Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Valentýn - názory

Od: ben® odpovědí: 59 změna:
avatar ben

Dobrý den, téma široké a volné. Uznáváte tento svátek? Jaké máte zážitky? Patří tento svátek do naší společnosti? Je to spíše pro zamilované mladé nebo bez omezení věku? Není to hlavně svátek pro obchodníky? Jaké dárky dáváte / dostáváte? Děkuji Vám za reakce a zdravím!

 

 

59 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Komerce.Masáž.

Vytváření iluze,že bez něčeho nemůžu být.

Pokud mám někoho rád,nemusí mi nikdo určovat termín,kdy to můžu vyjádřit kytičkou.

 

laso69
hodnocení

0x

Já osobně tento převzatý svátek neuznávám a to samé je s tím helovínem *smich*

 

ohneta*
hodnocení

0x

Neuznávám. A jak píše zajda, pokud mám někoho rád, nebudu mu to dokazovat v určitý datum, ale celoročně.

 

lucie*
hodnocení

0x

a který svátek není pro obchodníky?Já jsem pro,líbí se mi,protože kdyby nebyla všude venku ta atmosféra a vše nazdobené tak by to nebylo ono.Květen je fajn,ale žádné dekorace,žádná reklama,žádná zamilovaná meníčka,den jako každý jiný a v takový běžný den si mám najednou vzpomenout,že mám sehnat bonbonieru a kytku?To si můžu udělat zamilovaný svátek na své výročí nebo kdykoli jindy.Rozumný člověk má svá důležitá výročí v sobě(kdy co prožil) a né v kalendáři.To je jako Vánoce,jak by se lidem líbily bez koled v obchoďákách,bez vyzdobených výloh a náměstí,taky by je tak nebavily.

Dárky si dáváme průběžně celý rok,takže jsme zrušili Vánoce,Valentina atd.ale tu atmosféru co nám připravuje komerce,máme rádi.

 

ben®
hodnocení

avatar ben

Dobrý den, také si myslím, že je to svátek spíše komerční a importovaný. Zdravím!

 

uska*
hodnocení

0x

Jsem k tomuto svátku neutrální. Jen se směji spoustě plastových srdíček nabízených na každém rohu, nikdy bych je nekoupila, ale ráda popřeji dobrůtkou manželovi, i on mně. . Obyčejně jdeme na pěknou večeři, ale manžel je většinu měsíce pracovně mimo domov, takže večeře je odložená. Ráno jsme dostala SMSku, která potěšila..

Nejlepší nejsou věci, ale lidi jako ty! Miluju tě.

 

buss
hodnocení

0x

Někdo něco vymyslí a já se mám ...? Co 1. máj a jiné oslavy?

ben®
hodnocení

Dobrý den, nerozumím moc Vaší odpovědi - pokud to bylo míněno, že jsem vymyslel blbou otázku, tak já na její inteligenci nijak nelpím. Ale, zase takto při sobotě - proč ne? Zdravím!

lucie*

Myslím,že otázka je fajn,zajímá mě to taky.honzajs122 to napsal supr,takže jako češi máme k tomuto svátku blízko,tak jsem zvědavá co zde napíšou obhájci 1.máje:) já to beru svátek jako svátek ať je v únoru či květnu,ale někteří se cítí patrioty a ctí 1.máj,tak snad napíšou proč tedy,kde je ten historický základ adt.

ben®
hodnocení

Dobrý den, děkuji Vám, že nepovažujete tuto otázku za zcela zcestnou a až odpudivou. Zdravím!

Dobrý den. Já to pochopila jinak než Vy. Buss to myslela asi tak, že někdo, ne Vy, vymyslel tento svátek. Ne tu otázku.

ben®
hodnocení

Dobrý den, je to možné - já si z toho hlavu nedělám (a třeba vymyslím ještě něco dalšího). Zdravím!

P.S. Tedy, vymyslím jinou otázku - ne svátek .

 

hm*
hodnocení

0x

Údajně se i v našich končinách kdysi nějaký svátek sv. Valentýna držel, takže to není dotažené zvenku až teď. Ale nevím.

Kdo ho chce slavit, ať si ho slaví. Pro mě to žádný svátek není. Nikomu nic nedávám, nikdo nedává nic mně. Takže v mém případě z tohoto dne komerce nic nemá.

