Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Havárie ve Studénce. Co tam bylo špatně?

Od: humbucker* odpovědí: 40 změna:

Ahoj. Co bylo tou pravou příčinou těch neštěstí na kolejích v našem státě? Mám na to nějaký svůj názor. Dám ho později. Co si o tom myslíte?

 

 

40 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lidus*
hodnocení

0x

Vím jen to co říkají v rádiu, řidič kamionu vjel na přejezd-možná byl unavený dlouhou cestou, vedrem, možná spěchal...netuším. Že by šlo o zásah "z hůry", že by konkrétně Studénka byla prokletá tomu nevěřím, prostě lidé nerespektují znamení na přejezdu a tečka. Druhá věc je, že pokud jsou koleje v takovém stavu jako D1 divím se, že vůbec nějaký vlak dojede do cíle.

 

nazor
hodnocení

0x

No já bych řekl, že se orientoval podle těch dvou oslů před ním, co již jeli na červenou. Aspoň o těch dvou se píše.

 

eulalie*
hodnocení

0x

Dobrý den. Po bitvě je každý generálem ... no kdo tak asi může za tu nehodu ve Studénce? Nevím. Ale dost dobře nechápu, co dělal na přejezdu ten kamion? Je zajímavé, že před několika lety přibližně v tuto dobu, no bylo to začátkem srpna, spadl ve Studence most a do toho najel vlak. Možná si vzpomínáte. Taky hodně mrtvých... Co se týká dnešní nehody, ona už drážní inspekce na viníka nehody určitě přijde. Já si netroufám hádat, ani soudit.

majsterjoe*

Tak viník už je snad jasný. Výstražné znamení fungovalo, řidič kamionu vjel na chráněný přejezd v dobe, kdy toto měl zakázáno. Nebo za to může strojvedoucí Pendolina? Překročil povolenou rychlost nebo měl snad červenou on a u železničního přejezdu měl dát přednost jedoucím vozidlům?

že by řidič neviděl výstražné znamení? No a? Pořád je to chyba jeho. Tečka. Vyřešeno.

Někdy mi to připadá že člověk zbytečně přemýšlí o nesmyslech místo aby logicky uvažoval. Ukrátil by si čas a energii.

 

ohneta*
hodnocení

0x

Pravou příčinou? Nějaký debil opět nerespektoval výstražné zařízení a odnesli to opět nevinní lidé.

 

buss
hodnocení

0x

Kdyby nevznikl vesmír a jiná kdyby..., ono by postačilo nebýt lidí.

doplněno 22.07.15 22:47:

humbucker Prvotní viník je určitě řidič náklaďáku. No on nikdo jiný v tomto případě viníkem nemůže ani být, že ano.
Chtěl ochránit závory a způsobil obří karambol. Co to je za ptákovina, jak to víte? Prostě zblbnul. Je možné, že signalizaci nesledoval, ale auta před ním. Nedivím se.
Čo bolo jindy, to bylo, dnes jsme jinde, jiná technika, postupy. Není souvislost s touto nehodou.
Vše je na lidech! Vždy udělají chybu. Jaké by mělo být zabezpečení, aby řidiči nevjeli na přejezd, dávali přednost ...? Siréna do auta? Možná jednou upozornění bude, €U zařídí.
Letecká doprava, a co když zrovna vy spadnete?

 

hodnocení

0x

Je to neštěstí. Je to tragedie, ale stejný počet mrtvých a zraněných přinese každý den na našich silnicích. A to nikomu nepřijde divné a nehodlá se nad tím zamýšlet.

A každý den zemře 40 000 dětí hladem a nad tím se nikdo nehodlá zamýšlet už vůbec ..

majsterjoe*

Média. To je to, co ovlivňuje náš život.

Aranžéři davů - jak zpíval Kryl.

doplněno 25.07.15 21:12:

Máte pravdu ..

artus

...to zpívá Nohavica...

Ale samozřejmě, že to všichni víme. Ale jediná věc, kterou můžeme udělat, je poslat peníze. Což z dlouhodobého hlediska je medvědí službou. Většinu si rozeberou organizace, lidem se dá hrst rýže a generace se naučí jen natahovat ruku.

Už me neskutečně sejří, jak je obyčejný člověk neustále obviňován z bezohlednosti, protože se "nestará" o lidi, kteří umírají hladem vinou svých vlád, a jediný možný způsob pomoci nic neřeší, jen buduje závislost.

