tak si vždycky něco nalhává nebo si nechce věci přiznat.Asi patříte mezi lidi,kteří mají názor,jako někteří moji znamí-ať je tu jakýkoli svinstvo,hlavně,že tu nejsou komunisti.Ale tím,že padli komunisti,nikde není řečeno,že tenhle režim je lepší.Je prostě jen jinak špatný.Mě toho tedy v tomhle režimu narozdíl od Vás chybí hodně a rozhodně nemluvím o finančním zajištění.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 27.04.14 00:13
avatar

Mléko ze sáčku bylo kvalitní? Tenkrát bylo jen jedno nebo dvě, dnes máte výběr a pokud kupujete něco pod 20,- kč za litr, tak máte možná pravdu. Já mám mléko rád a tak si kupuji jedno z nejdražších - červený Lactel a jelikož pamatuji opravdu hodně, nevzpomínám si na lepší mléko.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 09:28
avatar

Nekupuji mléko pod 20,-Ale když Vám chutná,nic proti tomi.A hlavně nesmíte věřit tomu,že čím dražší tím lepší(a netýká se to jen mléka)Mléko ze sáčku,mě chutnalo víc než kterékoli mléko dnes i když mléko v láhvi s červenou aluminiovou zátkou se nedá srovnat se žádným s těch dnešních mlék,Pravda nevydrželo 4 měsíce.Když mléko vydrží 4 měsíce,tak to už musí být opravdu kvalitaJestli někdo věří tomu,že to je jen pasterizací,tak k tomu není co dodat.

doplněno 27.04.14 09:58:

A že je dnes výběr?Když stojí všechna mléka za houby tak je to přece jedno.Taky pamazuji dost a žádný červený Lactel se bedá srovnávat s červeným kdysi.Ani jsem nakonec nepsal,že bylo kvalitní,ale že mi chutnalo,protože jestli je dnes tzv.kvalitní,nepoznáte ani Vy,prostě Vém jen nejvíc chutná.Dneska máte celé uličky jogurtů,které vlastně ani jogurty nejsou.Tomu komunistickému v lahvičce 1/4l se rovná jen jeden a to jsem zkusil i malé soukromníky.I tam jsem našel jeden.Absolutně mimo je argument,že jde najít i kvalitu.Ano jde.Ale kdo má náladu,čas a nakonec i možnosti jezdit po všech čertech,aby tamhle sehnal pečivo,tamhle sýr,tamhle uzeniny a maso.Všude máte jen Alberty Lidly,Globusy,Tesca,Penny a já nevím co ještě.Nebudu jezdit každý den 16 km pro 6 rohlíků jen proto,že tam jsou docela dobré.Na to nemám ani čas a ani náladu.Čas mají akorát důchodci a ty na to povětšinou zase nemají finance.K nám na náměstí jezdí každý čtvrtek prodejna masa a uzenin:Měli opravdu vynikající sekanou.2 měsíce.Dnes je hrozná a nikdo ji už nekupuje,když přijdete odpoledne ,má skoro všechnu.A to už trvá další asi 4 měsíce a nehodlá s tím nic dělat.Prý změnil technologii k lepšímu.Měli jsme tady pekárnu,kde mimo jiné vyráběli takově malé rohlíky,vynikající.Dodávali je i do letadel na Ruzyni.Byli dobré asi rok.Pak stáli za houby.Kamarád tam pracoval a říkal,že majitel(i jeho kamarád)začal šidit na tuku.Dnes už pekárna ani jeho malý krámek nejsou.Místo toho je tam Vietnamec.Každý se to snaží.promiňte mi ten výraz ojebat-dřív nebo později.A možná jim ani nic jiného nezbývá,aby nemuseli zvednout ceny.A když je zvednou,lidi to přestanou kupovat.Nedávno jsem četl,že i ty bohatší už začínají kupovat levnější potraviny.Ale v žádném případě neznamená,že dražší je kvalitnější.Mnohdy je tomu přesně naopak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 22:41
avatar

Ještě malou poznámku k tomu státnímu dluhu,za který v konečném důsledku mohou voliči.To určitě nemyslíte vážně,to byla jen sranda.Nebo myslíte ty pravicové voliče,za kterých ten obrovský dluh v 90.letech začal vznikat?A pokračoval donedávna neprůhlednými a předraženými zakazkami v řádu stovek miliard.Samozřejmě-bude to i za levice,ale pak nechápu jaký volič.Ti pravicoví něco ušetřili,že spoustu věcí odrbali.Ale jinde peníze zas vyhodili.A že je jednou deficit 120 miliard?Nebo 150?Víte dobře ,že to je jedno.Podívejte se na USA.Kdyby narychlo nepředělávali zákony,tak už tam všichni pochcípají.Dluží kam se podívají.To je součástí dnešního kapitalismu,tak to prostě je.A že pravice snížila invalidům příspěvek z 2000,-na 800,-(nevím přesně jak se to jmenuje).Tím spíš ukázali ,co jsou to za mamlasy.Ale když nám ministra financí dělal alkoholik bez ekonomického vzdělání tak se není čemu divit.Pravicový volič ale asi bude tleskat.(Také jsem 15 let byl).

doplněno 26.04.14 23:16:

Ještě mini poznámku-omlouvám se tazateli,neodpověděl jsem přímo na otázku,takže mě chybí takové ty jogurty ve skle 1/4l.Měl jsem sice rádoby podobný,ale ani náhodou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 09:42
avatar

Ale i "vyroba" toho mleka mela duslednejsi a kvalitnejsi predpisy nez je vyroba dnes. A tak to bylo takrka se vsema potravinama.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 19:00
Zdravím. Nedávno jsem koupila špekáčky na oheň a světe div se, byly přesně takové, jako za bývalého režimu (voněly, odkapával z nich tuk do ohně a byly moc dobré) . Ano, dá se sehnat dobré jídlo i dnes, ale není to jednoduché. Já například neměla dobrý rohlík už spoustu let a to ani z malých rodinných pekáren a o chlébu to platí zrovna tak.
Dál souhlasím s tím, že dobroty našeho dětství už nejsou tak dobré. Nevím jestli jsem si idealizovala vzpomínky nebo jestli je vše šizené... asi od všeho trochu.
I když mě nebavilo čekat fronty, nechci každé 2 - 5 roků nové spotřebiče, byť levnější.
Také mně vyhovovalo chodit do lékárny s receptem a korunou. Dnes je zdraví tržní záležitost a to podle mě není dobře.
Každá doba má své klady a své zápory. Mě asi nejvíc vadí, že už ani náhodou nejsme soběstační, naopak jsme zadlužení a to do té míry, že nezvládáme splácet ani úroky. A co mě štve nejvíc, je fakt, že peníze jsou dnes jen čísla - už nejsou výrazem žádné hodnoty. M
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.04.14 19:24
avatar

1/ chybí mi bonbony Energit, dnes už neznámé vynikající bonbony pro sportovce, skoro čistý hroznový cukr.

2/ nějaké značky zanikly, například limonády Arocola,Limocola a Citrocola. není jich moc velká škoda.

