Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stařec který si myslí že mladý

Od: kejmilos® odpovědí: 47 změna:
avatar kejmilos

Jak byste nazvali člověka,kterému je 60let a myslí si o sobě že jemu dvacet.Chováním,oblékáním,vyjadřováním,ježděním v autě se světýlky(asi tuning)...atd

 

 

47 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jaha
hodnocení

0x

Oblékání, ježdění v autě se světýlky apod je neškodné.Pokud nevyměňuje svou manželku za mladou zlatokopku, tak o nic nejde.

 

pt®
hodnocení

0x

režisérka, Věra Chytilová jednou řekla:

No jó, mužský, ti nestárnou. Šediny je zdobí, brýle jim svědčí, vrásky jsou sexy. Žádné křečové žíly. Žádná celulitida. Žádné klimakterium. Ale pak najednou... zdechnou.
azcitaty.cz/...

 

hodnocení

0x

Infantil(ita)

 

dejavu*
hodnocení

0x

Jan Saudek :-D

 

eulalie*
hodnocení

0x

V šedesáti letech - stařec? To myslíte vážně? Nechte ho žít, když ho to baví. Nebo mu snad závidíte?

sanyo*

To jsem celej já... hej kejmiloš, kde bydlíš? V kolik chodíš domů? Ber si raději ochranku !...*modla* :), :)

 

hodnocení

0x
avatar bimbam

V první řadě bych šedesátiletého muže nenazývala stařec. Vždyť ještě ani nemá důchodový věk!

Jak se říká mužům, kteří chtějí navenek popřít svůj věk, nevím. Ale pro podobné nevhodně oblečené ženy platí rčení "zezadu lyceum, zepředu muzeum".

culdabulda1*

- no moc ženskejch by si to dovolit nemohlo ! Ale doma mám mužského, který by si to dovolit mohl, i když je mu už 70 let, ale nikdy by ho to nenapadlo ani v mladším věku, protože je moc konzervativní. Proto si takového muže dovedu dost dobře představit a nechápu, proč to tazateli vadí, leda by byl chlápek směšný, nebo tazatel závistivý.

 

hodnocení

0x
V šedesáti stařec? Tys nespadl z višně,ale přinejmenším ze hřbetu běžícího bizona *bzum*

 

dejavu*
hodnocení

0x

Připomínáš mi jednu kapitolu z životopisu Lou Fanánka Hagena, který popisoval, jak byl v pubertě naštvaný na rodiče, kteří si dovezli ze zahraničí kazeťák a NEDALI ho jemu. On byl přesvědčený, že by ho lepší užil a rodiče by měli ve čtyřiceti vetšet na prahu staroby a nesnažit se omladit se používáním kazeťáku, protože by stejně z něj nemohli v tom věku nic mít. :-D

 

faithoncemore*
hodnocení

0x

Udělejte si někdy pěknou chvilku s některým svým rodičem, lepší jen s jedním, ať je to intimní - myslím poklábosení a posezení u hrnku dobrého čaje či u dvojky vína u krbu, na zahrádce, u kuchyňského stolu - no prostě asi víte, kde je vám fajn, a položte otázku:
"Kolik je Ti v duchu?" Možná se budete divit.

 

terribor
hodnocení

0x

Muži nestárnou, ale léta jim nestojí !

 

uska*
hodnocení

0x

Nemůžete mi popsat (dle vás) divné oblékání 60ti letého starce? V sukních asi nechodí, halenku s kanýrky určitě nemá, boty na podpadku asi také ne, že by si dělal culíky z plešinky?

Co může být nevhodného na fajnovém triku a pěkných riflích na starcovi, který se cítí mlád? Trošku nám to přibližtě.

majsterjoe*

Možná částečně chápu dotaz tazatele. Je sousta mužů, kteří v pozdějším věku(nemyslím ve stáří) chytají druhou mízu. Změní se styl jejich oblékání, jiné vůně, doplňky které nikdy nenosil, snad i tetování. Manželka si může myslet že má milenku, ale nedělá to kvůli jiné ženské.

 

alileta*
hodnocení

0x

Vy máte patrně na mysli trochu pejorativní výraz seladon.

