Je cena při nákupu to hlavní?

Od: Datum: 25.07.12 12:10 odpovědí: 19 změna: 27.07.12 12:09

Zdravím, vytvořili jsme novou službu na internetu Cenoměr.cz a zajímal by nás váš názor jak z hlediska nakupujícího, tak z hlediska provozovatele e-shopu.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.07.12 12:22
 
avatar

Nepoužíval, protože cena rozhodně není všechno. Nakupuji u prověřených a osvědčených prodejců, kteří mají podmínky jasně dané.

Od: cenomer*
Datum: 25.07.12 12:26
 

Děkujeme za názor, a souhlasíme, že cena není všechno. Tím, že si podmínky klade nakupující, tak cena je poslední neznámá, jakožto jedno z hodnotících kritérií. Navíc, nemusíte přistopit na nejlevnější cenu. Vy jste zákazník, vy rozhodujete na čí nabídku přistoupíte.

Datum: 25.07.12 12:54
 
Řekl bych, že to není tak špatný nápad, ale pruda je tam ta registrace.
Od: cenomer*
Datum: 25.07.12 13:08
 

Děkujeme za názor, bez registrace obchou to asi nepůjde, je potřeba uzavřít nějaký obchodní vztah mezi námi a obchodem. Běžní uživatelé se budou moci přihlásit Facebookem, bez nutnosti registrace.

Od: zabu
Datum: 27.07.12 06:30
 

FB je pro mě TABU. Tím pádem jste pro mě nepoužitelní. A nechci-li já FB, nechce ho podle zákonů statistiky tisíce jiných. Nevím kolik nás je, ale přicházíte tímto MOŽNÁ o o hodně potenciálních klientů. Nebo máte zájem jen o "ovečky" které tisknou tlačítko "A like" a nemají možnost "I dont like"?

Od: cenomer*
Datum: 27.07.12 08:00
 

Děkujeme za názor, znám ve svém okolí mnoho lidí se stejným názorem na FB. Nicméně u nás to není nutnost, ale alternativa. Kdo chce ten ji využije, kdo nechce nemusí. Na druhou stranu neznáme e-shop, ve kterém se nemusíte registrovat (vyplnit údaje o své osobě). Často se tím e-shopy chlubí, ale ve skutečnosti to jen oddálí na závěrečný krok v procesu nákupu, když s tím uživatel strávil tolik času, že už mu nic jiného nezbyde. Koneckonců každý nás může požádat o zrušení registrace.

Datum: 25.07.12 13:13
 

Že je to celkem nesmysl jak z hlediska složitého fungování tak i výšky provize z obchodu ti bylo řečeno už na Webtrhu *frajer*

Takovýhle systém má smysl v B2B sféře kde se řeší větší obchody, ne při boji o zákazníka který půjde po ceně a u objednávek třeba za pětistovku. A jak ti bylo řečeno někým už i na tom Webtrhu - kdo ohledně dodatelnosti lže na vlastním shopu, bude lhát i tady.

Od: cenomer*
Datum: 25.07.12 13:28
 

Děkujeme za názor, diskusi na webtrhu jsme nezaložili, ale inspirovala nás k založení tohoto vlákna, to je pravda. Systém je na úplném začátku a jsme otevření diskusi o výši provize za zprostředkování obchodu. Myslíme si, že i nákup za 500 Kč je pro spoustu obchodů zajímavý, Co se týká složitosti systému, nechte se překvapit jak to bude jednoduché. Na nepoctivé obchodníky jsme také mysleli a takový obchod nebude mít v našem systému dlouhého trvání. Myslíme si, že hlavní výhoda je v tom, že máte na dosah konkrétního zákazníka, kterého máte šanci získat na svou stranu. Jednou nakoupí přes Cenoměr a příště půjde třeba rovnou do vašeho obchodu.

Datum: 25.07.12 14:07
 

Pokud půjde o obchod za pětistovku, kde budu muset každému zákazníkovi extra připravovat nabídku a on si pak stejně vybere toho kdo bude mít o pětikorunu nižší cenu - tak pro mě jako obchodníka takový klient není zajímavý. Obchodník tím "zabije" víc času než jaký bude zisk.

.

A je to jako u ostatních "slevomatů", jak se už naučilo řada hospod, mesérů nebo kosmetiček. Ten kdo jednou nakoupí podle klíče "co nejlevněji" tak učiní i příště, zákazníci orientovaní na nejnižší cenu prostě nejsou věrní.

Od: cenomer*
Datum: 25.07.12 14:21
 

Děkujeme za názor, který z vašeho úhlu pohledu dává smysl. Ale můžete si přece vybrat, která poptávka je pro vás zajímavá a která ne. Co pro jednoho může být ztráta času, pro druhého může znamenat výdělěk. Z osobních zkušeností známe e-shopy, které zaměstnávají obchodníky, kteří se v pracovní době nudí, protože nemají zrovna žádné objednávky k vyřízení. Pro takové to pak může být naopak příležitost jak drahý čas zpeněžit.

Od: derryrerry
Datum: 25.07.12 14:44
 

Pro mě osobně je cena relativně důležitá, ale podstatně důležitější je kvalita, možnost prohlédnutí velkých obrázků produktu a taky původ. To bych podtrhla. Ač mladá holka, v tomto jsem celku tradicionalistka a myslím, že by se měli podporovat čeští výrobci, ať už vyrábějí české hračky, kosmetiku, to je jedno, cokoliv. Protože se nám to potom vrátí na zaměstnanosti a na daních. Z tohohle důvodu podporuju kamenné obchody jako Sklizeno, Český grunt a pokud jde "nejen o potraviny", tak nakupuji na internetu na www.ceske-produkty.cz.