3/ no protože dříve nebyl výběr. Kupovalo se to, co bylo. Dnes máte v obchodech takový sortiment, jaký jsme viděli tak leda v amerických filmech.

4/ bony na černém trhu, abych si mohl koupit rifle a džisku. A kdo chtěl být in, musel mít na uších sluchátka a na gatích připnutého walkmana.

5/ nic mi neschází. Co potřebuji, to mám nebo si koupím.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ydal
Datum: 27.04.14 15:53

Bonbony Energit se prodávají, jedny jsem si nedávno koupila. Na obalu je napsané, že se jedná o multivitamínové energetické tablety a obsahují hroznový cukr. Jsou docela dobré, ale nevím, jestli jsou stejné, jaké si pamatujete Vy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mirka1
Datum: 26.04.14 19:43

Chybí mi tuzex. Dalo se tam koupit opravdu prvotřídní zboží, to dneska už nikde neseženete.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 20:51
avatar

To je vtip a nebo jste tak ...?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: qqqqqqqqqqqqq
Datum: 16.06.14 08:09

tuzex najdete:

http://tuzex.de/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 12:41

tuzex je pod jiným názvem,,,,,,,,,,,,,,,SEKÁČ ...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.14 22:06
avatar

Chybí mi věnečky TORO. Měly zvláštní chuť. A směs na pečení Orient řezy. A klasické skleničkové jogurty s marmeládou dole na dně. Mléčný dezert Griom. Smetanový dezert Miláček. Určitě by se toho ještě hodně našlo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rezinka2*
Datum: 26.04.14 22:43

Taková otázka přímo zavání .-( Vkládání politiky do těchto témat není zrovna ideální. Je samozřejmostí, že v těchto odpovědích se lidé budou rozdělovat na dva tábory. Lidé, kteří si váží starých hodnot a všeho, co bylo v této zemi vybudováno. Samozřejmě, žilo se skromně, ale člověk žil v jistotě a klidu.

Druhý tábor jsou lidé, kteří si nějakým způsobem pomohli k bohatství, ať už tím, že měli to štěstí zdědit po předcích, jiní tím, že využili šanci a jejich podnikání se jim vynáší. Ale najde se zde většina těch, kteří přišli k bohatství ne zrovna poctivým způsobem. Přesně, jak zní přísloví "Poctivou prací ještě nikdo nezbohatl."

Nejde tu o to, že někdo někomu něco závidí či nepřeje, ale o to, že lidská důstojnost se nějak vytratila.

Jsem skromný člověk, nezabývám se tím, co kdo má nebo nemá, ale byla bych šťastnější, kdybych věděla, že naše další generace nevymře.

doplněno 26.04.14 22:50:

Ale, abych se ještě vrátila k otázce, a přece jenom na ni odpověděla. Moc mi chybí čistá příroda, kterou jsem tady zažila a také chuť obyčejných rohlíků s mákem - ty měly kdysi zcela jinou chuť. Dnes je na trhu sice celá škála pečiva, ale v nabídce rohlíky, které se kdysi pekly, nejsou. Někde jsem sice četla, že je to tím, že do nich nedávají tolik tuku, proto se tak drolí, nevím, nejsem pekař, jen jsem chtěla reagovat na něco, na co ráda vzpomínám

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 08:27
avatar

Kde na to chodíte? ... žilo se skromně, ale člověk žil v jistotě a klidu...jistotu měl člověk jedinou-že nevěděl kdy, kde a za co vás můžou sebrat. A to rozlišování lidí taky není košér. Já nic nezdědil, živím se prací a mám se velmi dobře.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 20:45

ringo,,,to jsou kecy od koho to máte!Za co by mne či někoho sebrali? Co to tady píšete..Jedině na záchytku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 16:05
avatar

ringo *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 27.04.14 00:00
avatar

Ona je otazka, co zmizelo se socializmem a co zmizelo diky prirozenemu vyvoji, at by byl rezim jakykoliv. Takze muj vyber bude asi od kazdeho neco.

Bubble gum Pedro - nejlepší na foukání bublin

Diapozitivy s pohadkama + promitacky - nenahraditelné, podmanivé

Stereoskopy s kotouckama, nejlepe opet na pohadky

šumáky - ani nevim, co to bylo zač, prostě se z toho dělalo pití, ale nejlepší to bylo na sucho nasypané do pusy

časopis Ohníček - ale předpokládam moderní náhradu, takže spíše pouze nostalgie

dřevěné špulky od nití - široké využití

nákupní tašky pro opakované použití - i když to už se dnes pomalu vrací

radia s rucnim lazenim - co se dnes radiu nelibi, to naladis jen obtizne

analogovy zaznam hudby (LP)

Kvalitni cinskou propisku

Siroce dostupne klasicke sifonove bombicky

Naradi pro deti (pilka, rucni vrtacka, kaldivko, zednicka lzice, fanka, sici stroj...), ktere je skutecnym naradim a ne plastovou napodobeninou

Duritky

detska zubni pasta Tuti Fruti - dneska uz se tak chutne nedelaji

8 stupnove pivo pro zedniky

A urcite bych si vzpomel i na dalsi veci. Casy se ale meni...neco je pouze nostalgie, neco by dnes bylo nerentabilni, neco se dnes sidi, neco je prekonane, neco je nahrazene a neco holt neni vubec.

-

ps. Ted k tomu nove pribyly jeste rtutove lekarske teplomery.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.04.14 00:31

Co mi chybí? Trh je přesycený potravinami - akorát se nedají žrát. Všechno je bez chuti . Cítím v tom umělotinu. ( hned po ,,revoluci" se změkčovaly normy na potraviny) Chybí mi kvalitní výrobky. Vercajk za socialismu používám do dneška. Ten nově koupený byť značkový nevydrží ani půl roku. Všechno je předražený a hrozně šizený.Co nejvíce postrádám jsou mezilidské vztahy. Stoupla kriminalita , rozmnožili se cikáni. Hlavní ulice v našem městě mi připomíná Hočiminovu třídu. Dle mého stačilo pouze otevřít hranice a uvolnit podnikání tak do 100 zaměstnanců.

Všichni nadávají na komunisty a dělají vše pro to , aby jsme na něj ještě s láskou vzpomínali.

Abych odpověděl na otázku. Chybí mi rajčata , papriky, okurky - když si vzpomenu na tu chuť. Mlíko , Jogurt ve sklince ,kde dole bylo trochu marmelády , lečo . ... Vodovodní baterie , ventily, vrtáky, kvalitní nábytek,...učňovské školství , ( málokdo z vás si to uvědomuje , ale vymírají řemeslníci)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: poseidon*
Datum: 27.04.14 08:09

Schází mi obyčejný kmínový chleba a obyčejné rohlíky. Obojí lze kupit i dnes, ale nedají se jíst.

Schází mi Vitalecitin
https://cs-cz.facebook.com/pages/Vitalecitin/98926026371
ten se už vůbec nevyrábí.

