Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kam jdou tyto odkloněné peníze?

Od: babajaga® odpovědí: 32 změna:
avatar babajaga

Dobrý den, včera se mi hned 2 x za den stala nemilá příhoda v prodejnách Jednoty. Každá v jiné obci.

1. Jela jsem pro chleba, manžel volal, ať mu přivezu nanuka. Odkrojila jsem si v Jednotě půlku chleba, dala do sáčku a s nanukem vyložila na pás u kasy. Nic jiného jsem nekupovala. Nanuk stál 11 korun. Pokladní mi oznámila, že platím 41 korun. Bylo mi to divné - půlka chleba už za 30 korun? Celý za 60? *ee*

Zeptala jsem se jí na to a ona s klidem odpověděla, že mi ten chleba NAMARKOVALA CELÝ. Přestože na pásu jí jela jen ta půlka. Ani se moc neomlouvala, jen něco zahuhlala a neochotně mi vrátila 15 korun.

2. Odpoledne jsem byla v jiné vsi, asi 6 km od nás, také v prodejně Jednoty. Koupila jsem tam 3 ks zboží v akci za 89,90 kus. Předchozí cena bez akce byla 109,30. Já blbec zaplatila a teprve, když jsem vyšla z krámu, začalo mi to docházet. Vrátila jsem se. Pokladní mi byla nucena vrátit celkem 58 korun za předražené zboží. Stejně neochotně zadrmolila "omlouvám se".

A tak bych byla díky prodavačkám za jediný den připravena celkem o 73 korun. Pokud to zaměstnankyně Jednoty Pardubice takto praktikují u každého, zákazníky parádně oškubou. Co je zajímavé, vždy v neprospěch zákazníka, nikdy nepoškodí sebe. Snažím se dávat si na to pozor, zvláště tedy v Jednotě, ale co staří lidé, kteří už tak rychle neuvažují a nespočítají si to? Ti jsou asi biti.

Proč to ale píši. Zajímalo by mě, jak je naloženo s těmi penězi, které prodavačky takto navíc z lidí vytáhnou. Dělí si to večer mezi sebou? Dostane to Jednota? Nebo si to schovají na dorovnání za případné odcizené zboží, nebo když se jim něco zkazí?

Nikdy jsem neprodávala, proto by mě zajímalo, kam tyto přebytky jdou. Pokud si to mezi sebou dělí, nežijí si jistě zle. Mě za jeden den ošulily hned dvakrát. Naštěstí bez úspěchu. Jaga.*cert*

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

avatar babajaga

Proč mě to zajímá: V tom jednom krámě jsem jedovatě podotkla: To se tedy Jednota má, když jí takhle přivyděláváte. Odpověď: To nedostane Jednota.

Já: No a kdo tedy - vy, prodavačky? Odpověď: My taky ne!

Proto by mě zajímalo, kam tedy ty přebytky z okradených zákazníků jdou. *sok*

polednice*
Schválně si počkám-taky by mě to zajímalo.Spíš do kapsy nadřízeným-vedoucího;)

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Na odpověď jsem taky zvědavá. Jestli se vůbec dopátráme *hej* Myslím si ale, že prospěch má z toho Jednota. Prodavačka musí odevzdat to, co kasou projelo a co sečetla. Tedy všecko sakum piku musí odevzdat. Když ale prodavačka špatně vrátí, nesedí ji potom hotovost se součtem, buď oproti účtu přebývá nebo chybí. A totéž musí být při odevzdávání tržby do podniku, za celou prodejnu. Je docela možné, že to nikdo nikdy neobjeví, že mají více? Nasadila jste mi brouka do hlavy. *sok* Ale napadlo mi, že nadáváme na okrádající a neochotné prodavačky a protivné úřednice, na hnusné policajty, na sestry u lékařů. Ale všichni jsou tolidé jako my, naši sousedi. Nejsou z jiné planety. *plac*

