Ochranka v obchodě

Od: Datum: 02.01.15 23:41 odpovědí: 22 změna: 14.01.15 15:19
Ahoj,
zajímal by mě Váš názor na ochranku v obchodě. Také vám vadí, jak jsou pořád za Váma a čučí na Vás, jako byste se chystali něco ukrást? Je to dost nepříjemné. Ze zahraničí žádnou takovou zkušenost nemám. .

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.01.15 23:47

Pokud jen čučí tak ať čučí jsou mi u pr**le. Vždyť je to pomalu jedno ochranka nebo kamera jsme sledovaní pomalu víc než židi v koncentráku

Datum: 02.01.15 23:48
avatar
Dělají svou práci. Mně osobně to nevadí. V zahraničí o tom jen nevíte. Nebo to dělají lépe.
Od: hm®
Datum: 02.01.15 23:48
avatar

Dělají svou práci a jestli jinak neotravují, tak co?

Komu se nelíbí obchod s ochrankou, může nakupovat v jiném obchodě, kde ochranku nemají.

Datum: 02.01.15 23:50
avatar

vadí mi o něco míň, než prodavači v lidu prázdných elektrokrámech, kdy sotva vlezete mezi regály, už se vás ptají, zda nepotřebujete poradit, asi tak nějak

Datum: 02.01.15 23:54
avatar
A víte, proč vás ti prodavači tak otravují? Protože jejich nadřízení jsou si jistí, že vy po ničem jiném netoužíte.
Datum: 03.01.15 00:06
avatar

Jasně, když si jdu do kamenného obchodu něco obhlídnout, tak už přeně vím, co chci a co si chci prohlédnout, neb už to mám nastudované z netu, kde si to následně za podstatně méně peněz i objednám, nejsem z těch, co tam jdou s tím, že si nechají něco vnutit (a těch je hodně a z těch ty obchody prosperují). Když se pak třeba toho "odborníka" na něco konkrétního zeptám (parametry, funkce,...), tak je stejně v koncích a řekne, že by to musel někde najít a nebo mne odkáže na katalog výrobce...

Datum: 02.01.15 23:52

Jsou za to placení, dělají svou práci, nevadí mě.

Datum: 03.01.15 05:25
avatar

Protože do obchodu nejdu s úmyslem krást,ale nakupovat, ochranka mě nerozhodí. Prostě mě neznervózňuje, nevěnuji jí pozornost, kde právě je a kam se dívá. Např. v Penny už ochranku od vidění znám a často se jí zeptám, kde které zboží najdu. Ochotně mi poradí.

V Globusu třeba ochranka uvnitř obchodu není, přechází jen venku před kasami. To už člověk odchází a má zaplaceno, tak mu to je rovněž jedno.

Spíš je mi těchto lidí dost líto. Celý den jsou na nohách, musí chodit, nikde žádná židle.*bum* Mají většinou dvanáctky, se 2 půlhodinami na jídlo. A protože jsou to většinou lidé starší, dovedu si představit, s jakou úlevou si pak doma natáhnou nohy. Jaga.

Nikdy mě žádný člen ochranky neobtěžoval a je to taky práce. Lidé si vybírat nemohou, zvláště ti starší, tak to berou. Myslím, že bych celé dny na těch nohách stát nevydržela. Kdysi jsem chodila dálkové pochody, 50 - 60 km nonstop,ale to bylo dobrovolné a jen občas. Je to náročné zaměstnání. Občas i nebezpečné, když se objeví tlupa cikánů, kteří míní krást, nebo opilí bezdomovci. A tito zákazníci nejsou ojedinělí. Bohužel.

A když se mě prodavač hned ptá, zda nechci poradit, klidně odpovím: Nejdřív si to tady prohlédnu sama a pak se na Vás případně obrátím. Tečka.

