Evidence a koloběh vratných obalů

Od: Datum: 25.06.12 17:48 odpovědí: 2 změna: 25.06.12 19:58

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na věci týkající se evidence a koloběhu vratných obalů. Podotýkám, jsem běžný zákazník a laik, proto prosím o odpověď nejlépe někoho, kdo s tím má zkušenosti a zabývá se tím. Jedná se mi o vratné lahve - řekněme především na pivo, ty se vracejí nejvíce, i když jsou vratné i některé jiné.

Zajímalo by mě tedy:

1 - jak se v provozovně užívající na nápoje vratné obaly evidují nově nakoupené obaly, 2 - jak společnost účtuje zálohu obchodníkům(také zvlášť jako pak konečným zákazníkům)?, 3 - jak je to pak s následnou výměnou obalů - výrobce musí podle zákona odebrat od prodejce všechny prázdné obaly, tzn. pokud si objedná např. 1 bednu a má prázdných 10, jak se potom dělá konečné vyúčtování - výrobce zálohu vyplácí prodejci? 4 - zpětná evidence vrácených lahví z obchodu do pivovaru 5 - i vratné obaly se musí čas od času obměňovat, jaký je tedy postup při vyřazení špatné pivní nebo jiné lahve? To výrobce o ty peníze, které má ve vyřazené lahvi přijde? 6 - u nevratných obalů se cena lahve zahrnuje do konečné ceny výrobku, záloha na vratnou láhev je uvdena zvlášť. Kde se ale pak platí nutné výdaje spojené s odstraněním etikety lahve, znečištěním vody, louhem na mytí aj.?

Prosím vysvětlete mi postup stručně, jde mi o podstatu. Předem mockrát děkuji.

Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Od: olaf71*
Datum: 25.06.12 18:51

na netu je k téhle otázce dost odpovědí. čti to pomalu a pak tomu porozumíš

Datum: 25.06.12 19:58