Jak začít sportovat a posilovat?

Od: Datum: 30.11.13 05:58 odpovědí: 5 změna: 19.12.13 22:52

Ahoj.

Chtěl bych začít sportovat a posilovat.

Chtěl bych první poradit,jak se stravovat a kolik denně vypít litrů čisté vody.

S čím bych měl na začátek začít?

Napadlo mě,že bych začal s čínkama,se shyby,skákaním přes švihadlo,denně 20 minut běhu.

Má cenu skákat přes to švihadlo? Bude 20 minut do začátku pro běh dostatečný?

Děkuji Všem za radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.11.13 08:00
avatar

abys u sportování vydržel, pak pro začátek si musíš vypěstovat návyky na pravidelný režim. Nemusíš běžet dvacet minut, stačí pět. Nemusíš zvedat těžké činky v posiloně, pro začátek stačí pár malých činek doma. Jde hlavně o tu pravidelnot, návyk na režim. Až si zvykneš na nový životní rytmus, pak teprve začni tělo zatěžovat. Jinak se může stát, že půjdeš do posilovny, hned první den se strhneš, druhý den tě budou bolet všechny kosti a s posilováním a sportováním zase bude na delší dobu konec.

Od: rradd
Datum: 30.11.13 17:02

Dobře,děkuji,začnu tedy na 10ti minutách s během a začnu zvedat činky 15kg.

A co strava,kolikrát denně mám jíst,co jíst a jaké porce?

A má cenu skákat přes švihadlo?

Děkuji.

Datum: 30.11.13 18:27

Já tě budu naopak odrazovat od posilování. Samotným posilováním získáš jen svaly a o maličko lepší kondici. Také se může stát, že bez profesionálního dozoru si uženeš zranění, nebo budeš mít nerovnoměrně naposilované svaly. Daleko lepší je začít s nějakým sportem. Já se odmalička věnuji bojovým sportům a neznám nic lepšího. Dva dny v týdnu trénuji, dva dny chodím plavat a na masáž, pouze jeden den venuji posilovně nebo posilování všeobecně (třeba i tomu švihadlu, pokud posiluji lýtka) a myslím, že jsem momentálně v životní formě. Jím často, ve velkém množství a prakticky všechno. Vyhýbám se jen fastfoodům a nekvalitním potravinám.

Pokud se přesto rozhodneš primárně pro posilovnu, pak se nestyď vyhodit pár stovek za hodinu s profesionálním trenérem, kterému vysvětlíš, čeho bys chtěl dosáhnout (kondice, velkých svalů, atd), on ti ukáže a vysvětlí různé cviky a třeba i poradí s jídelníčkem. V každém případě je to běh na dlohou trať = nečekej výsledky za měsíc nebo dva.

Od: marika*
Datum: 19.12.13 21:43

Já myslím, že na začátku je hodně důležité mít silnou vůli a motivaci, proto já sama třeba upřednostňuju sportovat ještě s někým dalším, kdo člověka vyhecuje. Dobré jsou na to také různé společenské sportovní aktivity, tady v Brně se třeba příští rok na jaře poběží tradiční Běh Lužánkami, ve kterém nejde ani tak o vítězství, jako o ten pocit, že pro sebe člověk něco udělá a já sama třeba nejsem žádný velký sportovec, ale tento běh běhám pravidelně každý rok a můžu říct, že 3/4 lidí tam jsou nesportovci, ale nikdy se ještě nestalo, že by někdo nedoběhl, protože ta atmosféra člověka hodně vyhecuje. A to si myslím, že je na ten začátek hodně dobré.

Od: bezec
Datum: 19.12.13 22:52

Strava - jíst všechno, ani málo ani se nepřecpávat. Co před pohybem musíš vyzkoušet, obecně pohyb hned po sežrání půlky prasete moc nejde.

Pití - záleží na pohybu a počasí, obecně žlutá moč = piješ málo, světlá moč piješ dost. Větší aktivita v teple = klidně i litr za hodinu.

Náběh na zátěž - chce to postupně jinak to přepálíš, tělo řekne dost a zhnusí se ti to.

Běh - tady máš ideální způsob jak se rozběhat. Pokud k tomu přidáš nějaký cviky tak ti to bohatě vystačí na to co chceš udělat s postavou. Obecně 10 minut zahřátí rychlou chůzí, protáhnout se, pak běh viz odkaz, pak třeba shyby na větvi, zase protažení, 10 minut vychladnutí rychlou chůzí a pak doma nějaký posilování - kliky a jiný opičárny, klidně i švihadlo, nakonec zase protažení. Zábava na hodinu=dvě a dá ti to hodně. Občas přidáš bazén, nějaký jiný sport atd. a za rok se nepoznáš.

odkaz: http://www.20kmdebruxelles.be/ je to v (EN verze) - training - beginnner.

U posilování pozor, svaly sílí rychle, ale šlachy a vazy pomaleji. Pakud začneš s většíma sériema moc brzo, tak hrozí záněty šlach.

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.