Co si myslíte o počítačových dětech?

Od: Datum: 04.10.12 20:33 odpovědí: 26 změna: 05.10.12 20:11

Zdravím. Co si myslíte o dětech ovlivněných počítačem? Myslíte si, že je normální, že dnešní malé děti umí počítač ovládat dřív, než si umí zavázat tkaničky? Např. já když mi bylo cca. 7 let, tak jsem s jedním kamarádem od nás z vesnice stavěl bunkry, atd,. A dnešní sedmileté děti hrajou počítačové hry. Jak si myslíte, že je dobré vychovat děti, aby neseděli u počítače a nehráli bezpředmětné počítačové hry, ale radši dělali něco co lépe naplňuje jejich volný čas? Nechci házet všechny do jednoho pytle, jsou i ''normální'' děti. Ale v dnešní době se počítačům zřejmě nejde ubránit.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.10.12 20:43
 
avatar

Oni z toho vyrostou, tak jako my jsme vyrostli z bunkrů :D

Datum: 04.10.12 20:49
 
avatar

Bohuzel , dnesni doba je takova , vsude a vse ridi pocitace. Kdo vi co bude v budoucnu , kdysi si decka hrali na poli , v bunkrech , ted na PC. Doba nejde zastavit

Datum: 04.10.12 21:03
 
avatar

Na druhou stranu budou to v životě potřebovat počítače řídí všechno v každé práce se vítá to že umíte s pc. A bojovat proti tomu je jako by jste bojoval proti tomu aby se prodávali auta je to težké dokonce je to nesmysl *nevi* . Pokrok nezastavíš a jestli chceš být uspěšný běž s pokrokem ... Nebít počítače (notebooku) tak se v práci neobejdu a to dělám řemeslo ;). Bez PC to nejde a kdo vý jak to bude za třeba 10 let kde budou technologie .. pokrok jde nekompromisně dopředu pro některé je těžké se s vlnou technologií udržet pro někoho je to snadné.

Od: namyslenecek*
Datum: 04.10.12 21:48
 

No ale oni se neuci s tim pocitacem pracovat oni na nem jenom hraji hry a to neni nijak uzitecne ani ted ani do budoucna.

Od: rv
Datum: 04.10.12 21:04
 

Dříve se některé jenom válely v knížkách a nic aktivního nedělaly. A dokonce byly dávány těm aktivním za vzor.

Od: axus®
Datum: 04.10.12 21:47
 
avatar

Dnes bezpredmetne pocitacove hry, drive stejne tak bezpredmetne bunkry.

Dite se nauci s PC = vyuziti do budoucna, drive se naucilo stavet bunkr = dodnes naprosto k nicemu.

*nevi*

Datum: 05.10.12 13:31
 
avatar

To se mýlíte. Stavbou bunkru a vůbec hrami s vrstevníky se u dítěte rozvíjí spousta věcí, motorika, sociální cítění, kamarádství, psychika atd. Což je v budoucím životě velmi důležité.

Naopak sezení u PC a hraní her nerozvíjí nic, dítě spíše zakrní. Vidím to u bratra, táta ho k počítači posadil ve třech letech. Dnes nemá žádné koníčky, přítelkyni, s kamarády jde ven jednou za týden, neučí se, nic jiného než počítač ho nezajímá. Přijde ze školy, sedne k němu a sedí tam třeba do půlnoci. Změny v psychice jsou docela patrné.

Věřte, že bych byla stokrát radši, kdyby si stavěl ten hloupý bunkr.

doplněno 05.10.12 13:36:

Jinak jsem zapomněla dodat, že to závisí na rodičích. Máma se zajímá spíš o to, jak vypadá a jestli stihne zumbu, než o bráchu, a táta se ho snaží zaměstnat (jenže když řekne 17 puboš na větu "pojď se mnou na kolo" prostě "nejdu", tak ho násilím tahat nebude), a pak to bohužel dopadá, jak to dopadá.

Ve školce máme také PC, ale máme na něm výukové programy pro děti. Občas ho některé dítě chce zapnout, ale většinou raději staví ty bunkry, domy apod.:)

Od: axus®
Datum: 05.10.12 13:39
 
avatar

Nevyrostl jsem na PC, moji vrstevnici take ne a presto znam nekolik takovych, kteri presne splnuji tvoji definici.

