Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
můj dotaz se týká stornování objednávky kočárku. Někdy v polovině května jsme si objednali kočárek na dobírku a zakázka byla potvrzena. 18.5. nám paní napsala :
Dobrý den, děkujeme za Vaši objednávku,ale bohužel tento odstín je momentálně vyprodaný a bude asi až za 3 týdny u výrobce,moc se omlouvám
Následoval telefonický rozhovor s paní načež jsem jí 20.5. potvrdil termín:
Na zaklade telefonickeho rozhovoru. Potvrzuji objednavku a souhlasime s 3 tydennim terminem dodani.
Včera 6.6. jsem zakázku stornoval jelikož jsem to bral tak že od 18.5. kdy byl původní mejl napsán uběhnou 3 týdny zítra tj. 8.6. a kočárek určitě nepřijde a jel koupit jiný jelikož jsme ho už nutně potřebovali. Ale paní nám napsal:
Dobry den,jelikoz jste souhlasili s 3 týdenním dodani od vyrobce,tak pokyd zboží do středy 10.6 nedorazi..pak je mozne objednavku stornovat..tudiz pockame do 10.6 děkuj
Chtěl bych se zeptat co jsem teda potvrdil že kočárek může dojít k paní až 10.6. a paní nám ho až pak pošle? Já ho už určitě nechci a bral jsem to od 18.5 3 týdny na doručení.
Nechci to nějak složitě řešit ale pokud nám paní potvrdí že jí kočárek přišel jak se z toho vyvléknout?
Pravděpodobně se jená o koupi přes telefon nebo internet, tedy tzv. distančním způsobem. Pak v klidu počkejte až kočárek přijde a vraťte jej zpět s lakonickým sdělením "odstupuji od smlouvy". Oni Vám musí vrátit peníze+poštovné směrem k Vám Poštovné za vrácení platíte Vy. Aby se tomuhle obě strany vyhnuly, zkuste navrhnout odstoupení od smlouvy ihned,tedy ještě před zasláním. Snad paní pochopí, že když Vám ho pošle a Vy zase zpět, že jsou to zbytečné náklady na obou stranách. Pokud jde ale o běžnou koupi, kdy jste si kočárek vybrali v prodejně a nbyní jen čekáte na dodání, pak jedně se zkusit dohodnout že z důvodu neúměrně dlouhé doby na dodání váš zájem o koupi již pominul. On tam vlastně žádný smluvní vztah nenastal,jen objednávka od které ze odstoupit zřejmě po úhradě nějakého storno poplatku. Ale to záleží na jejich obchodních podmínkách. jmhad @ seznam.cz
Aby to paní nebrala jako výrobek na zakázku, tam myslím neplatí ta možnot vrátit zboží do 14dnů (podmínky teď přesně nevím). Vlastní zkušenost s objednáním bundy. Prodavačka tvrdila, že požadovanou barvu objedná u výrobce. Nakonec po měsíci přišla bunda sice ve správné barvě, ale špatné velikosti a prodavačka se oháněla tím, že je to vyrobené na zakázku a že to nelze vrátit. Spor trval skoro půl roku, nakonec jsem ho vyhrál, ale byl to celkem mazec.
Já rozumím, paní neuvedla způsob objednání. Jasně že zakázková výroba je něco jiného, ale i tam něco platí. Třeba termín dodání..Vše ale by mělo být ve smlouvě - objednávce. I v případě tohoto kočárku by paní měla mít nějaký papí. Pokud nic nemá a vše je "per huba" po telefonu, pak si vlastně numusí dělat hlavu. Prostě řekně, že už věc nechce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.