 

honzajs122
hodnocení

0x

Tak jsem hledal něco o svátku Svatého Valentýna a našel jsem tam i trochu "české stopy". Ne, tentokrát v tom nemá prsty Jára Cimrman, ale rod přímo královský a to z králů nám nejdražších :

Historicky poprvé je 14. únor a Valentinův svátek spojován s romantickou láskou až ve 14. století – konkrétně v díle Geoffreye Chaucera – Ptačí sněm (o tom, jak si ptáci vybírají své partnerky). Tato báseň byla napsána jako pocta k zasnoubení patnáctiletého anglického krále Richarda II. s o osm měsíců starší princeznou Annou Českou, dcerou Karla IV. (sňatek byl uzavřen 22. ledna 1383, tedy za vlády jejího nevlastního bratra Václava IV.). Chaucer působil u dvora Richarda II. jako diplomat.

V této souvislosti je zajímavé, že ačkoliv byl sňatek anglického krále s českou šlechtičnou uzavřen z politických důvodů, vzplanula prý mezi manželi velká láska. Nicméně faktem zůstává, že to byl právě Geoffrey Chaucer, kdo učinil ze sv. Valentina patrona zamilovaných, informuje e-stredovek.cz.

Takže si užijte krásného Valentýna

ben®
hodnocení

Dobrý den, děkuji Vám - to je zajímavé (náš národ má prsty snad ve všem - smajlík). Zdravím!

Podle legendy biskup Valentin z Terni zemřel mučednickou smrtí 14. února 269 na příkaz římského císaře Claudia II. poté, co přes zákaz oddával snoubence podle křesťanského ritu. Takže historie tohoto svátku je ještě o víc než o tisíc let starší.

honzajs122

To nepopírám, akorát to bylo spojováno s mučednickou smrtí, ta láska tam přišla o něco později

 

anemone*
hodnocení

0x

Za mne – neuznávám. Je to hlavně svátek pro obchodníky. :)

Bylo by moc milé kdyby s kytičkou přišel někdo kdykoliv v roce, ne jen když jsou narozeniny nebo svátek.

Ale upřímně, pánové, který z vás to občas udělá? :)

honzajs122

mohu hrdě prohlásit, že JÁ

sonyboj*

Já se taky hlásím. Nic se nezkazí tím, když chlap svojí partnerce řekne, že jí má rád a jen tak pro radost jí koupí kytku. Dělat někomu radost je přece hezké a já tím potěším i sám sebe, když se to povede.

A Sv.Valentýna si doma oslavíme tím, že si dáme sklenku dobrého vína a uděláme si hezký večer. Nic proti tomuto svátku nemám. Rozhodně je mi milejší, než bylo MDŽ. *frajer*

ben®
hodnocení

Dobrý den, ano, je to hezké, ale může to být špatně pochopeno - jakože ten muž něco spáchal a nemá čisté svědomí. Myslím, že se to řešilo v seriálu Taková normální rodinka.

Zdravím!

doplněno 14.02.15 11:15:

sonyboj - ano, je až geniální. Stejně, jako ten seriál - to by měla být povinná "četba" pro mladé a toužící po vztahu či dokonce manželství nebo snad až soužití více generací.

doplněno 15.02.15 07:54:

pepr - buď nosit častěji (a rozmazlovat) nebo vůbec. Případně to může mít nějaké pravidlo, jako v české komedii, kdy pan Sobota kupoval květiny paní Janžurové vždy, když vrátil láhve od piva .

sonyboj*

V tom případě jsem notorický průserář *smich* Tu scénu z Takové normální rodinky, jsem si zrovna teď v týdnu pouštel. Je skvělá :)

Tak to musíte nosit kytky častěji a ne jednou za půl roku.

I když začínat s tím po několika letech manželství je vždycky ošemetné :-D

 

eulalie*
hodnocení

0x

Dobrý den, Bene. Svátek lásky býval snad v českých končinách na prvního máje. Ale časy se mění a mladí, ale i starší ročníky podléhají tlaku imperialistického, pardon vlastně demokratického západu a ve velkém v obchodech skupují valentýnky, plyšové medvídky, případně berou útokem květinářství již v únoru. Vzhledem k tomu, že mě nikdo neobdarovává ani na prvního máje, ani 14. února a mé dárky byly přijímány vlažně až bez povšimnutí, již tyto svátky neslavím. Ale kdybych měla hlasovat pro svátek lásky, zamilovaných (každého věku), tak bych byla pro 1. máj.

ben®
hodnocení

Dobrý den, napsala jste to moc hezky (i s tou "neujasněností" ohledně západu). Také jsem více pro 1. Máj - už kvůli počasí . Ale, jinak je to vlastně ve Vašem případě trochu smutné.

Nu což, není všem dnům konec. Zdravím!

P.S. PC máte OK, ale moc důrazně tlačíte na klávesnici .