 

polednice*
hodnocení

0x
Stalo se mi to jednou v Albertu.Kupovala jsem 5x housky,tavený sýr,zeleninu a noviny.Cena celkem:259kč. Říkám jí-Nějak moc ne?Odpovídá chladně-ne.Poté se podívala.No ano,noviny namarkované celkem 12kusů.Volala vedoucí pro storno.To však vedoucí nešlo,protože kasa je prý už uzavřená.Tak koukala na účet a z hlavy počítala.Po minutě z ní vypadlo-160kc.Ptám se znovu-jste si jistá?To už oči vraha,co jí ponižuji začne počítat znovu.Lidi zamnou se chichotali.Nakonec z ní vypadne suma 55kč.Platím a ptám se-můžete mi dát účet?Odpověděla-a můžu si ho nechat?No nic, mavla jsem rukou a odešla.Dodnes nevím kolik přesně jsem měla platit.
Paní si myslela,že to přepočítá elektronická pokladna,ale jakmile je problém a musí počítat z hlavy je namydlená a neumí to.
hodnocení

Ony se ty slepičky za kasami spoléhají na chytré pokladny, ale vlastní logický úsudek jim chybí.

Je to už nějaký rok, kupovala jsem malý nákup v Hypernově. Pár drobností a 2 krabičky šunkových sýrů. Paní mi podala účtenku asi na 550 korun. Teprve, když jsem prohlásila, že to není možné, podívala se na účtenku a zjistila, že místo 2 krabiček sýrů jí sjel prst mimo čísla 2 i na trojku vedle a napočítala mi těch sýrů 23 krabiček! A hned to bylo asi 460 korun!

Stane se, jsme jenom lidé. Ale smutná je na tom jedna věc: když vidí na dně košíku pár věcí, musí jí být logicky jasné, že součet tomu neodpovídá. Měla by sama začít hledat chybu. NE, NE, NE! Ona čeká, zda ji zákazník neupozorní. Až pak teprve začne kontrolovat.

A tyhle slepice mi za kasami vadí. Nemyslí, jen cvakají na čudlíky. A když cvaknou vedle, je tu přece zákazník, aby se ozval. Ne? Jaga.*ee*

tomasgulas

Rozjelo se to tady pěkně, ale zatím žádný výsledek. Doufám, že někdo napíše, jak to ve skutečnosti je. Jakože bych kdyžtak přesedlal z ajťáka na prodavače *smich*

chloe*

Chápu, co Vás štve, ale nenazývala bych hned pokladní slepicemi - ono přesně to co popisujete - že jí není divné že za 5 věcí platíte 400,- v praxi vážně divné není. Nikdy jsem neseděla klasicky za pokladnou, ale jak jsem psala v jiném typu obchodu jsem dělala a když jsme měli opravdu velký frmol, tak prostě toto nevnímáte. Po několika hodinách v práci berete jen automaticky zboží, to "napípáte" a vidíte cenu. Tu chcete, vrátí peníze a jde další. Některé pokladní dělají krátký x dlouhý týden, když si vezmu, že sedí 4. nebo 5. den v kuse dvanáctku za pokladnou, do toho jim jedou pořád dokola koledy, hlučí davy... Myslím, že mají co dělat, aby jim nepraskla hlava a ne při markování v duchu počítat od oka cenu nákupu. To fakt nejde.

 

zabu
hodnocení

0x

Ale vždyť je to tak jednoduché. Samozřejmě že si to dělí mezi sebou. Tak jako mohla odmarkovat a vrátit peníze Vám a jiným pozorným zákazníkům, aby jí seděla kasa, tak může odmarkovat a vrátit peníze sobě po nákupu a zaplacení nepozorným zákazníkem. Že v tom nejede sama, ale s vedoucí a s ostatními prodavačkami a večer je šábes, je snad jasné.

 

cocinkamichalka*
hodnocení

0x

Já myslím, že je to takhle: V těch velkých prodejnách typu Hypernova atd. - co napípá, tak ty peníze odevzdá. Když napípá omylem 23 sýrů, odevzdá 23 sýrů. Někde dokonce odmítají udělat storno, člověk musí zaplatit a potom mu to vrátí na informacích.

