Politické strany

Od: Datum: 09.08.12 13:12 odpovědí: 29 změna: 10.08.12 19:59

Dobrý den, je mi 13 a docela mě zajímá situace kolem politiky. Né že bych chtěl byl politikem, spíš se jim směju ale když jsem si přečel na Novinkách článek o kampani ČSSD jak nepodporuje ODS a TOP09 kteří chtějí dát církvím 134 miliard musel jsem se smát. Přemýšlel jsem koho bych volil kdybych mohl, ale nějak mě nenapadá nikdo normální. Minulé volby pokuď vím vyhrála ČSSD a že by to nějak super bych teda neřekl. Proto se ptám zkušenějších kteří jsou víc v obrazu, koho teda? Proč teda všichni tyto strany volí ale přitom na ně potom strašně nadávají?

Vím, jsem ještě malej kluk a že se o to nemusím starat ale opravdu by mě to zajímalo. Díky Lukyn


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nb
Datum: 09.08.12 13:34
 

Ahoj, no to je vlastně princip demokracie. Všichni občané starší 18 let volí poslance do poslanecké sněmovny, volí senátory do senátu a volí zastupitele do obcí a krajů. Všichni mají rovný hlas. Velká politika se dělá v poslanecké sněmovně, kde poslanci přijímají zákony. Takže volby do poslanecké sněmovny jsou asi nejdůležitější. V současné chvíli vládne kolalice stran ODS+TOP09+VV. ČSSD a KSČM nejsou ve vládě a jsou tedy v opozici.

Lidi, co nadávají na politiku neposlouchej, to tě nijak neobohatí. Je potřeba být nad věcí. Politika byla, je a bude vždy všelijaká a rozhodnutí vlád se dost často nebude někomu líbit. Každý má jiné potřeby a chce jiné věci a proto nemůžou být všichni spokojeni, to dá rozum.

Důležité je, že ty volby jsou svobodné, že jsou respoktována lidská práva a svobody. Když mě bylo 13, tak to bylo jiné. ..

K té tvé otázce. Popravdě ani já nevím, koho budu tentokrát volit. Vím koho volit nebudu, nebudu volit ty, kteří mi vzali dětství a mládí, z těch ostatních si holt někoho vyberu. Ono, tím, že je ČR zaintegrovaná do EU a NATO, tak tím je vlastně zajištěno, že se nějaké velké změny u nás jen tak nestanou. Bude to vždy o tom, jestli bude DPH tolik a tolik, nebo jestli se bude platit za recept. Čili nic doopravdy podstatného tyto vlády naštěstí řešit nebudou, takže je jedno, zda bude modrá nebo oranžová.

Novinky.cz nečti, to je brak. Najdi si kvalitnějš servery. Jinak zmínil jsi tam navracení 134 mld Kč církvím... Pravdou je, že církev je jedinou známou institucí, která disponovala obrovským majetkem, ale nedocházelo tam ke korupci a rozkrádání. Když si těch 134mld nechá ČR, tak se ztratí v podivných státních zakázkách, když se dají církvím, tak se nebojím toho, že si faráři postaví vilky, spíš se opraví kostely, což je kultirní a architektonická hodnota nás všech. Navíc součásti toho plánu je i to, že stát přestane církvím přispívat na mzdy, a církve budou fungovat samostatně. Já bych se toho nebál. Tyhle peníze se neztratí. Ale to je můj názor. Nejsem pokřtěný ale jsem pragmatik. je lepší za ty peníze zabezpečit kultruní dědictví než nakoupit grippeny a pandury.

Od: lll
Datum: 10.08.12 13:01
 

Fakta k církevním restitucím. Vše jde dohledat poměrně snadno.

katolická církev majetek nevlastnila, jen z vůle státu spravovala
církvi se vrací více majetku, než před rokem 1948 spravovala, nejde o nápravu křivd
před první pozemkovou reformou v roce 1919 vlastnily církve 210 000 ha pozemků
nyní jim chce český stát vracet úhrnem 281 000 ha pozemků
církevní restituce jdou daleko před rok 1948
není jasně dané, jaký konkrétní majetek a pozemky se mají církvi vracet.

