Jaký je verdikt záruční doby

Od: Datum: 06.09.15 14:33 odpovědí: 10 změna: 09.10.15 15:42

dobrý den

koupil jsem si 23.9.2013 malou flexu. Teď mi odešla, dal jsem to do záruky. Prodavačka mi to vzala a sepsala. Že prý mají 30dnů na nějaký verdikt. Chci se zeptat jestli to opraví tak mi dají tu opravenou? a jestli neopraví že to nepůjde, co mám žádat? novou nebo peníze zpět? jaké mám pravomoce a možnosti?

děkuji za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.09.15 14:59
avatar

Obě možnosti jsou možné jak peníze tak nový kus

Datum: 06.09.15 15:04

a musí mi dát prodejce jednu nebo druhou možnost? není možnost žeby se vykrucoval nějak a nedal nic? a když kus nepujde opravit, mohu si sám vybrat jestli chci nový kus nebo peníze, nebo mi to určí ten prodejce?

Datum: 06.09.15 16:25
avatar

To záleží. Vyčkejte, uvidíte. Stejné je to s hodinkami, botami, mobilem a vším, co je záruční době závadné.

Datum: 06.09.15 17:09
avatar

Jedna věc je jestli splňuje závada podmínky záruční reklamace, tzn. vada se týká materiálu nebo zpracování. (Malou flexu například není problém uhřát, protočí se ložisko v plastovym uložení a už se dál netočí, to neni vada na záruku.) Předpokládejme, že se jedná o záruční vadu, na protokolu, který vyplnil prodejce a který jste patrně podepsal, bývá uvedený "požadovaný způsob vyřízení reklamace", bývá tam volba mezi oprava věci, výměna věci, dobropis (a posouzení nebo jiné u opakovaných vad). Když tam budete mít zaškrtnuto oprava a vrátí se Vám opravená flexa není dál co řešit. Jinak je jistá možnost se domáhat jiného řešení bude-li tam třeba výměna a vrátí se opravená. Jednodušší je ale když výrobce, potažmo servis vychází vztříc, jinak to může být martirium.

Datum: 06.09.15 17:24

no ono se mi po zapnutí flexy asi po 5ti vteřinách snižil výkon (otáčky o polovinu) a začalo tam něco rachotit. Jak dlouho to pak takto jede, nebo jestli se to snižuje ještě více to nevím, raději jsem to vypnul.

jinak na papíru nemám zaškrtnutou žádnou volbu.

Datum: 06.09.15 17:31
avatar

Na verdikt mají tuším tři dny.

Na opravu 30.

Datum: 06.09.15 18:34
avatar

Na rozhodnutí,zda se jedná o oprávněnou reklamaci, je podle zákona na ochranu spotřebitelů /§ 19/ 3 dny, ovšem tato doba může být prodloužena v případě nutnosti znaleckého posudku. Ten si prodávající může vyžádat zejména v případech,kdy se záruka blíží ke konci.Na samotnou opravu je pak 30 dnů. Pokud Vám prodevačka sepsala tzv. reklamační protokol, pak závadu uznala jako oprávněnou reklamaci a flexa by měla být do 30 dnů opravena. Může se ale stát, že rovnou, bez ptaní některou část /třeba motor/ nebo celou vymění za novou. Pokud nepůjde opravit, zeptají se na způsob náhrady novou, odstoupení od smlouvy a nebo, vzhledem k době používání, nabídnou slevu. . Ale nejásejte - protože se v oblasti reklamací pohybuji, ze zkušeností vím, že se sice věc jako reklamace přijme, na znalecký posudek se nečeká a až po rozebrání v opravně se řekne - špatné zacházení, údržba a pod. a teprve potom se reklamace zamítne jako neoprávněná. Tento postup signalizuje způsob přijetí reklamace. Prodavačka asi není takový odborník,aby pohledem zjistila ,zda je reklamace skutečně oprávněná či nikoliv a jak bude vyřízena.A pak přijde tahanice a prokazování ze strany zákazníka, soudní znalci a třeba i soud. Nedávno jsem řešil sušičku prádla, kdy závada byla 4 x po sobě zamítnuta jako špatná obsluha. Jenže - zákon říká, že při prodeji musí být zákazník seznámen s obsluhou,popř. mu být výrobek předveden. A protože paní nebyla s obsluhou seznámena, byla jí kupní cena 20 tisíc vrácena. jmhad@seznam.cz

Datum: 08.10.15 04:30

tož mi vyměnili celej novej kus. takže ok. ale nevím jestli mám nárok zase na 2 roky zaruky od data vydeje? nebo už ne? nevite?

Datum: 08.10.15 05:57
avatar
Nene, proběhla změna. Platí původní datum nákupu. Mona

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.