Od: petrzach
Datum: 03.01.15 07:19

V Globusu v Kauflandu a jiných obchodech chodí i ochranka (říkají si detektivové) v civilu mezi zákazníkama a ani o tom nevíš . Jsou normálně oblečeni , dělají ,že nakupují a normálně sledujou zákazníky jestli nečorujou.

Od: nesouhlasim
Datum: 03.01.15 08:37

Tak taky s vámi nesouhlasím. Dělat ochranku je práce jako každá jiná. Osobně znám ochranky, kde jsou samí mladí lidé a i kdyby to byli ti starší, tak vědí, do čeho snad jdou. To je přístup dneška, že každý by nejraději u práce seděl, přitom je zdravý jako řípa a když si pak chce sednout člověk, který má na to má opravdu nárok z lékařského a zdravotního hlediska, tak ho nechají stát. Myslím, že normálnímu nezhýčkanému člověku, který je zdravý, by neměl činit žádný problém stát a to ani když je starší a nemá žádné zdravotní problémy. Vážím si starších lidí, kteří třeba v autobuse odmítnou místo k sezení, protože sedět nepotřebují. A dále platí, že někteří lidé by dali všechno za to, aby mohli v autobuse stát!

Je spousta zaměstnání, kde musejí lidé stát a nesedí, a k tomu si představte, že musí dělat ještě něco jiného než jenom stát. Například pokladní v některých supermarketech musejí navíc obsluhovat zákazníky, lidé v továrnách musejí vyrábět věci a tak dále. Ochranka dostane zaplaceno, ale kromě stání (pokud tedy někoho nechytne), nedělá nic jiného, než že stojí, maximálně chodí mezi regály a podobně. Nic víc, žádná další produktivita a dostane ješrě zaplaceno. Nevím, jaká práce by měla být snažší. Navíc, když nemají vpodstatě žádné pravomoce, tak stejně jenom zavolají policii a opět nic nedělají.

Datum: 03.01.15 07:49

"Ochranka obchodu nemá speciální zákonnou úpravu, může tedy postupovat pouze jako každý jiný občan,kterému trestné řád ukládá upozornit a zavolat strážníka nebo policajta. Těm je pak dovoleno vykonat prohlídku tašky či osobní prohlídku, u ženy pak jen zase žena. Ochranka může jen z povzálí čumět.

Datum: 03.01.15 10:57
avatar

Zadržet taky může, stejně jako kterýkoliv občan.

Datum: 03.01.15 08:10
avatar

Ano, je mně to velmi nepříjemné. Špízovat lze nenápadně a není to těžké. Když se king z ostrahy postaví k východu od pokladny, rozkročí se, založí ruce na svých rachtitických prsou a dává si extra záležet na tom, jak jen nerad uhýbá, abych vůbec mohl po zaplacení odejít, příjemné to věru není. Na druhou stranu chápu, že za ty peníze může podobnou práci dělat jen debil, což je medicínský termín s přesnou definicí, která dotyčné zaměstnance výstižně charakterizuje. *kafe*

doplněno 03.01.15 11:14:

4 magdon Hypermarket nabízí za stejné peníze práci při doplňování zboží, dokonce je k dispozici více volných míst...jednou jsem jel v Globusu v CČM s nákupním vozíkem na eskalátoru. Jeden z těch debilů počkal u výjezdu a když jsem se přiblížil, zvědavě nahlížel do vozíku, jako by tam byla letecká puma. Pak zničehonic vozík uchopil zepředu a prudce potáhl z eskalátoru. Moc nechybělo, abych upadl a si nadral kokos. Podle medicíny je debil na úrovni dvanáctiletého dítěte; moc by mě zajímalo, kterého dvanáctiletého fracka by podobná debilita napadla.

Datum: 03.01.15 08:53
avatar

"...chápu, že za ty peníze může podobnou práci dělat jen debil..."
Zřejmě jste nikdy neztratil práci a nebyl nucený třeba měsíce shánět jinou. Pak byste totiž i Vy byl ochotný přijmout tuhle roli "debila".