Scházejí mi čistá veřejná prostranství bez odpadků a bezdomovců.

doplněno 27.04.14 17:14:

Schází mi volná krajina, zastavěná dnes super, či hyper markety, skladovými halami, dálnicemi, parkovišti, i rodinnými domy, přitom starší budovy nikdo neopravuje, centra vesnic i měst se vylidňují, všude je spousta nevyužitých chátrajících areálů (brownfieldů). Tento stát úplně selhal při ochraně půdy a krajiny.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 11:29
avatar

Často na dobu po 89 nadávám a tak jsem se zamyslela, co mi vlastně chybí. Oblečení, elektronika-zcela jistě NE, potraviny-mé dětské vzpomínky na žužu, kačení mýdlo, gumové hady...nahradily jiné pamlsky a dnes pochybuji, že by mi ten fujtajbl kačení mýdlo chutnalo, kvalitních potravin je dost, těch nekvalitních ještě víc o ceně za kvalitu bychom tu mohli mluvit dlouho. Spokojenost se vždycky odvíjí od toho nač máš a co považuješ za prioritu. Sice můžeme cestovat po celém světě ale když na to nemáte, je vám to prd platné. Dřív jsme nadávali a myslím, že všichni, že se učí Ruština a v Rusku mají vše nej a nej a ještě lepší, dnes je to samé v USA-kdo neumí blafnout anglicky ten je póvl, kdo neříká, že v USA je vše nej ten je za blbce.Dětské hračky jsou krásné, drahé a dík všem reklamám o ně má děcko zájem jen do té doby, než kamarád má novou z té nejnovější reklamy, dřív si s autem, panenkou a vláčkem vyhrálo několik generací. Ne, opravdu mi až tak moc nic neschází a kdybych začla o sociálních jistotách, o práci, školství, zdravotnictví, lichvářství, herních automatech, fastvůdech, zlikvidovaných fabrikách, rozkradených penězích tak by to byla politika a já se po ránu nenechám nas..rat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 13:51
avatar

Já musím napsat, že mi nechybí NĚCO, ale NĚKDO. Můj syn a bratr přišli o život v přímé souvislosti se polistopadovými změnami, ale ty už mi stejně nikdo nevrátí. Já osobně jsem naopak dostala skvělé pracovní příležitosti a byla jsem konečně ohodnocena bez ohledu na to, že jsem "jen" žena. Dneska jsem spokojená důchodkyně, bydlím ve vlastním velkém bytě, nikdo se neptá, jestli mám víc než 18 m2 a když něco potřebuji, stačí párkrát kliknout a přivezou mi to až domů.

Jediné, co by mi asi chybělo je, že na vesnici nejezdí pojízdná prodejna, jenže já už stejně dala chalupu dceři a všichni tam mají auta. O těch pár starších se postará pečovatelská služba, která zřejmě v menších obcích funguje docela dobře.

Určitě není všechno OK, ale kolem sebe vidím opravené domy, chodníky s nájezdem, krásné parky s květinovou výzdobou a spoustu dalších věcí, na které jsem si rychle zvykli. Věřím, že se zase odrazíme ode dna a bude lépe.

K původní otázce : kupovali jsem to, co bylo na trhu. To se srovnávat nedá, zbytečná nostalgie...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: slon
Datum: 27.04.14 13:55

Nevím, jestli chybí ...ale dal bych si s chutí limču AMARA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.04.14 17:26
avatar

Chtěl bych, aby mi zase bylo 30 let.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 18:25

Já taky ,,proč nejde vrátit čas ,,,škoda

Ohodnoceno: 0x
 
Od: element777
Datum: 15.06.14 11:49

Dobrý den,

mně chybí jen směs na chleba, který máma pekla každou neděli. Neumím ani zjistit, kde jí vyráběli, abych zjistila složení. Hádám, že bývala jediná (byla jsem dítě, takže si nepamatuji ani obal).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 18:29

Děcka jezdili na tábory ,,přes prázdniny i jsme jezdili na bramborové brigády i na chmelové,,zažili jsme legrace a co dnes?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 07:57
avatar

Moje děcka odjíždějí za šest týdnů na skautský tábor - což by za minulého režimu nemohly, bo skaut byl zakázaný.
Brigády v zemědělství byly dobré akorát k tomu, aby se ulilo ze školy, jinak to byl nesmysl po kterém se mi nestýská.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 09:51

Nemáte pravdu,,byly jiné tábory akorát se to nejmenovali skauti,,,,,A ty brigády? Jak ulilo ze školy nerozumím...Byly školy v přírodě..ale asi jste moc mladý a rodiče vás neinformovali,nebo jste neměl zájem a jiné věci jste neviděl..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 11:57
avatar

zavináči, nemáte pravdu a Jetrho má pravdu, páč skautské tábory byli zakázané. To že se jmenoval tábor ABC, hodně se podoboal skautům bylo vyjímečné a odvážně pro vedoucí. Riskovali a i měli časté prohlídky - kontroly, zdali plní i politické úkoly.

a klidně můžu okopíravat Vaší úvahu...a rodiče vás neinformovali,nebo jste neměl zájem a jiné věci jste neviděl..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 12:10
avatar

Milane, jezdil jsem na tábory, klasický, vodácký, putovní. Byly sice označeny jako pionýrské, ale nikdy jsem se na nich nesetkal s ničím, co by nevycházelo ze skautských příruček a zásad.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 14:12
avatar

Asi jsem jezdil jako dítě a pak jako vedoucí na jiné tábory, nebo si toho více pamatuji..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 12:33

milancukrar,,byl Pionýr a Svazarm a jiné spolky...Já jsem třeba chodila do para kroužku mám seskok,,,také jsem chodila na jízdárnu jezdit na koni ,,,jezdili jsme na vyjížďky. ..a pod. ji né aktivity ale pod jiným jménem ...no a co jako? To vadí? Mi to nevadilo.Pak střílet ,, atd,,,,,To dneska není ..

Mladí se bavili ,,ale co dnes,,sedí u PC a nadávají na minulý režim a ti malí neumí ani uplácat sněhuláka ...chudáci

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 12:58
avatar

Jestli malí neumí uplácat sněhuláka, uvařit na ohni polívku nebo střílet ze vzduchovky, není to jejich vina, ale vina jejich rodičů. V každém případě dnes mají mnohem více možností, než před 25 roky. Jestli oni a jejich rodiče ty možnosti využijí nebo budou jen nadávat kysele jak zavináč, je na každém z nich.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 13:34

ale já přece nenadávám já srovnávám,,čím jsem prošla ...na ohni polévku by se měli naučit,,jako bezdomovci to budou potřebovat a střílet taky ,,totiž tady se střílí jako ve filmech naostro.Jo mají fitka a jiné ,,což také bývalo pod jiným názvem.Tady jde o to,oč mají dneska ti mladí zájem

Sportovalo se za kažké doby taková spartakiáda ,,byla sranda ,, bylo veselo ...bylo to dobrovolné ! Ale tady se nejedná o takové věci jako je cvičení ,,zkrátka bylo lépe..v určitých bodech. Dnes je již bude opět vracet jako dříve ,že již jako učeň bude mít práci jak se vyučí,,jo,,vracíme se zpět. Byla jsem v Tesku a tam nikdo a plné regály ,kam to pak jde? U salámů nikdo.. tak nevím proč ..PROČ?I u zavináčů...jsem děsné drahé.

