Nejste přihlášen/a.
Známej si redukci vyrobil a tankuje si takhle 10kg bombu. Pokuď člověk není blbej, tak nic nehrozí. Ale nesmíš tam naplnit více než na co je lahev stavěná. Ideální by bylo tankovat na váze, ale tu si asi nebude nikdo vozit.
Ohledně předpisů to dělat nemůžeš.
doplněno 22.01.15 09:29:Moje zkušenost po ujetí přes 200tis km na LPG je, že na benzínkách (smíšený provoz kapalných a plynných paliv) většinou obsluha nevylejzá a tankování probíhá svépomocí. U pump, kde prodávají pouze LPG je jasné, že ten člověk stojí už u stojanu a tedy tankuje.
aggapy, domnívám se, že na benzinkách tankuje obsluha a ta nebude riskovat sankce a nenaplní Vám láhev.
Na LPG jsou jiné lahve, než na propan butan. Přesněji řečeno - když s tím topíte třeba na grilu, nebo sporáku, tak odebíráte plynnou fázi plynu, zatímco pro pohon spalovacích motorů se odebírá kapalná fáze. Takže ty lahve mají tzv. trn, což je v podstatě pružná trubka se závažím na konci, která zajistí to, že i když je lahev umístěná vodorovně (třeba u ještěrky) tak dokážete spotřebovat celý objem kaplného plynu. Technicky je však plyn prakticky totožný - z nouze jsme jezdili s ještěrkou i na běžný PB, jen ta flaška musela stát ventilem dolů. Takže naplnit lahev LPG jde, ale jak psal kolega, je to zakázané. Je samořejmě možné, že to někde provádí, ale určitě to nedělají všude. A tam, kde to dělají ty redukce mají.
kde jste přšel na takovou blbost,že na vaření je plynná fáze?Zatřepte s plnou bombou na vaření a uvidíte,jak v ní šplouchá.Je tam tekutá jako v LPG v autě.
To není blbost. To je pravda.
U klasické propan-butan láhve je ventil nahoře. Takže při otevření lahve dochází k úniku plynného LPG. Kapalný zůstává dole u dna.
Naopak když otevřu nádrž na LPG pro pohon vozidel, tak mi z ní poteče vždy kapalný LPG, dokuď tam nějaký bude. Chápeš?
Speciálně pro jii ještě jednou a budu psát pomalu - na vaření se používá plynná fáze (nebo máte pocit, že Vám z hořáku před jeho zapálením něco teče? ) Ano, v lahvi pro vaření je skutečně přítomna i kapalná fáze, ale jelikož vařiče nemají nějak omračující spotřebu, probíhá změna z kapalné fáze na plynnou přímo v lahvi. Proto taky dojde k omrznutí lahve, pokud se použije nějaký větší hořák. Jenže automobilový motor má daleko větší spotřebu, proto přeměna fází probíhá v regulátoru, který je vyhříván vodou z chlazení motoru. Ten dokáže přeměnit podstatně větší objemy bez toho, že by zamrznul. Existují i systémy, kdy se do motoru vstřikuje kapalná fáze LPG, ale myslím, že to nemá cenu tady probírat, když nepobíráte ani systém primitivního hořáku.
Rád bych varoval před samoobsluhou při tankování LPG. ČSN 690012, o tlakových nádobách nikdo dodnes nezrušil, a i plnící pistole LPG je součást tlakové nádoby. Jakákoliv vámi způsobená škoda, se Vám může krutě vymstít. Pojišťovna vám nezaplatí nic, naopak může požadovat náhradu škody po vás. Těžko budete totiž dokazovat, že sami obsluhujete LPG čerpačku se souhlasem provozovatele.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.