Nejste přihlášen/a.
Zdravím, kamarád pořád machruje, o tom jakej je to automechanik, a že ví co já nevím apod. popravdě, jenom se mu líbí pár aut a ví to co může dočíst z časopisů o autech :D. Naposled mi třeba říkal že model 325 - 3válce 2.5L, což dává smysl.
Ale chci mu to oplatit, jak ho teda nachytat, aby jsem mu trošku "utnul hřebínek"? :D
325 - 3válce 2.5L = se už nachytal dost sám
tak se ho třeba zeptejte co je Lambda sonda, k čemu slouží katalyzátor, kolik má dieselový šestiválec zapalovacích svíček, co znamená ventilový rozvod OHV, co je Wankelův motor, jak se liší zážehový motor od vznětového, dvoudobý od čtyřdobého... a napište nám sem jeho odpovědi, třeba se opět pobavíme
ladaadal: vždyť už s tím vtipem a humorem začala sama tazatelka takové "borce" jako její kamarád mám fakt nejradši
pardon, nevím jak mě napadlo, že se jedná o tazatelku. Beru zpět
jajajaj...BMW 325-význam toho čís.označení je řada III (bud E30,E36,E46 atd.) s motorem řadovým 6ti válcem o objemu 2.5 litrů...
...sice toto "kódování" už u novějších modelů nemusí být tak úplně pravda (skončilo to tuším u modelu E46), neboť u novějšího E90 již je např:
2,0l - 4válec - v provedeních 318 a 320
2,5l - 6válec - v provedeních 325 a v některých zemích 323
3,0l - 6válec - v provedeních 325 od r.2006, 328 a 330
3,0l - 6válec - biturbo v provedení 335
Nicméně "3válce 2,5litru" je opravdu perla, to opravdu "odborník"
Zeptej se ho, jestli neví, kudy se dolévá do Tatry voda? Také jsme tu měli takového chytráka. A prostě jsme se nějak dostali k chlazení Tatry a někdo se ho zeptal, jestli náhodou nevíí, kde má tatra chladič. A on nám začal vyprávět, že je to podle typu atd...
Tak napriklad Tatra 17 mela dolevani vody do chladice zcela bezne vpredu nahore na chladici.
I Tatry 815-7 s motory Cummins a Deutz maji chladice tam, kde bezne u nakladnich aut byvaji.
Takze ano, zalezi na typu, jak vam spravne sdelil. Nevidim na tom nic divneho.
Řekni mu, že v USA se dá natankovat naturál (BA95) s vůní po citrusech .
Holt, když někomu benzín smrdí...
doplněno 07.01.13 21:15:Pro znalce:
Né všechna auta mají vzadu obrysová světla o stejném výkonu 2x 5W (třeba Felicie má 5W obrysovku a 21W brzdové nebo Fabia 1 to samé, akorát to druhé vlákno používá pro mlhovku). Tedy zdá se, že obrysová světla mají skoro všechna auta 5W nalevo a 5W napravo.
A jak to má Favorit? Zeptej se ho, jestli tomu je stejně. Vsaď se sním a pak ho setři a ukaž mu to v nějaké literatuře, že Favorit má vzdau 2x 10W v samostatné žárovce s jedním vláknem. Tedy 10W nalevo a 10W napravo.
Nebo jak se v Trabim řadí 5. převod
Mělo to být doplnění mojí odpovědi níže, ale to nevadí, ne?
Na to pozor, byly i soutezni verze trabantu z 5q prevodovkou. Nevim teda, jestli to byla uprava "z fabriky", nicmene petikvalt na trabantu opravdu muze byt...
Samozřejmě jsem myslel Trabiho 601, ne 800 RS.
doplněno 09.01.13 15:10:Ty to opravdu měly už z výroby, ale to byly "Bčkové" rally speciály.
O Trabantech se toho dá vymyslet ještě dost, například jaké první modely používaly napětí (6 V), jestli byla jeho karoserie opravdu z bakelitu (ne, byl to Duroplast), jestli má na zadních sedačkách bezp. pásy (ne)...
O podobných vozech by se dala vymyslet spousta špíčků...
Je Wartburg (353) taky "bakeliťák"?
Je Wartburg (353) dvoutakt nebo čtyřtakt a má řadící páku pod volantem nebo na podlaze?
