Přezutí na zimní a tachometr

Od: Datum: 29.10.12 14:14 odpovědí: 11 změna: 31.10.12 21:57

Tak jsem v neděli přezul na zimní. Při tom jsem si všiml, že jsem musel po sundání letního kola ještě trochu auto zvednout, abych mohl nasadit zimní kolo. Zimní pneu jsou totiž nové a tak mají větší průměr než ty ojeté letní. Když jsem jel kolem informačního radaru na těch letních, tak mi tachometr ukazoval 50 a radar 49. Když jsem jel včera z chalupy domů, tak jsem měl na tachometru 50, ale radar u Ruzyně mě vyfotil. Znamená to, že ta úchylka měření mého tachometru musí být dost markantní. Snímaná velikost otáček je vzhledem k většímu průměru kol menší, avšak auto jede rychleji. Tak pozor na to!


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.10.12 15:00
 

Pokud máte stejný průměr disku na letních i na zimních kolech, tak rozdíl v průměru pneu vzhledem k vzorku je tak minimální, že navýšení rychlosti je bezvýznamné.

Něvěřím, že nový nesjetý vzorek by ovlivnil nějak měřitelně rychlost vozidla oproti tachometrové rychlosti.

Datum: 29.10.12 15:06
 

Souhlasím s "dejvy", ať mám zimní nebo letní pneu na stejných discích, tak sem si nevšiml že by se rychlost lišila. Toť má zkušenost.

Od: martinxx1
Datum: 29.10.12 15:22
 

OK taky jsem mel letni s vyskou 80 a ted jsem dal zimaky s vyskou 75 a informacni radary ukazuji stejne takze podle me to vliv nema.Kdyz jedu 50 tak radary ukazuji v prumeru 46-47kmh;)

Datum: 29.10.12 15:21
 
avatar
Liší se, je to ale naprosto zanedbatelné.
Datum: 30.10.12 09:00
 
avatar

možná i kvůli tomu se píše do TP přípustné rozměry pneumatik, aby se to nestávalo ;)

Od: asd*
Datum: 30.10.12 10:45
 

Rozdíl na průměru nová - ojetá je cca 10mm = na obvodu 31,4 mm, tj. rozdíl tam je. Další vliv na průměr je tlak v pneu. Pokud se sejdou podhuštěná ojetá a přefouknutá nová, tak to už nějaký tem kilometr dát může...

Od: luke237
Datum: 30.10.12 14:40
 
Nemaji tachometry samy o sobe presnost snad 10%? Stejne tak by clovek mohl argumentovat, ze mene napustene gumy maji mensi obvod.
Navic tachometry snad musi ukazovat vzdy vice, nez kolik je skutecna rychlost, prave kvuli tem rozdilum v pneumatikach, aby i pri te nejvice nepriznive kombinaci auto nejelo rychleji nez je nejvyssi povolenou rychlost.
Od: miro®
Datum: 30.10.12 17:28
 

Změnou průměru pneumatiky R13 o 5 mm (npř. při jejím ojetí) se změní její obvod o 15,7 mm, který má bezprostřední vliv na indikaci rychlosti tachometrem . Pokusil jsem se vypočítat, pokud počítám správně, jak se změní údaje tachometru při použití pneumatiky R13 při změně jejího průměru o 5 mm. Tato pneumatika se na vzdálenosti 100 km otočí asi 65 000 x což znamená rozdíl asi 989 m = 0,989 km a to je rozdíl v indikaci tachometru při rychlosti 100km/hod _ necelý 1 km. Při větších průměrech pneumatik než je uvažovaná R13, případně pneumatiky o jiném profilu, mající vliv na průměr pneumatiky, to bude nepatrně méně a naopak. miro

Datum: 30.10.12 20:23
 
avatar

Toníku, již věříš, že (ne)ojetá pneumatika nemůže mít vliv na ukazatel rychlosti?

Datum: 31.10.12 21:57
 

Nevím, stresoval mě ten radar na Ruzyni, který blikl bíle, i když jsem měl na tachometru 50. Pozítří jedu zase na chalupu a tak si tacho přecejchuji podle informačjních radarů. Jsou po cestě asi 4. Mám kola 16´´ a nové protektory.

Od: bmbx®
Datum: 30.10.12 22:23
 

Tachometry jsou obecně cejchovány do mínusu a přesnost je do deseti procent...

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.