Nejste přihlášen/a.
Jaké jméno pro chlapečka je hezčí?
Mathias nebo Max (Maxim)?
L.
Asi hodně záleží na příjmení - Mathias Kocourek mi připadne jako debilní spojení...
Osobně bych rozhodně nedával ani jedno bez ohledu na příjmení...
doplněno 25.06.15 08:34:Miky -
Max - Maximus bylo latinské jméno. Ale protože se u nás takto jmenuje jeden pes, tak bych to jméno dítěti nedala. Mathias - Matyáš...Více se mi to jméno líbí v českém přepisu...
Nechápu, proč se bojíte, že Vám Mathiase budou komolit s Matyášem. Vždyť se to tak přece čte. Nebo na něj opravdu budete volat, jak se to píše? M-A-T-H-I-A-S-I, pocém! To snad ne. Matyáš to bude stejně, ať se píše jakkoliv.
Jsem pro pěkná běžná jména, vhodná ke každému příjmení: Petr, Pavel, Václav, Jiří, Karel, Jan, Franta, Láďa...A když už chcete experimentovat, dejte staré jméno: Matouš.
Ona ta móda se mění. Silně. V době slávy filmů s Angelikou se začala dávat tato jména. I když je příjmení třeba zatím ucházející, může si děvče vzít Vopičku, Vokurku, Smradíka, Šourka...a je srandy kopec!
Při chůzi po městě mě míjela tlupa cikánů. Stará cikánka bafla na malé děvče, které běželo do silnice. Tý, Šeherezáda! Chtělo se mi nahlas chechtat. Ale cikánů byla přesila. Příjmení asi bude Lakatošová, Horváthová nebo Čurajová. Těch je v této lokalitě nejvíc. Jaga.
liu - hezčí je Mathias - ale zajímalo by mne, jak mu budete říkat doma v rodině - asi ne "mathiasi" , že? - obávám se že mu třeba babička bude říkat Matýsku. Ale to je taky hezké.
Ano, Matýsek je druhá hrozba, jedině Maty, třeba. Právě proto se tu ptám na názory. Mám jinak ještě další tři běžnější jména v zásobě Děkuji za názor.
culdabulda:
a to je právě to, babička bude jméno komolit.
dle liu, je Petrovi říkat Péťo, Marii oslovovat Maruško, Majko atd... trestuhodné komolení jména
ono je "nejsprávnější" miminku, malému prckovi říkat prostě Matias, protože to tak má zapsáno v rodném listě
Lidi jsou opravdu divní a jsou čímdál tím divnější
Mathias - zdrobělinka Matyásek, žádnej Matýsek.
Bohužel, inteligence a zabedněnost Čechů se stále nezapře. Jinak to napsat už nejde
Ano, nezapře. Například místo toho aby dávali jména rovnoměrně tak podléhají modním trendům, například Mathias v polsednich letech vzrostl téměř desetinásobně
liu
- miluju jméno Wolfgang - to se snad ani počeštit nedá, ne? - takže by "tupé české hlavy" měli utrum.
doplněno 26.06.15 13:32:- řekla bych, že s Mathiasem v Česku žít prostě nemůžete, ať se durdíte, jak chcete !
doplněno 26.06.15 13:46:- ještě bych doplnila, že pak je asi lepší jméno Max - to by se moc komolit ani počešťovat nemohlo. A co Alexandr? - jen tak mimo dotaz.
"inteligence a zabedněnost Čechů se stále nezapře"
Nechápu proč se tedy těch inteligentních a zabedněných Čechů ptáte na názor. Proč nezaložíte otázku někde, kde je národ inteligentnější.
Můj (zabedněný)názor je, že pokud někdo chce založit rodinu a přivést na svět potomka, měl by být i duševně vyzrálý, vybrat mu i jméno, které se bude hodit k jeho příjmení a aby potomek nemusel své rodiče proklínat za paskvil. Na to není potřeba se radit ani v rodině, natož se ptát cizích lidí. Drtivá většina rodičů toto zvládá hravě.
Příjmení sem psát nechci, ale k němu jde o trochu víc ten Mathias, ale jak jsem se opět přesvědčila, jakmile se nejmenuješ Pepík, tak to lidi nepoberou.. Díky za názor
Pepík není jméno - nenašel jsem ho v kalendáři...
