Přídavek pro ohyb plechu

Od: Datum: 29.07.12 20:04 odpovědí: 4 změna: 30.07.12 21:35

Zdravím lidi, chtěl bych se tu zeptat, nemáte někdo zkušenosti s ohýbáním plechu na přesné rozměry. Popřípadě s návrhem ohýbaných plechů v CAD programech kde jde tento přídavek pro ohyb automaticky spočítat. Potřeboval bych si poohýbat osmi-hran z Al plechu tloušťky 2,5mm. Vnitřní rozměry osmi-hranu musí být ale hodně přesně ohnuté (odchylka tak +-0,5mm) bude v tom ohnutém profilu běhat osmihranná tyč. Mám v plánu to provést tak že až bych měl zjištěny ty přídavky tak bych si to rozkreslil na ten plech a udělal z jedné strany drážky tak 2mm široké a milimetr hluboké plech by se pak v těchto drážkách líp ohnul. Jen aby ty drážky byly ve správných vzdálenostech od sebe. Přikládám foto jak by to mělo vypadat. (Je to modelováno ve studentské verzi CADu SolidWorks) Jestli by měl s tímto CADem někdo zkušenosti a věděl jak se tu počítají ty přídavky, bylo by to OK.

Děkuji všem.



avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.07.12 00:04
 

Ahoj.

Udělej si středovou osu na plechu plech má tloušťku 2,5mm a osa bude teda 1,75mm od kraje. No a plech si roztáhneš podle osy. Nezapomeň že materiál při ohybu se v jedné půlce tloušťky stlačuje a v druhé roztahuje, proto ta osa ;)

Jednoduché a prosté (neboj mám maturu ze strojárny).

Od: gooo*
Datum: 30.07.12 09:22
 

Nejsem si jistý, zda takto zněl dotaz, ale podle mě je důvod ke strachu, protože je vidět že ani maturita ze strojírenství není záruka :o).
Naznačování os dle tloušťky materiálů je nesmysl. Předpokládám, že tazatel řeší rozvin a jestliže neřeší, měl by začít. Jednoduše řečeno, budete-li mít čtvrcový profil se stranami 100mm, nebude rozvin pro výrobu tohoto profilu 400mm, ale v případě 2mm plechu bude zhruba 386mm (pozinkovaný plech se v ohybu natáhne o 3,5mm na pravém úhlu, nerezový 4mm). Zde je hliníkový plech, který ale není ohnutý na pravý úhel, takže ten odpočet bude zase jiný.
Přesně to neřekne asi nikdo, protože záleží na várce plechů a třeba i na směru válcování, takže jiná hodnota bude u plechu, který mi dodají v pondělí a jiná u plechu dodaného v pátek, i když se bude jednat o stejný formát. Ono 0,2mm ti na pěti ohybech udělá rozdíl 1mm, takže je to o vyzkoušení.

Od: dol*
Datum: 30.07.12 21:35
 

Ahoj, moc tvé odpovědi nerozumím. Střední vlákno plechu t. 2,5mm asi nebude 1,75 mm od okraje, pro výpočet délky oblouku ohýbaného ocelového plechu počítá vlákno v 1/3 tlouštky plechu, tzn 1/3 se stlačuje, 2/3 protahují.

Od: axus®
Datum: 30.07.12 12:00
 
avatar

Kdyz sem das presne rozmery (nejlepe vnitrni nominalni rozmery toho sestihranu), tak te to sem hodim i se zakotyovanym vykresem rozvinuteho tvaru s vyznacenyma osama ohybu vypoctenych dle DIN 6935.

doplněno 30.07.12 12:05:

Jeste doplneni.

Predpokladam, ze aby ta tyc mohla byt v tomto vedena, tak ma srazene hrany, aby nekolidovali s vnitrnimi radiusy ohybu. Jaky je tedy maximalni pripustny vnitrni ohybovy radius?

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.