Pád letadla - jsou cestující při vědomí?

Od: Datum: 25.03.15 13:20 odpovědí: 18 změna: 03.11.15 19:48
avatar

Pěkný den, omlouvám se za možná nevhodný dotaz, ale už mě mockrát napadlo, jestli cestující v padajícím letadle vnímají, že letadlo padá, anebo jsou třeba vlivem prudkého sestupu v milosrdném bezvědomí...?

Děkuji z názory.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: wamp®
Datum: 25.03.15 13:26
avatar

Myslím si,že vnímají až do poslední chvíle,brrrrrr :( Už asi do letadla nesednu :(

doplněno 25.03.15 13:33:

Ohnetko,já vím,ale ten včerejší pád byl absolutně šílený :( V tu chvíli si neuvědomuji,že na silnicích bývá havárek absolutně více :(

Datum: 25.03.15 13:29
avatar

No, pokud v kabině výrazně nepoklesne tlak, tak se obávám, že jsou při plném vědomí. @wamp a co auta, těch bourá daleko víc než letadel ;)

Datum: 25.03.15 13:34
avatar

Holky, to musí být strašný... do poslední chvilky vědět, že je konec :( :(

Sice havaruje aut více, ale je aspoň větší šance na přežití, a taky při havárce neumře naráz 150 lidí..

doplněno 25.03.15 16:30:

Ad1 - určitě lepší, než být pět let v LDN a pomalu chátrat, to ano... ale pro ty šestnáctileté studenty to přišlo strašně brzo :(.

Od: asd1
Datum: 25.03.15 13:47

Nebo taky úleva že už víš jakej konec je ten tvůj.. Určitě lepší než třeba nemoc - zem se blíží zdánlivě pomalu, najednou to zrychlí, rána a šmytec. Určitě jedna z nejlepších smrtí, lepší je snad jen usnout a neprobudit se...

150 najednou vypadá hrozně, i tak ale pořád platí že na letu je nejnebezpečnější cesta na letiště...

Datum: 25.03.15 13:56
avatar

Asi jak kdy, záleží co se stane. Martino mnohem horší mi příjde, číst na novinkách ty zprávy, že těla jsou rezervaná na kusy... Jako pozůstalý bych asi měsíc nečetla noviny a nesledovala tv, prostě nechme ty mrtvé v klidu spát a nemusím nutně vědět co se dělo, jak se dělo.

Od: asd1
Datum: 25.03.15 14:04

Že jsou na kaši vim i bez novinek, to by mě nerozhodilo ani jako pozůstalýho.

Ale je to ukázka jaký jsou novináři na Novinkách bulvární hyeny. Nejlíp přestat je číst - když nebudou mít čtenáře tak se buď změní nebo krachnou...

Datum: 25.03.15 16:28
avatar

Tak tak, snad každý s mozkem v hlavě sám přijde na to, že po nárazu letadla do masivu asi bude na kusy všechno... a reportéři to podávají na stříbrném podnose jako zprávu dne, nechutné a smutné :(.

Od: ben®
Datum: 25.03.15 14:06
avatar

Dobrý den, včera byla také zmínka o "letadle duchů", které letělo s omámenou posádkou ještě dvě hodiny, než spadlo. Nebo to bylo bezvědomí - nevím to přesně. Zdravím!

http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/letadlo-duchu-mirilo-do-prahy-bez-kysliku-na-palube/r~i:article:709852/

Datum: 25.03.15 16:32
avatar

No ty jo... :(, to je děs...

doplněno 25.03.15 16:55:

Diesel, ano, i to je děs. Ale diskuze je o pádu letadla. ;).

Navíc někdy je to v autě šup a konec, kdežto když padá letadlo, tak máte sakra dost času na přemýšlení a sledování, jak se neodvratně blíží náraz... ale to už je na jinou diskuzi.

Datum: 25.03.15 16:46
avatar

A mrtví na silnicích -to není děs? Je a daleko vyšší ! To že zemřete než přejdete silnici do obchodu je snad 100 000x větší pravděpodobnost než že zemřete v letadle!Dokonce i železniční doprava je horší než letecká!

Od: asd1
Datum: 25.03.15 17:15

V autě spíš je rána ani nevíš jak, ale pak máš sakra dost času užít si rozdrcený nohy nebo potrhaný vnitřní orgány... Kdybych měl volbu tak jednoznačně minutu "horský dráhy" a pak ránu, než auto a chcípnout na vykrvácení + šok 10 minut po nabourání... Šup a konec - toho v autě zas tolik neni, spíš to bývá šup a užij si to...