Samozřejmě i u nás se dělají špatné věci, ale těch se podobné projekty, alespoň dle mé dosavadní zkušenosti, vyhýbají obloukem.

rerry

Datum: 25.07.12 14:59
 

OT: tohle je slušný černý humor - http://www.ceske-produkty.cz/ceske-auto-moto/

Na nich je "české" jen logo, vyrábí se v Číně a u Betky si nejsem jistý jestli dokonce není z Indie. ;)

Od: bmbx®
Datum: 25.07.12 14:56
 

Vždy je důležitý poměr CENA / VÝKON-KVALITA a to u všeho...

Datum: 25.07.12 19:44
 
avatar

"Ne, nepochopil jsem princip." a nepochopil jsem ani to, k čemu to jako má bejt.

Jen bych měl dvě připomínky: srbská verze na .com tak trochu aspoň připomíná ručičku ukazatele nebo měřáku. Vaše verze je jasnej kompas. Za druhé, při výběru kategorií při registraci se zrušením zaškrtnutí neubírají kategorie ze seznamu, následně se opětovným vybráním přidávají podruhé, potřetí..

Od: cenomer*
Datum: 25.07.12 20:49
 

Děkujeme za názor, máte pravdu, ve Firefoxu se při výběru kategoríí položky duplikují. Opravíme hned jak to bude možné, ale na proces registrace to nemá vliv. Důležité je, které kategorie jsou zaškrtnuty.

Věřte nebo ne, ale projekt Cenoměr.cz vznikl už před dvěma lety, o srbské verzi jsme se dozvěděli asi před týdnem a sami jsme byli překvapeni podobností loga. Srbsky sice neumíme, ale z toho co jsme ze srbské verze pochopili, je založena na úplně jiných principech.

Princip lze stručně shrnout takto. Chci si jako zákazník koupit určitý produkt a chci ho mít v ruce nejpozději v určitý den. Jako zákazníka mě nezajímají všelijaké poplatky a poštovné a druhy balíků, protože se v nich nevyznám a neustále se mění. Zajímá mě kolik se ztratí z mé pněženky, O detaily nákupu ať se postará prodávající, od toho tu mimo jiné také jsou.

 

Od: hm®
Datum: 27.07.12 10:37
 
avatar

Nevím, jak dalece je Váš projekt životaschopný, ale já ho nejspíš nepoužiju. Cena je pro mne důležitá, ale zas kvůli zanedbatelné slevě zbytečné riziko podstupovat nechci.

Když něco hledám, kouknu nejdřív do obchodů (jedná se o internet), které si pamatuji. Pak použiju obecný vyhledávač a kouknu do dalších několika obchodů. Tak si vytipuji výrobky, o které bych měl zájem. Pak použiju jistý server heu...a.cz a podívám se na rozpětí cen a na recenze výrobků od uživatelů. Když se opravdu pro nějaký výrobek rozhodnu, tak potom buď (při zanedbatelném cenovém rozdílu) využiju obchod, se kterým už mám dobrou zkušenost, nebo si opět na h... prohlédnu recenze obchodů, které by připadaly v úvahu a ty pak navštívím. V nich si přečtu údaje o majiteli (o firmě, třeba je i porovnám s výpisem z Obchodního rejstříku, když se jedná o dražší věc; a opravdu na základě toho klidně obchod opustím a už dál ani nezkoumám), dodací podmínky, způsoby platby a dopravy a podle toho se rozhoduji.

Obávám se, že Váš server pro mě stejnou službu není schopen vykonat.

Od: cenomer*
Datum: 27.07.12 10:53
 

Děkujeme za názor. Vystihnul jste to naprosto přesně a přesně proto jsme založili Cenoměr.cz, abychom toto všechno jako zákazníci už nemuseli dělat. Rádi bychom, abyste svůj čas trávil příjemnějšími věcmi než hodinami stráveným brouzdáním po internetu a zkoumáním kde kolik stojí poštovné a jestli je zboží na skladě a kde má obchod kamennou prodejnu. Počkejte si prosím na finální verzi pro běžné uživatele, za zkoušku nic nedáte.

Od: hm®
Datum: 27.07.12 11:35
 
avatar

Jenže ono to poštovné apod. není největším žroutem času. Začnu-li rozhodnutím např. "pořídím si netbook", zabere moře času vůbec si vybrat konkrétní typy. A nejde to střelit jen tak, protože si třeba nemůžu říct "cena tak do 5000", dokud aspoň orientačně pár cen neuvidím. Stejně tak mne dopředu nemusí napadnout, že se vyrábějí i s lesklým displejem (který ovšem nechci), takže bych to opět do požadavků neuvedl. Atd. - - - A když už konečně mám vybraných pár vhodných kandidátů, přijde porovnávání: využiju spíš jedno USB navíc, nebo lepší baterku? - - - A teprve když takto nějak vyberu konečný kus, přijde na řadu porovnávání dojmu z firmy (to bych stejně musel řešit individuálně na webech firem). Doprava a tak už bývá ta jednodušší část na závěr.

Rozhodně Vás však neodrazuji od projektu, jen jsem popsal svůj pohled a své priority při nákupech.

Od: cenomer*
Datum: 27.07.12 12:09
 

Ano, souhlasíme. Proces výběru tomu samozřejmě musí předcházet, ale v okamžiku, kdy máte jasno, který model jakého výrobku chcete koupit, pak může nastoupit na řadu Cenoměr.cz. Na Cenoměru.cz zadáte pouze přesné označení modelu (např. notebooku), případně volitelnou vlastnost (např. barva). Typ displeje a podobné technické charakteristiky už jsou většinou obsaženy v označení modelu ńotebooku. Jen se snažíme dovysvětlit, co možná není na první pohled jasné. I to je pro nás důležitá zpětná vazba a děkujeme za ni.

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.