 

luha*
hodnocení

0x

Místo závor by se měl dovozovky nainstalovat vysunovací zastavovací pás s hroty. Určitě by to nebylo o moc dražší než závory a chtěl bych vidět ty frajery, kteří by to projížděli na červenou.

majsterjoe*

No v Rusku to tak mají, ale tak nějak sem přemýšlel. Závory jdou ručně zvednout, nebo prorazit. Jak to funguje tady, kdybych uvízl z blbostí uprostřed kolejí a sloupky by byly nahoře.

O vysunovacích zábranách mluvil v televizi jeden strojvedoucí. Velmi si přál, aby se u nás něco takového instalovalo. Údajně fungují tak, že z jedné strany zabrání autu na koleje vjet, z druhé strany jsou sklapovací. Takže v případě, že už auto na kolejích je, může je přejet a koleje opustit.

doplněno 22.07.15 21:53:

sklapovací - lepší slovo je sklopné

Luha docela dobrý nápad,ale potom by takových srážek přibylo!protože ono zařízení by auto zastavilo z běžných rychlostí na kolejích a ne za nima či před nima!

 

hodnocení

0x

Pro mne je viník jednoznačně řidič.

A jako trest bych navrhoval obsadit ho jako spolujezdce do kabiny vlaku Pendolino a tam ho přivázat na křeslo, ze kterého nemůže utéct.

Ona by tato zkušenost byla dost výchovná pro každého řidiče, který někdy jel na červenou přes železniční přejezd.

Na křižovatce si na červenou nikdo netroufne jet, protože by způsobil nehodu. Červená na železničním přejezdu je úplně stejně červená, jako na křižovatce, tak kde berou řidiči víru, že to stihnou projet před vlakem.

Tento souboj s vlakem se nedá vyhrát a kdo to nechápe, ten na silnici nepatří.

 

humbucker*
hodnocení

Ahoj. Tak na začátek vytěsním ty hlady umírající děti. Je to blbý, ale tady to teď řešit nebudu. K věci takhle. Prvotní viník je určitě řidič náklaďáku. Prostě se blbě rozhodl. Chtěl ochránit závory a způsobil obří karambol. Kdyby přez ten přejezd prostě furt jel, tak to mohl dát. Nebo ne. Tady je jeden velký problém. Na systému našich zvyklostí při provozování železniční dopravy. Dějí se tu šílené věci. Ve věci spadlého mostu, je zásadní problém ten, že tam bylo staveniště kolem dokola té trati. A přesto se tím staveništěm proháněly vlaky rychlostí 139 km/hod. . Zvláště v situaci, kdy se nad tu trať natahuje nová mostovka. To povolil nějaký dement, než jenom nevzdělaný úředník. Proč? Protože dřív se to dělalo jinak. Říkal mi soused, že když v Českém ráji dělali meliorace a jejich činnnost se nějak měla jen i na 15 metrů přiblížit ke kolejím(a bylo jedno, že trať vedla vysoko na náspu, kam by se nějaký traktorbagr ani nedostal), tak se omezovala rychlost projíždějících vlaků. To bylo v 70-80 letech min. stol. .

Jak je vidět, tady se ty vlaky prohání na drahách rychlostí 160 km/hodinu, které nemají mimoúrovňové křížení se silnicemi. Proč? Aby jsme byli světoví, že máme koridory a na nich Pendolína? Takovéhle rychlosti patří na jiné tratě. A když k tomu přidáme zásadní nekázeň místních(i polských) řidičů, není k nějakému průšvihu daleko. Někdy je to jen špatně odhadnutá situace a špatné okamžité rozhodnutí. To ještě projedu, nebo ne. Ale, jedu a prásk. Někdo tu zmínil věc, že mrtvých je denně víc z běžného silničního provozu. To je pravda, ale každý takový jednotlivý smrťák není taková velká věc, jako zbořený vlak, nebo spadlé éro. A přitom, je letecká doprava nejbezpečnější na dosažené kilometry a přepravené cestující.

