Letecká doprava - ne/výhody

Od: Datum: 03.06.15 13:56 odpovědí: 23 změna: 04.06.15 20:50

Jaké jsou výhody a nevýhody letecké dopravy. Mezi výhody bych zařadil rychlost a bezpečnost a mezi nevýhody bych dal drahost a velmi negativní vliv na životní prostředí. Mám pravdu? Co by jste ještě přidali?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.06.15 13:57

Nemáte pravdu.

Od: brandysek
Datum: 03.06.15 14:07

jakto?

Datum: 03.06.15 14:13

Co konkrétně znamená drahost a co znamená velmi negativní vliv na životní prostředí?

doplněno 03.06.15 14:17:

Doložte svá tvrzení.

doplněno 03.06.15 14:37:

Kolik stojí letenka do New Yorku a kolik stojí jiný druh dopravy? Kolik stojí hodina cestujícího? Kolik hodin stráví kterým druhem dopravy?

Pokud jde o životní prostředí - co si pod tím termínem představujete?

Od: brandysek
Datum: 03.06.15 14:15

vysoké ceny letenek a tento druh dopravy má největší negativní dopad na životní prostředí.

Datum: 03.06.15 14:23
avatar

Vysoké ceny letenek? Kdeže...naopak.

Zkuste si najít cenu letenky např. Praha-New York...a potom si spočítat, za jakou cenu ujedete stejnou vzdálenost autem (jistě že to nejde, ale jen kvůli financím...), jen palivo Vás vyjde dráž než letenka...a když započítáte amortizaci vozu, nemáte šanci..

Od: jwe
Datum: 03.06.15 14:34

Cena je relativní - seženete letenku za 100 i stejnou sedtinaci za 10 tis. Přitom autem stejná trasa by stala 3 tis... Životní prostředí mě nezajímá. Vliv letecké dopravy na ŽP je nulový ve srovnání s jednou začouzenou vesnicí, či chcet-li hospodou.

Od: bmbx®
Datum: 03.06.15 14:58

Proudové dopravní letadlo si pápne 7kg kyslíku za sekundu...

doplněno 03.06.15 17:32:

Co má být? Stačí se podívat na stránky flightradar jaký je aktuální provoz. Vzhledem k tomu kolik to vyprodukuje splodin, sežere kyslíku, kolik to sežere leteckého paliva, tak to asi taky moc našemu prostředí nepřidá.

Od: jfe
Datum: 03.06.15 15:06

A co má být?

Od: jfe
Datum: 03.06.15 17:36

Vy jste eko hlava.

Od: bmbx®
Datum: 03.06.15 18:11

jfe:

eko hlava - neeko hlava, až dojde ropa tak to bude docela problém, alternativní paliva se testují, ale nejsou nic moc.

Auta už jsou na elektriku, ale proudový motor na elektriku asi nikdo nevymyslí :-D :-D :-D

Datum: 03.06.15 18:12

A když ti cestující nepoletí letadlem, ale pojedou autem nebo lodí - bude to lepší?

Datum: 03.06.15 22:01
avatar

Cestující, co jedno letadlo převeze za dvě hodiny, převezou čtyři autobusy za 24 hodin. Z tohoto úhlu pohledu už ta ekologie nevypadá až tak hrozně, že?

Od: bmbx®
Datum: 03.06.15 23:11

jethro:

Z úhlu pohledu že to éro si vezme hrubým odhadem asi 100X vic na kilometr než ty 4 autobusy?

doplněno 03.06.15 23:22:

Ne beru zpět tolikrát to není - jemnější odhad

Datum: 03.06.15 15:25
avatar

Nevýhodou je třeba značná režie, tím myslím všechny ty věci okolo (letiště, organizace provozu...), potřeba vysoce kvalifikovaného perzonálu a kvalitních technologií.

Datum: 03.06.15 18:11

Odměnou je ovšem vysoká spolehlivost a bezpečnost.

Od: bmbx®
Datum: 03.06.15 18:14

ra252:

bezpečnost je díky honbě za zisky dost pomíjivá, ale zatím je naštěsti pořád dost vysoko.

Datum: 03.06.15 23:27
avatar

hlavni nevyhoda je nutnost dopravit se na a z letiste, jak tady tak na miste, cekani, druhe cekani po priletu u kufru apod, zkratka takove ty otravne procedury s tim spojene

Datum: 04.06.15 15:20
avatar

Bezpečnost? No já nevím, autem jsem najezdil cca 1,5mil bez škrábance, 30tis km za poslední tři roky na kole s jedním mírně odřeným kolenem a druhá "jízda" letadlem málem dopadla katastrofou.

Od: bmbx®
Datum: 04.06.15 15:26

stirecek:

na počet přepravených lidí a na počet kilometrů neexistuje bezpečnější doprava než je letecká, svoje zkušenosti nemůžeš brát jako směrodatný vzorek. Já zase ztrávil v letadlech možná víc času než v jakémkoliv dopravním prostředku a nemohu si těžovat

 

Datum: 04.06.15 16:10
avatar

Myslím, že denně většina z nás do zaměstnání nelétá, takže daleko víc km nebo času stráví v jiných dopravních prostředcích než v letadle. V letadle ale pád znamená jistou smrt.

Od: ulmann
Datum: 04.06.15 17:45

počet úmrtí na 1 miliardu km:

1.motocykl..109

2.chůze..54

3.bicykl..45

4.automobil..3

5.loď..2.6

6.vlak..0.6

7.autobus..0.4

8.letadlo..0.05

Říká se že nejnebezpečnější fází letu je cesta na letiště ;)

Od: bmbx®
Datum: 04.06.15 20:50

stirecek:

Je fakt že například při závadě automobilu lze zastavit u krajnice což s letadlem nelze, ale i tak je prostě letecká doprava nejbezpečnější a jsou i případy přežití po pádu, když už zmiňuješ jistou smrt.

Zdvojené nebo i ztrojené systémy, u některých třeba i ještě nějaký zjednodušený systém jako nouzový. Motory přes svojí obrovskou složitost, jsou nepředstavitelně spolehlivé a jejich počet vlastně ubyl. Byly doby kdy přes oceán nesmělo letadlo s méně jak třemi motory, dnes už mohou v pohodě dvoumotoráky, tkzv. ETOPS

doplněno 04.06.15 21:27:

Navíc dnešní dopravní letadla mají nepředstavitelnou klouzavost, takže dokáží letět a přistát i bez motorů, což už je vyzkoušeno prakticky a naostro i s cestujícími. V takových případech vysune letadlo vrtuli, která se roztočí náporem vzduchu a pohání hydraulické čerpadlo pro natlakování hydrauliky pro řízení a pro nouzový generátor elektrické energie poháněný hydromotorem.

Datum: 04.06.15 15:43

Ta druhá "jízda" byla dopravním letadlem?

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.