Tankovani lpg do propanbutanovych lahvi

Od: Datum: 22.01.15 08:03 odpovědí: 11 změna: 23.01.15 20:28
Kdyz si vyrobim redukci, mohu tankovat lpg na benzince do propanbutanovych lahvi. Jak se pocita cena u plneni propanbutanovych lahvi. Tam se ty lahve vazi, to je cena za kilo plynu? V blizkosti zadnou plnici stanici nemame jen benzinku s lpg, tak se nemohu zeptat. Bylo by to i vyhodnejsi jezdit na benzinu par kilaku nez na plnicku 40.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.01.15 08:42

Známej si redukci vyrobil a tankuje si takhle 10kg bombu. Pokuď člověk není blbej, tak nic nehrozí. Ale nesmíš tam naplnit více než na co je lahev stavěná. Ideální by bylo tankovat na váze, ale tu si asi nebude nikdo vozit.

Ohledně předpisů to dělat nemůžeš.

doplněno 22.01.15 09:29:

Moje zkušenost po ujetí přes 200tis km na LPG je, že na benzínkách (smíšený provoz kapalných a plynných paliv) většinou obsluha nevylejzá a tankování probíhá svépomocí. U pump, kde prodávají pouze LPG je jasné, že ten člověk stojí už u stojanu a tedy tankuje.

Datum: 22.01.15 09:07
avatar

aggapy, domnívám se, že na benzinkách tankuje obsluha a ta nebude riskovat sankce a nenaplní Vám láhev.

Od: aggapy
Datum: 22.01.15 09:27
A jak se pocita ta cena na plnicce. Tam se to vazi na vahu, ale cena je za dm3.
Datum: 22.01.15 09:36
avatar
Vím, že v Polsku se to dělalo v Kudově u pumpy běžně. Z hlediska předpisů je to u nás zakázaný. Plyn u pumpy neobsahuje "smrádek" který se do propanbutanu přidává aby tě upozornil na únik plynu. Tím pádem při plnění u pumpy riskuješ.
Datum: 22.01.15 09:33

Preávajú to na litre,tak ak si zitite,že koľko litrov vám treba na na 10 kg,tak budete vedieľ rozdiel.

Datum: 22.01.15 10:13
avatar

Na LPG jsou jiné lahve, než na propan butan. Přesněji řečeno - když s tím topíte třeba na grilu, nebo sporáku, tak odebíráte plynnou fázi plynu, zatímco pro pohon spalovacích motorů se odebírá kapalná fáze. Takže ty lahve mají tzv. trn, což je v podstatě pružná trubka se závažím na konci, která zajistí to, že i když je lahev umístěná vodorovně (třeba u ještěrky) tak dokážete spotřebovat celý objem kaplného plynu. Technicky je však plyn prakticky totožný - z nouze jsme jezdili s ještěrkou i na běžný PB, jen ta flaška musela stát ventilem dolů. Takže naplnit lahev LPG jde, ale jak psal kolega, je to zakázané. Je samořejmě možné, že to někde provádí, ale určitě to nedělají všude. A tam, kde to dělají ty redukce mají.

Od: jii
Datum: 22.01.15 23:45

kde jste přšel na takovou blbost,že na vaření je plynná fáze?Zatřepte s plnou bombou na vaření a uvidíte,jak v ní šplouchá.Je tam tekutá jako v LPG v autě.

Datum: 23.01.15 09:00

To není blbost. To je pravda.

U klasické propan-butan láhve je ventil nahoře. Takže při otevření lahve dochází k úniku plynného LPG. Kapalný zůstává dole u dna.

Naopak když otevřu nádrž na LPG pro pohon vozidel, tak mi z ní poteče vždy kapalný LPG, dokuď tam nějaký bude. Chápeš?

Datum: 23.01.15 19:21
avatar

Speciálně pro jii ještě jednou a budu psát pomalu - na vaření se používá plynná fáze (nebo máte pocit, že Vám z hořáku před jeho zapálením něco teče? ) Ano, v lahvi pro vaření je skutečně přítomna i kapalná fáze, ale jelikož vařiče nemají nějak omračující spotřebu, probíhá změna z kapalné fáze na plynnou přímo v lahvi. Proto taky dojde k omrznutí lahve, pokud se použije nějaký větší hořák. Jenže automobilový motor má daleko větší spotřebu, proto přeměna fází probíhá v regulátoru, který je vyhříván vodou z chlazení motoru. Ten dokáže přeměnit podstatně větší objemy bez toho, že by zamrznul. Existují i systémy, kdy se do motoru vstřikuje kapalná fáze LPG, ale myslím, že to nemá cenu tady probírat, když nepobíráte ani systém primitivního hořáku.

Od: jentak
Datum: 23.01.15 14:38

Rád bych varoval před samoobsluhou při tankování LPG. ČSN 690012, o tlakových nádobách nikdo dodnes nezrušil, a i plnící pistole LPG je součást tlakové nádoby. Jakákoliv vámi způsobená škoda, se Vám může krutě vymstít. Pojišťovna vám nezaplatí nic, naopak může požadovat náhradu škody po vás. Těžko budete totiž dokazovat, že sami obsluhujete LPG čerpačku se souhlasem provozovatele.

Datum: 23.01.15 20:28

ČSN má doporučující charakter. Nelze tedy na základě porušení této normy vymáhat škodu po řidiči, který si sám natankoval.

 

 

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.