A taky jsem znal jednoho psa - Filip, kterému říkali Pepčo, Pepíku..
Z těch dvou variant opravdu Mathias - ale jestli vás bude dítě proklínat prvních 18 let, než se nechá přejmenovat, to už si dořešíte sami
Proč by je měl proklínat za jméno Mathias? Já bych spíš rodiče proklínal za jména jako František, Josef, Jaroslav apod. Vím, že jsou tyhle jména u starších oblíbená, ale ze svého okolí neznám nikoho, kdo by se tak chtěl jmenovat.
U náš v rodině je Matthias, příjmení máme cizí (spíše jsme jediná rodina s tímto příjmením v ČR). Taky se báli, aby si to lidi nepletli a nečetli to jako Matyáš, proto tam dali ještě jedno "t". Když už s tím má někdo problém, tak se u toho zdvojeného "t" zaseknou a pak to přečtou správně.
A k otázce. Za mě Mathias. Maxim je až moc ruský.
Naše rodina má také cizí příjmení ojedinělé v republice. Moje děti mají cizí jména u nás naprosto nezvyklá. Nemají s tím problém. A dodávám, dejte syna pokřtít, dostane dvě jména, bude užívat to, které se mu bude líbit více. Spolužačka byla Ludmila Anna a celý život si nechávala říkat Anička, na Ludmilu měla alergii.
I když se mi docela líbí Matyáš i Max (Maxim), nedal bych dítěti asi ani jedno. Matyáš už je strašně zprofanovaný (podobně Tadeáš, Eliška, Kristýna..) ten už je snad všude.
Mathias už vůbec, pokud má oba české rodiče, přímo z toho stříká jak si hrajou na něco víc. MaTThias už je vstupenka do cvokhausu
Takže k cizímu příjmení radíš české jméno? Pěkně blbej nápad. Stejně tak k typickému českému příjmení nejde dát cizí jméno. Když se jim varianta Mathias líbí a jde jim to k příjmení, tak proč ne?
Nevšiml jsem si že má cizí příjmení, ale i tak pokud jde o českou rodinu přijde mi ujetý dávat jména jako James, Susan, Leonidas, Matteo, Mathias.. Jinak drtivá většina cizích jmen v kalendáři se mi líbí nebo proti nim nic nemám.
Leonidas pobavil Tak jasně, James, Susan a tak už jsou fakt extrémy ale Mathias je celkem rozšírený. Je to podobné jak jméno Michal, taky má svojí méně známou variantu Michael, která se dává v zahraničí.
Nevím no, chtěla jsem něco, co by nebylo úplně obyčejné, co by mohlo být líbivé, ale nebylo to přehané. Bohužel, i tady, a to jsem si vždycky myslela, že jsou tu lidi s poměrně moderními názory, se najdou ti, co mě odsoudí a přirovnávají to jménům jako Esmeralda. Ano, líbí se mi cizí jména, ale zase vím, že jsme v Čechách, tyhle mi přišly, že by nemusely být ještě tak přehnané. Hlavně, jsme v Čechách, ale co já vím, kam ho jendou osud zavane, že. Ale Matyáše a Matýska bych nedala a už teď se s tím rozčiluju, takže jsme včera to jméno zavrhli, i když se nám moc líbí a už jsme s ním tak nějak počítali
Liu, proč se řídíte názorem jiných? Druzí třebas upředňostňují česká jména před cizími (ano, i já), ale to neznamená, že byste celoživotně měla volat na dítě jménem, které jste vlastně ani nechtěla dát a cítila křivdu... Je to jen na vás. Pár lidí si nad jménem zakroutí hlavou.. no a co? Stejně ho nakonec přijmou. Toť můj názor.
To určitě máte pravdu. Nejde tak ani o mě, ale snažím se zjistit, jak na to jméno ostatní reagujou a jak s tím bude malej celej život žít a když vidím, že by každýmu měl vysvětlovat, jak se vlastně jmenuje a že opravdu není Matyáš a jak se to vlastně píše (i když dneska angličtina u (vzdělaných) lidí je snad skoro automatická), tak mě to odrazuje.
Díky
Křestní jméno by se mělo hodit k přjmení. To tu neuvádíte, takže když se budu dívat jen na ta křestní jména, tak bych vybrala Mathias. Sama bych ho dítěti nedala, protože se mi tahle verze toho jména moc nelíbí, ale pokud bych měla volit mezi Mathiasem a Maximem, tak bych brala to první
No a Maxim - to mi zní hodně rusky.