Mně ochranka nevadí, dělá svou práci. A za to, že je ve větších obchodech nutná, můžou někteří "kupující" sami. Kdyby se nekradlo, nemusela by být ani ochranka.

Datum: 03.01.15 09:28

V mnoha obchodech je ochranka potřebná, ale stejně jako Vám, i mně dost některé postupy ochranky vadí. A už jsem se několikrát proti nim razantně ohradila, nutno přiznat, že úspěšně. Jako zákazníka, který v obchodě utrácí své peníze, nemám zájem, aby mně za zády okouněl smradlavý chlap s buranským chováním. Nicméně, vše závisí na vedoucím prodejny, pokud mu nevadí, že zákazníky otravuje smradlavý, neupravený chlap, znamená to, že si svých zákazníků neváží, neboť v opačném případě by nezaměstnával hlídače typu bezdomovců. Z hlediska právního ochranka nemá samozřejmě žádná jiná práva než běžný občan, nemá tedy právo kontrolovat Vám zavazadla či Vás bezdůvodně zadržet. Každý má právo zadržet kohokoliv, koho přistihne při spáchání trestného činu, od 1.1.2014 má každý právo zadržet kohokoliv, koho přistihne i při spáchání přestupku (§ 14 odst.2 občanského zákoníku).

Datum: 03.01.15 10:06
avatar

Ahoj.Já si ochranky v obchodě nevšímám.Je to jejich práce a navíc někteří zloději jsou tak šikovní že si málem nevšimnete že něco sebrali.Pracovala jsem taky u ochranky tak vím o čem to je.

Datum: 03.01.15 10:35
avatar

Nevadí mi, pokud nestojí metr za mnou a nehýbou se přesně v souladu s mými pohyby. Stávalo se mi cca před deseti lety a méně (co jsem byla na VŠ), že jsem kvůli dotěrné ochrance i upustila od nákupu. Jednou v Lidlu, kde mě člen ochranky ztrapnil jak malé děcko, já ještě tehdy neměla to sebevědomí, abych mu něco odsekla... pár let jsem tam nevkročila. No a naposledy jsem měla před pár týdny tento problém v DM, pán se pohyboval co pět kroků za mnou, sebrala jsem to nejnutnější a šla ke kase. Až tam jsem si všimla, že mám na kočáru rozepnutou tašku, se kterou by se dalo úžasně krást, tak tam jsem to pronásledování ochrance odpustila.

Také nemám zkušenost za zahraničí s dotěrnou ochrankou. Nicméně si myslím, že je to tím, že zaměstnancům nestrhávají ukradené věci z platu!

Datum: 03.01.15 16:09
avatar

To je opravdu moc nepříjemné.Ochranka by se měla chovat tak aby to neobtěžovalo zákazníky.Asi bych si na její chování stěžovala.

 

Od: czello
Datum: 03.01.15 11:52

Ochranka mně nevadí, když nejsu žádný zloděj. Je to jejich práce. Spíš mně vadí u nás na dědině v obchodě, kam když vlezu a su tam sám, prodavačky, které nenápadně chodí někam, aby na mě viděly, jestli neco nekradu. Na to čas mají...ale když pak 10 minut stojím u pokladny, to už nikoho nezajímá.

Datum: 03.01.15 16:54
avatar

Loni někdy v dubnu jsem byl v Lidlu vyzvednou hodinky z reklamace. Prodavač mi je předal, já jsem si je dal do batohu a šel pryč. Bohužel jsem díky "nepípnutým" hodinkám spustil alarm, ale protože mi při předchozí reklamaci prodavač řekl, ať si toho nevšímám, šel jsem dál. Za východem mě za batoh chytl hlídač, že co to jako je. Řekl jsem, že si odnáším reklamované hodinky, což mi potvrdil i prodavač (který je i vedoucí této prodejny), ovšem chlap si nedal říct a "tak se na to podíváme". Vyndal jsem tedy z batohu ty hodinky a věci, co jsem krátce předtím nakoupil, a příslušné papíry. Hlídač opět otravoval, že hodinky nejsou na faktuře (jak by tam mohly být, když jsem je koupil jindy) a až po upozornění, že jsou opravdu z reklamace a předložení dokladu šel k pokladně hodinky "pípnout" a dal pokoj. Fakt nic moc, být za zloděje před celým obchodem..

