Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poštovné při reklamaci

Od: m123* odpovědí: 8 změna:

Jak je to s placením poštovného při reklamaci na eshopu? Reklamovala jsem mobil a podmínkou přijetí reklamace bylo zaplacení pojištění + křehké. Takže malá krabička vyšla skoro na 150,- kč. Co když jim to tam budu muset poslat opakovaně? Platí / proplácí / to eshop nebo je to jen moje věc?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

0x

A šop to poslal jak? A přečetla jste si obchodní podmínky či jak to šop nazývá? Co v nich je?
OZ: Podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. A zákon na ochranu spotřebitele. A byla reklamace oprávněná?


doplněno 07.12.15 00:16:

Počkejte až na vyřízení reklamace. Co si myslíte je vaše věc, když neuznají, vemte si znalce, k soudu. Pak můžete pokud vyhrajete náhradu nákladů žádat.

m123*
hodnocení

No ono je v reklamačním řádu napsáno přesně to co jsem psala výše. Eshop mi to poslal na dobírku. Reklamace ještě nebyla vyřízená, ale oprávněná byla 100% .

Řekl bych že to je riziko internetových obchodů, s tím každý nakupující musí počítat. Nikdo nebude proplácet poštovné to by na tom prodělávali. Snad jen v případě, že by ti poslali jiné zboží a chyba by tak byla na jejich straně. Když je zboží vadné tak je chyba na straně výrobce, musel by to proplatit výrobce.

buss

Kupující nemá žádný právní vztah s výrobcem, jasné? Nepište bludy. Proč s něčím počítat? Na co máme zákony?

Nictakového jsem neřekl, nepište bludy. Byla to jen spekulace.

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Pokud byla reklamace uznaná jako oprávněná, má zákazník právo na úhradu nezbytných nákladů spojených s vyřízením reklamace.

Ale teorie je jedna věc, praxe druhá.

 

hodnocení

0x
avatar minda

moje zkušenosti s e-shopy - jestli vám reklamaci uznají, vrátí vám dopravné za vrácení zboží k nim, když budou slušní - bohužel to dopravné, které jste zaplatila, aby vám zboží přišlo, vám nikdo nevrátí...


doplněno 07.12.15 08:51:

nepozorně jsem četla, myslela jsem, že zboží vracíte, ale vám jde o proplacení poštovného při posílání k opravě, že? - máte na něj nárok, požadujte proplacení, ovšem bude záležet, jak jsou slušní...

 

hodnocení

0x
avatar hrdaalena

Podle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, platí, že máte právo na náhradu nákladů spojených s reklamací, tzn. i poštovné. Právo se vztahuje na případy uznané reklamace, tedy reklamace vyřízené opravou, výměnou věci, ale i odstoupením od kupní smlouvy.
Stanovení obchodních podmínek, že náklady na zboží určené k reklamaci hradí kupující, je do jisté míry pravda, protože v prvé řadě zaplatíte vy a poté máte právo na proplacení. Pokud by však e-shop odmítl , jednal by v rozporu s občanským zákoníkem, konkrétně § 2174, který stanoví, že ke smluvnímu ujednání, které omezuje kupujícího v uplatňování práv z vad, se nepřihlíží.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]