Ministerstvo sice zveřejnilo na svém webu nějaké seznamy majetku v přehledech za jednotlivá biskupství či arcibiskupství, ale bohužel obsahují jen součty za jednotlivá katastrální území, takže jaký jednotlivý pozemek je předmětem vyrovnání, se z nich nedovíte. Podrobný soupis majetku nikdy nebyl sněmovně předložen.

Jsou to právě představitelé církví, kteří odmítají věcné argumenty a pořád dokola mluví o majetku ukradeném komunisty. Přitom ihned po vzniku samostatné Československé republiky(1918-to pro mladší) vznikl požadavek na rozdělení velkého majetku pozemkového, a proto Národní shromáždění přijalo několik zákonů, kterým souhrnně říkáme první pozemková reforma. Bohužel nebyla dokončena, většina církevního majetku z ní byla pod nejrůznějšími záminkami vyňata a některé i uskutečněné zábory nebyly ještě po druhé světové válce zapsány v pozemkových knihách. To chtějí obviňovat církve Masaryka z rozdmýchávání proticírkevních vášní?

Ono je to totiž pořád stejné. Kdo chce slyšet slyší. Kdo nechce, . . . . . . .

Od: pacourek*
Datum: 09.08.12 13:44
 

ČSSD sice vyhrála ale vládne ODS,Top09a VV.Pokud daji cirkvi tolik peněz ,bude jim chybět někde jinde(na lepší vybavení ve škole,na nemocnice atd)Muj moudrý děda když žil říkal že politika kazí charakter proto nikdo z politiku není normalní.K volbám chodí kolem 60 procent voliču ti volí -zbytek nadává.Poradit koho volit ti nemuže nikdo ,to je pouze na tobě který volební program se nejvíc líbí

Od: bena*
Datum: 09.08.12 14:25
 

Poradím - nikdy nedávejte na celebrity. Ty toho nabulíkovali a nakonec skutek utek. Lucie Bílá a další jak podporovali vstup do EU, teď se podívejte, co tu jíme a jak tu s námi je zacházeno, jak ta Isová s Mádlem radili, ať lidé nevolí levici, to bylo ubohé, podívejte se dnes, jak to tu vypadá po 2 letech vládnutí pravice. Jim je to jedno, ti jsou vysmátí a naopak jim ODS a TOP09 a takové ty pidistraničky a různé s.r.o. jako VV, SNK-ED, US-DEU, KDU-ČSL jim šli na ruku.

Strana Svobodných občanů - stručně - ODS 3.0, jen jsou euroskeptický, jinak je to prašť jako uhoď.

Takže pravicové strany máme za sebou, půjdeme dál.

ČSSD, to už není levicová strana, to je samá korupce a smrad, chamtivost, neschopnost. Vidím to třeba v KHK jak tam vedení mrhá penězma a jak tam lítají obálky, Dohnálek a další to jen podporují. Ještě, že tam je Vladimír Dryml, ten to tam udržuje a snaží se. Budiž důkazem Solnice, nábytek pro krajský úřad a další věci. Jo a ještě silnice - třeba silnice III/28444 mezi obcemi Kal a Vřesník není ani zpevněná, přitom je to kalsická trojka. Obecně na silncie v KHK, mám pocit, že se kašle. Třeba taková Vysočina, to je pravý opak.

KSČM - v současnosti asi nejlepší volba, resp. nejmenší zlo, protože do zastupitelstev půjdou, možná i do senátu, takže vyhozený lístek to nebude, ti mají s lidmi nějaký sociální soucit. Není to jak KSČ, jak si lidi myslí (i já jsem si to myslel, abych pravdu řekl). KSČM a korupce, to je skoro oxymóron, akorát MF DNES se tenkrát snažila toho Dolejše pošpinit, nakonec se to neprokázalo prý, on se jen chtěl informovat. Ale zachoval se jak chlap a dal funkci k dispozici. To se na západě běžně dělá.

SPOZ - taky dobrá volba, škoda jen, že MZ se obklopil lidmi typu Šoufl, Melčák a podobní... teď tam je Vladimír Dryml, dobrý tah, volil bych je.

NS-LEV21 - to je asi vyhozený hlas, s národními socialisty to nic společného, krom názvu, nemá, šance nejvýše v Ústeckém kraji.