Ale můj kamarád pro muže staré pouze věkem, nikoli duší, používá výraz šedý vlk. A já si vždycky představím štíhlého opáleného muže v dokonalém elegantním světlém oblečení, s doutníkem, s šedými a dobře střiženými vlasy i vousy, ve sportovním autě bez střechy nebo v koženém oblečení na silné motorce. Prostě muže, který svůj věk nese důstojně a chová se úměrně k němu, elegantně, galantně,…

culdabulda1*

- a jak se říká sportovnímu typu jako byl např. R. Brzobohatý? - na něj mi Váš popis, ani výraz seladon (alespoň v jeho 60-letech) nesedí.

doplněno 24.01.15 23:50:

- takovej typ, který má na mysli tazatel mi sedí na Fanánka Hagena - tomu bude za 10 let taky 60. A rozhodně si ho dovedu představit v autě se světýlkama !

doplněno 24.01.15 23:54:

- ale pardon - to není odpověď na vložený dotaz ...

alileta*

Ale já přece netvrdím, že ten, koho jsem tu tak popsala, je seladon. Naopak. Pod pojmem seladon si spíš představím toho, kdo si sice taky věk nepřipouští, ale nedokáže se chovat s patřičnou grácií a je svému okolí spíš trochu směšný.

culdabulda1*

ale dobře, Vy jste asi jediná tazatelovu otázku správně pochopila, žádný jiný název směšného staříka mne taky nenapadá. Všichni jsme si dotaz vzali nějak osobně.

 

mynameis
hodnocení

0x

Moje ciperna mama porad rika, ze kazdy je tak stary na kolik se citi. A Uzel nebo to byl Weiss rikal, ze pokud se to libi obema, tak je to v poradku - prenesene, pokud svym konanim nikomu neublizuje, tak proc ne. A sedesat je jeste v poho. Ale verim, ze vas to asi sere :-D

 

hodnocení

0x

Nazval bych ho normálním člověkem.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Co bych si pomyslela? Nejprve, jestli mi ten člověk nějak ubližuje. Ne! Pak, jestli mi něco nedluží. Ne! Pak bych si řekla, že je to jen jeho věc. :-D

 

bambula*
hodnocení

0x

Mám souseda v sedumdesáti drantí moto enduro, jeho fyzička je na vysoké úrovni, žádná novota mu nevadí, ale mám příbuzného je mu dvacepět let, kladívko, sekeru a další nářadí neumí ani řádně vzít do ruky, 100 metrů neuběhne na jeden zátah, s počítačem zápasí jak s kapitalismem a další neschopnosti, 8 letý syn mu říká stařec, tudíž každý je jinaký a také jaké má schopnosti

 

ivik*
hodnocení

0x

Kéž by takových bylo :)! Znám i třicátníky a čtyřicátníky, kteří jsou starci...Jo, a vzhledem k tomu, že půjde moje generace v 65 do důchodu, tak asi tedy podle vás budou naše hospodářství budovat "starci.".../?/

 

stir*
hodnocení

0x

Dobrý den.

Pravděpodobně dělá to, na co neměl celé mládí pro spoustu práce čas ani odvahu.

Teď se stal svobodným.Třeba časem vymění auto za čopra? Gratuluji mu.

Jménem bych ho nazvala.

 

hodnocení

avatar kejmilos

Díky všem za odpověď,snad jsem se nikoho nějak nedotkl,protože si troufnu říct,že většinu rádců(možná se mýlím) zde na poradte.cz je již ve vyšším věku.

Myslím,ale že pro mou osobu kterou mám na mysli je popisek Infantil to pravé :)

majsterjoe*

Co je to pro tebe vyssi vek? Ted bych se mohl docela urazit. *cert*

Podle takoveho nazoru si zase troufnu rict, ze ty jsi porad dite, a 18 let budes mit za par let. Mam pravdu?

Teda jestli to nebylo mineno jako vyssi vek nez je tvuj. Ja si nemyslim ze by tu bylo plno duchodcu.