...Dnes nemá žádné koníčky, přítelkyni, s kamarády jde ven jednou za týden, neučí se...

Problem (jde-li vubec o problem) neni v PC, ale v lidech samotnych.

Datum: 05.10.12 13:42
 
avatar

Jistě, většina problémů pochází z lidí samotných. Jenže to má nějakou příčiny.

doplněno 05.10.12 14:31:

Já se bohužel pohybuji mezi dětmi různého věku a mám jiné zkušenosti. Je to dnešní dobou, uspěchanou dobou, kdy rodiče nemají čas nebo chtějí mít od dětí pokoj, tak je raději posadí k počítači. Pak už dítě ztrácí jiné zájmy, a čím je starší, tím hůře ho od toho komplu dostanete. Běžte si poslechnout, jak se baví kluci ve třetí, čtvrté třídě.

Jistě, kdyby to nebyl počítač, byly by to drogy. Kdyby to nebyly drogy, byl by to alkohol. Kdyby to nebyl alkohol, tak porno... nesmysl. To je jako argument typu "raději ať sedí u počítače, než aby venku kouřil s partou". :)

Od: tomasgulas
Datum: 05.10.12 14:23
 

Souhlasím s předchozím, s tímhle počítače nemají nic společného. Pokud by neseděl u PC, třeba by si jel v drogách.

A ještě k tomu sociálnímu cítění, kamarádství, Martino: Pokud to vezmu doslova, tak generace Husákových dětí a generace starší by měli být ztělesněním dobra, což kupodivu nejsou. Stačí se podívat, co sedí za gaunery ve vládě, kolikrát na úřadech nebo u policie a odkud tito lidé pochází, z Marsu? A naopak by tedy dnešní mladí, až vyrostou, měli páchat minimálně genocidu, což si myslím, že nebudou :) Kdepak, tenhle rozvoj není o tom, jestli někdo staví bunkr (bunkr by se měl stát erbem této diskuze) nebo hraje hry. To už si příroda zařídila sama. Mladí se prostě chtějí bavit, o ničem jiném to není. Já mám rád třeba brambory a nemusím moc rýži. Tak proč bych měl tu rýži jíst? Protože si někdo, kdo není autorita, myslí, že je to správné? Já volím pro sebe ten nejlepší požitek.

Od: mil®
Datum: 04.10.12 22:22
 
avatar

Mí kluci taky leželi v počítačích a hrách pořád, Časem je to přešlo, začali sportovat, v počítačích ležej taky a dokonce se jim to i hodí v práci. Každá doba má něco. Já ležel v knížkách, dnes i na i nternetu. *klik*

Od: nutt®
Datum: 04.10.12 22:39
 
avatar
Zdravim,
sice zadne svoje dite nemam ale prijde mi to otresne! Kdyby ty deti na tech pc delali neco smysluplneho tak prosim ale aby se deti uz v prvnich tridach bavily o tom jak strili zombiky a jak z nich strika krev apod mi prijde naprosto uhozene. Navic i kdyz staveni bunkru bylo mozna nesmyslne tak ale slo o to ze ty deti neco delali meli pohyb a hlavne byly kreativni. Dodnes si pamatuji jak jsme pouzivali fyzikalni zakony pri staveni bunkru a chatek. Cele velke prazdniny jsem v 8 vypadl pribehl na obed a vratil se k veceru na vecu a osprchovat se a zase litat ven, hrat na zlodeje a policajty. Jak na ty zazitky rad vzpominam a s kamaradama to resime kolikrat u piva a na co budou vzpominat tyto deti za 15 let? Na to jak dohrali 10level v neake uhozene hre? Muj nazor je ze to je spatne a treba mne poveste do pruvanu ale ktere dnesni dite veme do ruky zabu nebo zizalu? Temer zadne a to ani nemluvim o tom ze by meli treba ve 12ti neco uriznout pilkou nebo zatlouct hrebik. Hruza...
.
Hezky den NutT
Od: tomasgulas
Datum: 04.10.12 23:55
 