SZ - nejhorší zlo, jsou proti všem a proti všemu, sami nevědí, co chtějí, 3 roky u koryta budiž důkazem, co prováděli za voloviny (podpora solárních el. - teď je drahá elektrika, brždění výstavby D8 a dostavby JE temelín a další)

DSSS - bez komentáře, to je druhý nejhorší zlo po SZ, možná stejně hrozný zlo jako SZ

Pak tu jsou různé regionální strany jako Severočeši.cz a podobní, ale tam není záruka, že se dostanou, ikdyž každý hlas se počítá a třeba Váš rozhodne ;)

Datum: 10.08.12 11:33
 
avatar

Beno, opravdu Vás uznávám jako odborníka přes PC, nicméně v otázkách politiky si s Vámi dovolím nesouhlasit. Konkrétně v hodnocení KSČM. Podle Vás nejlepší volba. Tahle strana zjistila, že bude nejlépe se nijak neprojevovat a klidně čekat na diskreditaci stran ostatních.

Jako člen rodiny, která byla tvrdě postižená vládou této strany a to i na životech, nemůžu souhlasit s tím, že by měla sociální cítění. Tvrdíte, že to je úplně jiná strana, než byla kdysi. Věnoval jsem spoustu času studiu všech dostupných materiálů této strany a není to pravda. Stačí si přečíst přepisy vystoupení komunistických poslanců v parlamentu...

Třeba se dostanou do krajských zastupitelství, do senátu, parlamentu i do vlády. A možná si na mne vzpomenete, až se potichu začnou zakazovat podobné diskuse, jako vedeme nyní a zjistíme, že vlastně rozvracíme republiku a odvádíme pracující od poctivé práce.

Víte, kdysi říkal Josef Goebbels před druhou světovou válkou - Víme o každém, jak se choval, a máme čas.

Od: bena*
Datum: 10.08.12 12:04
 

Díky, ale mě přijde KSČM jako nejmenší zlo. A strašit komunisty ndes už není v módě, myslím si, že KSČM je levicová strana 21. století, nějaké cenzury a podobné, co dělala KSČ, by si už asi nedovolila. Ale je to Váš názor, proč ne.

Vezměte si ale třeba kvalitu výrobků dnes a před 20 lety a dál, kvalitu potravin, nápojů. Vždyť teď, co tady do nás cpou zápaďáci, to je často odpad. Tohle tu dřív nebylo.

Dříve se pořád něco budovalo, stavělo. Dnes? Pokud něco, tak strašně draho.

Dnes lidé žijí ve stresu, zda-li nepřijdou o práci, zda-li nepřijde exekutor a další. Dřív běžní lidé prostě nebyli ve stresu.
Strana se projevuje, ale není tolik v televizi, protože se ti za vodou bojí, že by se jim tak exceletně nežilo jako dusd a tak se radši o KSČM mluví jen tak trochu a spíš jen, když je to takové "suché".

Ale jak jsem psal, každý máme na to svůj názor, já komunista nejsem a v krajských volbách jim hlas nedám.

Datum: 10.08.12 12:20
 
avatar

Beno, nemáte pravdu, co se kvality výrobků týče. Dnes je velmi módní nadávat na kvalitu jídla v obchodech, ale všichni si nakonec radši pohlídají slevy a akce a koupí si paštičku za 9,90, než aby koupili kvalitní výrobek. A že na trhu kvalita není, mi neříkejte, protože kvalita k dostání je (to je ovšem na novou debatu). Píšete že před dvaceti lety to nebylo - a ano, to je pravda, protože to nebylo vůbec. Jogurty přivezli v úterý, čerstvý chleba ve středu... když vyhořela továrna, byly vložky a toaletní papír na příděl! Dnes je všeho plno.

Dříve se pořád budovalo, stavělo (dým z továren a houfy dětí nad pískem...) - a vezměte si, jak to dnes vypadá, v jakém to je stavu. Domy jsou energeticky náročné, často v dezolátním stavu. Hlavně že to bylo rychle, města pak vypadají jako králíkárny.

Strach z exekutora má ten, co nezodpovědně nadělal dluhy, které není schopen splácet. Moji rodiče si také vzali několik půjček, ale po zralé úvaze a zhodnocení stavu financí v rodině. A strach z exekutora jsme nikdy neměli. Dříve žili lidé ve stresu z toho, že po nich půjde StB.