 

eulalie*
hodnocení

0x

Dobrý den. Svátek lásky býval snad v českých končinách na prvního máje. Ale časy se mění a mladí, ale i starší ročníky podléhají tlaku imperialistického, pardon vlastně demokratického západu a ve velkém v obchodech skupují valentýnky, plyšové medvídky, případně berou útokem květinářství již v únoru. Vzhledem k tomu, že mě nikdo neobdarovává ani na prvního máje, ani 14. února a mé dárky byly přijímány vlažně až bez povšimnutí, již tyto svátky neslavím. Ale kdybych měla hlasovat pro svátek lásky, zamilovaných (každého věku), tak bych byla pro 1. máj.

doplněno 14.02.15 10:36:

Já nechápu, co to mám za počítač, když mi tuto otázku uloží dvakrát?

honzajs122

proč sem taháte politiku? přečtěte si prosím, co jsem o tomto svátku napsal o kus výše...

eulalie*

Když jsme u té politiky, kterou mi tak vyčítáte... sňatek princezny Anny snad nebyl politickou záležitostí? ;).

ben®
hodnocení

Dobrý den, ona ta politika je vlastně vše kolem nás (i když se to někdy tváří jinak). Navíc, diskuze je volná a klidně zde může někdo napsat třeba o pěstování zeleniny (na Valentýna).

Zdravím!

eulalie*

Tak jo. Něco o pěstování zeleniny:

Mladá krásná žena najde zálibu v zahradničení. Na své zahradě tráví celé víkendy a většinu odpolední. Všechno jí tam roste a všemu se pod jejíma starostlivýma rukama daří, jen rajčata stále stávkují a žena neví, jak to udělat, aby se plody konečně začervenaly.

Vyrazí proto pro radu k sousedovi, jehož rajčata jsou nejčervenější, největší a nejhezčí v celém širokém okolí. Soused ženě poradí: "Pokud chcete mít tak pěkná červeňoučká rajčata jako já, dělejte to, co dělám já. Každý den se dvakrát postavím před záhon s rajčaty úplně nahý a ty se od hanby začervenají!”

Asi za měsíc přijde zahrádkář na návštěvu k mladé nadšenkyni, ale vidí, že na rajčatech se vůbec nic nezměnilo. "Tak co, mladá paní, dělala jste to tak, jak jsem vám poradil?” "Dělala, dělala. Dvakrát denně, někdy dokonce třikrát jsem se před rajčaty vysvlékala, a nic. Ale podívejte se na moje velké salátovky!”

ben®
hodnocení

Dobrý den, no, nemusíte vše brát tak odpovědně a vyhovět . Ale, vtip je dobrý a snad jsem ho i pochopil (jakože se tedy něco zvětšuje působením nahoty). Zdravím!

lucie*

Myslím,že svátek by měl mít nějaké opodstatnění.Vánoce mají historii,Velikonoce taky,Valentin taky...a co má teda 1.Máj?z jaké historické skutečnosti jej mám považovat za svátek zamilovaných?Poví mi to někdo?

doplněno 14.02.15 12:10:

...asi jo:)splácal pár básniček a dodnes to lidi drží,nebo asi tím,že je to jediný verš každý od základky udržel v hlavě.

ben®
hodnocení

Dobrý den, asi za to může Mácha - Máj, lásky čas. Zdravím!

P.S. A také pověra, že má být žena 1. května políbena pod rozkvetlým stromem, aby neuschla.

Komerce se dá udělat ze všeho z čeho se dá nějak vydělat. Osobně je mi tento svátek simpatický, má tradici na kterou se poněkud pozapomělo, nemyslím si, že je jen pro mladé a nikdo ho nemusí povinně oslavovat. Z povinných oslav MDŽ a 1. máje z dob minulých, se mi zvedá žaludek ještě dnes.

 

stonek*
hodnocení

0x

Ano, maslím že je to svátek hlavně pro obchodníky.

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

Valentýna neslavíme... na tento den jsme určili jmeniny naší dcery, takže slavíme její svátek.

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Svatý Valentýn byl křesťanský biskup, tento svátek má původ v křesťanství a naše civilizace má židovsko-křesťanský základ. Takže tento svátek do naší společnosti patří.

Pro zamilované mladé? Ale zamilovaný může být i mnohem zralejší člověk :) a dokonce i do vlastní ženy i po mnoha letech.

A jestli je to svátek i pro obchodníky? Ale jistě, to je skoro každý tradiční svátek. Proč by tento měl být výjimkou? A je na tom něco špatně?