doplněno 16.06.14 13:42:

ještě tohle,,dneska se tuplovaně bojíte remcat v práci ,že vás vyrazí ,,dříve jste dostal vždy práci ,ale kam půjdete dnes? Postavit se do fronty na sociálku..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pt®
Datum: 16.05.17 19:30
avatar

"zavinac", kdyby byly tenkrát mobily, tablety a PC, tak by mladí také seděli na zadku a koukali do těch krabiček, takže takto to srovnávat nejde, takto né...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 18:51

Lidi neměli tolik peněz ,ale uměli lépe žít a více té radosti než dnes.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 20:53

Ti mladí mají asi nejspíše vymyté mozky ,,jak bylo zle ..a houby vědí,,jen pár řečí o banánech a jiných nesmyslech

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 16:01
avatar

Nevím "zavináčů , jestli tě někdy vyslýchalo STB, já to zažil už jako malej kluk ve škole a potom na učňáku, těsně před závěrečkama. Tak si ty svoje vymyté mozky nech pro někoho jiného.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 16:19

ze srandy to asi nebylo ... nebyl důvod? nepíšete..Mne nevyslýchal nikdo .. Ano lidi určití mají v hlavě moooc nejasno ,,,a kvákají jen o banánech a papíru,,což mne uráží. Já jsem pracovala řádně .jsem důchodkyně a vím co píši a co jsem zažila

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 16:47
avatar

zavináč,

...kvákají jen o banánech a papíru,,což mne uráží. Já jsem pracovala řádně .jsem důchodkyně a vím co píši a co jsem zažila...

připustíte i to, že se neměli všichni tak jako vy?

Děkuji

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 23:52

Milane a dokážete připustit , že se dnes taky nemají všichni jako vy? Víte kolik lidí dřelo celý život a teď mají minimální důchod? A budou mít vůbec naše děti důchod? Žijeme vůbec ještě v naši vlasti nebo už je všechno rozkradeno?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.06.14 10:37
avatar

Instalater, ano já to připouštím a pomáhám takovým lidem jak můžu.

Proč by naše děti neměly mít důchod? To že je vše rozkradené jsme slyšel již před mnoha desítky let. Jak je možné že je ještě co krást, když se toto psalo před 1-50 lety?

Já nevím, kde žijete vy, ale já stále žiji v naší vlasti a jsem na to hrdý.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 16:55

Nic ve zlém, já si tu dobu taky velice dobře pamatuji, ale asi trochu jinak než vi, banány, toaleťák, nebo vložky, byla jen prkotina. Dobře si pamatuji, jak různí politruci ve školách nebo pracovištích mohli komukoliv, kdo měl jiný názor řádně zavařit a to celým rodinám, na vedoucí bez vzdělání, kteří byli vedoucími jen proto, že měli rudou legitku a byli aktivní, když ale otevřeli hubu, tak člověk hned věděl, co má před sebou. Také si ale pamatuji pracující třídu lemplů, lidí bez mozku, kteří si odpíchli příchod, odchod, byli spokojeni se svým levným rohlíkem a nic kolem je nezajímalo. Tací dnes brečí, protože jsou líní něco pro zlepšení své situace udělat a dožadují se toho, aby se o ně postaralo. Možná si to pamatuji proto, že ještě netrpím senilitou, nebo stařeckou demencí, každopádně si ale nevzpomínám, že bych zté doby něco postrádal.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 16:59
avatar

dragonczi1*, *palec*

souhlas, ale debata směřuje již jinam..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 18:28
avatar

Důvod byl. V roce 1968 utekl matčin bratr do Afriky - Rhodésie. V roce 1979 tam odtud utekl před komunistickým pučem do Švýcarska. To si myslím byl pádný důvod...Neměli jsme šanci dostat se na jakoukoli školu. Sestra absolutní jedničkářka musela na učňák a my ostatní taky. A ještě jedna věc byla úžesná. Předělávání leváků na praváky. Já měl tu smůlu, že jsem byl o trochu flexibilnější a snaživější, tak mi to přeučení šlo. Za odměnu jsem měl celou školní docházku sníženou známku z češtiny o jeden stupeň za škrabopis. Přitom levou jsem psal velmi úhledně. Ale to se nesmělo. To učitelka poznala podle sklonu písma. To mohli jen ti absolutně beznadějní... Všem doporučuju přečíst si o komunistických praktikách. Je toho spousta. Fašismus je u nás zakázaný, nácky nikdo nemá rád a přitom komoušové napáchali tolik zvěrstev nejen u lidí okolo, ale i ve vlastních řadách a nikdo o tom nechce slyšet. Je mi z toho zle. *blee*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 19:04

sonyboj...no vidíte ,,takže důvod byl ,,vědělo se jak to chodí. A že jste levák,,to už teď seví,,že to byla hloupost či co někoho nutit psát pravou rukou.

Víte,,já znám tolik tedy znala jsem tolik lidí co byli ve straně a byli to velice slušní lidé..Ale opravdu neznám nějakého komunistu vraha z lidu co pracoval jak brok na NHKG až se z něho kouřilo. mojematka byla vyznamenaná jak neklepší pracovnice Z NHKG co se týkalo žen,co zastávaly mužskou práci. Jela jsem do Prahy s ní pro vyznamenání. Byla slušný člověk ač ve straně ,,ale nikoho nepodvedla pracovala pro děti a jiné funkce,nic zlého nikomu neudělala ,nikomu neublížila . Nesnáším ty řeči o komunistech,že je všechny hážete do jedné díry. A jak bylo zle a pod. Nebylo,,měla jsem sice klíč na krku a vyrostla jsem . Odsuzuji moc věcí ,,ale v té době se stavělo ,,řekněte ..kde by jste bydleli všichni z paneláků? To přece postavili vámi nenávidění komunisti.Havel cituji !podivuhodné králikárny" díky za ně. " ,že jsem si na tu králikárnu vydělala a byla jsem samoživitelka..byly jesle,školka já si nemohu stěžovat,,i do zahraničí jsem jezdila .Dnes lidé také jezdí ale někteří na půjčku. Hrůza. Jíst bylo co a že nebyly různé věci,kterých je dnes tady více než dost,ale byla jsem šťastná,že mám kde bydle,t co jíst a nebála jsem se o práci ! Díky za tu dobu ,že jsem ji zažila. Vidím to na mých dětech jak zápasí ,,je to úplně o něčem jiném ...a je mi z toho smutno...Teď jsem v důchodu a jsem ráda ,že jsem měla tu práci a nebála se že budu mít mizivý důchod. Ale vy jte chudáci s pomyslným blahobytem kolem sebe,,,,s dluhama a strachem s exekutorů ..jistěže ne všichni,ale i ti slušní tak mohou skončit.Lidé nadávají,že důchodci pracují a co když pracují aby svým dětem přilepšili?!To vás nenapadá?Poslední pořad paní Jílkové...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 19:36
avatar