Komunismus se nemění a nevyvíjí. Strana usiluje o to samé, o co usilovala za první republiky, za druhé republiky i za socialismu. Jenže celá ta idea je špatně. Komunismus v praxi nefunguje. Lidé vzpomínají na to dobré - ono koneckonců i na deseti letech rubání v Jáchymově se dá najít leccos hezkého, že... Jenže srovnejte si ceny a platy tehdy a dnes - máme se lépe! Svoboda slova a tisku je buržoazní přežitek...? A odpusťte si námitky o tom, že dnes není svoboda slova - je, protože kdyby nebyla, tak tahle debata neexistuje.

Máte právo mít odlišný názor, mám ho i já - a protože respektuji právo na odlišný názor, nebudu nikdy volit komunisty. Howgh.

Datum: 10.08.12 12:25
 
avatar

Víte, strach z komunistů není otázka módy, ale pudu sebezáchovy.

Datum: 10.08.12 12:26
 
avatar

Vážený PANE PORADČE Beno, opět s Vámi souhlasím s poslední větou a děkuji že jim nedáte hlas.

"Ale jak jsem psal, každý máme na to svůj názor, já komunista nejsem a v krajských volbách jim hlas nedám."

co v parlamentní volbě? tam dáte?

Datum: 10.08.12 13:13
 
avatar

Těší mne takováto klidná debata inteligentních lidí, kteří mají různý názor.

Mám v příbuzenstvu člověka, který si za mlada užil svoje, včetně několikaleté práce v uranových dolech, jehož jediným proviněním bylo, že si v jeden okamžik nedával pozor na to, co říká. Nyní má v pokročilém věku trvalé následky a je hrdý na to, že volil a bude volit KSČM, protože to je jediná strana, která to podle něj myslí dobře s obyčejnými lidmi. To je úděsné.

Hodně slyším větu, za komunistů bylo líp, všichni měli práci a měli jsme se dobře, tak je budu volit.

Není přece problém, pomalu zase zavést cenzuru, znárodňování a čistky. Z historie to přece máme jak na dlani.

Souhlasím, že tahle debata by se v tom případě v budoucnu třeba neuskutečnila. Ale třeba by jsme se mohli bavit přímo, při vycházkách na dvoře v Mírově...

Od: bena*
Datum: 10.08.12 13:23
 

Znárodňování se koná i dnes, například v Argetině či Španělsku, cenzura je dnes pouze v tvrdých totalitních režimech, u nás v Evropě by to nebylo reálné zavést a čistky, ty se dějí po každých volbách, protože každá strana si tam chce nasadit své lidi.

Paneláky, co se stavěly před 30 lety a dříve měly být na 30 let. Dnes stojí, dnes se v nich bydlí a zateplují se. Smaozřejmě taky se na nich trochu šidilo, některé panely jsou skoro duté, ale když si vezmete dnes, co se staví za bytové komplexy, tak to jsou takové krcálky a hlavně to pořád plesniví, je to odfláknuté.

A komunismus tu nikdy nebyl. Nebo to tu bylo vážně tak krásné a ideální? Skutečný komunismus je dnes těžko realizovatelný, to by se musela změnit celá společnost. To samé socialismus. Byl tu? Bylo to tu tak krásné, ideální?

KSČM jde o socialismus, hlásí se k tomu, ale chce ten skutečný socialismus a jde jí o tu skutečnou demokracii, ne jen o nějakou parodii či pokus o socialismus, jak ji předváděla někdejší KSČ, a nejen o parodii nebo frašku na demokracii, jak ji předvádí současná pravice, ale i třeba ČSSD. Jan Masaryk tenkrát právě v souvislosti s tím prohlásil, že "Skutečný socialismus totiž není možný bez demokracie, stejně jako skutečná demokracie není možná bez socialismu". No na tohle téma by se dalo diskutovat hodiny, my tady asi těžko něco změníme, ale povídat si můžeme.

A jestli budu volit komunisty do parlamentu, nevím.

Datum: 10.08.12 14:17
 
avatar

Máte pravdu, my to tu nezměníme, jen si tak popovídáme.

Myslím, že cenzuru není nutné zavádět nějak direktivně, prostě se najednou někteří začnou bát psát to, co psali.