U menších prodejen - např. zmiňovaná Jednota - u nás se nejede na kódy, ale na účtu je např. potraviny - 22,50, drogerie - 45,- atd. Babička si k účtu pak dopisuje, co je co... Myslím si, že většina prodavaček zákazníky NEOBÍRÁ schválně. Věřím ale, že jsou i takové, které si rády přilepší k výplatě...

KAŽDOPÁDNĚ TO BUDE ASI NA VEDOUCÍM PRODEJNY. Když si je někdo vědom (klidně i vedoucí sám/sama - když je u kasy), že si takhle vydělal, stačí udělat při zavírání kasy pár storen, nějak to zaonačit a může to jít do kapsy klidně jim. To záleží, jak to mají kde nastavené. Třeba v té Hypernově na každé storno vypisují papír a za storna se jim strhávají peníze. Prodavačka v Jednotě hodí mínus dvacka a storno je taky hotové :)

 

iz*
hodnocení

0x

Odkloněné peníze jsou něco jiného. Tohle bych nazvala ukradenými penězmi.

doplněno 20.07.12 22:40:

Tím, nemíním, že by odklon nebyl krádež, je to ale jiný způsob.

 

hm*
hodnocení

0x

Jak už psali přede mnou, jak kde. Tam, kde storno sama pokladní udělat nemůže, tam namarkované peníze musí odevzdat. Ale jestli může jen tak napsat -20 a dvacku z kasy vyndat, ... *nevi*

To, co sedí dneska u pokladen, to jsou jen takoví lidští robůtci. Ony tam pípají, zakládají peníze a nejspíš vůbec nevnímají, co se vlastně kupuje. Kdyby jim vyskočila tisícovka za dva rohlíky, klidně si o ni řeknou. A počítat neumějí vůbec, takže kdyby kasa nespočítala, kolik mají vrátit, byly by úplně v háji.

Jinak, nemyslete si, že staří lidé nezjistí chybu. Někteří ne, někteří ano. Moje babička měla vždy spočítáno dřív, než prodavačka. Jo, to se šlo třeba do řeznictví, nakoupila tři položky, cenu věděla dřív, než to ta prodavačka vyčetla na stupnici váhy (to byly ještě ty se závažím a dlouhou ručičkou, ze strany prodavače se stupnicemi v cenách) a když jsme vyšli, tak povídala: obrala mě o desetník *cert*.

 

jirbar*
hodnocení

0x

Já myslím že především slepice jsou ty co se o ženách za pokladnami v supermarketech takto vyjadřují. Těžko říci kdo z nich udělal ty lidské roboty. Za 8000,- Kč hrubého (cca), s hmotnou odpovědností a pemprsky za svoje, protože jim často není umožněno ani se jít vymočit.

Určitě nepatří mezi ty co v pracovní době mohou sedět u internetu a rozjímat o nich jaké jsou to slepice.

polednice*
Nezlobte se,ale i cvičená opice by zvládla přejet zboží přes paprsek.Jednoduché počty a logické myšlení by už tak lehce nezvládla.Od toho se od těch opic lišíme.
chloe*

Ono s těmi základy nebojují jen prodavačky. Mně se stalo, že se mě učitelky, tedy VŠ vzdělané osoby ptaly, jaké Y se píše Vyškov a kde že to vůbec je a druhá, jestli onu 20% slevu dostane na každou položku nebo jen z výsledné ceny nákupu... A takových hlodů bylo víc než dost.

Vřele bych Vám doporučila vzít si jednou víkendovou směnu na té pokladně a zkusit si to a třeba budete mluvit jinak. 12 hodin sedíte na zadku prakticky bez možnosti větší pauzy, všude hluk, šum, přeřvaná hudba, pípání pokladen... Stejně tak jako Vám ujede při psaní mailu ruka na klávesnici a uděláte překlep nebo napíšete jedno písmenko 2x, tak pokladní omylem udělá 23 místo 2 apod. Nejsme stroje, jsme lidi, chyba se stát může každému, věřím, že ani Vy nejste neomylná.