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

vygooglovala jsem si definici infantila :

Člověk infantilní svou nedospělost nemusí nutně vykazovat v okázalém chování dítěte. Infantilnost v podobě skutečné diagnozy se projevuje především neustálou potřebou pozornosti - typické jsou falešné pokusy o sobevraždu (ideálním příkladem je bulvární hvězdička Ivetka Bartošová). Neschopnost upřímně se radovat z úspěchu druhých, povyšovaní se. Proto tyto lidi zpravidla táhnou vedoucí pozice nebo v nejhorším případě psychologie, kde mohou demonstrovat svou nadřazenost. Často se jedná o lidi nadprůměrně inteligentní a velice náchylné ke všem druhům závislostí s téměř mizivou šancí na vyléčení.
Ovšem hovorové používání tohoto termínu evokuje spíše dětinské chování neadekvátní k věku dospělého
.

Ve smyslu poslední věty by Vaše chápání takového "staříka" mohlo být i takto definováno, ale Vy si zřejmě ještě nedovedete představit, že i v 60 letech bude Vaše vidění světa podobné, jako ve 20. Stárnout budete především fyzicky. Takže označit "infantilem" normálního psychicky a fyzicky zdravého vitálního člověka se mi nezdá úplně tak výstižné. Myslíte, že je tedy normálnější a důstojnější sedět na lavičce a krmit holuby, nebo se plazit o holi a povídat si o nemocech?

Právě, že většina z nás je starší, nežli Vy, tak tuto situaci dovede lépe vyhodnotit, naopak pro nás je takový člověk sympatický. Pokud to ovšem není přímo "debil" - pak pro něj platí první část definice. Ale i Vy nám za čas dáte za pravdu, nebojte se.

doplněno 25.01.15 12:39:

- jestli si ovšem v tomto věku budete schopen ještě něco uvědomit, nebo si na něco vzpomenout.

 

simonatt*
hodnocení

0x

To culdabulda 1:100% souhlasím s Vaším názorem.Je to napsáno velmi výstižně.

Dovolím si ještě připomínku pro kejmilos:nemám Vám to za zlé,jaký máte názor.To,že Vám je divné,jak se chová a obléká 60tiletý je známka Vaší nezrálosti života.Za prvé si uvědomte,že i Vám určitě jednou bude 60 a budete se divit,co "ti mladí" si o nás-též mladých duchem,myslí.A za druhé je Vaše myšlení o tom člověku dosti sobecké.I on byl mladý a bohužel,stárneme všichni.I Vy.Budete tak v 60 ohleduplný k těm "mladým",když Vám dají najevo,že máte být usedlý a seriozně starý,zvlášť,když se na to nebudete vůbec cítit a Vaše psychika bude o mnoho mladší,než vaše tělesná schránka?Určitě jim neustoupíte s cesty,budete to možná cítit úplně jinak a i sílu na to budete mít.Tak nezapomeňte,že myslet si o 60nících že jsou nějací divní tím,jak se oblékají,jak se chovají apod.Vy jim můžete jen závidět,že sice mají tento věk,ale duchem jsou mladí a určitě stárnou pomaleji,než ti usedlí.A tím si zřejmě/vlastně určitě!/ prodlužují svůj věk.A to Vy byste nechtěl?

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Tak si to tady všecko čtu tiše si říkám: Nezavděčíš se! *plac* Nakoupíš u Vietnamců, spousty lidí pindá, že jsme jako myši, že ze oblékáme ja stařečkové. Oblečeme se mladistvě, zase špatně!

Odlehčíme to? Chytrá Horákyně? B.Němcová by se divila, kdyby uviděla tuhle Dešťovou vílu! :-D

doplněno 26.01.15 16:06:

Simon, jojo! A jak je spokojená! Celý svět ji může. . . na každou půlku zvlášť. :-D Všichni prožívají a ona si užívá!

Stařec který si myslí že mladý
simonatt*

babkazov:My si rozumíme,že?! To je fešanda.A jak si vykračuje!

 

hhh
hodnocení

0x

Mě nejvíc dorazí ty městské baby-fifleny,kterým je 60 let a více a chodí zmalované rtěnkou a jiným jako coury.Od takového věku by měli mít soudnost a přestat se malovat.Tady asi platí čím menší IQ,tím víc rtěnky apod.