To, že KSČM chce skutečný socialismus je úsměvné. Něco jako druhé podání v tenisu? Nejsem si jistý, že současní komunisté jsou nějak výrazně jiní, než ti bývalí. Slyšel jsem projev jednoho z okresních funkcionářů u nás na jakési uzavřené schůzi a běhal mi mráz po zádech. Něco jako Gottwaldovo-Jezdíme do Moskvy učit se, jak vám zakroutit krkem.

Pánbu s náma a zlý pryč, jak říkala moje babička.

Od: bena*
Datum: 10.08.12 16:10
 

Úsměvné to trošku je, protože dnešní společnost není na něco takového úplně připravena. Časem možná, nevím, nejsem prognostik.

Tak ve straně určitě staří komunisté jsou a je není jich tam málo. KSČM je stejně jako ostatní rozdělená na několik táborů. Jsou tam takoví ti radikální stalinističtí komunisté, názorově vedeni Grospičem a Semelovou (ty poslouchat je opravdu hrozné, ti jsou názorově na úrovni roku 1980 v ČSSR), ale pak tam je i takový tábor moderních komunistů názorově vedeni Dolejšem a asi i předsedou Filipem. uvidíme za 5 nebo 10 let, to už snad ti staří nebudou schopni být ve straně a aktivní, snad se to dostane na tu rozumnou stranu Dolejše. A tohle, to je právě to nejmenší zlo, tohle jsem měl na mysli.

P.S.: Aspoň ti staří komunisté nepřevlékli kabát jako Bendl a další ;)

Datum: 10.08.12 18:35
 
avatar

Na Filipa bych přece jen nesázel, četl jsem některé jeho projevy. Pan Dolejš mi byl ze začátku docela sympatický, ale jestli bude vhodný i do vlády, tak to nevím.

To tvrdé jádro, to je opravdu klasika se slovníkem z let, které uvádíte. Máte pravdu, uvidíme, co se stane za několik let. Pokud se tu nepobijeme mezi sebou.

Mám takový dojem, že jsme našeho mladého tazatele se zájmem o politku notně vyděsili...*sok*

Btw. opravdu dobře se s Vámi diskutuje - řečeno s Josefem Švejkem - Já rád mluvím se vzdělanejma lidma...:)

Datum: 10.08.12 19:29
 
avatar

Beno, KSČM je ráda za to tvrdé stalinistické jádro, oni si je moc dobře hlídají, oni je u sebe chtějí! Víte proč? Protože KSČM není jediná komunistická strana v naší republice (pročež se představitelé Kominterny v hrobě obrací) - existuje ještě jedna echt, opravdu Josif Vissarionovič by byl hrd a pyšen. A KSČM si drží Semelovou a spol., aby jim radikální voliči nepřešli ke konkurenci. Co z toho vyplývá? Ta "moderní" KSČM stojí o radikální poslance, stojí o radikální voliče. Nemám ráda radikalismus. Řeknu Vám, Vítězslav Jandák se mi v politice protivil, ale byl jeden moment, kdy jsem mu tleskala, a to ve chvíli, kdy ho Semelová namíchla a on ji krásně setřel (jistě si vzpomínáte na tu scénu, kdy soudružka obhajovala práci pohraničníků).

Od: bena*
Datum: 10.08.12 19:39
 

Konkurence v podobě novodobé (Štěpánovské) KSČ by si moc nepomohla, kdyby tam měli Semelovou a Grospiče. Už jen ten název lidi odradí.

Jo, to se pamatuju, co Semelová obhajovala práci pohraničníků a to mě opravdu naštvala. Je to prostě klasická stalinistická naivka. Tohle prostě do 21. století nepatří a není to realizovatelné.

Datum: 10.08.12 19:45
 
avatar

Jenže ani socialismus není realizovatelný, ani v r. 1960, ani dnes. Nemůže fungovat ve větší společnosti.

(A aby předseda strany, která je pro Vás momentálně nejlepší volbou -nejmenším zlem, kondoloval do Severní Koreje? To pardon...)

Od: bena*
Datum: 10.08.12 19:59
 

To bylo spíše takové gesto, nevím. Bylo to trošku za hranou, uznávám.