Myslím, že aby se člověk z této práce nezbláznil, tak má prostě vypnuto a jen projíždí zboží. A pokud mu pokladna vyhodí 800,- za 3 věci tak si toho většinou ani nevšimnete. Prostě nad tím nepřemýšlíte.

polednice*
Nevím co má plat a pamprsky společného s pokladní,která bez počítačky neumí ani sčítat.
sissa

Výše mzdy, výkonnost a chut´do práce, ale také délka pracovní doby /dělají dvanáctky/ mají hodně společného,, polednice,,.

Jirbar má pravdu, taky mám pocit, že tu je spoustu těch, kteří sedí na dobrém místečku a rozdávají rady v pracovní době od PC.

jirbar*

Tady si školáčci mockrát zadávají výpočet matematických příkladů a to vyžaduje logické myšlení. Ani jednou jsem se u dotazů tohoto typu nesetkal s loginem "polednice" spíš je možné, že ty jiné loginy může být právě některá pokladní ze supermarketu, která takto relaxuje po pracovní směně.

 

robin1*
hodnocení

0x

Se přiznám mně se to jednou stalo obráceně, kupoval jsem 8 balíků vod a doopravdy bednu kinder vajíček. Pokladní počtala vody 2 , 4, 6 ... výsledek 52 a hned to tam flákla*cert*, já říkám ale 6 x 8 je 48, storno a počítá 2, 4,... a zase jinde *cert*a já říkám, že mně nepřesvědčí, že 6 x 8 je 48, nakonec namarkovala 48 vod a jedno kinder vajíčko*smich*, tak jsem to nechal, kdybych jí měl učit počítat ještě vajíčka tak jsem tam ještě dneska...

 

buss
hodnocení

0x

Uvažujme, v pokladně je páska. Pak se vytáhne a dá k tržbě, takže kdo to dostane? Jen kdyby pak nebyla páska, tak si to může nechat. Takže si nechá to co je více než na pásce, to je v podstatě to, co jim kupci nechají. Pochybuji, že by jim vlastník nechal markovat bez pásky, to by ho mohly pěkně odrbávat. Ale někdy se seknou i samy ve svůj neprospěch, není pravda, že vždy pro sebe, tedy podnik. Ale na okrádání musí být dva.

buss - Tady není dotaz na rozdíl peněz na pásce a hotovostí v pokladně. Tady je dotaz, když je blbě namarkováno. Je namarkováno 50 rohlíků, ale obchod opustilo rohlíků 5. Kam jdou ty peníze za 45 rohlíků, které zákazník zaplatil a obchodník znovu (fyzicky) prodal. Prodal je tedy 2x. Říkám to dobře?:D Kdo na to příjde, kdo ty peníze, za druhý prodej dostane? Pokladní sedí saldo s hotovostí, ale při fyzické inventuře ne.

robin1*

Babko v mém případě šly na tu bednu kinder vajíček co opustila obchod namísto jednoho:). Obávám se, že se v daném případě nebavíme o záměru, ale o neschopnosti*hi*

buss

Kam jdou tyto odkloněné peníze.
No já už vidím prodavačku v hypersuper jak jde a odpočítává rohlíky a nechá si je. Ta odevzdá kasu a dál už truhličku s penězi nevidí. Jak se k nim dostane? Pokud si bude pamatovat, kolik jí nechali drobáků, tak by si to mohla vzít, ale moc tomu nevěřím.
U běžného obchodu by to šlo, pokud dělá i kasu a ne vlastník, nebo nějaký vedoucí (pokud není ochoten se dělit). Tam může našulit.

polednice*
Pokladní jsou hlídáni kamerou.Po skončení se kasa uzavře a nese se přepočítat k trezoru kde si vedoucí v počítači vyjede určitou kasu kolik je tržby.Souhlas.Tam to nekončí.Vše se zjistí při inventuře.Podívejte se v Makru tam to posílají potrubím:-D
chloe*

Tržba se odevzdá dle pásky popř. podle uzávěrky systému. Rozdíly zboží se zjistí až při inventuře. Inventurní nedostatek z toho ale neuhradíte, protože si myslím, že nikdo nepřijde na to, že za nějaký nákup se zaplatilo víc. U nás tedy nikdo nekontroloval to, že za měsíc se prodalo zboží za XX a tedy měla být tržba XX a ne XX + 2500,- To je podle mého nedohledatelné.

