Nejste přihlášen/a.
...jako za komunistů? Počítám 1 : 7 (Kčs ku Kč). Super(96okt.) stál 9,-Kčs, Speciál(91okt.) stál 8,-Kčs a Normál(80okt.) 6,50Kčs.
Sice se mi ta představa nelíbí, ale pokud by byl příměr i u bydlení a nákladů na bydlení a na platech stejný tak je to něco jiného. Pokud vím z vyprávění tak právě bydlení a náklady s tím spojené byli za pakatel
Za komoušů se taky nevyčistily, prostěs dal 15 stovek za ježdění a tisícovka ti zbyla na život, ale reptat se (- jako teď -) nesmělo. Ten benzín se mi zdá podezřele levnej eště je nahoru dost luft?
Snad co dělali a ne říkali. no já jezdil kdysik na jeden benzín, za 2? Pak asi v 1973? zdražení, šok.
Nechybí Vám tam bydlení?
doplněno 20.04.15 18:45:A bezúročné půjčky? A nevratné půjčky - čili státní příspěvky na výstavbu?
Až budu v důchodu, tak možná budu mít čas na blbosti, a začnu "smolit" web. A že mu tam chybí, to co se zrovna nehodí? On nemá data? A že zrovna v oblasti tak průhledné? Stačí se zeptat pár pamětníků. Ony ty ceny byly po celé republice stejné, ale to vy moc dobře víte. Podle fotky(jestli je Vaše) jste pamětník, a takové věci se nezapomínají. Pro mně to zůstává výmluvou. Ničím jiným.
doplněno 02.05.15 20:39:Jo, a má tam chybu, hned na začátku, Chleba stál 2,60/kg normální a 2,80/kg šumava.
Já jezdil na Jawě 350 kývačka na normál s olejem za 2 Kčs.Rok 1970.Jako havíř jsem měl poměrně pěkný plat a i těch 10Kč za nádrž se mi zdálo hodně. Ale také jsem měl asi desetkrát menší plat proti dnešním havířum.Asi to s tím benzínem dnes nebude tak špatné. Podívejte se kolik aut jezdí,na parkovišti na sídlišti nemáte kde zaparkovat proti tehdy poloprázdným parkovišťím.Kdyby lidi neměli na benzín tak nejezdí.Automobilka Hyunday proplácí polovinu jízdného na dopravu do práce autobusem. Většina zaměstnancu toho nevyužívá,jezdí svými auty do práce.
doplněno 20.04.15 19:32:Ještě se zeptám. Když byl benzín tak levný proč se upravovaly karburátory,hlavy na motorech,rozdělovače výfuky atd...Aby byla menší spotřeba?.
Kdyby stál 63 Kč, tak by asi ekonomika šla to kytek. Vstupy vlastně všude by byly vysoké, zisk by strmě padal a lidi by kupovali jen základní potraviny. To by roztáčelo spirálu úpadku, kupovalo by se zase míň a tak dokola, až bychom padali na hubu. Co dál neví nikdo.
Představte si,že kdyby mi vroce 1970 kdy benzín stál 2 Kčs někdo položil otázku co budu dělat kdyby benzín stál 35 Kč tak bych také si myslel že se zbláznil. Jak vidíte žijem vesele dál.
doplněno 21.04.15 13:59:Pro ra252:
Druhý ropný šok v roce 1979
Druhé razantní zvýšení cen ropy nastalo po Íránské revoluci v roce 1979, kdy nový islámský režim začal vyvážet méně ropy než dříve. Ostatní země OPEC zvýšily těžbu a výsledné celkové snížení světové produkce bylo pouze okolo 4 %, nicméně vinou rozsáhlé paniky se ceny ropy zvýšily mnohem více, než odpovídalo vážnosti situace. Cena ropy se zvedla až na 90 dolarů za barel (v dnešních cenách).
Neboj. Dočkáš se. A my, co jezdíme na plyn, budem jezdit za stejnou cenu, jako vy dnes na benzín.
Plyn je levnější jen proto, že není zdaněn. Jakmile se začne používat masově plyn, bude stát zcela logicky hledat způsob, jak si výpadek na ostatních palivech vynahradit. Dovolím si tedy tvrdit, že cena plynu rozhodně nebude hypoteticky odpovídat dnešní ceně benzínu, ale bude téměř jistě vyšší. Dokonce si myslím, že nějaká spotřební daň přijde ještě dříve.
No, to je zajímavá otázka. Propan butan je tedy odpad při výrobě benzínu...
Nu, když bude benzín za dvojnásobek, klesne po něm poptávka a zároveň stoupne poptávka po propan butanu.
Výsledek? Bude se vyrábet propan butan a benzín se stane odpadem při jeho výrobě. Je to logické?
Není to logické. Tak to nefunguje. Protože provoz na LPG ssebou nese náklady navíc ať už při instalaci, tak za provozu, stejně tak některá omezení či komplikace za provozu, musí být provoz na LPG levnější než na benzín. Musí se motoristovi vyplatit. Pokud na LPG uvalí stát spotřební daň, nebude mít jakýkoliv důvod LPG používat. Vrátí se k benzínu. No a rafinerce ten jeho LPG zbyde. No a protože statistika a zákony velkých čísel platí i tady, a stejně se zachovají tisíce dalších motoristů, během krátké chvíle bude přebytek LPG. A jak to dopadne? Myslíte si, že stát, potažmo ministerští úředníci ustojí tlak rafinérek na snížení nebo zrušení spotřební daně? Ani náhodou. Ropná lobby je silnější než si myslíte.
No to jistě, a v obchodech bude poloprázdno jako za dob socanů. Lidi by těžko zaplatily náklady na energie a začal by chaos. Ten stejně čeká nejen tento stát. Výroba by se stala z vysokých nákladů nemožná, tím by vyskočila nezaměstnanost a nastává spirála obrovského zmatku. Lidi nebudou mít možnost obstarat si potraviny, protože nebude je kde vzít. Zemědělci koně nemají a traktory bez paliva nejedou.
ono ty ceny jsou úměrné době (v zahraničí i platům). Takže jednou ten benzín bude stát třeba 63Kč/L ovšem rohlík bude stát třeba 11 Kč/ks
Co bych na to řekl - no nic, platil bych za to ono by mi asi nic jiného nezbylo a samozřejmě bych koukal po uspornějších vozech - Hybrid, Elektro, CNG,LPG
Ti co jezdit musí, jezdit budou, jen věřím v logičnost ekonomiky, městská doprava do práce a zpět, jednotlivé jízdy v souhrnu jsou dražší než mnohdy hodinová čistá mzda, nad tím se nikdo nepozastavuje. Přichází léto a klasicky se zvedne cena PHM bez podílu na ceně ropy ve světě, to taky nikomu nevadí, budou pokladny, přítok budoucího zvýšeného příjmu dph opět zmizí v nějaké černé díře a opět nic, jen politici si přidají na platě aby si nepřipadali, že stojí opodál svým kolegům. Klaus kdysi řekl, že všichni budeme brát 20 tis. korun na výplatu, ale neřekl, že chleda bude stát přes třicet korun, tak to holt je. Ten kdo nevolí ať se nediví, zuřit na skle - nefunguje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.