Nejste přihlášen/a.
Jaké jsou výhody a nevýhody letecké dopravy. Mezi výhody bych zařadil rychlost a bezpečnost a mezi nevýhody bych dal drahost a velmi negativní vliv na životní prostředí. Mám pravdu? Co by jste ještě přidali?
Co konkrétně znamená drahost a co znamená velmi negativní vliv na životní prostředí?
doplněno 03.06.15 14:17:Doložte svá tvrzení.
doplněno 03.06.15 14:37:Kolik stojí letenka do New Yorku a kolik stojí jiný druh dopravy? Kolik stojí hodina cestujícího? Kolik hodin stráví kterým druhem dopravy?
Pokud jde o životní prostředí - co si pod tím termínem představujete?
Proudové dopravní letadlo si pápne 7kg kyslíku za sekundu...
doplněno 03.06.15 17:32:Co má být? Stačí se podívat na stránky flightradar jaký je aktuální provoz. Vzhledem k tomu kolik to vyprodukuje splodin, sežere kyslíku, kolik to sežere leteckého paliva, tak to asi taky moc našemu prostředí nepřidá.
jfe:
eko hlava - neeko hlava, až dojde ropa tak to bude docela problém, alternativní paliva se testují, ale nejsou nic moc.
Auta už jsou na elektriku, ale proudový motor na elektriku asi nikdo nevymyslí
Cestující, co jedno letadlo převeze za dvě hodiny, převezou čtyři autobusy za 24 hodin. Z tohoto úhlu pohledu už ta ekologie nevypadá až tak hrozně, že?
jethro:
Z úhlu pohledu že to éro si vezme hrubým odhadem asi 100X vic na kilometr než ty 4 autobusy?
Ne beru zpět tolikrát to není - jemnější odhad
Nevýhodou je třeba značná režie, tím myslím všechny ty věci okolo (letiště, organizace provozu...), potřeba vysoce kvalifikovaného perzonálu a kvalitních technologií.
ra252:
bezpečnost je díky honbě za zisky dost pomíjivá, ale zatím je naštěsti pořád dost vysoko.
Bezpečnost? No já nevím, autem jsem najezdil cca 1,5mil bez škrábance, 30tis km za poslední tři roky na kole s jedním mírně odřeným kolenem a druhá "jízda" letadlem málem dopadla katastrofou.
stirecek:
na počet přepravených lidí a na počet kilometrů neexistuje bezpečnější doprava než je letecká, svoje zkušenosti nemůžeš brát jako směrodatný vzorek. Já zase ztrávil v letadlech možná víc času než v jakémkoliv dopravním prostředku a nemohu si těžovat
Myslím, že denně většina z nás do zaměstnání nelétá, takže daleko víc km nebo času stráví v jiných dopravních prostředcích než v letadle. V letadle ale pád znamená jistou smrt.
počet úmrtí na 1 miliardu km:
1.motocykl..109
2.chůze..54
3.bicykl..45
4.automobil..3
5.loď..2.6
6.vlak..0.6
7.autobus..0.4
8.letadlo..0.05
Říká se že nejnebezpečnější fází letu je cesta na letiště
stirecek:
Je fakt že například při závadě automobilu lze zastavit u krajnice což s letadlem nelze, ale i tak je prostě letecká doprava nejbezpečnější a jsou i případy přežití po pádu, když už zmiňuješ jistou smrt.
Zdvojené nebo i ztrojené systémy, u některých třeba i ještě nějaký zjednodušený systém jako nouzový. Motory přes svojí obrovskou složitost, jsou nepředstavitelně spolehlivé a jejich počet vlastně ubyl. Byly doby kdy přes oceán nesmělo letadlo s méně jak třemi motory, dnes už mohou v pohodě dvoumotoráky, tkzv. ETOPS
doplněno 04.06.15 21:27:Navíc dnešní dopravní letadla mají nepředstavitelnou klouzavost, takže dokáží letět a přistát i bez motorů, což už je vyzkoušeno prakticky a naostro i s cestujícími. V takových případech vysune letadlo vrtuli, která se roztočí náporem vzduchu a pohání hydraulické čerpadlo pro natlakování hydrauliky pro řízení a pro nouzový generátor elektrické energie poháněný hydromotorem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.