 

pt®
hodnocení

0x

Nechtěla bych dělat ani v Penny, ani v Tescu ani nikde v takovém supermarketu. Musí to být na palici. Když vidím ty ženské, utahané, jsou jako stroje. Ty dvanáctky nebo dlouhý a krátký týden a pak přijít ještě domů, kde čekají děti a manžel a nosit pár šupů, tak to je opravdu výkon. Na druhou stranu je pravda, že do krámu vezmou každou holku z ulice, která nemá o obchodě a počítání ani ánunk. Jinak odkloněnépeníze, no, nevím, co má pokladní na pásce, to musí odevzdat a vedoucí neví zda prodala rohlíky tři nebo celou ošatku, pro vedoucí je podstatné aby souhlasily peníze s pokladnou. Možná je to jiné tam, kde si pokladní může sama udělat storno, nebo mínus, ale zase při inventůře by to, co si nechá z tržby, musela stejně zaplatit. Ne, nechtěla bych takovou práci dělat. Mimo to, jsou jiní "filutové", kteří vědí, jak obírat nás lidi a to už jde o jiné částky.

 

prodavac
hodnocení

0x

Ja myslim, ze si prodavacky vezmou domu nakup v hodnote tech nasizenych penez. Prachy musi odevzdat ve vzsi jakou namarkovaly, ale prebyvalo by zbozi. Tak si proste vezmou co potrebuji dom v prislusne nasizene hodnote. A vsechno razem sedi do korunky. Treba by si vzala tu pulku chleba.

 

chloe*
hodnocení

0x

Myslím, že prodavačka z toho nic nemá - ona musí přece odevzdat peníze, které namarkuje, dost často nemají ani povolení dělat storno, to může jen vedoucí, takže když Vám namarkuje celý chléb místo půlky Vás sice okrade, ale na kase má těch 30,- a ty musí večer odevzdat. S tím chlebem si myslím, že se mohla spíš splést.

Co se týče zboží v akci, které v akci vlastně ve skutečnosti není, tak tam podezírám spíš majitele obchodů, že ceny v systémech schválně nezmění a buď si člověk všimne a cena se opraví nebo nevšimne a oni na tom vydělají (akce často donutí člověka koupit něco, co by tam jinak nechal ležet). Přesně toto se mi stalo nedávno v Globusu. Chtěla jsem WC sedátko na chatu, nejlevnější za 89,- mi stačilo. U pokladny mi narazili 269,- Měla jsem jen pití a nanuky, tak jsem si všimla, jinak si myslím, že hřeší na to, že člověk má vozík narvaný věcmi a nevšimne si, že měl platit 2400,- a ne 2600,-

Pracovala jsem v obchodě, i když tedy v úplně jiném typu, než je Konzum a sezení za pokladnou a také se nám stalo, že cena byla jiná v systému, než na zboží - měnil se nám ceník v závislosti kurzu eura/dolaru a občas někdo přecenil na centrále položky a nedal nám o tom vědět. Pak už jsem se naučila koukat na cenu na zboží a pokud byla jiná tak ji v systému slevou upravit, ale když měl někdo 20 věcí nebo byl frmol, nevšimla jsem si. Ale jak říkám - já z toho nic neměla, protože jsem projela pokladnou věc za 300,- a tak 300,- muselo být večer v kase...

 

zabu
hodnocení

0x

Já nevím, proč do toho pletete a meditujete nad hypersupermega markety. Babajaga se ptala na Jednotu. To je jeden vedoucí, jedna až dvě pokladní a příslušný počet (?co já vím?), 2-x prodavaček. Tam to funguje trochu jinak než v těch superhypermega...