Ani jedno ze jmen se mi nelíbí a svému dítěti bych je nedal. Pokud bych měl vybrat z těchto dvou, určitě bych mu nedal Maxim, Max, ve škole z něj udělají hasicí ruční přístroj: MINIMAX...
Ještě jednou pro pomalejší: zajímá mě pouze názor, které jméno je hezčí. To zaprvé. Zadruhé mám vybrané jméno jiné, takže až se zase někdo zabedněnej bude ohravoat nad vkusem či nevkusem, tak si to pčetěte ještě jendou nebo snad ani neodpovídejte.
- liu -
nic ve zlém, ale dotaz jste sem vložila Vy - tak proč ostatním nadáváte do zabedněnců, když Vám řeknou svůj názor - který jste přece chtěla slyšet - nebo proč jste sem tedy dotaz vložila, když nechtěla? - a co jste čekala, že vám lidé odpovědí?
doplněno 26.06.15 15:11:- a pokud jste se ptala neosobně - mohla jste klidně vložit jmen několik... takže byste dostala možná odpověď přesnější.
doplněno 26.06.15 16:07:- bagar - už to vidím ! - co jen se moje maminka natrápila, že mi děti říkají "Macku" - a marně !
Tak asi jak kdo, mě když někdo řekl, ať mu říkám jinak, tak to respektuji. On je rozdíl to vysvětlovat dospělému a dítěti. Jasně, že dítě to respektovat nebude, stejně si většinou vymyslí nějakou přezdívku, jak je zvykem.
Chtěla jsem slyšet pouze názor, které z těch dvou je hezčí. Nezávisle na tom, zda se někomu ty jména líbí nebo ne. Když polovina lidí není schopna vybrat mezi dvěma jmény, neumím si představit odpovědi, kdybych sem dala jmen třeba 5. Nepotřebuju slyšet romány typu, jak jsem se zbláznila a jak jsem neschopná a jak propadám módní vlně. Jméno máme vybrané a je české. Tyhle dvě jména byl záložní plán a nezlobte se na mě, ale opravdu jen zabedněnec (a to píšu velmi slušně) může na otázku, jestli je hezčí jméno Mathias nebo Max odpovědět Miky, Matyáš, Alexand nebo dokonce, panebože, Láďa!
No vidíte, a mě se třeba strašně nelíbí a myslela bych si o jeho rodičích, že jsou neschopní, když vyberou tohle jméno? Pokud bych si to myslela, tak bych to určitě nepsala. Takovýhle odpovědi bych pochopila, kdybych se ptala, jaké jméno dát chlapečkovi? Ale takhle...
doplněno 26.06.15 18:04:Však já to chápu :D
Láďa je opravdu pěkné jméno. Mám Láďu švagra a synovce. A Láďa byl moje "první láska"někdy v 5. třídě. Byl to moc hezký kluk!
Právě teď se chystám jednomu Láďovi popřát, ne proto, že má dneska svátek, ale proto, že si to prostě zaslouží. Jaga.
Rodiče neukazují svou schopnost tím, jaké jméno potomkovi vyberou. Někdy se jedná spíš o nabubřelost a ukázku vlastní malosti, kterou chtějí nahradit exotickým jménem.
doplněno 27.06.15 06:47:Někdy jsou i ty zdrobněliny problém. Znám rodinu, která dala chlapci jméno Samuel. Říkají mu Sam.
Hrozně jsem se ale rozchechtala, když s ním šla babička na procházku. Koupila mu zmrzlinu a napomínala ho: Dávej pozor, SAMEČKU, aby ti to neupadlo! Teď by si měli pořídit ještě SAMIČKU!
idíte, Láďa je pro mě třeba jméno opravdu nepěkné. Nikdy se mi úplně klasicky česká jména nelíbila, už od dětství, ať byly nějaký módní vlny nebo ne, na módní vlny se umí ledasco shazovat, ale že by se mohlo jednat taky o vkus a ne o nabubřelost asi málokoho napadne. Ačkoliv nepopírám, že když už se dá cizí jméno, musí to tak nějak ladit celkově k příjmení a dávat si pozor na zkomoleniny co čestiny, viz Sameček.