Takže zaprvé: Kdyby byly počítače dříve, hráli by na nich mladí tak, jako hrají mladí dneska. Mě třeba babka považovala za rozmazleného, protože jsem měl natahovací traktůrek na klíček se třemi rychlostmi, když podle ní by si stačilo hrát s peckou z meruňky. Neznáte? Ohromná zábava. Pecku po obou stranách ošoupete o kachličku, jádro vytáhnete a můžete přes to "pískat". No zábavička. Dnešní dospělí si myslí, že mladí jsou špatní, protože hrají počítačové hry. Funny. Konzumní společnost se sama vyvíjí, jak chce. Takže tatínek si po "práci" ožere hubu, mamince někde třeba zahne, nacpe se nezdravým bůčkem, zapadne k bedně, ale dokáže ho zvednout ze židle to, jak sedí mladí u počítače. To nebylo myšleno na nikoho v této diskuzi. Každý člověk chce to nejlepší, co dokáže život poskytnout. Kdo tvrdí, že ne, kecá a to, že je někdo neschopa, který si na to nevydělá, je věc druhá, ale každý by chtěl. No a počítače jsou levné (relativně) a poskytují fajn zábavu a stavění bunkru s tím prostě nemůže soupeřit :D

Já osobně bych se snažil, jakožto ajťák, dokopat své děcko k tomu (pokud už by tedy hrálo poč. hry), aby se o to zajímalo více. Navnadit ho - a klidně přes ty hry. Protože v IT je ještě pořád budoucnost, tak proč nespojit příjemné s užitečným? Nebo on chce opravdu někdo vracet "staré dobré časy"? No to snad ne...

Datum: 05.10.12 07:36
 
avatar

tomasgulas, škoda, že se nedávají body. Dala bych vám alespoň tři! *palec**palec**palec*Skvěle jste to napsal.

Od: tomasgulas
Datum: 05.10.12 07:59
 

Ježíš od Vás mě to opravdu potěšilo, moc moc moc. Včera jste se na mě, babičko z OV, osopila v tématu Jak si říci v práci o větší peníze *smich* Jak vidíte, dělám pokroky ;)

Datum: 05.10.12 08:44
 
avatar

No je taková doba. U nás to není jiné. Ale máme to omezené, můžou na počítač 3x v týdnu každý na jednu hodinu. Pokud chtějí hrát hry. Pokud chtějí programovat (máme Baltíka, začátky programování pro děti) tak můžou kdykoliv. Ale ono to není o dětech, pokud jim nabídneme jinou zábavu, nejlépe jít si kopat s tatínkem, tak jdou rádi. Je třeba jim nabídnout něco jiného a né je nechat bloumat po bytě a čekat že se zabaví sami. Vždycky je to lepší v létě, jsou víc venku. Ale jak začne zima, déšť...je to zas horší. Ono je to v rodičích, ne v dětech.

Kdybych já měla v jejich věku počítač, to bych u toho seděla taky. Tak jsem mohla sedět jen každý čtvrtek u Magionu :)

pro tomasgulas: pěkně napsáno! ta pecka od meruňky mě dostala *smich* ale je to prostě tak!

Datum: 05.10.12 08:56
 
avatar

Jenže on je taky rozdíl v tom, co kdo u toho počítače dělá. Pokud slouží ke vzdělávání, objevování nových věcí, budiž. Ale prosedět dny (a noci) u stříleček a jiných slabomyslných her, nebo hodiny nezáživně povídat s kamarádem, to je trochu mimo.

Samozřejmě, doba je jiná, než jsme žili my v dětství. Jenže ta naše doba nás třeba učila i manuální zručnosti pomocí různých stavebnic, rodiče se nebáli dát nám do ruky třeba nůž nebo sekerku a šlo to s námi dál, takže pro nás není problém něco opravit, nebo postavit. A kromě toho, honem ze školy, šup tašku do kouta a hurá ven, fotbal, zmíněné bunkry a další společné hry i lumpárny, které nás asi i učily, žít ve společnosti. To dnes není. Viděli jste někdy teď partu dětí s míčem někde na hřišti? Ne, všechny sedí u počítačů a hrají fotbal na obrazovce.