Od 60 nahoru by se měly ženy přestat malovat? A do hrobu byste je neposlal? Za tento názor vám jistě některé poděkují.

Hhh: za 22 dní mi také bude 60. /teprve, nebo už?/

Oblékám a obouvám se přiměřeně svému věku. Nenosím růžové mini, odhalené břicho, či jehlové podpadky. Ale ráda se slušně ustrojím. A k tomu patří i přiměřená úprava obličeje. Pokud někam jdu /třeba na besedu s důchodci *haha*/ jemně se nalíčím. Nenápadné stíny, řasy, rtěnku - spíš dohněda, nemám ráda řvavé barvy a k tomu i stejný odstín na nehtech. Podotýkám, že je to jednou za čas, ale každý jde mezi lidi rád pěkně upravený. Bez ohledu na věk. Na co po šedesátce resignovat a trénovat skoky do rakve?

Jo a z města nejsem, v naší vsi je stěží 60 čísel. Ale slušně upravení lidé se, věřte nebo ne, najdou i na vesnici. Už to dorazilo i k nám. Sodoma, Gomora! *modla* To máme nosit tepláky s gumami u kotníků a barchetovou zástěru?

A protože sama říkáte, že čím menší IQ, tím více rtěnky, Vy byste si té rtěnky za tu školáckou hrubku ve Vašem příspěvku zasloužila rovnou zednické kolečko! *zed* Jaga.

Běžně už na hrubky nereaguji, ale Vy jste si za to s tou připomínkou IQ doslova řekla.

doplněno 26.01.15 16:31:

Bruno, *pusa* *palec*, správně napsáno, já už "děkuju!"

 

martinaa*
hodnocení

0x

Tímtéž názvem, kterým bych nazvala dámu v těchto zralých letech, která nosí culíčky, minisukně v křiklavých barvách, vulgární výstřihy a myslí si, že když se bude chovat jako dvacítka, tak tak bude i působit na okolí.

Směšný, a pokud to zachází do extrému, tak i trapný.

doplněno 26.01.15 17:22:

Culdo, každý si může dělat, co se mu zlíbí. Nikde jsem nepsala, že za dotyčným/dotyčnou poběžím a budu hlasitě nadávat do směšných mládíchytajících trapáků. ;).

Co si ale o druhých myslím, to je zase moje věc :). A pokud na mě někdo někdo působí směšně, tak svému mozku nebudu nalhávat, že "to se přece nedělá".

doplněno 26.01.15 17:44:

Já vím *placni*, však diskutujeme vážně nevážně :)

culdabulda1*

- mají to ty ženský blbý - šminkovat se nemůžou, výstředně se oblékat nemůžou, chlastat nemůžou, kouření je taky fuj ...

je to nějaká spravedlnost?

doplněno 26.01.15 17:08:

- alespoň kdybych mohla jezdit tím autem se světýlkama !

doplněno 26.01.15 17:15:

prosím, prosím, dovolte mi autíčko ... alespoň trošinku mladší bych se chtěla cítit ...

doplněno 26.01.15 17:36:

martino - to měl být fór - chtěla jsem to tu trochu odlehčit - vidíte, už ani fóry mi nejdou ..

 

realista*
hodnocení

0x

Je každého věc, jak se obléká a jak se chová. Další je, jak na to pohlížejí ostatní. Pokud ONEN dá na názory jiných, má asi problém a slabé seběvědomí. Trochu sebevědomý člověk ví své a tak se i chová. Názory "mladistvých" si může vyslechnou či přečíst (třeba i zde) ale svůj názor k vůli tomu měnit nemusí. A když to tu píší "mladiství", tak ti mají "určitě pravdu, prověřenou svojí zkušeností mládí". Ono i vysoké IQ (v jakémkoli věku) neznamaná nutně, že dotyčný/ná se umí společensky chovat či oblékat (i mezi zločinci se najdou lidé s vysokým IQ)...

Kdo jezdí na "západ", určitě si všiml, že tam senioři chodí mnohem více "odvážněji" oblečeni, nežli tu u nás. V tomto směru mají naši senioři co dohánět. Pozastavovat se nad nějakými úsudky "mladistvích" co je a co není vhodné...(?) - třeba se jim stýská po komunismu...

