Nejste přihlášen/a.
Zdravím hraju hru Rise of nations ale potřeboval bych od někoho z vás poradit jak být úśpěšný. Vždycky má soupeř vše dřív vyzkoumáno a i daleko větší armádu a tudíž mě vždy porazí.
Může mi někdo poradit co a jak dělat? Např. soustředit se jen na výzkum armády apod...)
Moc děkuju
Kdysi dávno jsem to hrál, už si přesně nepamatuju, o co tam šlo. V základu ale asi takhle: 1. průzkum, 2. macro a ekonomie, 3. micro.
1. Najít protivníka, kontrolovat vše, co má, nenechat ho stavět něco někde schovaného. Obětovat levné rychlé jednotky pro zjištění typu a počtu armády, stavět to, co se hodí proti jeho sestavě (tuna pěchoty -> jízda s podporou artilerie, lítáci -> něco střílecího atd). Vědět o přicházejícím útoku hned, jak vyrazí od něj, mít možnost se úplně stáhnout nebo ho zpomalovat a mít minutu, dvě minuty k dobru (on je už na cestě, ale vy furt ještě vyrábíte a potkáte se až u vás doma). Sledovat hodiny, při neúspěchu a restartu očekávat podobnou akci v podobný čas.
2. Sbírat a těžit pouze tolik, kolik se stihne spotřebovat. Pokud roste těžba moc rychle, okamžitě expandovat, zabrat něco navíc, základnu, postavit druhá, třetí.. desátá kasárna pro souběžnou výrobu. Přesunout většinu těžby (ne výroby!) do předsunutých základen, pokud je ztratíte, už tam nebude moc surovin, pak teprv dotěžit svou hlavní/startovací. Vždy využívat vše, co je k dispozici (viz průzkum), těžit se vším, vyrábět ve všem, část armády nechat patrolovat, nikdy nesmí nic zahálet. Pokud útočíte a jste venku na mapě, ve stejný čas buď opět expandujte, nebo vyrábějte dál, pokud to půjde hned ukončit. Když se to někde mlátí, jemu něco umírá, vám něco umírá, okamžitě posílat posily, nepřetržitě stavět a doplňovat stavy, hezky cestička jeden za druhým přes celou mapu. Kdykoli to vypadá nepřiznivě, utéct (pokud to vzhledem k rychlostem jde), počkat a regrupnout. Upgrady opět začít, až když to těžba dovolí, sice to stojí třeba "jen" tolik, jako tři jednotky, ale při 10 vs 7 s upgradem vám ten upgrade asi moc nepomůže.. nějaké přesné poměry, kdy se co vyplatí, možná někde najdete. Stejně tak návratnost investic (útok se dá čekat do tří minut, nová základna/dělník/bůhvíco stojí yy, ale investice do něj se vrátí až za pět minut -> nemá smysl, radši armádu a přežít).
3. V průběhu bojů stahovat zraněné jednotky mimo dosah, jakmile po nich nic nejde, hned je vrátit, aby bezpečně útočily. Ručně zaměřovat nejdůležitější jednotky nepřátel, velitele, specialisty a tak. Proti dělům, plošným útokům jednotky rozdělit. Melee před ranged. V bojích stát tak, abyste měl vnější oblouk kolem protivníka (delší fronta, vejde se tam víc jednotek vedle sebe, než na jeho vnitřním oblouku), "natáhnout" ho mezi sebe a obklopit, případně počkat, až někam vyrazí, a útočit na jeho skupinu z vícero stran (obvykle za pochodu na delší vzdálenost vám i jemu AI roztáhne skupinu do dlouhýho štrůdlu, takže dáte část a pak zbytek). Stát vždycky na kopci / v lese / v zákopech. Vždycky vidět, kde je, kam jde a jak manévruje, i když za tu informaci budete muset "platit" surovinami nebo smrtí něčeho (viz průzkum).
Vzhledem k povaze hry by se možná ještě dalo uvést: ekonomické škody, obětovat menší diverzantní skupinku, která stojí xx, něco zničí a umře, ale jeho bude opětovná výstavba nebo ušlý zisk stát xxx. Nejlépe na několika místech současně a opakovaně.
Tohle samozřejmě bude platit spíše pro melee/FFA, v přednastavených scénáriích to může být trochu jinak, on už má postaveno, vy máte speciální úkoly.. Někdy taky (na vyšší obtížnosti) AI podvádí, vidí do mlhy, dostává víc surovin, ví vždy o všem a vždy se (ohledně poměru sil atd) rozhoduje správně, pak už to moc fér není
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.