Vetšinou sem s Vašimi názory souhlasila a líbily se mi, proto mě zaráží, že srovnáváte cizí jméno, které mě osobně nepřijde úplně přehnané jako tady navrhovaný James či Leonidas, za malost. A myslím, že kdyby jste mě znala a viděla osobně, s malostí a nabubřelostí byste si to rychle rosmyslela. Stejně tak já nepíšu (a můžu si myslet cokoliv), že ten, kdo dneska dá třeba toho Láďu, v době cosmopolitismu, že je zabedněnej.
Mění se lidi, mění se doba, vkus má každý stejný, někdo žije v moderním bydlení, někdo ťuká do stroje a má na kredenci vyšívané dečky.
Pokud se vám Mathias opravdu líbí, tak ho dejte. Je to úplně normální jméno, po světě jich běhá hodně. Pokud mu budou říkat Matyáši, tak jim prostě vysvětlete, že se jmenuje Mathias a nepřejete si oslovení Matyáš.
Díky za podporu. No, trochu jsem se bála, že to Češi nepoberou a jak je vidět, tak nepoberou, ačkliv třeba u nás v práci to všem přijde naprosto normální, no, ale to je asi taky tím okruhem lidí a městěm... Zadruhé by byl asi chudák odsouzen vysvětlovat, jak se jméno píše a zatřetí, to jméno nemá pořádně zdrobnělinu, takže by to svádělo k Matýskovi, což i chápu, protože přece jen Matyásek nejde úplně dobře přes pusu.
Čekala jsem případně, když už, takovýhle argumenty, ale co jsem se dočetla tady, nemám slov
Poslední dobou mi to u Čechů připadá normální. Na zdrobnělině Matýsek není vůbec nic špatného. Taky tomu našemu říkáme Matesi nebo Maťo. Je to krásné jméno Ať se vám i malému daří dobře
liu -
-čistě mimo dotaz - jen by mne zajímalo, jaké jste národnosti, když nám zde nadáváte do českých zabedněnců? Ne, že by mi něco říkal pojem vlastenectví a národní hrdost a rovněž si nemyslím o současném českém národě nic lichotivého - nicméně by mne Vaše reakce zajímaly z čistě technického hlediska.
Taky mi přijde zvláštní, že sem vložíte dotaz a na zcela přirozené reakce čtenářů ohledně začlenění příslušného jména do české komunity odpovídáte nadávkami. Doufám, že nejste Vietnamka, protože ty mám velmi ráda a vážím si jich, proto by mne jejich nazírání na českou mentalitu a "inteligenci" docela zamrzelo - i když na takový názor mají v naší rasově zaměřené společnosti plné právo ! Jde jen o moje osobní pocity. Za případnou odpověď děkuju a zdravím. Čulda.
doplněno 29.06.15 10:16:liu - tak to docela chápu - a děkuju za odpověď.
doplněno 29.06.15 21:49:- lidus -
už jsem to tuším jednou psala - Isabela je moc hezké jméno, děsně se mi líbí ! Já bych to nezkracovala, říkala bych Izabela , Izabelka..
Obě jména mají vysoku úroveň a společenský kredit. Vaše dítě bude proto nesmírně štastné a bude se pohybovat jenom mezi Nicolami, Stefaniemi, Charlottami, Miami... S Pepíky a Honzíky se stýkat nebude, taková jména mají jenom sociálně slabší a hloupé české děti. Jen mám trochu obavu, aby se jednou nemuselo stydět za někoho blízkého, ne za to že jsou Češi.
Kosmopolitánko Liu. Jsi hloupá, že si nevidíš na špičku nosu. Si myslíš, že když máš za muže cizince, že jsi něco víc? Kdyby hloupost nadnášela, tak ty se tady vznášíš jako holubice.
Holubičky promiňte.
My Češi se za svoji národnost a příslušnost nestydíme. Jsme hrdí na svoji rodnou hroudu.
Je jedno, jak se bude dítě jmenovat, hlavně aby bylo zdravé.
Kdyby se ti narodilo postižené dítě, tak poznáš, jak je takováto debata úplně zbytečná.
Ona nepsala, že má manžela cizince. Jen, že se stydí být Češkou. Mám několik kamarádů, kteří se za to taky stydí, ale Česko mají rádi. Jen jim vadí chování většiny Čechů. Za svojí národnost se nestydím, ale že bych byl hrdý, to asi ne.
