Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak to probíhá na vysoké škole?

Od: petrdrapal odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

v září nastupuji na vysokou školu, konkrétně na obor Regionální geografie. Chci se zeptat jak to na výšce chodí, protože o tom nemám moc představu. Je tam také zkoušení jako na střední, kdy si Vás učitel zavolá k tabuli a zkouší z probrané látky? Nebo se "jen sedí" a poslouchá výklad a dělají se zápisy a zkoušení pak probíhá ve stanoveném termínu? Jakože jestli víte, kdy přibližně budete zkoušeni a nebo jestli Vás může vyvolat namátkově.

Dále mě zajímá množství učiva ve srovnání se střední. Je toho více, či méně? Samozřejmě, že ti co studují na lékaře toho asi mají víc než budu mít já na regionální geografii, ale zajímá mě to tak nějak obecně.

Jste ve třídě pořád se stejnými lidmi nebo se to nějak mění podle předmětů? Takže bych neustále mohl být ve třídě s někým jiným?

A poslední otázka. Mám možnost si sestavit vlastní rozvrh. To je asi tak, že dostanu na výběr jestli daný předmět bude např. v pondělí na 9 nebo ve středu třeba na 4 že?

Děkuji každému, kdo mi zodpoví alespoň nějaký dotaz :)

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fex
hodnocení

0x

Ono je to hrozně individuální, tzn. každá fakulta každé univerzity to může mit trochu jinak.

1. obecně jsou přednášky a semináře. Na přednášce se sedí a poslouchá, většinou velká skupina lidí. Semináře probíhají jako hodiny na střední ve škole. Je tam třeba 30 lidí a může se chodit i k tabuli ( např. v matematice počítat příklady). Předmět může být zakončen třeba pouze zkouškou (písemná nebo ústní), ale třeba součástí hodnocení může být vnitrosemetrální písemka (projekt), která se dělá v průběhu semestru.

2. množství učiva by mělo být vždy větší - je to přece jenom vysoká škola. Dá se říct třeba, co jedna zkouška, to maturita. bohužel existují i "vysoké školy", kde je náročnost nižší než na střední, což degraduje úroveň vzdělání v ČR, ale to je z jiného soudku.

3. ve třídě budeš podle předmětů, které budeš mít zaspané s ostatníma lidma, v každém předmětu může být někdo jiný..

4. rozvrh si někde sestavuješ sám někde ne. My to měli tak, že přednášky byly dané a semináře se mohli voli, třeba z 10 termínů.

Všechno je to hrozně individuální, fakt to má každá škola jinak, respektive i každá fakulta. Na jakou školu se hlásíš? Věšinou na fakultaách fungují tzv. "studijní poradci", kteří by nti na to odpověděli, u většiny škol se dá najít i nějaký materiál pro prváky na netu.

petrdrapal
hodnocení

Hlásím se na Univerzitu Palackého v Olomouci - Přírodovědecká fakulta - Regionální geografie. Ještě něco pohledám a uvidím, jinak se asi nechám překvapit.

Každopádně děkuju

 

hodnocení

0x
avatar anzionka

Ahoj Petře,

hlavně školu moc nehroť. Na výšce vás nikdo průběžně nezkouší u tabule. Většinou jsi "zkoušený" až na konci semestru ve zkouškovém období, píšeš test nebo ústní zkouška. Někteří učitelé to můžou mít nastavené tak, že v půlce semestru mají třeba průběžný test, aby donutili studenty se průběžně připravovat. Množství učiva, no mně se zdá menší. Ale je to individuální, na oboru Regionální geografie bude množství učiva stejné nebo i menší než na střední. Na vysoké žádné třídy neexistují. Na přednášky chodí úplně všichni z daného oboru, například 100 lidí naráz. Pak máš semináře. Termín, kdy budeš mít seminář, si většinou můžeš vybrat, jestli v pondělí odpoledne nebo v pátek ráno. Podle toho budeš na semináři s určitými lidmi celý semestr. Třeba 20 nebo 30 lidí. Ale můžeš takhle mít x seminářů, kde budou jiní lidé. K možnosti sestavení vlastního rozvrhu, to je podle toho, na jaké jsi škole. Třeba na Masarykově univerzitě si tvoříš rozvrh sám na všech fakultách kromě lékařské. To je asi tak všechno. Hlavně se moc nestresuj.

petrdrapal
hodnocení

Ještě k tomu množství učiva. Snad to nevyznělo tak, že čekám od VŠ to, že ji projdu lehce a nebudu pro to muset nic dělat. O to mi nejde. Vybral jsem si obor který by mě pravděpodobně měl bavit a mám k němu nejblíže a jestli tam bude učiva více nebo méně než na střední, je mi více méně jedno.

Na zkoušení u tabule jsem se ptal hlavně proto, že to nemám vůbec rád. Nerad mluvím před větším počtem lidí, ale když musím tak s tím ni neudělám. Z toho důvodu budu radši, když zkoušení bude méně, a nebo úplně nejlepší varianta je zkoušení písemné a to ať je třeba každý den :)

fex

Je to opravdu individální. Každý vyučující to má jinak. Byly i takové předměty, kde se v rámci seminářů takto mluvilo. Na druhou stranu, každá zkušenost je dobrá do života. Pokud člověk studuje něco, co ho baví, tak je to ideální kombinace.