Se může stát, že selže technika. Taky se mi to stalo. Přestaly makat vzduchové brzdy a tak jsem vjel na přejezd okresního formátu a urazil tu dlouhou závoru. Abych vypadl z kolejiště, tak jsem jen přidal plyn u Zetoru 50 Super a urazil i tu druhou. Za chvíli tam projel osobní vlak. A nemusel brzdit rychlobrzdou a jen dobrzdil do stanice Stráž nad Nisou. Byl z toho jen ,,malý,, incident. Oba klacky a natažení nových tahů, to stálo 3000Kčs. Jako učni jsme byli extra pojištění a tak to dokonce cvaknul mechanizátor z pojistky.

Nekázeň na přejezdech a jízda na červenou by se měla hlídat a řešit mnohem více. Co dál?

tiffany*

Co dál... není co dodat, vystihl jste to, určitě i díky osobnímu zážitku, podle mně velmi dobře. Myslím si to samé, prostě řidič na kolejích se v rozhodnou vteřinu nechal "zastrašit" pomyšlením na to, že poničí závoru, a pak bylo už pozdě. Taky se dá říci, že to bohužel vzdal příliš brzy, udělal chybu, ale zřejmě ji ještě mohl napravit... V tom je síla okamžiku, rozdíl, který způsobí, že někdo vyhodnotí situaci a rozhodne se správně a někdo ne. No a to, že se tu (no a asi i v Polsku) jezdí "při vědomí" na červenou je příšerné, stále je asi příliš velká tolerance k tomuto katastrofálnímu chování. Takže učit se, učit se, učit se :(((. Soustrast pozůstalým, brzké uzdravení zraněným, je to opravdová tragédie.

 

nnikdo
hodnocení

0x

Novináři neměli o čem psát, tak podplatili řidiče. A hned je tu téma...

 

asd1
hodnocení

0x

Most 1. firmě spadl 2. nechali jezdit vlaky plnou rychlostí. Víc viníků od toho co nechal plnou rychlost přes projektanta "lešení", stavebního dozoru až po dělníky co ten most šoupali. Všichni by dávno měli bručet, makat a vydělávat na odškodnění.

Kamion 1. vjel na přejezd přes červený světla 2. když ho zavřely závory tak místo toho aby je snadno projel tak zůstal na kolejích. 100% vina řidiče, totální debil. Aby si náhodou neodřel nárazník a neohnul závoru, tak jezdil tam - zpět na přejezdu až ho rozstřelil vlak. Doživotí, povinně makat a do smrti vydělávat na odškodnění poškozených.. Opravdu nechápu jeho myšlenkové pochody - jak spadnou závory tak je jasné že pojede vlak a pokud auto jede tak musí odjet z kolejí. S autem problém neměl, asi si myslel že závora je zeď?! Kvůli takovýmu pitomci mrtvoly, mrzáci a rozšvihanej vlak...

 

lucie*
hodnocení

0x

Bydlím nedaleko a tou cestou se nejvíce prohání slepice a pár místních co přejíždí z jedné strany města do druhé.Prostě zanedbatelná cesta,takže dělat tam nadjezdy by bylo celkem komické a neekonomické.Náklaďák sice vezl plechy do firmy,ale ve Studence opravdu nejsou žádné významné firmy,kde by byl větší provoz náklaďáků.

Prostě chyba řidiče,byly tam závory,světla a očividné koleje(cca 5pruhů)že jde o velkou a vytíženou trať napadne i cizince.Více trestat neukázněnost řidičů,používat kamery posílat fotografie a zpětně udělovat vysoké pokuty za přejíždění na červenou.

 

cicko*
hodnocení

0x

Zda se jedná o "pravou" příčinu nevím, ale mohlo by to být špatně připevněným kosmodiskem.

 

hodnocení

0x
avatar michalbc

Vážení, nechci tady hodnotit kdo je vinen, či nevinen.?Myslím si, že je rozhodnuto, ale tento přejezd znám.Je naprosto katastrofálně vyřešený.Výhybky jsou kousek za přejezdem, takže když posunujete vlak na jinou kolej, tak několikrát jezdí mašina sem a tam, než se správně zařadí.To je prakticky furt.Stojí se tam i 15 min a nic se neděje.Když se sečte velký provoz na hlavní trati a hantýrka z výhybkama, tak kolikrát jdou závory nahoru a hned zase dolu, takže se ani nedivím, když v tomhle vedru někdo v koloně 15 min stojícím prostě jede, když jsou závory nahoře a světlo červené bliká.Tohle ale nikde nezazní.To ví jen ti co to tam, zažívají...

