Můj příbuzný má menší obchod a posílá též zboží na dobírku z deseti odeslaných jeden někdy dva se vrátí z důvodů adresát nepřijal. Je to národní sport Čecháčků, nemožnost ovládat své koupě-pudy , zlomyslnost, neb jiný důvod. Na toto téma jsem diskutoval s obchodníkem v Rakousku a ten to nebyl schopen pochopit z důvodů, proč by to kupující dělal přece zboží potřebuje, pro to není důvod nepřijmout, možná kdyby byl samotář a zemřel, ale jinak si to nedovede vysvětlit, máte asi jinou kulturu a.p.
Ale nic jim nebrání, nezakazuje to udělat. Máme na to právo, tak proč nad tím bádat.. Do ešopu se též přece vrací zboží, a nic nezdůvodňuji, že? A pro něj to neplatí? A je to ze zákona. Žádal úplatu? A někteří ochodníci to umožňují i v běžném obchodě. Žádný sport bych v tom neviděl ( a nedělají to přece všichni, že!). Ať se ptá, ptejte se, těch lidí, co odmítli přijmout. Pak se ptejme, proč lidi kradou a j... Vy jste ještě nic nevrátil? Bojíte se? V esterajchu jsou tak uvědomělí, nebo b.bí, nebo je u nich zakázáno zboží neodebrat?
doplněno 21.07.15 10:41:
mote, já se ptal tazatele a vy nic neřešíte, jen byste nadával na hajzla. Co zakazuje nepřevzít zboží? Budete volat policii?
mot
Ale je rozdil,jestli si nekdo zbozi prevezme a vrati nebo ho vubec neprevezme. Porusuje smlouvu, kterou uzavrel s obchodnikem vytvorenim objednavky. Stejne jako kdyz si objednate rekonstrukci koupelny, vezmete si v praci volno, vsechno nachystate a remeslnik proste neprijde... Taky budete nadavat jaky je to hajzl. Stejne takovy hajzl je zakaznik, ktery zbozi neprevezme. Pokud si to rozmysli, je obvykle cas se domluvit s obchodem aby zbozi vubec neposilal. doplněno 21.07.15 11:06: Samozrejme ze vas nic nedonuti zbozi prevzit. Ale porusujete tim smlouvu kterou jste uzavrel s eshopem, tj on doda zbozi, vy zaplatite. Pokud neprevezmete objednane zbozi, vedome zpusobujete druhe strane skodu. Tam uz zalezi na kazdem cloveku, jak je na tom moralne...
Řešením je nastavit dopravné na dobírku tak, aby v něm byly zakalkulované i tyto vícenáklady.
Osobně při nákupu v e-shopech vždycky platím předem, v dobírce nevidím pro zákazníka žádnou výhodu.
vklus
Já teda zase nakupuju a platím vždy dobírkou. Z několika důvodů. Jeden z nich je například ten, že pokud nakuju z eshopu, který neznám tak nevím jestli mi vůbec pak něco pošlou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.