Má Barkas pravé zadní dveře na panty nebo šoupačky?
Myslím, že to bylo na ČT2 v pořadu Retro. Byl tam trabant čtyřtakt a měl plechovou kapotu a vodní chlazení. Vyráběl se kolem roku 1990, ale to už byl u nás dávno Favorit a o Trabanta už nebyl takový zájem.
doplněno 10.01.13 23:14:v čase 5:40 trabant 4takt
Ano, tak nějak to bylo, mimochodem poslední (nevyráběná) verze trabanta už byl vlastně "jedničkový" VW Golf...
A jedničkový Golf má karburátor z Favorita (tedy spíš opačně). AZNP koupila licenci Pierburgu a začala vyrábět Lekr 28-30, ale s mechanickým sytičem.
Na tyhle otázky by myslím neodpověděl správně (kromě té první - ta je jasná) nikdo, kdo se o tyto vozy víc nezajímá. Proč vyplývá z odpovědí:
1) Je Wartburg (353) taky "bakeliťák"?
Ne a nikdy nebyl, ale provedení Tourist (lidově kombík) mělo laminátové zadní blatníky a zadní čelo ve standartu už od začátku výroby, tj. od roku 1966
2) Je Wartburg (353) dvoutakt nebo čtyřtakt a má řadící páku pod volantem nebo na podlaze?
Dvoutakt, čtyřtakt měl označení 1.3.
353 měl řadící páku jak pod volantem, tak na podlaze (zpočátku na přání, později to bylo obráceně) Verze s řazením na podlaze byla ve velmi omezeném množství vyráběna i jako 5rychlostní.
3) Má Barkas pravé zadní dveře na panty nebo šoupačky?
Dříve standartně na pantech, v posledních ročnících výroby jako "šoupačky" (ale od kterého roku výroby si nepamatuju).
Z hlavy, ani sem nemusel pro literaturu - stojí mi to doma a to hned 2x v obou verzích (353).
a proč jsou u Favorita 10W?
Můj tip je že je to proto, že je prakticky zakrytá odrazkou, tak aby se ven "prodralo" aspoň tolik světla jako u běžného s 5W žárovkou
že se 5W žárovky nevyráběly? To mi přijde jako hloupost, vždyť 105/120 je od počátku v zadních světlech mají
Felda tam má taky odrazku . 5W v samotné žárovce (jednovlákno) se tehdy nevyrábělo a nedovedu si představit, že by stačila 4W žárovka, co se dává do blinkru z boku na blatník (Fav/Š120)
odrazka
doplněno 10.01.13 22:52: Mikihans: Vlastně R5W v těch krajích pro osvětlení SPZ, že . Jsem se nachytal... Favorit má jednu, ale R10W
Felda 21/5 + 5
Mám nápad na hádanku: Jaké je výstupní napětí zapalovací cívky? Je při dotyku nebezpečné?
Mimochodem, jsi si jistý, že právě nečte tuto diskuzi?
doplněno 10.01.13 22:14: Já to vím
Praivo, napětí na výstupu zapalovací cívky bych tipnul okolo 20 kV, ale není nebezpečné, protože chybí ten "zabíjecí" proud. Umí to pěkně kopnout, ale nezabíjí to, pokud člověk není zrovna kardiak, třeba...
doplněno 10.01.13 22:17: Já jen hádám...
Tak jsem se na to schválně koukl a je to (teda u Favorita s karbem) 20 - 30kV (dle napětí 11 -14V a otáčkách rozdělovače). Proud do primáru 5 - 6 A a na výstupu sekundáru 25 - 30mA.
Tuším, že 50mA už zabíjí
doplněno 10.01.13 22:36: hop: dobrý odhad . Taky záleží jak a kde šáhneš. V rozdělovači je první jiskřiště a na svíčce druhé. Dotkni se mokrou rukou obalu a primáru a roztoč rozdělovač na 3000ot
(aby vybudil cívku)
Ano. Když motor točí 6000, tak rozdělovač točí 3000.