Teď mi jako nejpravděpodobnější přijde rychlá dekomprese a omdlení všech na palubě, piloti stačili jen nastavit klesání a omdleli taky...

Datum: 25.03.15 17:19
avatar

Ano, to říká hodně lidí, že výhoda letadla je, že nezanechává mrzáky...

Datum: 25.03.15 17:00
avatar

No řekněme, že v mozku neustále probíhají nějaké fyziologické procesy. Je velmi pravděpodobné, že jakmile mozek zjistí, že letadlo padá, tak prostě odpojí vše, co souvisí s racionalitou - je to taková ochrana organismu před nevyhnutelností. Navíc hodně lidí z toho šoku prostě zkolabuje hned a je v bezvědomí. No kdyby si ještě lidi stihli nasadit ty kyslíkové masky, tak se předávkují kyslíkem, takže je jim pak víceméně jedno, co se okolo nich děje...jiný význam ty kyslíkové masky asi velice nemají. A tak můžeme věřit, že lidi už pak ten pád moc nevnímají. No pokud by byl v letadle podtlak, tak upadají lidi do bezvědomí okamžitě. Proč si představovat, že lidi na palubě padajícího letadla si plně uvědomují až do posledního okamžiku, co se s nimi děje?

Datum: 25.03.15 20:37

Co jsem viděl různé katastrofické dokumenty, tak většinou jsou při vědomí. K mnoha katastrofám dochází v menší výšce např. kvůli ztrátě orientace, problémům s navigací a dojde ke srážce s terénem nebo tomu něco ještě předchází jako varování počítače. V následné situaci když pilot špatně zareaguje, například kvůli přetížení a únavě pilota a ten nesprávně zareaguje dochází např. k tomu že omylem klesá místo aby sestupoval a pak dojde k pádu. Na to je dost málo času takže u toho jsou všichni při vědomí. Pokud ale dojde k nehodě vysoko ve výšce kde není kyslík tak tam mohou přijít do bezvědomí, ale cestující přece mají kyslíkové masky, které si mohou nasadit aby do bezvědomí nepadli. Pokud dojde k prudkému sestupu většinou jsou při vědomí. Do bezvědomí se mohou dostat jedině díky vysokému přetížení, když letou padá např. kolmo dolů a letadlo se současně snaží pohybovat směrem, který mu není přirozený pro danou pádovou rychlost. Prostě jak vznikají velké odstředivé síly tak člověk může upadnout do bezvědomí. Stává se že do bezvědomí upadnou piloti ve velké výšce když nemají nasazenou kyslíkovou masku a není funkční přetlakování v kabině, ale když klesnou na nižší výšku tak se zase z bezvědomí proberou a jsou schopni dále řešit problém. Myslím že největším nepřítelem je únava a nekompetence posádky, jako přepracování, přetížení organismu, nedostatek spánku nebo při kombinaci všech těchto faktorů stačí i taková maličkost jako těžké jídlo a je dokonáno. Jak je člověk unavený tak to je podobné jak kdyby byl opilý a nekompetentní řídit - pilotovat. Dalším nebezpečím se ukázali vojenšntí piloti, kteří jsou zvyklí splnit úkol za každou cenu a více riskovat (takový pilot co nemá bezpečí pasažérů na prvním místě). Viz pád letadla ve Smolensku.

 

Od: nco
Datum: 25.03.15 20:41

Ve většině případů si to pasažéři pád užijí až do konce při plném vědomí. Ty povídačky v TV moc neposlouchejte.

Od: cesarj
Datum: 02.11.15 17:48

záleží na velikosti přetížení...neboli rychlosti sestupu...domnívám se že jak visíte na páse a kolem vás lítá vše možné, křik atd...tak nemáte čas myslet co přijde.

Od: buss®
Datum: 02.11.15 19:00

Ano, pokud mají kyslík, ale, u kolika z nich nastane stupor?

Datum: 03.11.15 19:48

V takové výšce ztratíš vědomí pokud si nenasadíš kyslíkovou masku. Letadlo se roztrhne a nastane dekoprese. Tzn, Při norm. okolnostech se vzduch v letadle musí ztlačit pomocí přetlakové přepášky. když letadlo stoupá. Když se rozlomí ztralčený vzuch je pryč a tudíš upadneš do bezvědomí. Pádu letadla bych se nebál, je to podobné jako jízda na horské dráze nebo jako seskok z letadla...

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.