Dnešní děti sice budou skvěle umět ovládat PC, ale nebudou schopné zatlouci rovně hřebík, nebo udělat píšťalku. A pak bude kompletní počítačová generace, kde se nenajde nikdo, kdo vám třeba zrekonstruuje elektroinstalaci.

Od: tomasgulas
Datum: 05.10.12 10:25
 

Já si myslím, že je to spíše zviditelněno. Občas s těmi mladými zabřednu do rozhovoru (není pro mě problém si je získat jedním vhodným frkem z aktuálního poč. dění) a není to tak strašné. Jenže co mohla děcka dělat dříve? Lozit do pionýra nebo na to hřiště kopat mičudu. Zase bylo více rozbitých oken :) Jo a o víkendu s rodiči na chatu nebo k babičce. Dospělí dělali vesměs ranní směny a víkendy málokdy. Dokonce u nás ve Zlíně, když byla pracovní sobota, hrála pracujícím u hlavní brány tehdejšího Svitu dechovka. Dneska mají rodiče méně času a tak děckám zaplatí nejenom ten počítač, ale i různé kroužky a tak ta děcka nejsou vidět. Právě o tomhle občas hodím s těmi mladými řeč a divil byste se, jaké kroužky vůbec existují a čemu se ti mladí věnují.

Ale jak jsem psal výše, IT teď prostě ještě jede a s ním se vezou i poč. hry. A té meruňce: Moje babička měla v záloze pár opravdu geniálních her, které zrovna nezruinovaly rozpočet. Třeba vzít polínko, osekat ho do špičky, položit na špalek a druhým polínkem do té špičky uhodit a jak polínko vyletělo, tím druhým ho ve vzduchu nějak trefit, třeba do vytýčeného kruhu. No nuda, jen to píšu. Otec to chytl po ní. Ten si zase v mládí bouchal ocelovým kartáčem do hřbetu ruky, aby ty "dráty" šly kolmo na ruku. Potom ruku "roztočil" a objevily se kapičky krve. To už snad raději ten bunkr... *smich*

Datum: 05.10.12 10:36
 
avatar

Jasně, dělaly se všelijaké hlouposti, ale i já jsem hrával tuhle hru s polínkem a bylo to docela príma. A vezměte si, jestli jste v posledních letech viděl někde děti hrát třeba kuličky. My hráli třeba na dvoře šachy, pátrali jsme po pokladu ve sklepě neobydleného domu, lezli jsme na hrušky do cizí zahrady, nebyly zralé, my se jich přejedli a ... a dodnes na všechno vzpomínám v dobrém. Na co asi budou vzpomínat dnešní děti? Jak postříleli na obrazovce tisíce zombií?

Od: tomasgulas
Datum: 05.10.12 10:55
 

Na to ne. Ale jak si našli kamarády v MMORPG, jak pokračovaly trendy a vývoj hardware, jaká to byla sranda, když útočili s chabým plánem na bosse a tento plán zcela nečekaně vyšel, jak mu vypadla legendární zbraň atd.

Nebo si myslíte, že já si pamatuji na každý fotbalový "mač"? Jenom celkově, co jsem dělával. Že jsem jezdil na kole, hrál fotbal, dělal kraviny, protože jsem se nudil. A potom na pár zážitků, které však budou mít i dnešní mladí. To se přeci nedá připravit předem, to až člověku časem dojde, protože mu to utkví v hlavě.

Já si prostě myslím, že je tento topic naprosto typicky na téma "mladí nestojí za nic, to MY v jejich věku..." A jak to zpívala skupina Kabát v písničce Centryfuga? "V hospodě s chlapama se pohádá, jakej to bejval borec zamlada, ví, že je pravdy na tom půl" Ale jinak nic ve zlém, myslím, že se tohle bude opakovat, pokud bude lidstvo existovat.

Datum: 05.10.12 11:10
 
avatar

Je to pravda, my staříci si prostě nepřipustíme, že každé mládí má svoji dobu a svoje priority. Prostě si myslíme, že za nás to bylo lepší, stejně jako si to mysleli naši rodiče a prarodiče.

