Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Akční ceny z letáků a kvalita zboží

Od: honza1* odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

měl bych prosím dvě otázky:

1) Co si myslíte např. o kvalitě potravin, které se dají koupit v akcích. Např. nyní bylo v Tescu mléko Madeta 1,5% za 10,90, slevněno o 50% z původních 22,90. (prosím berte toto jako příklad, jde o princip)

Jak je to v pozadí? Vyrobí Madeta šarži mléka "ošizenou", kterou si vyžádá Tesco za nižší nákupní cenu? A nebo opravdu Tesco sleví produkt ve 100% kvalitě za předpokladui, že zákazník nakoupí i jiné neslevněné zboží?

2) Jak je možné, že velké řetěžce ve stejnou dobu nabízí v akci stejné výrobky? Např. nyní Globus i Kaufland stejný cukr se stejnou slevou 50%. Řetězce mají své sklady, nepředpokládám, že by bylo ještě něco nad nimi, co by mohlo cenu pro oba zároveň ovlivňovat. I kdyby výrobce/dodavatel oběma dodal levnější cukr v jednu dobu, tak jeho trvanlivost je dlouhá a stejná nabídka obou řetězců by mohla být považována za náhodu. Ale při čtení letáků je toto spíš pravidlem.

Děkuji za názory

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pfpetr*
hodnocení

0x
Řetězce navzájem sleduji své ceny a dle mého se naučili lakat zákazníky na prave tyto akce . Když už jste uvnitř nekoupite jen to mléko ale rovnou i nakup domu a o to jim jde. Zrovna kaufland kvalitu drží a nedovolí si kvuly par vyrobkum v akci si kazit jméno. Jinak samozřejmě platí ze ceny si můžou do určité míry určovat ale není to pravidlem.

 

plechacek*
hodnocení

0x

i mléko zlevněné o 50 % se stále vyplatí prodávat, stejně na něm nějaká marže je, tzn. že jej obchod nakoupí ještě levněji. Pak si spočítejte, kolik dělá marže, když akce skončí a cena se vrátí zpět. Kvalita i cena od producenta je stále stejná. A tak je to se vším. A letáky velkých řetězců jsou sice připravovány s předstihem, ale o dvé konkurenci mají velmi dobrý přehled a když se chystá Globus zlevnit cukr, protože je zrovna například sezóna zaváření ovoce a je po cukru velká poptávka, dá jej i Kaufland do akce, aby nepřišel o zákazníky, kteří by pro něj jeli do Globusu.

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Zkusím odpovědět - měli jsme známého opraváře praček. Ten mě vždycky varoval před nákupem pračky v supermarketu v akci. Prý řetězec zadá cenu a výrobce se snaží se do ní vejít. Proto prý některé součástky chybí, nebo jsou použity z horšího materiálu, tedy snadněji "zranitelné". Vím, v pračce nemůže chybět třeba buben, ale prý je to celkově ošizené a pán tvrdil - toto zboží v akci z řetězců nebrat. Dělal v tom celý život, asi měl zkušenost. Tak jsem mu věřila.

Také mě překvapilo, že v jednom městě je cukr krystal za 10.90 třeba v Penny i v Tescu. Je to asi proto, aby všude bylo co nejvíc zákazníků. Udělala bych to opačně - třeba týden levný cukr v Penny, další týden v Tescu. Kdo nestihne koupit v prvním obchodě, za týden koupí ve druhém. A přibere plno dalšího zboží, které cestou uviděl. Proto řetězce často mění své regály. Byla jsem zvyklá chodit si třeba pro mouku na určité místo a ejhle, je úplně jinde. Aby člověk s vozíkem objel celý krám, aby viděl hodně zboží, aby hledal, aby ho to lákalo a aby koupil.

Je to pravý opak obchodů mého mládí. O prázdninách jsem ráno šla s taškou nakupovat. Fronta k pultu. Paní se ptala, co chci. Já papírek v ruce, jsem si poroučela: půlku chleba, 10 rohlíků, 1 máslo, čtvrt kila gothaje vcelku. Ona: A co ještě? Já: to je všechno. Dneska chtějí, aby zákazníci co nejdéle bloumali prodejnou, vždycky se najde něco, co je ještě zaujme. Co přihodí do vozíku. Já měla napsáno, co bylo psáno, to bylo dáno a vypadla jsem z krámu.