 

Datum: 09.08.12 14:57
 
avatar

Nenadávají jenom ti, kdo nevolili, ale i ti, kdo volili. Každá politická strana má každá svůj program a každá před volbami něco slibuje, sliby však nikdy nedodrží. Částečně proto, že "měla moc velké oči" (=slíbila nesplnitelné) a částečně proto, že musí vládnout s dalšími stranami, s nimiž se musí shodnout na nějakém kompromisu.

Ani já mezi současnými stranami nevidím žádnou rozumnou alternativu, které bych byla ochotna dát svůj hlas. Takže to pravděpodobně dopadne tak, že svůj hlas dám straně, která se nedostane do vlády, ale současně je natolik silná, aby se dostala do sněmovny. A to jenom proto, aby si můj hlas (a je jedno jestli odevzdaný nebo neodevzdaný) mezi sebou rozdělily strany, kterým bych jej nedala ani omylem.

"Vracení majetku církvím" mne pěkně štve bez ohledu na jeho velikost. Církve žádný majetek nevlastnily, měly jej pouze ve správě, a to už od dob Rakouska-Uherska. Není jim tedy co vracet (nepředpokládám, že by dnešní a budoucí generace měly odpovídat za činy Habsburků). Ovšem oddělení církve od státu považuji za rozumné.

_ Lukyne, jsem ráda, že se o dění a život v naší zemi zajímáš. U dětí a mladistvých to není příliš časté, což je myslím škoda.

doplněno 09.08.12 18:35:

Oprava: ... mezi sebou nerozdělily strany ...

Datum: 10.08.12 12:36
 
avatar

Ono to není tak jednoduché. S tou správou... odkud to víte? Prostě tořekl někdo, komu věříte, byť to byl advokát; jiní, rovněž důvěryhodní, historici, to vidí jinak. A pak jsou tu pozemkové knihy. No, je pravda, že církev jako taková nic neměla, ty konkrétní majetky patřily konkrétním osobám, ať právnickým či fyzickým - kláštery, farnosti, co já vím. Taky každý říká, že jde o vracení (vydání, dar, na této úrovni debaty na názvu nezáleží, i když při hlubším rozboru by bylo třeba mluvit precizněji) církvy, a představuje si při tom (vy možná ne, i když v podtextu jako bych to cítil) katolickou církev, tu, co zavinila dobu temna (mimochodem, husitství mělo také nemalé vroubky, ale to jsme prostě někde jinde). Jenže ono jde o vyrovnání s církvemi a náboženskými organizacemi, tedy i třeba s evangelíky (což je taky trochu plošné označení, evangelických církví je více), židy...

A v neposlední řadě: jak chcete oddělit církev od státu bez hmotného vyfundování?

Prostě vče je složité a věci nejsou vždy tím, čím se zdají být.

Od: lukyn0
Datum: 09.08.12 15:56
 

Děkuji všem za odpovědi. :)

Datum: 09.08.12 15:58
 

Ať tady vládne jakákoliv strana tak je to v týhle zemi celkem na ho...Ale pořád ČSSD je pro takový ty obyčejný lidi menší zlo než třeba ODS. Pěkně mě štve, že jsem šla k volbám, vyhráli ČSSD, ale stejně to tady všechno diriguje pravice. Vracení majetku církvím v takový hodnotě je pěkná blbost. Na nic tady nejsou peníze, ale na tohle se vždycky někde najdou. No každej má jinej názor, ale je dobře, že to sleduješ a pak za pár let se sám můžes rozhodnout:).

Datum: 09.08.12 23:06
 
avatar

Až vítěz voleb bude mít 51% hlasů, tak se možná někam pohnem. Čtyři roky u kormidla na to, aby předvedli, co uměj.. selžou a nazdar, příležitost dostane předchozí opozice nebo někdo jinej.

V podstatě souhlasím s tím rozdělením, co psal Bena. Možná by se taky hodilo, kdyby někdo (blíže nespecifikováno) přestal s postojem "a já s ksčm nejsem kamarád, a já se s nima nebavim", možná by po hodně dlouhý době vznikla dokonce normální a rozumná vláda.