Datum: 03.01.15 17:33
avatar

když jsme u toho Lídlu, je tam ochranka, nebo jak toho chlapa mám nazvat, čučí po všech, to jepravda, čekal jsem tam s košíkem na manželku, než přišla od lékaře, no to jste měli vidět, jak jsem byl hned podezřelý, když jsem tam jen tak stál a pokukoval k východu, zda žena už nejde, myslel jsem, že mne tam na místě propíchne očima

v tom samém Lídlu občas chodí po place civilní kontroly (asi prodavačky v civilu, aby vypadaly jako zákaznice), které dělají, jako že nakupují, dávají si zboží do košíků, objedou regál a pak zboží zase vyndají zpátky do regálu, přitom sledují, zda někdo nekrade, no jednou tam nějaký puboši kradli chlast a rvali si to pod bundy, jedna z těchto civilních kontrol dala avízo na pokladnu a ochrance, aby si na ně počkali, jenomže si toho nějak všimli i ti hoši a chlast vyrovnali mezi bedny s pivama a u pokladny, i když jim nechali rozepnout bundy, byli tito hoši vysmátí, no ono totiž, pokud tam chodíte častěji (já ne, tak 1-2 za měsíc), tak se dá lehce vystopovat, kdo je ta civilní ochrana, která nakupuje "na oko"

Od: marty9xxxx
Datum: 14.01.15 15:19

Upřímně, osobně mi ochranka v obchodě nevadí, dělal jsem ji sám dost dlouho a ano, někdy je s některými kolegy A KOLEGYNĚMI PROBLÉM, nechápou totiž, jak to může být nepříjemné ;) :D Praxe mě časem naučila poukázat při přistižení" s tichým hlasem se představím a požádám slušně příkazem dotyčnou osobu k následování bez zjevného divadla a s největší diskrétností" ...
Nevěřili by jste, kolik lidí nakonec ještě rádo poslechne :D I když se najdou i tak ekvivalenty ;) Pak jsem jasné čorky v Mercury označil a klucí si je odlovili sami ;)
Pokud někoho trápí, že je příliš poctivě sledovanej (mě ochranka jinde sleduje pravidelně, pousměji se při žádosti o kontrolu zavazadla a nakonec bez iritace ukážu vše :D Bič a pouta raději nechávám doma ;D ), vyhybejte se násloedujícím provokacím a vše bude jednodušší ;) :

-V obchodě vážně není dobré přerovnávat si obsah batohu nebo tašky, stejně tak uzavřít i zip u tašek na kočárku, lze-li to.
-Nenechávejte rozeplou kabelku či ruční tašku, batoh, pokud to vysloveně nemusí být z důvodu chybějícího zipu

-Snímejte kapuce, protože kapucín je podezřelý číslo 1, smradlavec v otrhaném číslo 2

-Snažte se vylovit si potřebné věci jako peněženku, mobil zavčasu už při vstupu, později už to ochranku provokuje k podezření, že zde probíhá minimálně páchání přestupku...
POkud se na ochranku bez jejího negativního přístupu oboříte, pokud se na vás pověsí v dostatečné vzdálenosti, buďte si jisti, že vám další nákupy zpříjemní, protože na aktuální den jste svým výstupem mohli snížit její úspěšnost inkognito o 50-70%!
Klidně namítejte a ptejte se na konkrétní situace, je mnoho rozličných ochranek a ne vždy jednají ruku v ruce všechny s právem ;)

 

 

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.