Nejste přihlášen/a.
Uvedu příklad, jízdenka stojí cca 30 korun, město za každou prodanou jízdenku doplatí DP třeba 50kč, to znamená že mají 80kč. Na předplatné také města doplácejí.
Pokud by předplatné nebylo, nikdo by si jízdenky nekupoval, protože za ty prachy by se mu oplatilo jezdit autem, to znamená, že by jízdenky neprodali a nedostali by ani doplatky od města.
doplněno 28.09.15 21:46:Jde o to, aby lidé použili hromadnou dopravu, pokud si koupí předplatné na měsíc, tak nejen jeden den, ale i další dny nechá auto doma. Je spousta lidí co pojedou MHd jen proto, že je to levnější. Některé města jezdí i zadarmo, proč asi?
Tuším, ale radit nebudu, možná se pletu.
Ale zkuste si představit, že dopravní podnik nabízí levnější jízdenky vlastníkům nějaké karty. V Liberci jen o 2 Kč (18,- místo 20,-), ale třeba ve Španělsku stojí jednotlivá jízda 1,10,- a na kartu 65c. Mazec, to mě také udivuje, proč to dělají. Jako jediné mě napadá rychlost odbavení (nastupuje se u řidiče a když všichni kupují jízdenku u něj, stojí to dost času), ale že by zrovna kvůli tomu mělo být o třetinu levnější jízdné?
Kromě již uvedených výhod jsou to příjmy, které má podnik dřív. Peníze může zase investovat do modernizace, obnovy, rozšíření služeb a nemusí si od nikoho s úrokem půjčovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.