Když na jméně nezáleží, tak proč ji někteří neporadili? Tedy vybrat jedno ze dvou jmen-Mathias nebo Max. Akorát se do ní začali navážet, že nedá nějaké typické české jméno, třeba Honzík.
Děkuji to je přesně to, o co mi celou dobu jde. Chtěla jsem slyšet to nebo to. Nezávisle na to, jestli je to české nebo cizí jméno jméno. Nezávisle na tom, zda se někomu jména líbí nebo je, jen výběr z těch dvou. Místo toho jsem cikánka, hloupá a namyšlená. S nějakým názor, proč jo nebo ne jsem počítala a jsem za něj ráda. Ostatní mi přijde nesmyslné.
Každopádně i Vy svojí odpovědí přispíváte k utrzení, že hloupost nadnáší, Vás samotnou. Nejste schopna přečíst si ani jednoduché zadání a zvládnout jednoduchou odpověď. Mě se nelíbíčeská jména, vám třeba cizí Tečka. Buď odpovězte k věci, nebo se ani nevyjadřujte, ostatní je pro vás škoda slov.
Celkem souhlasím,naši kluci mají německá jména,ladí s příjmením a hlavně sami jednou zjistí,jestli je v čechách být na co hrdý a pokud ne,tak se jim s těmi jmény bude dobře žít za hranicemi.A jaká jména jsou opravdu česká?Z historie máme ten kalendář dost namíchaný vším možným.Pokud jsou lidé patrioti,proč není více Bonifáců,Kašparů,Bartolomějů...proč lidé využívají jen cca 20 jmen z kalendáře a zbytek každému příjde divný?
přesně, až si vytvoří vlastní názor, mohou žít za hranicemi. A s těmi jmény máte pravdu. Typicky českých jmen je využívaných jen pár. Ale v Čechách je české jméno to, co se běžně používá ačkoliv je převzaté třeba z Amériký
Hlavně, aby nebylo ze žádného filmu, který u nás běžel před 50ti lety, hned by to bylo kopírování. Anebo módní vlna. To je taky trestné. Ale že je módní vlna pojmenovávat několik členů v rodině po sobě už staletí, to nikoho nefascinuje.
Neodpověděla jsem na otázku záměrně, zadání jsem pochopila velice dobře. Reagovala jsem nad Vaším pohrdáním svým původem, urážením ostatních /inteligence a zabedněnost Čechů/, Vaší nabubřelostí /automatická angličtina u vzdělaných lidí/, tedy kdo neumí je u Vás nevzdělaný? Někdo umí třeba německy, rusky atd.
Možná, že si myslíte, že jste in, kosmopolitní, ale Vaše morální hodnota je velmi nízká. Proč tedy zde v republice zůstávate? Inteligence člověka se pozná podle toho, jak se chová k druhým, co v životě dokáže a ne na tom, jaké světové jméno dá dítěti. U nás je jedno přísloví ,,Na hrubý pytel, hrubá záplata,, proto moje reakce na Vaše některé odpovědi.
Můj názor na jména jsem neuvedla a Vy už mě vkládáte do úst, že jsem proti netradičním, cizím jménů. Mě je úplně jedno, jak se kdo jmenuje. I kdyby se jmenoval Šemík Skočdopole.
Bohužel odpovědi jako vaše vytváří můj názor na národ.
doplněno 30.06.15 09:23:Nemám manžela cizince, jsem češka s českým jménem, nejsem ani vitnamka, romka, ani nic podobnýho. Nejsem ani namyšlená, vždy jsem se snažila každému pomoct, ale zabedněnost (zabedněnost v tom, že nechcete přijmout nic jinak, než si sama myslíte) mě nadzvedává, v tomto případě tupost v tom, že spousta není schopná odpovědět na stručnou otázku a tím mě utvrzují v mém názoru a jak píše Bagar, mám ráda Českou republiku, ale za čechy, ačkoliv jsem jedna z nich, se prostě častokrát stydím. A v tomto mě utrzujete právě i vy.
Jazyk pořádně neumím taky, ale jméno bych zvládla vyslovit, i v němčině i v ruštině. Alespoň bych se snažila a neudělala bych první to, že čemu se to nejvíc podobá v čestině, tak to je. A to je asi rozdíl mezi mnou a vámi třeba.