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Ve Studénce je zkrat v hlavě řidiče, na ostatní neštěstí nelze odpovědět na těchto stránkách, páč těch neštěstí bylo hodně.

doplněno 23.07.15 07:58:

já jsme někde četl, že není jisté, že ty dva řidiči vjeli na přejezd, když už blikala světla. To samé, jako psali, že řidič utekl od vozidla, on z něj jen vyskočil..

jabraka*

Milane nemohu souhlasit.Nejedná se o zkrat u řidiče,ale u firmy,která ho najala.Ten vrah měl už předtím řadu nedodržení předpisů.Stačila by důkladná psychologická prohlídka a tento debil by nikdy nedostal řidičák na kamion.Jinak ti ostatní,kteří chtějí ušetřit pár vteřin,chytit je podle snímku z kamery,zákaz řízení a pokutu v desetitisících a bude si klást správné otázky.

JABRAKA

nazor

Prachy, prachy a zase jen prachy. Smysl kapitalistické společnosti. Když pustí za knipl psychopata proč né takovéhoto řidiče. Proč provozovatel netrestá řidiče, že jezdí po neplacených úsecích. Proč ho honí jak nadmutou kozu a nutí ho, aby fixloval povinné přestávky.

nikdo*

V jednom s Vámi nesouhlasím: Nikoliv podle snímku.

Policajti by místo buzerace za lékárničky, měli stát u těch přejezdů, chytat za ruku, a kasírovat hned na místě. Ona i ta jedna nebo dvě tisícovky a sedm bodů by stačila. To by ale policajti museli umět rozlišit důležité od nedůležitého.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Já si myslím, že řidič udělal dvě osudné chyby. 1. Měl pocit, že jede v karavaně a že ji nechce roztrhnout. A následoval ty dva osly, jak už někdo napsal přede mnou. 2. Zpanikařil, když závory spadly. Kdyby šlápl na plyn, určitě by je prorazil, prolomil. :( Je to strašná tragedie. Pro všechny zúčastněné.

jofa*

Ono to je o nedodržování předpisů všeobecně. Bydlím u frekventované silnice na výjezdu z menšího města. Stačí chvilku sledovat provoz a zjistíte, že každý třetí řídí jednou rukou a telefonuje. Jedna paní telefonovala a protože 90° zatáčku jednou rukou neukočírovala, tak vjela až na chodník. Děs co se děje na silnicich. O 50 km/h ani nemluvě. Pár místních šílenců na motorkách si plete město se závodním okruhem. Je jen otázka času, kdy se někdo z nich zabije, nebo někoho zmrzačí. Několik jich už má kolem města pomník. Odbočil jsem od tématu, ale je to příklad, kdy k tragédii je jen krůček.

 

humbucker*
hodnocení

Ahoj. Furt stejně. Ve zprávách v TV říkali a i ukázali záběry, že místo havárie je už uklizeno. A už zase přez ten přejezd přejíždí osobáky i náklaďáky na červenou. Na těch záběrech měli ti viníci rozmazané SPZ. Jestli na ty porušovatele předpisů někdo lítne? Jestli na toto téma upraví ceníky pokut? Ten kamioňák nevezl náklad do nějaké tamní firmy. On se vyhýbal mítným branám, aby nemusela firma platit dálniční poplatky. To se vyplatilo.

nazor

Všechno to je o penězích. Proto na každém rohu potkávám žebráka s kasičkou. No má ji od Městského úřadu zablombovánu.

 

host*
hodnocení

0x

Možná ještě někdo pamatuje dobu, kdy u přejezdu byl domeček závoráře, vechtra a před domečkem klika, kterou se spouštěly závory. Když vlak vyjížděl ze stanice na trať, tak výpravčí té stanice zatelefonoval vechtrům na trati, ti mu potvrdili, že zprávu přijali, zapsali ji do deníku a stáhli závory a ručili, že nikdo před přejezde nepojede ani nepůjde. Za pět minut vlak přejel, vechtr zkontroloval jestli je celý, jestli má na konci značku konce vlaku, v noci lucernu, odzvonil, do stanice, že vlak projel a závory zvednul.

doplněno 24.07.15 22:25:

Jenom pro zajímavost, kdyby na přejezdech byly kamery nebo čidla a ta vysílala stav strojvůdci projíždějícího vlaku na větší dálku, než může vidět, měl by sice přehled o tom, jestli mu náhodou na kolejích něco nepřekáží, ale otázka je, na jakou vzdálenost by byl schopný vlak při dané rychlosti zastavit? Zastavit těžký kolos není legrace, nějakou dobu to trvá i když se použijí nějaké speciální rychlobrzdy a lidé padají jako kuželky a ničí se koleje.