Datum: 09.08.12 19:05
 
avatar

asi takhle ti to řeknu oni nám naslibují hory doly to že nám bohastvý spadne do klína když zvolí právě je a ostatní pomlouvají my někoho zvolíme ale on nic s toho co sliboval neudělá za to mu my nic udělat ale nemůžem ale je jedno koho zvolíme je to celý velice dobře propracovaný systém takže at vyhraje ten nebo ten je to jedno oni se nějak urovnají nejde o nás jako o lidi jde o nás jako o byznys potřebují si koupit naše hlasy , je jedno jestli vládne levice či pravice je to jen falešný pocit že žijem v demokracii a čím dřív to lidem dojde tím dřív to můžou vědět ale jediné jak to můžou změnit je samopal a několík nabojnic *smich*. Politici ani vláda si nás jako lidí neváží chtějí aby sme byli vzdělaní - proto zpoplatní školy , udělají poplatek u lékaře nazvou ho regulačním - ačkoli poplatek nic nereguluje , Církev to není o tom jak se pár chlapíku v županech modlí k pánu bohu CÍRKEV JE NEJBOHATŠÍ "SPOLEČNOSTÍ" NA SVĚTĚ to nebude náhoda , církev to je nejlepší byznys oni se parkrát pomodlí zamávají papežovi (který ma mimochodem vlastní stát asi mu ho koupil bůh *smich*) a odjedou ve velice dobrých autech (těd nemluvím o veřících co chodí o víkendu do kostela ale o těch šéfech ;)) a za odměnu že lidé dají církvy 134 miliard (nedostaneje od boha "kdo by to čekal že" ) si jednou za čas sedne papež do svého mercedesu vzadu s neprustřelným aqvárkem a projede se a lidi jsou s toho na větvi *smich* Církev jako taková už dávno není o bohu *stop* . Já nevěřím v boha protože co nevidím tomu neuvěřím na světě neexistuje jediný ani malinko přesvětčiví důvod že bůh opravdu existuje tím pádem se celá VÍRA zakládá na LŽI a z toho plyne vše *palec* .

Od: zabu
Datum: 09.08.12 22:03
 

Lukyne, zajímej se o fakta, ne o názory. Toť moje rada. Zjisti si např. Kolik hlasů na zvolení jednoho poslance potřebovala SZ, VV, a nebo třeba ODS nebo ČSSD. Až to budeš vědět, tak začni přemýšlet proč to tak je a od toho se odpíchni dál. Utvoř si svůj názor na základě faktů, které si zjistíš ty sám, ne těch, které ti namluví někdo jiný. Ověřuj si fakta z více zdrojů. Máš internet, máš zájem, dobrá výchozí pozice pro tebe.

Od: lujs®
Datum: 09.08.12 23:12
 
avatar

Mě by třeba zajímalo co je pravdy na tomdle.

Od: bena*
Datum: 10.08.12 09:13
 

Ano, tohle by mělo fungovat. Vlastně propadlé hlasy (hlasy stran, co se nedostanou do zastupitelstva/parlamentu), tak si rozdělí vítězové, zpravidla ODS a ČSSD, protože dostaly nejvíce %. Takhle tam bude spousta neplatných hlasů, zvýší to volební účast. Jinak, pokud strana dostane více jak 3%, bude státem financována, pokud dostane více jak 1,5%, dostane za každý hlas určitou částku (asi 20Kč, nevím). No ten, kdo k volbám prostě nešel, tak si velké strany rozdělí peníze, které by jinak třeba nedostaly, protože ti lidé, co nadávají v prostředcích MHD a po hospodách a k volbám nešli, by v případě povinné volební účasti, volili jinou stranu (KSČM, malou stranu, nevím...).

Kdo si chce hrát s čísly, nechť zkusí http://aktualne.centrum.cz/do…i-by-nyni-usedli-ve-snemovne/ (jde tam vložit pouze 7 výsledků stran, nicméně to lze použit; SZ a VV jsou mtvoly prakticky, lze tam třeba napsat výsledek SPOZ a jiné strany, co se pohybuje pod 5%, NS-LEV21, Suverenita,...)

