Nejste přihlášen/a.
Dnešní škola je zastaralá nebudeme se lhát. Žáci se dozví plno zbytečných informací co si stejně nakonec pamatovat nebudou a věci které by jim byli v životě užitečné se vůbec nedozví (případně okrajově). V dnešní době není problém mnoho věcí vyhledat na internetu v řádu vteřin-maximálně pár minut. Žáci se nedozví nic o moderních technologiích za to se dozví jak se rylo na hliněné destičky (omlouvám se ale kdo to potřebuje vědět). Upřímně marně čekám na den kdy využiji asi 50% věcí co jsem se ve škole naučil, nepotřebuji je-potřebovat je nikdy ani nebudu. Ale plno věcí jsem se musel naučit někde mimo školu. Škola děti všeobecně vzdělává - to je podle mě špatně, dle mě by měla škola připravit na práci a život. Já bych do výuky mnohem více zapojil moderní technologie, žáci mohou aktivně využívat notebook,tablet,smartphone mohou vyhledávat informace na internetu, hledat obrázky. Rozebíral bych i nejnovější technologické novinky třeba i v hodinách fyziky a chemie protože díky těmto předmětům mohli tyto technologie vzniknout. Proč se děti učí podle téhle zastaralé koncepce nepochopím, když výjdou tak jsou nikdo, nic co v životě potřebují neumí.
To je ale třeba se obrátit na ty,co to mají pod palcem a tlačit na ně. Tady si můžeme vykládat pohádky. Jedna věc je škola, názory těch co do toho muhou mluvit a další ochota žáků. Pak problém učitelů. kteří se s tou technikou nesetkali a jen něco blafají. Znal jsem zakové, co řekli nikdy si za počítač nesednu. A pak tlak zaměstnavatelů. jen se o něm mluví.
Ale toto je stará bolest, mohu zkopírnout článek z r. 1938 Netechnické myšlení.
Amen. Diskuzemi na internetu to bohužel nezměníme, ale že by to změnu potřebovalo jako sůl, o tom není pochyb. Ze svého okolí znám následující situaci: mladá učitelka na prvním stupni učí děti vyhledávat informace, nechce, aby se biflovaly a pracuje s nimi moderně - je sama ještě plná ideálů a snaží se zavádět do výuky nové metody. Děti výuka baví a pracují dobře. Vyrostou a jdou na druhý stupeň, kde převládají učitelky 50+, konzervativní, zkostnatělé ženy, které po dětech chtějí hlavně naučenou látku = papouškování. Veškerá snaha mladé paní na 1. stupni přijde vniveč.
Děti umí nazpaměť "ný, natý, itý, ičitý, ičný/ečný...", vyjmenují Přemyslovce a šrotí se rozlohu ČR, ale aby věděly, k čemu v životě mohou využít hydroxidy, peroxidy, kyseliny, aby dovedly říct, proč slavíme nějaký státní svátek nebo našly na mapě krajská města... nu, to už je horší :/
doplněno 10.11.13 09:26:Ivzez - vím, že ano, ale chtěla jsem tím naznačit, že řada učitelů lpí na nepodstatných věcech a nepřemýšlí o tom, jakou látku zdůraznit, protože by mohla být užitečná i v praktickém životě. To je problém dnešních škol.
Claire, škola přece děti učí i zaměpis a práci s mapou, v dějepisu a občanské nauce se dozvědí i o těch státních svátcích. Problém je, že se děti neučí, všechno rychle zapomínají.
___ K dotazu: Jak si dítě bez elementárních znalostí cokoliv vyhledá? Jak zjistí, který zdroj je důvěryhodný, a který má z dálky obejít?
A jak bude s vyhledaným pracovat?
To je jen další extrémní názor. Je skvělé umět si vyhledávat si informace. Ještě skvělejší je ale mít cvičenou paměť a umět jí rychle využívat.
Představa, že budeme mít samé vzdělance , kteří vše vyhledávají na internetu a nedokáží samostatně myšlenkově vzájemně propojit iformace , protože si je zkrátka nejsou schopni zapamatovat , protože je k tomu nikdo nikdy nevedl, mě děsí.
Potkat takového řidiče , co se sápe po mobilu na křižovatce aby si zjistil jak to bude, zaplatit si advokáta, který nedokáže okamžitě reagovat, dostat se pod nůž chirurgovi, který uprostřed operace si jde vyhledat na PC kam dál má říznou a proč , díky ...
Nehledě na to jak už někdo napsal, při výpadku tvého informačního média jsi pak zhola nemožný. Profesně i společensky.