Fajn, v tom případě bych mohl tvrdit, že ne všichni naciti a fašisti byli špatní. Vždyť mnozí znich byli velmi slušní lidé, že? Jde o to, že jestliže někdo vyznává špatnou a zvrhlou ideologii, a hlásí se k ní,není to v pořádku. A jestli pro vás je důvodem k persekuci celé rodiny, včetně malých nevinných dětí to že v roce, kdy se narodily, utekl před totalitním režimem jejich strýc, kterého nikdy neviděly, tak do jděte laskavě do háje. A vaše názory o komunistickém stavění a budování a zaměstnání-to jsou kecy. Stavěli na hrobech těch, kteří se jim znelíbili, okrádali všechny, kdy opravdové hodnoty vytvářel. Mladí lidé ve fabrikách makali za pár šprdlíků, zatímco soudruzi schůzovali , věčne se ulejvali, agitovali a brali 100% platu. Sám jsem to zažil a když se změnil režim a my jsme konečně začali dostávat skutečně to, co jsme si v úkolové mzdě vydělali, to bylo nářku od soudruhů, že jsou špatně placení! Ten režim byl sám o sobě zvrhlý a zlodějský. Už jen hlavní heslo: "KDO NEJDE S NÁMI, JDE PROTI NÁM"

Nebo "BOJUJEME ZA MÍR" . Vždyť to si protiřečí. Jsem-li zastáncem míru, nemůžu přeci bojovat! To je jako bych šukal za panenství ! Ne, bolševiky měli zakázat zrovna jako jsou zakázaní náckové. Rovným metrem měřit zlo. Proto to tady taky tak vypadá. Bolševik přežil a škodí dál.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 20:42

sanyboj,,tak proč nejste někde v cizině trpiteli ,,je vám tak málo let a tolik zlosti a přitom víte prd,Živíte se kecama a plivete kolem oheň a síru ,,je mi vás líto ,,,budete nešťastný se svým bolem až do konce života. Tím končím,,Práci čest!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 22:10

zavinac. Já bych neřekla, že sanyboj by v sobě měl plno zlosti a prd věděl. Bylo to přesně tak, jak píše. Ano, chápu, jsou lidé, kteří o tomto pranic nevěděli. Nechtěli vědět.*stop* A že by sanboj plival oheň a síru? Nene, "plive" kolem sebe pravdu, kterou někteří nechtějí slyšet !

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mp*
Datum: 16.05.17 20:26

Dávám Sonybojovi za jedna, lépe bych to nenapsal. Sám jsem byl u komárů pět dlouhých let, chodil jsem na schůze, a nebudete mi věřit, co to tam bylo za dobytek. Omlouvám se, byl jsem mladý a blbý (dnes už ne - Babiš je podobný parchant)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mp*
Datum: 16.05.17 20:33

O tom žádná. Mě třeba dělali ručitele při vstupu do Strany ředitelka naší základní školy a vládní pilot, který létal s Husákem. To je co? Jsem něco víc? Co myslíte?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pt®
Datum: 16.05.17 22:50
avatar

"zavináč", měla jste se dobře a byli lidé, kteří se dobře měli, ale byli také lidé, kteří trpěli nevinně a zbytečně a pokud je to historicky zdokumentováno, pak je velice neslušné, neobjektivní a nemorální se takovým lidem posmívat a jejich životní zkušenosti zlehčovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 23:47

Sonyboj - mně STB vyslýchalo a mého otce taky. Máme za sebou uranové doly otec i Jáchymov. Z vojny mi kontráši udělali peklo. Ale ani jednoho z nás by jsi neslyšel o socialismu mluvit špatně. To nebylo o zřízení , ale o lidech.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 15.06.14 23:51
avatar

Co znamena "umet lepe zit"? Prosim konkretne.

Podle ceho urcujete mnozstvi radosti drive a dnes?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 12:03
avatar

Leny, při čtení otázky jsem si vybavil podobná téma a urážky a osočování tazatelů, odpovídajících z politického názoru. I u této otázky se to již rýsuje.

Páč když chybí na trhu úžasný výrobek, třeba textil, potraviny.. proč po tom někdo neskočí a nevyrábí to kvalitně. Páč to nikdo za ty peníze nekoupí a bude osočen, že okrádá lidi drahým zbožím..

Ale k odpovědi.

1) Dobré i špatné zboží bylo technologiemi překonáno a proto neznám výrobek, který bych rád viděl znovu na trhu.

2) to bych musel dlouho vzpomínat a nic to neřeší.. nevím.

3) Páč by to již dneska nikdo nekupoval

4) Cokoliv na co bylo a zrovna to bylo.

5) mě nic nechybí, co potřebuji tak si koupím, seženu, zajistí,. Samozřejmě mám na mysli movitosti, nikoliv zdraví a mládí.

Přeji všem hezký den.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: exekuce
Datum: 16.06.14 19:08

Zdravím,

bowle, ty ringlotové)) Mléčné bary se spousty chlebíčkama, nebo se pletu a jsou někde? A vlastně ani to ne, chlebíčky si udělám a bowle oželím, nebo najdu recept))

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moula*
Datum: 16.06.14 20:28

Mně chybí a to moc čistič na textil SITEX !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milan23*
Datum: 16.06.14 20:39
Mě chybí antikorozní nátěry s obsahem olova a smrad ze stodvacítek.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 22:34

Ahoj. Doplním. Já jeden čas smrděl i Wartburgem 353. A že mu to šlo!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 21:11

Mi chybí průvodčí v tramvaji. ..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kubaa
Datum: 16.06.14 21:56

Minulý režim jsem nezažil, nesouhlasím s heslem, že všechno patří všem apod., ale o tom se tu nechci bavit. Chybí mi taková ta poctivost v jídle. Že kuřecí párky jsou kuřecí párky a ne zobáko-pšeničné, že každé jídlo není chemicky upraveno, že když si kupuji tmavé pečivo, tak to není jen obarvené světlé, a mnoho dalších příkladů. Na dnešních výrobcích mi vadí, že mnohdy nevím, co si kupuji a že všechno je ve větším balení, jen aby to vypadalo větší a zvýšila se tím cena.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milan23*
Datum: 16.06.14 22:09
Jak ti to může chybět něco, co jsi nezažil.Za minulého režimu nepatřilo všechno všem, taky bylo tzv horních 10 000 jen parametry pro vstup do ,,vyšších" vrstev byli jiné.Každopádně kvalita potravin je napováženou.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kubaaa*
Datum: 16.06.14 22:20

Proč by mi to chybět nemohlo? Když jste zašel k řezníkovi, měl jste opravdu maso a ne mouku s něčím. Říká to má matka, má babička a všichni ostatní. Neříkám, že vše bylo kvalitnější, ale rozhodně většina výrobků ano, a věřím, že triků, jak přelstít zákazníka, bylo mnohem méně. Dnes si koupím chipsy a polovina balení je prázdná ještě předtím než jej otevřu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bruk600*
Datum: 16.06.14 22:29