V lídlu např prodavačka odevzdá kasu a ta se otvírá až na centrále v Praze. A stejně jim jedna prodavačka zdrhla i s tou kasou. Odešla na svačinu, a už se nevrátila. No a s ní zmizela i ta kasička, Hi. První den co byla v práci. Jaká asi může být jejich personální politika...

 

hodnocení

Ano, oba to byly malé vesnické krámy s nejvýše 4členným personálem a s jedinou kasou.

Chápu, že se člověk občas sekne, ale pořád nechápu, kam ty peníze jdou. Přece někde zbýt musí. Koupím půlku chleba, platím celý. Majitel /Jednota/ tedy dostane celých 30 korun, ale na prodejně ve skutečnosti zbyla půlka chleba. Je mnou omylem zaplacený, ale neodebraný.

Když si ho pak někdo koupí, je počítaný znovu, už podruhé. Tak fakt nevím.

Vím, že se stát může i když by nemělo, ale KDE TEDY TY PENÍZE DOOPRAVDY SKONČÍ? Prodejny jsou to maličké, je možné, že by to pokladní nějak evidovala a večer si to odečetla? /odmarkovala/ Jsou to navíc všechno už paní okolo 50 a víc let, dělají tam spoustu let a tak v tom třeba už nějak umějí chodit. Kdo ví.

Není možné i to, že pokladní ví, že by doma potřebovala půlku chleba? Pak mi namarkuje celý a tu druhou půlku si dá do tašky pro sebe? A všechno sedí. Jinému zas napočítá třeba 10 rohlíků místo 5 a těch 5 si taky nechá. Na malém krámku se to jistě uhlídat dá. A takhle si postupně udělá pro sebe nákup domů. To už z toho ale asi dělám trochu sci-fi, že?

I když jste tady napsali spoustu názorů, za které vám děkuji, vrtá mi to stejně pořád hlavou. Jaga.

hop®

Jaguško, jak už napsal "prodavac", je možné, že prodavačky tímto způsobem nakupují zadarmo...

hm*

Myslím, že pokladní takto "nenakupují". Bylo by to složité a riskantní - jednak by si někdo z personálu brzo všimnul, že dělá zvláštní chyby a jednak, kdyby ji viděli pak strkat do tašky ty rohíky, by to byla bez debat krádež (a určitě by si to nenenchali vysvětlit obíráním zákazníků). Takže kdyby pokladní chtěla odnést něco zadarmo, tak to prostě čórne a basta. Spíš si myslím, že mají možnost si nakoupit za nákupní ceny. Nebo se slevou zboží, které by do příštího otevření nevydrželo.

Jak už jsem psal, když pokladní ví, že obrala zákazníka, a může udělat storno, mohla by si peníze nechat. Otázka je, jak dlouho by trvalo, než by si někdo všimnul, že mívá samostatná storna až chvíli po nákupech.

Jinak ty peníze určitě zůstávají Jednotě, kam jinam by se poděly. Jestli přímo té provozovně, nebo centrále, to asi závisí na tom, jak to mezi sebou mají.

 

hodnocení

0x
avatar ruze

Já si po každém nákupu a v každém obchodě účtenku za pokladnou ihned zkontroluji a pak až dávám nákup do tašky.Mockrát se mi stalo,že jsem tam měla ,,renonc,, v můj neprospěch,ale myslím,že to nebyla schválnost.Hned si to vyreklamuju a nerozčiluju se.Někdy je i pokladna špatně nastavená,kód může být poškozen a kasa ho špatně načte,peníze si pokladní rozhodně vzít nemůže,vše co vybere je započítané na pásce a tolik taky musí odevzdat a naopak když chybí,protože v tom fofru špatně vydala musí ze svého doplatit.Nezastávám se pokladních,nikdy bych to ale za ty peníze nedělala!V supermarketech 8 hod. píp,píp,píp za pokladnou,.ani na WC nemůže,když chce a jak bylo už řečeno,za minimální mzdu! Jen si to vy někteří ,,rypálci,,co tu jste někdy zkuste aspoň brigádně a budete mluvit jinak!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]