Klika se otočí o 360° a rozdělovač udělá 180° ... proto pár lidí splete polohu rozdělovače při osazení a pak špatně zapojuje kabely, aby jim to fungovalo viz. nedávné příspěvky v auto-moto
doplněno 10.01.13 22:40: Na to by se dal taky mechanik nachytat
hop:
Sem se moc nesek
50mA už je hodně nebezpečný proud, když je trvalý, ovšem u zapalovací cívky je to stále proud pulsní, "teče" jen zlomek času, většinu času "neteče"...
P.S.: Rozdělovač má poloviční otáčky než motor, že?
Aaaaale, Gumídku, mně to vysvětlovat nemusíš, fakt
...ale třeba se na to chytí ten vrchní mechanik tazatele
Vžyť říkám...
Hlavně ze mě nedělej úplnýho debila!
Otázka: existuje "diesel" jako dvoutakt?
Odpověď: ano (např. některé staré tzv. stabilní motory, vídalší motory k dohledání na internetu)
Otázka: existuje třítaktní motor?
Odpověď: ne
Doplním ty Diesel dvoutakty. Takový 12válcový motor se používal na ruské lokomotivě T469, říkalo se jí Sergej, Nevím ani jestli to dnes ještě jezdí a jaké to má dnes značení. A má takovou zvláštnost, že má v hlavě 4výfukové ventily, a sání přepouštěcími kanály ve válci. Kromě toho měla taky dvoustupňové přeplňování, kromě klasického turbodmychadla, měla jako druhý stupeň tzv. Rootsovo čerpadlo. Výkon měl tenhle "drobeček" 2000koní.
Za tuto info dík - toto jsem o Sergejovi nevěděl. Ale pamatuju si, že v době jejich provozu na ně byly velké stížnosti od lidí bydlících u tratí, kde byl Sergej provozován, protože byl sice velmi výkonný, ale hrozně hlučný.
Kdysi dávno, když sem se učil, se říkalo, že je to okopírovaný motor z nějaké ponorky. Co je na tom pravdy, nevím. Někdy koncem 70. let potom přišly na dráhu ještě jedny ruské mašiny, 6ti nápravové T679. Ty měly výkon 3000koní. Říkalo se jim Ragulin. Ale to už jsem byl z dráhy pryč. Tak o nich nic nevím.
Ale existuje pětitaktní motor dle Járy Cimrmana:
1.SÁNÍ
2.KOMPRESE
3.EXPANZE
4.VÝFUK
5. ODDECH :D
Jj, tímhle trabantem jsem se jednou málem přejel. Měl jsem ho svěřenýho na seštelování, tak se tak hrabu v motoru, natočeno, v garáži, tak si přidám plyn, zapomněl jsem při příjezdu vyřadit...
Jinak to tehdy byl docela nezvyk, automaty byly výjimky, ta spojka fakt chyběla a levá noha byla nějak navíc!
Akorát jsem nepochopil, proč o tom říkají, že to má automatickou převodovku, když šlo pouze o poloautomatickou spojku.
Hycomat byla speciální úprava pro invalidy, dnes je tato verze velmi vzácná. Bohužel detaily si k tomu nepamatuju, viděl jsem to 2x v životě. Jen vím, že byly i úpravy pro trabanty a wartburgy ma kompletně ruční řízení - vše bylo na volantu. Proč jen pro tyto 2 značky (o žádném jiném autě takle upravovaném ve velkém jsem nikdy neslyšel) nevím.
U warťáka jsem to nepotkal, u trabíka jsem viděl klasické ruční řízení, podobné jako měl třeba žigul, na levou ruku páka na plyn a na pravačku páka od sebe brzda a dolů spojka. Tohoto trabíka měli rodiče mého kamaráda, maminka měla ochrnutou levou nohu a tatínek neměl pravou nohu, takže auto úspěšně sloužilo oběma. S tímhle trabíkem jsem nejel, nicméně jsem zkoušel řídět výše zmíněného žigula. Nožní ovládání zůstalo funkční, ale zkoušel jsem jet "bez nohou". Můžu zodpovědně říct, že jsem měl "plný ruce pazourů" a po dvou úspěšně projetých křižovatkách jsem to radši vzdal a přešel na nožní klasiku.
Hycomat fungoval trošku jinak, na rozjezd to fungovalo podle otážek motoru, jako Babetta, při přeřazování se "nalomila" šaltrpáka a vestavěný kontak hydraulicky vypnul spojku. Plyn a brzda byly standardní...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.