Víte, moderní technologie, co je k tomu potřeba:
1/ učitele, který tomu bude rozumět
2/ technologie pro učitele a žáky, aby to mělo smysl - 1 do lavice nic moc, tedy pro každého - třída 30 žáků.
3/ peníze pro zabezpečení bodu 1/ a hlavně 2/ - 30 notebooku, tabletů, někoho, kdo za to bude zopovědný, revize, oprava (další peníze), příprava školy na toto - nabít 30 NB, tabletů naráz, někde jsou staré rozvody elektřiny, zabezpečit tyto věci proti krádeži (ať už ve škole, tak u žáků)
Můžete říct - tyto věci mají všichni a můžou použít vlastní - všichni je nemají, jsou takoví, co si to nemohou dovolit, dále zabezpečení těchto věcí ve škole (děti nechávají aktovky kdo ví kde při tělocviku, obědě, ... (odpovědnost školy nebo dítěte za ztrátu/poškození?)
Pokud budou dané věci školní, nemůže být pro každé dítě, ale škola bude mít 30 NB a učitelé se budou domlouvat kdy je kdo bude mít - jak často se k dětem dostanou? mít těch "sad" několik není možné.
Pokud nechcete mít své dítě v "normální škole" jsou i jiné alternativy způsobu výuky na soukromých a občas i státních školách. Školu si můžete vybrat.
Díky používání moderních technologii naše mládež naopak prokazatelně hloupne a otupují se jí smysly - to prokazují průzkumy do jaké míry se změnila mládež za posledních 30let.
Osobně si nemyslím, že bych se učil něco zbytečně a spoléhat se že většinu věcí najdu na internetu - to bych si připadal jako blbec, navíc se tam najde takových nesmyslů a pokud by člověk neměl nějaké vědomosti, lehce by naletěl.
A proč se mají děti užívat nástroje, které budou za pár let naprosto zastaralé? Nebylo by lepší učit se "věčné pravdy"? Mimochodem, internetová moudra typu wiki - jsou někdy k popukání.
doplněno 09.11.13 16:26:A mnohé dotazy na tomto fóru svědčí o katastrofální neschopnosti mládeže jakéhokoli výkonu, krom dotazu na netu.
A jak si to tedy konkrétně představujete? Že školu smrsknem na týdenní kurs používání internetového vyhledávače? Co myslíte, že by se děti naučily, kdyby používaly jen notebooky apod.? Že "všechno je v notebooku"? Že "se to tam prostě nějakým kouzlem dostane"? Jak byste chtěl učit technologické novinky, kdyby žáci neznali prastaré základy?
Netvrdím, že je ve školství vše v nejlepším pořádku. Ale na základce se děti mají učit základní věci: jazyk, základy matematiky, přírodních, technických a společenských věd, nějakou historii a něco z umění. A spoustu věcí se samozřejmě musejí naučit nazpaměť, protože jinak nebudou chápat ani základní souvislosti a budou úplně mimo.
Jo a taky by se mělo víc dbát na chování, jak to tak pozoruji.
Ale ono nejde jen o internet a systém jak zpracovávat a ukládat informace. Ono jde o komplexní přístup. Nechci se zde moc rozepisovat takže jen stručně:
Než jde dítě do školy (klasické)- tak je plné života, ví že dokáže cokoliv, je zvídavé, baví ho pohyb, rád na všem spolupracuje, žije v přítomnosti, je šťastné, umí tančit, zpívat malovat, věnuje se svým přednostem a nebojí se udělat chybu.
Po vyjití ze školy sice umí nazpaměť přemyslovce ale taky: se extrémně nudí, neví co se svým životěm, přestalo si věřit, bojí se udělat ckoliv jinak, jen aby neudělalo chybu, myslí si že všechno musí vyřešit a umět sám, už si nemyslí že by umělo zpívat, tančit a malovat, neví jaké má přednosti a co ho baví, ale všechno umí tak akorát průměrně, Nic už ho nezajímá a místo života v přítomnosti se akorát naučí bát o budoucnost.
Proto klasické školství IHNED zrušit.
Šancí jsou různé alternativy např. Montessori, a jiné, vrcholem pak komunity ve stylu Sudbury. Držím palce, není to prdel, když jste na vesnici, kde stále jede jen ta klasická verze.
Než jde dítě...Po vyjití...
To je nejaka Vase teorie, nebo mate toto Vase tvrzeni podporene nejakou odbornou studii?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.