 

hodnocení

0x

Vy mladí si myslíte,že jste OK? Je na vás smutný ,,nebo veselý pohled-nevím Půl hlavy vysříhané ,jakési ornamenty na hlavě.Oblečení--ty kalhoty kde máte rozkrok jak jsou kolena ,to je něco hrozného..Vás to zohavuje přímo.Nalakované nehty ,,vždyť jste chudáci myslím vy.Vy nejste upravení ale zohyzdění. To je můj názor pro ty,kteří si myslí že šedesátníci jsou směšní.Směšní jste bohužel vy -..hloupá žena-která se nekrášlí byť má 60lei i více i muž..

martinaa*

Tady přece nejde o všechny šedesátníky, ale o vybrané kusy. Nikdo zde nepsal, že jsou to všichni chudáci.

Stejně směšní mohou být oni mladí vyholení, zmalovaní, opiercingovaní atd. Pokud člověk působí hloupě, tak je fuk, jestli je mu dvacet nebo sedmdesát.

Já netvrdím,že jde o všechny,,,,,,,,,,,ale nakonec se říká na mladých a starých vše shoří,,,,,

 

hodnocení

0x

Milé dítě. Až Ti bude 60, bude Ti zbývat do penze nějakých 13 let. Pokud budeš v 60 stařec, co budeš v penzi?

 

hodnocení

avatar kejmilos

Až nevřějícně koukám kolik lídí dokáže zdánlivě jednoduchou otázku překroutit až mnozí si jí vzali osobně až si říkám,že se možná konečně našli.Nepochopili vůbec nic.

Asi 1/3 pochopila oč mi šlo a zbytek se zase projevil tak jak se projevil.Ach jo...

culdabulda1*

Pokud označíte 60-tníky jako starce, tak se nedivte reakci "potrefených", kteří Vaši otázku nebudou ve svém rozhořčení ani pořádně vnímat - ve svém věku to ještě pochopit nemůžete. Teď mne napadlo - leda by předmět otázky takto změnil Admin, který občas takové "žertíky" dělá !

V každém případě - nejvýstižnější výraz je asi fakt ten infantil. Ale - že jsme si zase pokecali. !

doplněno 26.01.15 23:10:

oprava : 60-níky

Celá diskuze o 60-letém starci mě velice pobavila a fakt mi zvedla náladu ! Nejpůvabnější je ovšem ta Dešťová víla, ta si to svobodně užívá ! A u některých příspěvků jsem se musela smát nahlas, jak byly trefné ! Podle příspěvků Babušky, Culdy, Babkyzov a ostatních pravidelných rádců máme také už leccos odžito, jen tak něco nás nerozhodí a umíme se bránit... Já jsem tento věk jsem oslavila loni a mé zaklínadlo je "dobře se v tom cítit"... A pokud se některá šedesátka promenuje v křiklavé minisukni s culíkama a je jí v tom dobře, maximálně mi to vyloudí úsměv na tváři a starost, jestli jí netáhne na rachitická kolena a jdu hledat "berušky" do vlasů.. Zrovna tak se usmívám tetováním, dredům, roztodivným vykousaným hlavám zajímavých barev, beduínským kalhotám, potvořícím postavu a nabouchaným kovovým ozdobám do různých částí těla - a mám obavy, jak mohou přes ty nýtky v nose smrkat? Ale pokud je jim v tom dobře, proč ne? Však oni se do šedesáti srovnají, mají na to dost času - a když ne, bude to další "STAŘEC,KTERÝ SI MYSLÍ,ŽE JE MLADÝ"

 

Hanko, skvělé *palec*

 

hodnocení

0x

Mimochodem, časem tu nikdo jiný, než 60+ nebude.

Takže šedesátníci budou smrkáči.

 

hodnocení

0x

V každém případě je to jeho vlastní svobodná volba, stejně jako mám já volbu si cokoliv myslet. Možná by ale chtělo nejdříve zapracovat na vaší gramatice, která je tedy úděsná.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]