Nejste přihlášen/a.
Zdravím vás,
rozsvítila se mi v autě (Toyota Hilux 1998) kontrolka, již měsíc zjišťuju, co to za kontrolku je, všechny hladiny všech kapalin mám v pořádku, měsíc mi nikdo nebyl schopný říct, co to je, tak jsem zvědavý na vás
Kontrolka vypadá jako klasická olejnička, ale není červená, je oranžová a pod ní je ještě taková vlnka, jakože se vlní hladina...Děkuji
Fakt nemám možnost dnes vyfotit, zítra by to šlo, ale myslím, že jsem ji popsal dobře, je to fakt olejnička s vlněnou čarou jako vlny hladiny pod ní...V oranžové barvě...
Řekl bych že má martin skoro pravdu, bude to upozornění na nižší hladinu oleje. Ne nízkou/kritickou. To už se rožne kontrolka mazání. Toto bude "jen" upozornění, že je třeba při nejbližší příležitosti dolít olej.
Rozhodně ta kontrolka souvisí z mazáním a ta vlnka obecně značí hladinu (viz kontrolka teploty chladící kapaliny, kde je ve vlnkách zanořen teploměr).
Bude to nesprávná hladina oleje. Otázkou je, při jaké činnosti motoru svítí. Po nastartování se totiž část oleje z vany přesouvá do součástek motoru a do mazacích kanálů...
Je to ona?
doplněno 27.08.12 21:01:Hladina se přeléva, tak se u čidla při stoupání/klesání mění její výška. Řekl bych, že je to normální.
Můj odhad je olej v motoru.
Toyoty nějak technicky neznám...
Ano je to ona!
A při jakých činnostech? Dělá to pouze při velkém stoupání či klesání.. Spíše při klesání... Jinak nesvítí...
A ještě prosím o zásadní odpověď, je to nízká hladina oleje jakého? Motorového, převodového, v diferenciálu?
Michale jde o motorový olej. Překontroluj kolik je oleje na měrce a popřípadě dolít.
doplněno 27.08.12 21:57:Hladina oleje dobrá a přesto kontrolka problikne? Většinou když čidlo odejde tak kontrolka svítí furt a nebo vůbec. Neškrtnul jsis někde vanou a není nějak pormáčklá? Už jsem se s podobnou závadou setkal, kdy vana byla malinko promáčklá a zrovna tak, že se čidlo naklonilo směrem nahoru a pak to taky signalizovalo málo oleje
Jestli to náhodou není kontrolka informativního charakteru pro terenní jízdu, aby obsluha věděla, že náklon je již hraniční pro dobré mazání motoru. Správné terenní automobily mají oddělenou olejovou nádrž a mají succhou klikovou skříň.
Jinak úplně nejlepší by bylo kouknout do manuálu k vozu.
To mě přijde poněkud nepravděpodobné. Teréňáky mají suchou skříň právě proto, aby měly v motoru při jakémkoliv náklonu vždy dost oleje, který je shromažďován v nádrži pod motorem. To už měly kultovní vétřiesky a podobná vozidla. Pokud by měl náklon dosáhnout té meze, že by čerpadlo bralo vzduch, bylo by auto už na střeše.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.