 

janplinto*
hodnocení

0x

Americký komerční svátek, příležitost pro kšeftaře všeho druhu zbavit se beznadějných ležáků. Čili - beze mě. *kafe*

doplněno 14.02.15 13:53:

4 martinaa - nejde o původ, nýbrž o současnost. Vánoce jsou taktéž ukradeným pohanským slunovratem, dnes ryze komerčním svátkem. Zrovna tak málokdo tuší, že do ultrakatolického Polska přinesli křesťanství "ateističtí" Češi - konkrétně svatý Vojtěch.

martinaa*

Valentýn, stejně jako Halloween, NENÍ americký svátek! Kdy už si o tom lidi konečně něco zjistí a přestanou ke všemu, co jim nevoní, tahat ameriku.

K dotazu - neslavíme, ale řekneme si pár milých slůvek:). Kytičce bych se nebránila, ale nevyžaduji. Plastová srdíčka apod. ignoruji.

doplněno 14.02.15 14:17:

To máte pravdu, v této souvislosti mě nadzvedává spíš ten Halloween. Obrovský boom valentýnského svátku také vidím v Americe, zbytečně komerční a zbytečně infantilní. Původ a smysl byl někde jinde.

doplněno 14.02.15 14:17:

Bene, že by konečně? ;)

doplněno 14.02.15 14:24:

To by spíš všeobecně, že by se někdo chytil :).

ben®
hodnocení

Dobrý den, ano, kytička potěší - a k ní nějaká zlatá drobnost s malinkatým briliantkem. Zdravím!

doplněno 14.02.15 14:23:

martinaa - no, jestli tím smajlíkem mrkáte na mě a v očekávání zlaté drobnosti, tak je to mrkání zbytečné .

doplněno 14.02.15 14:27:

martinaa - všeobecně se někdo jistě chytí, ale nemusel by Vám potom konkrétně vyhovovat.

Ale, tu zlatou drobnost od něho případně přijměte (ať ho neurazíte).

 

ujendys*
hodnocení

0x

ne neuznávám valentýna

 

pepyk93*
hodnocení

0x

Za svátek lásky uznávám první květen, ikdyž je tak nešťastně spjat s komunismem. Políbit milou na jaře pod rozkvetlým stromem je daleko romantičtější, než někde mrznout v půlce února. Celkem nešťastně zvolené datum *smich*

 

faithoncemore*
hodnocení

0x

Dobrý večer, tento svátek neuznávám.
Též jsem pro pusu na prvního máje pod nějakou tou rozkvetlou haluzí.
Taky jsem pro to, aby i nadále dárky našim dětem nosil Ježíšek, nikoli děda mráz nebo santa klaus (a vadí mi i to, že vánoční stromky jsou v obchodech už od září; náš Ježíšek, kterej nosil dárky mým dětem, ten strojil i stromeček).

 

klaban*
hodnocení

0x

Nechápu,proč bych jako měl slavit neČeské svátky...Valentýn, Helloween apod. ať si slaví v Americe nebo kdekoliv, kde to má tradici, ale proč v Česku? Samozřejmě, že tyto svátky neslavím a manželce jsem samozřejmě zakázal toto slavit. Aby jí náhodou nenapadlo mi něco kupovat. To samé s trapným Santa Clausem...NEsnáším, když tyhle obludy zde v Čechách někdo má za okny nebo u komínu. Jen kroutím hlavou jak jsou ti lidé hloupí.

MDŽ, svátek matek apod. to si oslavím, proč ne. (nejsem komunista)

Hezký večer

Vzato do důsledků, ani vánoce nebo velikonoce nejsou vyloženě české svátky, ale obecně křesťanské. Stejně jako ten Valentýn.

(Ty něco manželce zakazuješ a ona si to nechá líbit?)

klaban*

ALe nazakazuju, to byla nadsázka. Mám chytrou manželku, která sdílí stejný názor na tyhle cizí svátky jako já. Vánoce apod. nejsou sice ryzí české svátky, ale jsou u nás dlouhodobě zakořeněné a mají zde a budou mít své místo.

martinaa*

A proč mají své místo? Protože si prostě někteří lidi řekli "chceme to slavit". Jistě se našlo hodně těch, kdo Vánoce slavit nechtěli - proč si taky dávat dárky v jeden den, když si je můžeme dát kdykoli během roku? - ale postupem času je většina udolala.

doplněno 15.02.15 02:55:

Jenže ty "naše" svátky taky musely odněkud přijít, musely se převzít.;).

klaban*

Já jsem rád, že tady máme Vánoce, Ježíška a naše svátky. Jiné nechci a naprosto je ignoruji. Valentýn, satan claus naprosto ignoruji a vždy ignorovat budu.

faithoncemore*

Ano, těžko jít proti větru. Já to zkoušela, ale dcera (dospělá) se vždy tak smutně podívala...