Když jste šel k řezníkovi, tak jste se vrátil bez masa, protože nic neměli. Jen si vzpomeňte jak to tehdy vypadalo, všechno bylo "ošuntělé" a neudržované, jem my jsme byli ještě mladí a to nám nasazuje růžové brýle.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivik®
Datum: 17.06.14 10:41
avatar

Růžové brýle! Aby to zelené maso v Tescu apod. řetězcích vypadalo růžově...)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milan23*
Datum: 16.06.14 22:30
A co takhle si dojít pro maso k řezníkovi...?
Kvalitnější bylo lecos a taky to bylo opravitelné.A lecos bylo nekvalitní a takřka nepoužitelné.Tak asi vznikl národ kutilů.Pokud bych si objektivně zvážil pro a proti té doby oproti dnešku byla by to regulérní remíza.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bruk600*
Datum: 16.06.14 22:37

Jedině bych souhlasil s heslem, že doba je zlá lidi jsou ještě horší Před nedávnem tu otevřel prodejnu skvělý řezník a tak nějak už nechci a nevzpomínám ani na "Jakešovo bojlery".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milan23*
Datum: 16.06.14 23:10
Jóó bojleři...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kubaaaa
Datum: 16.06.14 22:46

Bavíme se tu o jídle, ne o tom "leccos nekvalitnímu". K řezníkovi chodím,stejně jako k mlékaři, farmáři a pekáři, ale nejraději bych si to vše koupil v jednom obchodě s pocitem, že to má stejnou kvalitu. Bydlím v Praze a většina mých vrstevníků neumí ani vyměnit žárovku (někdy i doslova). Dělám kulturistiku (samořejmě ne závodně) a kvalita potravy je pro mě základ. Opravdu se tu nechci bavit o politice a všemu tomu podobné. Jsem rád, že žiji v této době zvlášť, když náš rodinný příjem patří do horních 20% (možná i méně), ale ta kvalita u většiny jídel mě opravdu štve.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bruk600*
Datum: 16.06.14 22:49

... a co tím chtěl básník říci?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milan23*
Datum: 16.06.14 23:05
Tak sehnat kuře a rýži pro tebe nebude asi nic obtížného.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bruk600*
Datum: 16.06.14 21:59

Nic!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 22:25

Víra v Hlas Ameriky a Svobodnou Evropu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mata3447
Datum: 14.05.17 21:45

Z potravin naříklad kvalitní frankfurtské párky v konzervě - v současnosti absolutně nemožné zakoupit /ty kostelecké se nedají srovnat/

rolky s oříšky, vyráběné ve výzkumném pracovišti pekárenského průmyslu na Pankráci. V současnosti se do pečiva používají z 90% buráky, nebo směs převážně jablek s několika oříšky a vydávají se za pečivo s ořechovou náplní

Malcao- sušené, Medola sušená

Studentská pečeť. ve které byly opravdu kvalitní oříšky, ne buráky, jako nyní.Dále kandované ovoce - ne želé jako nyní-Veškeré inovace této čokolády s různou směsí je k ničemu.

Vlašské ořechy v hořké čokoládě, prodávané ve Vodičkově ulici "U Dřevy"

Klasické bonboniéry, typu Maryša, Diana a jiné, pro které si do ČSSR jezdili lidé až z Holandska.

Současné belgické pralinky jsou na nic, fádní, bez nápadu a chuti.

A tak dále a tak dále. Konkurence ze zahraničí zničila českou výrobu, záměrně a nahradila výrobky svým povlem.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: pt®
Datum: 16.05.17 19:42
avatar

"mata3447",a jedla jste vůbec pravé belgické pralinky, Leonidas? Ty jsou samá chuť, nám je vozí dcera a to si pošmákneme.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: nikc®
Datum: 17.05.17 08:21

Máte pravdu v tom, že Studenstská pečeť není, co bývala. Už jí ani nekupuju. Ale je spoustu jiných dobrých čokolád. Figaro, Orion a německé k nám přišly už dávno. Ty mám nejraději. Belgické mi taky chutnají. Je spoustu možností a spoustu druhů čokolád. V Lidlu mají dobrý čokolády.


doplněno 17.05.17 08:30:

Po čokoládách a sladkém se stejně kyne. Tak by bylo jen lepší, kdyby jich bylo málo dobrých. Některým lidem by zhubnout neuškodilo. Spíše prospělo.


doplněno 17.05.17 09:07:

Jak já Vám závidím Váš mlsný jazýček:-D. Mně chutná skoro vše. Vybíravá nejsem. Dříve v devadesátém jsme jezdili do Německa pro čokolády a sladkosti, Milku, bonbóny atd. A jaký jsme měli Vánoce z toho, že máme z Německa jídlo. Mám raději německé. Naše mi pálí. Nyní máme vše zde. Nic mi nechybí. Jediný, na co si vzpomnenu a vím, že to tu už léta není, jsou takové suchary namáčené v cukru a s arašídy. Babička měla krabičku od nich. Je to to hodně let. Nic podobného jsem tu neviděla. Jedla jsem to snad jedinkrát v životě, ale dobré byly. Asi někde v lázních koupené.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 09:41

Mata3447, Kostelecký párky nejsou špatné mají se, ale kupovat jenom jako dárek.

Koupím párek jako dárek, poctivý ze separátu nebojí se reparátu, on pochází z Kostelce, chutnal by i veverce

Ohodnoceno: 0x
 
Od: piko
Datum: 16.05.17 13:13

Estébáci v koženných kabátech..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 13:21
avatar

proč?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: maky®
Datum: 16.05.17 14:35
avatar

Melta s její typickou vůní, dnešní Melta bez vůně mě štve *bum*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pt®
Datum: 16.05.17 15:27
avatar

Snad jen mléčné bary, kde byly chlebíčky, čerstvé saláty, zákusky, koktejly s ovocem, zmrzlina a nebyly zas tak drahé. Ale jinak se mně nestýská po ničem. Při rekonstrukci domečku, se vše lepilo na cement, dlažba, obklady a vše na jedno brdo, nebyl výběr, jen "pod pultem" a za "švestičky z domácí zahrádky". Co se týká staveb, je dnes skutečně výběr ve všem. Jsou i domácí pekárny, cukrárny, lahůdkárny a dá se koupit spousta dobrot, jen si člověk musí trochu připlatit. Co se týká oblečení a obutí, to byla hrůza, sériová výroba, šaty v jedné barvě, či kytkaté od č. 42 do č. 60, hubené stejně vystrojené, jak tlusté, no hrůza a to samé boty, všechno jeden styl, pro mladé i pro staré. Ještě, že jsem si mohla koupit nějaké oblečení v tuzexu, ale hlavně jsem si na sebe i na dceru šila, pletla a vytvářela, či zdobila. Nábytek stěny, jadna, jak druhá, prostě přišlo mně to, jako uniformita. A to nezmiňuji všechno.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 15:46
avatar

Mi nejvíce chybí ty roky, tedy věk, který jsem v té době měla. Pak by mi nevadilo a nechybělo nic. Vůbec nic! Jako tenkrát. *hej*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 16.05.17 17:14
avatar

Jako ze ted tech roku mas min, kdyz Te chybi?;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 17:40
avatar

To je neskonalá blbost odpovídat na takovou otázku.Je to stejné,jako bychom se ptali,co nám chybí z pravěku,nebo z rokoka.Jiný společenský systém vytváří prostředí i zboží,které tomuto systému a tím většině lidí tu žijících,vyhovuje a jsou s tím spokojeni.