Jinak co se týká potravin, nevím, zda jsou ty akční šizené. Měla jsem cestu přes město o pomlázce, v Penny nabízeli polotučné karbicové mléko, jen ten jeden den, za 8,90 Kč. Balení jsem si koupila. Zatím používám dříve koupené krabice, tak nevím, jaká je kvalita. Snad bude dobré. Kdo ví. ;)Jaga.

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Někdo tvrdí že akční zboží je šizené, někdo že ne. Já se přikláním k tomu, že spíš ne. Nějaký malovýrobce možná, ale u hromadně vyráběného zboží - představa, že někdo bude přeprogramovávat plnicí linku na jogurty, a řešit že zrovna těchto padesát palet jde do Globusu zatímco ostatních tisíc jinam a příští týden znovu a jinak pro Tesco, mi nepřipadá až tak reálná. I když to není nemožné, tak mi to připadá, že úspora za míň marmelády v kelímku by nevyvážila vyšší náklady na realizaci takového opatření. Ale můžu se mýlit. No ale akce nedělají jen velké řetězce, akci si může udělat i kdejaká večerka, a ta určitě nemá takový vliv, aby ukecala výrobce ke změně technologie.

sunset*

Musí se dodržet HACCP zvaný hacap, tzn. jsou zde kontrolní body, kdy se celá výroba sleduje, připravuje, míchá atd. To vše se řídí nějakou objednávkou. Linka má nějakou variabilitu, to bývají mašiny vyráběné na míru podle zadání. Normální CNC, jako někde v automobilce, taky skoro nejsou jednoúčelové jen na Fabie nebo jen na Superba.

Výrobci musí taky linku čistit, v tom čase není problém vyměnit trysky nebo osadit jiný plnič atp. Často se vyrobí tenký párek, točeňák a gothaj na jedné lince během 24 hodin. Nabalíkovat správnou fólií, olepit samolepkama, nasázet do kartonu, zabalit a dodat do správného skladu je další pohádka...

Ad 2) z původní otázky: To se tahle potkají dva nákupčí od konkurence, každý z nich ví, že do obchodu prodá v akci 70-80 tun a spolu zatlačí na třetího - prodejce cukru, který má nabídku, protože někde někdo jiný na futures (na burze) koupil 500 tun a hledá velkoodbyt a díky nákladům na dopravu cena značně klesá s odebraným množstvím. Majitelé na konkurenci občas brblají, ale střední pozice musí často spolupracovat.

 

qt
hodnocení

0x

Pokud se bavíme o jídle, pochybuju, že ta potravina je sama o sobě méně kvalitnější než nezlevněná, ale může být těsně před expirací a tedy vydrží méně. A zejména u důchodců funguje taková věc: Co je ve slevě, je levné v jakémkoli množství. Normálně by si nekoupil např. jogurt za 15 Kč, ale pokud je za 7 Kč, koupí jich třeba 5, protože to je levné, takže to nic nestojí. Navíc, když už jde někdo do obchodu, nakoupí většinou i další věci.

 

alisa
hodnocení

0x

"Šizené" zboží se nevyplatí vyrábět. Radči buldozery zahrnovat do jámy, to jsou ty pravé praktiky...hlavně aby se udržela cena. Vždyť kolik dobrého, kvalitního zboží vyhodí, a jen někdy to zlevněně prodávají jako reklamu, jak "lacino" u nich je.

 

jirkazxc
hodnocení

0x

Je to jednoduché. Řetězec řekne výrobci "budeme mít akci, tak nám to dodáte za polovinu nebo si to svoje zboží prodávejte třeba u silnice".

 

honza1*
hodnocení

Děkuji všem!

 

karellibensky
hodnocení

0x

Aby bylo zboží ošizené není zrovna nutné aby bylo v akci.Velke řetězce určují na zboží své značky požadavky na kvalitu.Např šunka z 50% nabuzena rostokem,Majonéza bez vajec atd je toho moc.A samozřejmě že mohou určovat požadavky výrobcum jsou jejich hlavní odběratelé.Neříkam že je to tak u všeho ale děje se to jsme konzumní spolecnost a národ slevomagorů takže kupujeme ošizené zboží pod taktovkou řetězců a zboži podružné kvality z polska (Kaufland) a ještě si chrochtáme jak je to super.Sám dělám v obchodě a je to opravdu neštěstí to sledovat co se to s Čechama děje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]