Reklamace mobilu do 6 měsiců od koupi?

Od: Datum: 18.08.12 18:07 odpovědí: 4 změna: 18.08.12 21:07
avatar

Dobrý den, mám mobil ještě ani ne půl roku, hned po koupi se vyskytla závada na software. Nevěděla jsem, že v zákoniku stojí, že mohu požadovat okamžitou výměnu, telefon opravili nicmeně závada se vrátila, ale jiným způsobem (šlo o načitáni MMS-ted se už načitaji, ale až po několikanásobnem restartu mobilu) a zajimalo by mě.. když tam s tim ted půjdu mohu chtit výměnu zboží (když je to do půl roku?) oni instalovali nový software asi by to tentokrát řešili stejně, jenže smažou mi aplikace a stejně to nepomohlo, jak takovouto situaci řešit? děkuji za rady


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.08.12 20:06
 
avatar

Dobry vecer, mate narok na vymenu zbozi za bezporuchove. Musite o to ale zadat pri predavani na reklamaci. O opravnosti rozhoduje servis. Pokud by tam vada byla, prodejce vam musi dat v takovem pripade novy vyrobek,.

Datum: 18.08.12 20:11
 
avatar
Můžete žádat výměnu s tím že se porucha objevila již jednou opravovaná porucha a že chcete nový výrobek měli by vám vyhovět.
Datum: 18.08.12 20:49
 
avatar

Kde jste ten mobil koupila? Na webu by měli mít reklamační podmínky. Mně se to zatím na výměnu nezdá. Jde o druhou závadu, která může, ale také nemusí být stejná jako v prvním případě. Podle mne máte nárok na bezplatnou záruční opravu.

Od: chloe*
Datum: 18.08.12 21:07
 

Ve Vašem případě nejde o reklamaci, nýbrž o rozpor s kupní smlouvou. Jde o tzv. vyvratitelnou domněnku. Pakliže se na zboží objeví závada do 6 měs. od jeho zakoupení, lze předpokládat, že tato vada byla na výrobku již při jehokoupi, čímž se obchodník dopustil porušení kupní smlouvy - podle té je povinný prodat Vám zboží BEZVADNÉ. Jdete-li do obchodu, žádejte o vyznačení na listech, že žádáte o posouzení rozporu s kupní smlouvou. Zboží odejde k technikům a je na nich, aby případně dokázali, že zboží bylo v době koupě bez potíží, což je v podstatě nemožné. Na posouzení mají také 30 dní. Pakliže shledají, že zboží vadu má, jsou povinni vrátit Vám peníze, nehledě na jejich obch. podmínky (ty nelze stavět nad zákon). Jde tuším o paragraf 616 občanského zákoníku. Obchodníci občas na tento paragraf nechtějí slyšet, tak se nedejte

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.