JB

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 18:47

Jabrako, tak já teda nevím, ale domnívám se, že většina není spokojena s kvalitou zboží. Otázkou je, proč si to ta většina nechá libit *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 18:56

Jo, přesně - jde o kvalitu zboží. Manžel mi kdysi koupil fén - od té doby se nám doma vystřídaly 3 ! - a dnes už funguje ten opravdu první - prý je už někde v muzeu jako exponát. Takže "vo tom to je".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 16.05.17 20:04
Přesně jak píše p."jabraha"
Dovedu si představit, že schází a nejen mě: bezpečnější prostředí k životu , svět bez bezdomovců, nezaměstnaných, bez násilí, lepší vztahy mezi lidmi, novomanželské bezúročné půjčky, kvalitnější a levnější základní prostředky potřebné k životu, uplatnění se mladých lidí a mnoho-mnoho dalšího. Vše co nyní máme jaksi "navíc" oproti minulosti, přinesl zejména technický pokrok, který existuje a uplatňuje se bez ohledu na režim. Režim určuje jen své priority, které upřednostňuje. Jak a ve prospěch koho, bude lidstvo uspokojováno.Jak . a ve prospěch koho budou rozdělovány nově vytvořené hodnoty,
-miro
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 19:43
avatar

Sám mohu poukázat na starost o mladou generaci.Spousty klubů a technických kroužků,které měly i značnou finančníi technickou podporu státu.Bylo minimum těch,kteří se flákali po nádražích a v noci po ulicích a přepadali důchodce.

Materiální zabezpečení mladých samozřejmě bylo méně atraktivní jako dnes,ale technika si nedá poroučet,s dobou se zkvalitňuje.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 19:47
avatar
Ale to přece nemá být záležitost (ani odpovědnost) státu nebo režimu, nýbrž rodičů.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: ctenar
Datum: 16.05.17 19:56

1. Poctivé a netoxické složení potravin ( od obsahu masa v salámech, přes chuť česneku, rajčat, brambor, kvalitu mléka, másla, pečiva, atd. )

2. Jaryna :o) Jablečné a rybízové víno... Ale to je jen příklad, nechce se mi nad tím uvažovat.

3. Možná proto, že on ten "volný trh" ještě neznamená "moudrý trh".

4. Opět otázka za všechny drobné... No, leccos. Třeba žvýkačky Donald, Pedro...

5. Celkově, kromě již zmíněných kvalitních potravin, mi zoufale chybí poctivé provedení výrobků a jejich delší životnost. Dnes se mnoho věcí těsně po záruční době porouchá nebo rozpadne, to je zvěrstvo...

Celá ta anketa je vlastně strašně povrchní a málo moudrá, mírně řečeno, protože ještě víc než nějaké konkrétní výrobky, které jsou dnes zčásti, nebo za tučné peníze, nahraditelné jinými, tak nejvíc schází ten systém jako celek. Tedy stav, kdy vláda garantuje bezpečnost svých občanů, chrání hranice, má zájem vyšetřovat zločiny, lidé mají šanci najít zaměstnání, mladé rodiny získat byt, výdaje na studium byly minimální, atd.

S tím co bylo tehdy špatné zmizelo i mnoho dobrého, takže celková bilance převratu z roku 1989 vyznívá jednoznačně záporně.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: vanad1
Datum: 16.05.17 23:49

Systém jako celek byl natolik odporný, že to snad ani nemůžete myslet vážně. Lidé byli soustavně okrádáni neskutečným vykořisťováním. Za otrockou práci naprostou almužnu. Přitom funkcionáři KSČ kradli kde to šlo. Měli veškeré výhody od nákupu neomezeného množství valut pro zahraniční léky. Běžný člověk neměl nejmenší šanci. Jde vidět, že nemáte tušení o skutečném fungování socialistické společnosti. Kterýkoliv funkcionář jedním telefonátem mohl změnit život v hon na čarodějnice. Zločiny, poku dbyly spáchány členem strany byly velice silně bagatelizovány a některé přímo zahlazeny. Pokud někdo emigroval, zasloužilý člen strany dostal ukradený dům emigranta. Prostě socialistický hnůj. Hranice nebyly chráněny proti vnějšímu napadení ale naopak proti útěku odsud ven ! S použitím střelných zbraní. Pročpak musel být utíkající člověk zastřelen? Aby nemohl prozradit, že zde vládli zloději? To každý věděl při zadávání zakázek zahraniční firmě.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 16.05.17 23:57

Nerad se vměšuji, nechtěl jsem, ale přesto:

Kolik je ti let? Zažil jsi socialismus? Já ano. A netvrdím, že vše co říkáš, jsou nesmysly. Ale z toho, cos tu napsal, soudím, žes minulý režim zažil maximálně jako dítě, a pak je ještě druhá možnost, a to žes byl "něco jako disident", tehdy jsi mlčel, ale teď, když si můžeš otevřít pusu dokořán, tak popliveš všechno, co s minulým režimem jen trochu souvisí, že?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.05.17 06:47
avatar

vanad1, to já s Vámi souhlasím. Několikrát jsem si přečetl Vaší reakci, jen by to nevěřícím musel někdo vysvětlit hodinovou přednáškou, páč nejde napsat pár řádků o tah ohavném období minulého režimu.

Je určitá část občanů, kteým vyhovoval minulý režim. Já jim to nezazlívám, prosím, aby oni nezazlívalí nám náš názor.

Hezký den.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.17 19:59

Jsme to ale parta bláznů! Diskuse nad otázkou, která je 3 roky stará!

K té zmiňované kvalitě zboží: Kvalita spousty zboží není špatná, jen se objevila kategorie "hraček", tj. něčeho, co se nabízí za nízkou cenu a vydává za výrobek o několik funkčních tříd výše.

To, co mylně nazýváme kvalitou je ve skutečnosti životnost. Rozdíl mezi dnešním a tehdejším zbožím je, že tehdy se nekvalitní zboží porouchalo hned, ale ve většině případů šlo opravit. Dnes to vydrží zákonnou záruční dobu a pá... Oprava nemožná.


doplněno 17.05.17 09:06:

vanad: . Reaguju na sebod a její zmínku o nekvalitě dnešního zboží. A tvrdím, že kvalita zboží je dnes vyšší než za socialismu, že nízká je (dnešní) životnost. Takže nevím, proč se do mně navážíte. Že by nízká kvalita porozumění psanému textu?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 16.05.17 23:56

Tak jestli byl apodle vás tehdejší kvalita výrobků dobrá, tak to se vám asi něco zdálo. Televize Tesla Color 110 ST byl strašný šrot a jakákoliv dnešní TV je nesrovnatelně kvalitnější, odolnější a na poměr mzdy i mnohem levnější. Rifle naší výroby byly strašné. Mléko v plastovém pytlíku smrdělo plastem. Maso pouze ve čtvrtek atd. Nejvíc mi vadilo, že kdejaký komunistický blb mohl přijít na taneční zábavu a prostě ji zrušil. Uliční výbory rozhodovaly o tom, jestli může nebo nemůže žadatel dostat devizový příslib pro dovolenou v Jugoslávii a kdejaký komunista jezdil každý rok.