Liu, v čem jste jiná než například Patronka? Vždyť vy taky nejste schopná přijmout nic jiného než svoji vlastní pravdu. Kdybyste byla tak nekonfliktní, jak o sobě prohlašujete, tak veškeré zde uváděné rady byste brala zcela normálně a nenapadala zde radící přispěvatele urážkami typu zabedněnost. Jste Češka, ale pravopis českého jazyka je vám zjevně cizí...to je hodně smutné.
liu -
nedá mi to a musím se ještě zeptat - upozorňuju, že do vlastence a "národního buditele" mám opravdu daleko, ale čistě technicky mne zajímá, proč považujete za "zabedněnost", když čtenáři uvažují o, chcete-li "komolení" psané formy jména při běžném používání ve společnosti ať už dětí nebo dospělých ! To je, co stále nechápu !- vždyť i sama o eventuelní české výslovnosti těchto jmen uvažujete.
- své jazykové "přechylování" psané formy jmen má přece každý jazyk - němčina, angličtina, francouzština... a pokud mi přechylování jmen vadí - uvažuji o takovém jménu, které se "zkomolit" nedá - a v tom se Vám přece čtenáři snaží poradit ! Chtěla jste tedy slyšet: Mathias, nebo Max, bez jakéhokoliv komentáře? - to jste se ale neměla pouštět do diskuze na Poradně (kde se tedy i radí) a založit anketu, nebo dotazník - ve kterém by čtenáři příslušnému jménu jenom dávali hlasy.
Anebo jste založila vlákno proto, že jste cítila potřebu se čechům vysmívat, anebo si jenom dělat srandu? - ale srandu by si člověk měl umět dělat spíše vtipně a ne urážlivě, pak se nedivte, že Vás lidi tipují na Romku nebo "holubičku" ! Fakt by mne Vaše vysvětlení zajímalo. Zdraví Čulda.
doplněno 30.06.15 10:07:- přece nemůžete být takové "trdlo", abyste si myslela, že lidé budou Mathias opravdu vyslovovat m.a.t.h.i.a.s. ! - to nemá s žádnou zabedněností nic společného !
"Matyas" - už jsem to tu několikrát psala.
K ostatnímu škoda se vyjadřovat. Už mě to unavuje. Nic jsem se pořádnýho nedozvěděla, jen jesme se utvrdila v to, co jsem si celou dobu myslela a kdyby to šlo smazat, tak to udělám. Takže si tady můžete psát už jen mezi sebou.
Pokud se stydíte, že jste Češka, proč se ptáte česky ostatních Čechů? Proč se neodstěhujete někam do Afriky a neřešíte to tam?
Trochu jsem si to pročetl. Tak obě jména jsou zajímavá, ale rozhodně ne Česká. Když jsem se zamýšlel, jaké jméno bych někomu dal, tak mě vyšlo, že by to bylo buď po někom významném, slavném, a nebo po někom z rodiny. Naopak bych se bránil jménu z nějakého filmu, či seriálu - to bych si připadal trapně. Takže - Přemysl, Karel, Václav, Jan, Jiří, Ludvík, Rudolf, Matyáš, Marie, Terezie, Josef, Alžběta, Viktorie, František, Tomáš, Eliška, Anna, Blanka, David, Richard, Pavel, Jiří, atd.
doplněno 29.06.15 14:30:Jinak je také třeba se zamyslet nad zkratkami dlouhých jmen. Vezměte si takového Sebastiána, celkem pěkné jméno. Ale tak mu nikdo reálně neřekne. Jen Sebo, a to není nic moc.
doplněno 29.06.15 14:33:A ještě hrozně záleží na přijmení. Aby to ladilo.
Děkuji, po někom z rodiny dávat nehcci, přijde mi pak úsměvné, když přijde dopis a neví se komu, protože je doma 5 Václavů a malej Vašík je o hlavu větší než velkej Vašík. Ze seriálu ani jedno jméno není a pokud, tak o tom nevím, nikoho s tím jménem osobně ani z doslechu neznám, jen se mi líbí.
Sebastián je pak Sebík Max Maxík a Mathias právě moc zdrobnělit nejde, to vím, což je taky jeden z důvodů, proč bych to jméno asi nevolila, protože by z něj byl Matýsek a to bych mohla rovnou dát Matěje, což je jméno, které mě nezaujalo.
Děkuji za názor, hezký den
L.
