Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Proč matematika na informatice?

Od: otazky* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den chci se zeptat, studuji informatiku 2 rokem na sš a máme matiku 5x týdně, ale nechápu proč je matika v tomhle oboru tak důležita a proč všichni říkaji že kdo neumí matiku tak at nelozí na IT školu. Ano je tu matika dost težka, ale proč vůbec je tak potřebna k tomuto oboru?

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

figurek*
hodnocení

3x

no já jsem si vždycky myslel, že například logika je matematická disciplína. Jestli chcete programovat, pak ji musíte umět. Jinak si vaše programy budou dělat co se jim zachce a vy nebudete vědět proč. Další věc je numerika, věda o chování čísel. Tu byste taky měl umět, protože lidi mimo obor ani netuší spoustu věcí, že například nula a nic není totéž. Některé technické výpočty vychází z integrálů. Jestli chcete automatizovat výpočet vrtule nebo motoru, pak bez znalostí integrálů není šance ani začít, protože prostě nebudete rozumět tomu, co vám nějaký analytik vytvořil a co se po vás vlastně chce. Jestli budete automatizovat výpočet statiky příhradového nosníku, pak musíte umět matice, protože celá statika příhradových konstrukcí jsou čísla a zase čísla a spousta proměnných ve spoustě rovnic atd.

Proč vůbec je matika tak potřebná k tomuto oboru? Pokud nechcete být ajťákem, takovým tím lepším údržbářem, co vyměňuje harddisky, monitory, klávesnice a myši, pak bez matiky nedáte ani ránu.

hodnocení

0x

Písnul jsem synovci co dělá strojní průmyslovku, a má matiku 4x týdně plus hodinu deskriptivní geometrie. Takže to bude plusmínus všude stejný a IT není až takovou výjimkou.

Znalost matematiky a programování spolu souvisí opravdu jen nepatrně.

luke237
Znalost matematiky a programování spolu souvisí opravdu jen nepatrně.
Za tohle vas tady asi utlucou :D