Datum: 10.08.12 09:44
 
avatar

Já nevím, mně to přijde trochu uhozený. Díval jsem se na Hoax.cz (odkaz: http://www.hoax.cz/hoax/volby-2010-neplatne-hlasy/) a tam jsem našel mimo jiné toto:

Vyjádření odborníka nebo zainteresované osoby
Vážený pane,
Ministerstvo financí obdrželo dne 5. dubna 2010 elektronickou poštou Vaši žádost o stanovisko k řetězové zprávě, která nabádá, aby lidé šli k volbám a odevzdali neplatný hlas (prázdnou obálku), neboť tím připraví politické strany o peníze. Ve zprávě se dále uvádí, že hlasy voličů, kteří k volbám nešli, se rozpočítají, a i za tyto hlasy strany peníze dostanou.
K tomu uvádíme následující vyjádření:
Podle § 20 zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a politických hnutích, ve znění pozdějších předpisů, vyplácí Ministerstvo financí politickým stranám a politickým hnutím příspěvek na činnost. Příspěvek na činnost zahrnuje stálý příspěvek a příspěvek na mandát.
Stálý příspěvek činí ročně 6 000 000 Kč pro politickou stranu a politické hnutí, které získaly v posledních volbách do Poslanecké sněmovny 3 % hlasů. Za každých dalších i započatých 0,1 % hlasů obdrží politická strana a politické hnutí ročně 200 000 Kč. Obdrží-li politická strana a politické hnutí více než 5 % hlasů, příspěvek se nezvyšuje.
Příspěvek na mandát poslance nebo senátora činí ročně 900 000 Kč a na mandát člena zastupitelstva kraje a člena zastupitelstva hlavního města Prahy činí ročně 250 000 Kč.
Ministerstvo financí dále vyplácí podle § 85 zákona č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky, ve znění pozdějších předpisů, příspěvek na úhradu volebních nákladů. Tento příspěvek se poskytuje pouze za výsledky voleb do Poslanecké sněmovny. Poslanecká sněmovna sdělí, po ověření volby poslanců, Ministerstvu financí údaje o počtu platných hlasů odevzdaných pro jednotlivé politické strany, politická hnutí nebo koalice. Politické straně, politickému hnutí nebo koalici, která ve volbách získala nejméně 1,5 procenta z celkového počtu platných hlasů, bude za každý odevzdaný hlas ze státního rozpočtu uhrazeno 100 Kč.
Na základě výše uvedeného sdělujeme, že politické strany, politická hnutí nebo koalice neobdrží za neplatné hlasy ze státního rozpočtu žádné finanční prostředky. Informace uvedená v řetězové zprávě, že "hlasy voličů, kteří k volbám nešli, se rozpočítají, a i za tyto hlasy strany peníze dostanou", není pravdivá.
S pozdravem
Ing. Jarmila Fuchsová
ředitelka odboru 14 financování kapitol státního rozpočtu
MINISTERSTVO FINANCÍ ČESKÉ REPUBLIKY
(a další informace)
doplněno 10.08.12 10:02:

Až se vám ten odkaz otevře, zadejte ještě do rychlého vyhledávání "neplatné hlasy".

A můžete zkusit taky http://www.hoax.cz/hoax/volby-2010-neplatne-hlasy/diskuse/ (kduž tak se tam dostanete z předchozího odkazu taky přes ryhlé vyhledávání)

Od: miro®
Datum: 10.08.12 18:53
 

Můj názor je : Společnost je praktický rozdělena na pravici a levici. Co to podle mně znamená? Smysl pravice (pravicové politiky) je v podstatě rozmnožování individuálního bohatství jeho ochrana, prakticky za každou cenu. Levice (levicová politika) se formovala a vznikla, jako reakce (protiklad), se snahou řešit nedostatky pravicových zásad řízení společnosti. Tedy zjednodušeně se dá říci, že pravicová politika je politikou pro bohaté.Zatím co levicová politika je ve prospěch těch nebohatých - většiny , těch kteří se živí svýma rukama. Co je pro každého z nás přijatelnější.No to, do které skupiny lidí patřím. Zda k boháčům (dnes se říká schopným) a nebo k těm obyčejným, kteří vytvářejí hodnoty svýma rukama. A podle toho budu volit ve volbách , bez ohledu na nějaké volební programy , nabízené osobnosti a třeba i minulosti pol.stran a uskupení , i když tato cesta je zdlouhavější, ale hlavně nadějnější.

Přeji všem, krásný prázdninový víkend. miro

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.