Hnusná doba a je naštěstí pryč.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.05.17 00:01

Pokračuj, zajímá mě to. A hlavně z psychologického hlediska. Protože taková nenávist se jen tak nevidí. Normální člověk objektivně posoudí jak tehdejší režim, tak i současný kapitalismus. Ale o tobě se to říci nedá. Z tebe prostě jen tryská nenávist ke všemu, co za socialismu bylo, ať už to bylo špatné, nebo ne.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 17.05.17 00:37
avatar

vanad1

- a ještě jste zapomněl dodat, že Vánoce se slavily tajně za zataženými roletami (nebo co to tenkrát bylo) - a když někoho načapali, tak mu hrozilo vězení, lidi nesměli chodit do kostela a umírali hladem. Taková to byla doba !

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.05.17 06:55
avatar

Vanad1,

Jak jsem již napsal, souhlasím s Vámi, ale jak vidíte, někteří zde napíšou i nesmysl o vánocích za roletami. Proč ne, ať to napíšou, když to asi dělali. Ale nikdo nenapíše, že ten uliční výbor, který rozhodoval, zda (ne)pojedete na zaslouženou dovolenou byli často sousedi, kteří Vám do očí tvrdili něco jiného a pak napráskali, že jste nevylepil vlaječky na 1.máje.

Nikdo s Vámi nepolemizuje, jen Vás osočí z nenávisti za jiný názor, nežli má on sám. To je smutné, ale je to realita.

Jak já přeji i těm, co se za minulého režimu měli dobře, vše měli co potřebovali,nic se jim nestalo, vše bylo jak psalo Rudé právo.

Hezký den.

(a to jsem vyrůstal v rodině komunistů)

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 17.05.17 08:30
avatar

milancukrar-

- nikdo by zde nepsal nesmysly jak říkáte, kdyby diskutéři, kteří si myslí, jak jsou chytří, neházeli na minulý režim jen kýble špíny !

Co když existovali lidé, kteří nebyli v KSČ, nebyli agenty STB, nepatřili k režimu, ale přesto se měli dobře. Všem lidem v republice nesebrali pole, baráky, fabriky a nezavřeli ani nepopravili nikoho z blízkých. Lidí, kteří toto nezažili, byla myslím většina a ti vzpomínají spíše na klady minulého režimu. Co je na tom tak nepochopitelného?! - Každý straní tomu, co mu prospívá, ne? Volič se zájmy v TOP09, nebo ODS přece nikdy nebude volit KSČM, nebo naopak.

Mimochodem, já jsem se dostala na školu, jakou jsem si vybrala, zaměstnání jsem taky dostala, jaké jsem chtěla, maso jsme měli každý den, pokud jsme chtěli, byly i chlebíčky a jiné pochutiny, do zahraničí na tzv. Západ jsem se taky dostala, chodila jsem do divadel, na koncerty - v Praze jsem mohla chodit i v noci bez obav, rodiče si z platu dělníků postavili barák (60-léta), koupili auto - tak nevím, na co bych tak asi měla furt nadávat !

Ani v tomto režimu se nemám špatně, ale štve mne, že určité skupiny lidí kritizují a to dosti hnusně minulý režim, zatímco sviň..árny režimu posametového jim nevadí - právě naopak. Hlavně, že je svoboda ! Nikdo v diskuzích není schopen objektivního pohledu, což je škoda. Třeba bychom byli opravdu blíže tomu Západu, jak jsme si to představovali v r.89, kdybychom byli méně zaujatí a neničili vše, co bylo v minulosti dobrého, abychom se k tomu zase pracně vraceli ! -

Nejsem politik, ani ekonom, či akademik a jako obyčejnej člověk-nepodnikatel nedovedu posoudit souvislosti - ale stačí zkouknout třeba současnou vládní "krizi" - a i takovej moula jako já vidí, že není asi všechno tak "křišťálově čisté a demokratické" , jak do nás média, politici a pravdoláskaři cpou horem dolem.

Nehledě k tomu, že jsem přesvědčena, že se svět opravdu nachází před válkou. Toto jsme si snad po pádu komunismu nepředstavovali, že? - takže, kde je opravdu ta chyba?!


doplněno 17.05.17 09:48:

milancukrar

- děkuju za odpověď - i já Vám i vám současný režim přeju, stejně už se nedá nic zopakovat, nebo zrevidovat, navíc jsme už o století dál a jsou jiné technické, sociální i hospodářské podmínky, takže by se lidi měli zaměřit spíše na současnost a budoucnost, nežli se stále nípat v minulosti. K ničemu to nevede, jen to odvádí pozornost ... lidi se stejně z minulosti nikdy nepoučí !

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.05.17 09:27
avatar

culdobuldo,

"nikdo by zde nepsal nesmysly jak říkáte, kdyby diskutéři, kteří si myslí, jak jsou chytří, neházeli na minulý režim jen kýble špíny"
Domnívám se, že většina lidí respektuje jiný názor, třeba jako já respektuji názor Váš. Ale nikdy by mne nenapadlo psát nesmysl a vytýkat jinému, že píše svůj názor, o kterým si myslíte, že je kýbl špíny. Kdybyste vyvracela argumenty, že ten druhý píše hloupost, to by ch uvítal. takže použiji Vaše slova: "Co je na tom tak nepochopitelného?! "

Vy jste se dostala na školu, jakou jste chtěla, maso každý den, ale někteří se nedostali na školu, maso v krámě nekoupil, nebo jako vázaný produkt s něčím. Je spousta lidí, kteří trpěli a mají právo si stěžovat na minulý režim. Jiní, třeba i Vy toto nesdílí, mají právo chválit minulý režim a jako správní demokrati mám uznávat názor jiného. Chvalte minulost, obhajujte jí, je to Vaše právo, Nikoliv peskovat, osočovat, za nechválení minulosti.

Jak víte, že ti, co nadávají na minulý režim, že jim nevadí "zatímco sviň..árny režimu posametového jim nevadí - právě naopak"

Vy se domníváte, že jsou rádi za sviňárny, jak píšete slovem "naopak"

"Nikdo v diskuzích není schopen objektivního pohledu"... kdo rozhodne, co je objektivní?

To "že jsem přesvědčena, že se svět opravdu nachází před válkou" je smutné a domnívám se zbytečné, ale přesně tímto nás strašil minulý režim stále.

Přeji Vám, abychom se žádné války nedočkali.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: komca
Datum: 17.05.17 02:47


Co Vám z minulého režimu schází?

Ta svoboda a volnost !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.17 08:06

Zkusím doplnit: A spoustě lidí i peníze, aby mohli tu svobodu a volnost využívat. A nemyslím tím jenom cestování.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.