A ještě nakonec. To Vám nikdo neřekne. Mathias může být Maty, Max se mě zase líbí z filmu Gladiator. Psa Maxe znám jen z jednoho seriálu - Konec velkých prázdnin - to asi zase ale neznáte Vy ostatní.
Dobrý den, ten seriál znám - pejska tam měl pan Vydra. Odkaz na ten seriál by se spíše hodil do otázek o migrantech (i když srovnání by nebylo asi přesné). Zdravím!
jsem rád, že jste se ozval, mě to tenkrát docela zaujalo (a ještě když jsem zjistil že to napsal Pavel Kohout a jeho žena)
Naprosto. Josef byl můj otec, Alžběta moje jedna z nejlepších pracovnic, Viktorie je nejkrásnější herečka a František je můj kamarád.
Já jsem Sebastian a oslovují mě různě-Sebe, Sebi, Sebíku, Sebčo (ne, tohle nemám rád). Spolužáci mi říkali Basty - tuhle variantu mám nejradši a taky se tam představuji. Musel jsem zareagovat, svoje jméno zbožňuji a nedám na něj dopustit
Jéje, to snad ani nepište, rychle se opravte na na něco víc českého :D je to hezký jméno, no, ale to víte, když si hraju na něco víc...
to máte tak, první vnučka je Kateřina, to jsem říkala proč takový archaismus, druhá je Izabela to jsem říkala strašné, říkat děcku Iza nebo Bela ale zvykla jsem si, dcera je Zuzana a tchýně vykřikovala, že se tak jmenuje každá koza v dědině, já jsem Lidmila, jméno ráda nemám a tuto formu užívám jen kde je to vyžadováno a když mi někdo řekne Ludmilo nebo Lidko tak rostu, běžně se mi říká Liduš nebo Dunko (to mi říká od mala maminka). Sestru mám Yvonne jinak než Ivo ji neřeknu. Kamarádka má vnučku Emmu a běda když se ji řekne Emo, je to Emma a na ta dvě M je důraz, druhou má Hannah a to stejné, podle mě je to Emča a Hanča a hotovo. Vy zrovna tak vybíráte jména a cukáte se, že to není Matyáš-je. Mám-li říct které je hezčí tak pro mě je to Michal, Daniel, Jiří, Jakub, a jako mladé holce se mi moc líbilo jméno Libor, Ladislav a Mojmír. Je to vaše dítě a vaše volba.
doplněno 29.06.15 21:54:Dcera mi právě řekla, že kamarádka má Mathiase a všechny děti mu od MŠ mu říkají Mates.
mě docela zajímá ta psychologie. Je vidět, že na jméně hodně záleží. A nekteří jsou schopni i bojovat. Není to nakonec jedno?
Samozřejmě Mathias. A s tím komolením jmen jsme asi experti...tuhle jsem slyšela jednu maminku, jak své děti oslovuje Jašík a Kášulka. Oba to byli kluci a dodneška nevím ,jak se jmenovali skutečně Mona
To by mě taky zajímalo, vážně... Jediné, co mě napadá, ale asi je to nesmysl, že by Kášulka mohl být Lukáš? Ale to je asi zvláštní, komolit české jméno, i když... ale Jašík, to je tvrdý oříšek Jonáš? Vašek (Vašík) + Jonáš = Jašík?
Jašík může být Jáchym. Vykládala mi kdysi dávno jedna paní o nějakých svých sousedech nebo známých. Narodila se dvojčata, kluci, dostali jména Jáchym a Jeroným. A záměrně se jim doma začalo říkat Jašek a Žeryk. Nevymýšlím si, paní byla velmi důvěryhodná.
Do debaty o jménech Max a Mathias jsem se zatím nezapojila, protože se mi ani jedno nelíbí. Ale že okolí, blízké (tetičky) i vzdálenější (učitelé, spolužáci), začne jména komolit, zkracovat, zdrobňovat..., je neoddiskutovatelný fakt. S tím maminka nic nenadělá, i kdyby se postavila na hlavu. Mému synovi začalo okolí říkat také jinak, než jsem si původně přála já. Chtěla jsem Janka, vyrostl Honza. Že babičky a tetičky nerespektovaly mé přání, mě netrápilo moc dlouho. Když se narodil, začaly mě trápit jehp prdíky, zvracení, zoubky a jiné důležitější věci kolem mimina.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.