 

lucie*
hodnocení

0x

Když se zde narazilo i na Santu,tak se přidám.Byla jsem taky tradiční a nelíbily se mi "západní"dekorace,ale po zjištění kdo a co vlastně představuje Santa jsem změnila názor.USA jsou směsí mnoha kultur a náboženství,proto Santa,který je neutrální a přináší radost a dárky dětem z polu.V dnešním světě míchání kultur a národností už to nejsou jen USA a tak se mi varianta neutrálního Santy líbí.Člověk by měl být tolerantní a co si budem povídat,většina národa nejsou křesťané:)

doplněno 14.02.15 20:19:

martinaa *palec*

majsterjoe*

Ale to jsou USA, ne Evropa a ČR.

 

eivlis*
hodnocení

0x

Doma s manzelem tento svatek neprozivame.. Nemame radi nic co je Americkeho:)Davame prednost Ceskym svatkum:)

Pokud nemáte rádi nic amerického, tak proč máte počítač (vyvinutý v Americe) připojený do internetu (vyvinutého v Americe)? Nemáte náhodou sádrokartónovou příčku? Sádroš vynalezli v Americe. Čím svítíte? Žárovkou (Edison), úsporkou nebo ledkama (obojí General Electric)? To je nakonec jedno. A máte ledničku? Ty úplně první vyvinula také firma General Electric. Máš džíny? Levi Strauss 1873. A pokud máš náhodou v autě (hromadnou výrobu a masové rozšíření zařídil Henry Ford) nějakou navigaci, tak bacha - provozovatelem systému GPS je US Air Force.
No ale to je u od Valentýna daleko, omlouvám se za off topic :)

martinaa*

Jethro, musím zatleskat *hej**hej*.

Pěkný smeč.

eivlis*
Ano,máš pravdu,uznávám,ale ty to nemusíš zase tak moc prožívat:)

 

hm*

Zas bych to tak nepřeháněl. Je pravda, že s konceptem dnešního domácího PC přišlo IBM, ale první programovatelný počítací stroj navrhl Angličan Charles Babbage. Internet - když vezmeme jeho základní protokol IP, tak ten byl opravdu vyvinut v Americe, ale pod slovem internet si většina lidí asi představí hlavně web a ten vymyslel Angličan Tim Berners-Lee v CERNu. S Edisonovou žárovkou bych taky nebyl tak jednoznačný, sice na ni má patent, ale už dávno před ním (Edison byl tehdy malý kluk) prakticky stejnou žárovku sestrojil Němec Heinrich Göbel (ačkoliv v té době snad už žil v Americe :) ). Firma General Electric taky tak úplně první ledničku nevyvinula, prakticky použitelný princip vymyslel snad Skot William Cullen, na kompresorovou ledničku má patent Němec Karl von Linde, General Electric "jen" asi vyrobila první "běžně" prodávanou ledničku, ovšem podle patentů Francouze Marcela Audiffrena. A moje džíny vyvinuli i vyrobili Vietnamci (nebo Číňani?), s těmi americkými kalhotami mají společný určitě jen název. :)

Nebudu se pouštět do nějakých sporů, ale dřív jsem pořád slyšel, že všechno vynalezli v Sovětském Svazu, teď pro změnu v Americe, a ... ono to není tak, ani tak.

PS: Nedělám si nárok na absolutní přesnost, jen jsem tak narychlo zalistoval v internetu.

 

lucie*
hodnocení

0x

Odvážná tvrzení*haha* ...co je vlastně jen české?

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

- a jaký svátek dnes není příležitostí pro obchodníky ! Jen koukněte, co se stalo z Vánoc?! Mně se "otvírá kudla v kapse" jen slyším Vánoce ! Ten sv. Valentýn není zatím dnes ještě až tak povinnej, myslím. A Haloween je zatím taky ještě docela "sranda". Oba tyhle svátky si užívají hlavně mladí ... tak proč ne .. My jsme měli holt ty první máje a MDŽ.!

lucie*

Tak to jste napsala přesně a trefně-POVINNEJ SVÁTEK.Díky za přesné pojmenování co to naprosto vystihuje.To mě taky tak s...re,že jak se člověk nechce účastnit vánočních tradic,tak je hned divný adt.Žádný svátek mi nevadí jen ty povinné!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma Valentýn

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]