Já jsem třeba za mých mladých let nevěděl, co je to nuda, na rozdíl od dnešní generace. Kolik už tady bylo dotazů-Nudím se, nic mne nebaví, ani počítač a televize, poraďte, co mám dělat. A byli jsme i slušnější, ctili jsme autority a stáří.

Ale máte pravdu, že tento topic je typický...

Od: tomasgulas
Datum: 05.10.12 12:40
 

Ale zase na druhou stranu, děti rychleji dospívají, začnou dříve s líbáním (myšleno kluk - holka *smich* ) a počítač bude tatam. To my si skoro do osmé třídy základní školy říkali holky - kluci příjmením. Dneska už se v tomhle věku pomalu ptají na orální sex.

 

Od: gita65
Datum: 05.10.12 12:13
 

Jak už tady bylo psáno, vše je na rodičích, jak zaměstnají děti. Ale pokrok nezastavíme. Dříve také nebyl mobil a nám se nic nestalo. Domů ze školy jsme také došli. Nebyla ani nejdříve televize. Ale dokázali jsme se jinak zabavit. Hlavně u nás v malém městečku. Za barákem les, rybník, louky. Co tam se dalo všechno dělat.

Mám také vnoučata. Také umí na počítačích, ale nějak nemají čas. Sportují a trénink zabere 3 dny v týdnu. Navíc chodí do hudebky, to jsou další dva dny. A v sobotu a v neděli mají závody, kam je rodiče doprovázejí. Nebo jedou jen tak, na výlet. Pak přijedou domů a už nemají moc času a ani chut sedět u počítače. Také je tu hodně dětí a hrají si jinak. Ale né každý rodič, může si dovolit děti dát na několik kroužků, nebo se jim věnovat o víkendu. Vše je dnes moc drahé. Ale chce to nastavit nějaká pravidla. A podle možností se dětem věnovat. Některým rodičům to vyhovuje, že dítě sedí u počítače. Neotravuje a mají klid. Děti, když nemají jinou činnost než počítač, tak prostě sedí u počítače. Je to špatné. Ale je jen na rodičích, co s tím udělají a jak naplní volný čas dětí.

Datum: 05.10.12 13:33
 
avatar

Nesouhlasím s většinou. Ono nejde ani tak o to, jestli si dítě hraje na PC hry, nebo se učí třeba Autocad. Stejně jako není edůležité, jestli staví zbytečně bunkr, nebo leze sousedovi na hrušky. Podstatné je, že děti sedící celé dny u PC tělesně chátrají, křiví si záda, kazí oči. Dnešní kluci už na ty hrušky ani vylést nedokážou, pomalu nevědí, jak to vypadá třeba v lese. O nějaké fyzické kondici se skoro nedá mluvit (samozřejmě, že jsou výjimky). Když to takhle půjde dál, tak až vyrostou, budou z nich sice inteligentní trosky, třeba specialisti na výpočetní techniku, ale nedokážou si ani zavázat tu tkaničku, protože se k ní neohnou. Nemám nic proti počítačům (určitou dobu mě dokonce živily), ale chce to nějaký kompromis.

Datum: 05.10.12 17:54
 
avatar

Tak to se musím ohradit, stavba bunkru nebyla zbytečností, museli jsme se nějak bránit proti nájezdům party ze sousední ulice...*smich*

Datum: 05.10.12 20:11
 
avatar

Počítačové děti = dobrá věc.

Děti, co jen pořád hrají na počítačích hry = hodně špatná věc.

Počítač je samozřejmě hodně důležitá věc, umět na něm něco jiného, než jen hrát hry se hodně hodí. Ale bohužel většinou je to jen o hrách. Takže to i tak vidím dnes u nás doma, mladší bratr odjakživa uměl na počitači jen hrát hry, případně se podívat na film, teď jsou jeho synovi tři a už je u počítače hodně zabydlený, ale hraje tam samozřejmě jen hry jakéhokoliv druhu, hlavně když se tam střílí a zabijí. A rodiče hlavně že se ho zbaví a mají čas na WoW a podobné.

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.