Není to jen věc zodpovědnosti řidičů, ale jak psal humbucker, může dojít k chcípnutí motoru nebo poruše na přejezdu, nebo může uvíznout kolo vozíku se senem nebo kolo cyklisty, nebo bota chodce v mezeře mezi kolejemi a vozovkou. Deset vteřin mezi spuštěním závor a profičení vlaku je hodně krátká doba.

jofa*

Polský řidič je jen jeden z .tisíců, kteří dnes a denně hrubě porušují dopravní předpisy. Byl jedním z těch, kterému jeho hazard nevyšel a vyhaslo zbytečně několik životů. Jedním z těch, kterému se přece něco takového nemohlo stát, protože jsem machr a předpisy k ničemu. Stane se tak dnes i zítra, kdo se připravý svým hazardem o život a bohužel i někoho, kdo chtěl žít.

 

bambula*
hodnocení

0x
Silniční a železniční doprava je také založena na velké důvěře druhých, kterou ne každý respektuje, ovšem odborníci u žlábků kterým bylo povoleno čerpat miliardy z EU na rychlostní traťě mohli alespoň někde nechat postavit nadjezdy, neb podjezdy, ovšem nikoliv firmou ODS co stavěla ve Studénce
doplněno 25.07.15 12:53: Možná totalitní čechkomunista by zapnul mozek a strojvedoucí by měl pomocníka, který by na vymoženostech moderní techniky mohl s dostatečným předstihem sledovat přejezdy. Ovšem to by poté manažéři, šéfové, podšéfové, nadšéfové neměli 100 tisíc a více měsíčně, ale jenom třeba 90, rovněž vrchní nadšef nevím již jak se jmenoval kaštan, jasan, žalud nejezdil by s masírovací sedačkou v plechovici a podobné vymoženosti, a tím by odstupné nadlidů bylo menší

 

ok®
hodnocení

0x
avatar ok

co když se chtěl zabít? bohužel mu to nevyšlo, tak si to asi "hodí" jnde

humbucker*
hodnocení

Ahoj. ok(r). Já vím, je to tvé právo, mít vlastní názor. Ale, zase sem psát takovouhle kravinu? No nevím?

 

 

ctenar*
hodnocení

0x

Skocte na 3:44 a schvalne jestli uhodnete, ve ktere zemi je to natocene.


 

petr02
hodnocení

0x

Denně na silnicích zemře několik lidí a většinou kvůli vlastní blbosti nebo blbosti jiného účastníka provozu. Technika taky umí selhat, ale daleko častěji selže člověk. Takže je to prostě o lidech. V tomto případě mohl částečně selhat strojvedoucí, technika na přejezdu či řidič kamionu. Technika neselhala, strojvedoucí nijak nepochybil, takže selhal řidič kamionu. Hotovo, případ vyřešen.
Pokud předjíždítě v blbým místě, pokud překračujete povolenou rychlost, pokud přejíždíte přejezd i přes varovná světla, pokud přebíháte koleje, vždycky tím zvyšujete šanci na smrt, ať už u sebe či někoho jiného.

 

mp*
hodnocení

0x

Je to určitě aktuální téma (i když dneska už asi ne). Obyčejně je každá nehoda souhra blbých náhod, které, když do sebe tragicky zapadnou, tak se stane. Všimli jste si nezvykle vysokého počtu tragických nehod v posledních dnech? Všimli jste si nezvykle vysokých teplot v posledních dnech? A toho sucha? Možná to má souvislost.

tiffany*

Tak teplo a sluníčko na 100% vliv na dopravu má, já tomu říkám, že lidi doslova zdivočí. Bydlím u hlavní silnice, mám to z první ruky, lety prověřeno. No a letní nedělní odpoledne zvláště, kdy všichni už jakž takž stráví oběd, trochu si odfrknou, tak vyrazí mladí a motocyklisti, stihnout trochu té jízdy tak říkajíc o život. Prostě to tak máme...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]