Nejste přihlášen/a.
ahoj, máte někdo doma akvárko? o jakém objěmu, jaké ryby chováte? případně vložte sem foto pro inspiraci. dík
Objem 210 litrů, akvárium JUWEL. Rybky chovám převážně tetrovitý v čele s 15ti neonkama. Nově jsem si pořídil menší hejno Parmiček "oděs" 6kusů a mám ještě 3 parmičky černopruhý, který mi pomohly od řasy roduchy. Potom jde vidět Čichavec, je to samička sameček mi uhynul samička je vůči svýmu druhu hodně agresivní a uhnala ho. Potom asi základ 2 Ancistruse. Měl jsem pancéříčky ale nedařilo se jim u mě. Všechno jsou to hejnovitý ryby kromě Čichavce a tuším že i ancisrus není hejnovitá ryba.
Na počty jich nemám vždycky dokonalý hejno. Tetry se doporučuje mít minimálně 6 kusů do hejna. U neonek je to minimálně 10 stejně tak u razbor je to 10 kusů. V současné době mám asi 40 rybek dohromady. Většinou se radí 1cm rybky na 1 litr vody aby nebylo akvárium přerybněné.
Mám zatím jen 3 neonky, 1 ancitruse a 2 pancéřníčky (samečka a samičku). Jsem začátečník, starší akvárko jsem nedávno dostal od příbuzných a zprovoznil. Ani nevím kolik to má vlastně objem, ale nejspíš asi nějak 60l. Takže to jen tak pro začátek, možná časem přikoupím nějaké další rybky, a rostliny ty ještě nemám vůbec.
jo a ještě mám 3 vodní šneky. Všichni jsou ale zalezlí a schovaní, tak nejdou vidět, asi už chtějí spát a mít klid.
No tak neonky vzhledem k tomu, že je všechno světlý a ještě k tomu, že jsou pouze 3, tak se necítí bezpečně proto se budou píše schovávat do tmavších míst pod dekoraci.
Lepší je: první vodu, dekorace, rostliny a ryby až nakonec. Ty kytky kupte, bez nich to je bída na pohled i pro ryby...jinak dejte pryč ty mušle, jsou mořské a do sladkovodního akvárka se nehodí. Mimo jiné "kazí" vodu, uvolňijí Ca a voda je tvrdá...neonky mají rády vodu spíše měkkou. Takže nějaký kořen by byl fajn...