Nelam si s tím teď hlavu, všechno se dozvíš na úvodních hodinách.

doplněno 24.08.15 14:07:

Ještě bych doplnil, že je každému sedne styl výuky na VŠ jinak. Někomu to vyhovuje a přijde mu to v pohodě, pro jíného, který střední prošel třeba i s lepšíma známkama, to ale může být dřina no.

petrdrapal
hodnocení

Ještě se zeptám, podle čeho usuzujete, že by tam mohlo být stejně nebo i méně učiva než na střední? Na SŠ jsem chodil na obor Ekonomické lyceum a ikdyž je to směska všech předmětů (právo, psychologie, občanka, zeměpis, ekonomika, účetnictví apod.) a na první pohled se to zdá složitě, tak si nedokážu představit, že by na vysoké bylo méně učiva :)

Já to usuzuju podle toho, že se to člověku asi bude zdát, že je toho míň. Já byla na střední škole na gymplu, kde se bralo úplně všechno včetně chemie, fyziky nebo matiky. A to dost podrobně. Teď jsem na výšce, která je humanitně zaměřena, takže se tam učím jen předměty, které mě baví, takže i když je toho třeba víc než na střední, tak to není tak hrozné, protože se nemusím pachtit s předměty, které mi nejdou.

Také si to nedokážu moc představit, já dělala gympl a VŠ byla o dost horší. Ale zase tam bylo jen to, co mě bavilo (jazyky a humanitní předměty ped. základu), takže to nakonec šlo o dost lépe, než moje boje s matikou, chemií a fyzikou. Samozřejmě se najde předmět nebo oblast, která nejde (u nás jazykářů to vždy bývala jedna nenáviděná disciplína - buď fonetika, morfologie, lexikologie, syntax nebo textová analýza, popř. některé fáze literatury - takové 19. století a věčně napruzená vyučující, to je "mňamka"), ale více či méně to studium, i když je náročnější, bylo nakonec snadnější.

A pak jde také o to, jestli někdo předpokládá, že bude chlastat a chodit po kulturních akcích, nebo jestli dělá věci průběžně. Tím druhým způsobem se studuje lépe, i když je dobré se do konce 1. ročníku naučit, co se dá ošulit a co ne. Času je málo a učiva hodně, chce to jít na to efektivně. Ale to přijde ;)

doplněno 24.08.15 14:17:

Koukám, že jsme s anzionkou v tu samou dobu mačkaly ty samé klávesy :-D

fex

Já studoval gympl a poté na VŠ informatiku, takže to bylo přesně naopak. Nemusel jsem se na VŠ zabývat humanitníma věcma. Na druhou stranu, vysokoškolská matematika (největší síto) se opravdu s tou středoškolskou nedá srovnat. Ale to je dáno typem VŠ.

 

lidus*
hodnocení

0x

Moje odpověď bude opět aspirovat na smazání. Vy mladí máte facebook, za nás žádný internet nebyl a na rozdíl od vás, jsme spolu mluvili, kdo šel na VŠ nemusel se na nic vyptávat, prostě šel a za týden věděl jak se na VŠ chovat, která přednáška jde obejít a kam se chodit musí. Vlastní rozvrh si sestavují studenti zřídka, zvláště v prváku bývá vše dané a pokud ne, tak se vše dělá přes internet, doporučuji otevřít www školy a číst. Bacha na to na některých školách musíte být ve střehu i v noci abyste si urval předměty co chcete. Vš byla lepší než střední, podstatně méně učení, seminárky lehce z internetu a za ně byl zápočet, 25 otázek naučit a pak jen u zk. odpovědět, na zk. se hlásit na termín co si vyberu. VŠ je nejen podle mě lepší a lehčí než SŠ, NA sš vás vyvolají i když neumíte, na VŠ jdete na zk. když umíte, žádný zbytečný stres.

Nevidím důvod, proč by měla odpověď aspirovat na smazání. V podstatě máte pravdu. Nicméně z pohledu mého studia VŠ rozhodně nemohu souhlasit s tím, že bylo podstatně méně učení.

Množství informací v rámci jednoho předmětu v pouhém jednom semestru v podstatě odpovídalo maturitě na střední škole. K tomu individuálně zadávané semestrální projekty, na které padlo mnoho víkendů. V drtivé většině předmětů se během semestru hodnotila aktivita a psaly semestrální písemné práce, jejichž výsledek pak přímo zčásti ovlivňoval výsledek zkoušky.

Něco jako otázky ke zkoušce neexistovalo, protože zkouška nejen mohla být z čehokoliv, co se probíralo v předmětu samotném, ale i z informací získaných v dřívějším studiu, ze kterých aktuální učivo čerpalo. Jediné plus bylo to, že jsem studoval to, co jsem chtěl a bavilo mě, takže se mi to nakonec podařilo zvládnout.

fex

Mám obdobnou zkušenost. Na jednu zkoušku projít 500 slajdů z přednášek určitě není na SŠ běžné.

 

hacaperka
hodnocení

0x
Mrkni sem www.rege.xf.cz. je tam snad všechno případně nápis na uvedeny kontakt

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]