Jak odmítnout poptávku

Od: Datum: 14.01.15 12:08 odpovědí: 6 změna: 14.01.15 19:37

Dobrý den,

nenapadá mě vhodně vyjádření pro odmítnutí poptávky potencionálního zákazníka. Nevím, jak mu šetrně sdělit důvod, proč jejich nabídku odmítáme (sídlí přes celou ČR, a jedná se o mlou zakázku).

Děkuji za Vaše nápady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: klaban*
Datum: 14.01.15 12:48

Vzhledem k velké vzdálenosti mezi dodavatelem a odběretelem a tím spojenými problémy, zakázku nemohu přijmout. Tímto se omlouvám. Zkrátka něco v tom smylu.

Od: jmlc®
Datum: 14.01.15 12:50
avatar

Je nám líto, že musíme odmítnout vaši poptávku. Náklady na dopravu, instalaci, zajištění servisu a další by vysoce převýšily cenu zboží a řešení poptávky naší firmou je pro vás neekonomické.

Od: hm®
Datum: 14.01.15 14:14
avatar

Není tu zmíněno, jak dopravu normálně účtujete. Pokud tak, jako to obvykle bývá, přímo bych zákazníka neodmítal, ale nechal bych rozhodnutí na něm. Upozornil bych ho (nepřehlédnutelně) na nepřiměřenou cenu dopravy vzhledem k ceně vlastní zakázky (obojí bych aspoň odhadem ocenil, pokud se nejedná o typizovanou činnost, kterou už máte oceněnou přesně), ale nechal bych mu možnost si vás přesto vybrat. Tím nebudete za "blbou firmu, která nemá zájem".

Koneckonců zákazník může mít zvláštní důvod, proč poptal zrovna vás (i když nejspíš to tak není). A kdyby si vás náhodou opravdu vybral, dopravu naúčtujete a škodní tak nebudete.

Datum: 14.01.15 16:02
avatar

Nedávno jsem na dodávce zahlédla telefon na plynaře a druhý den jsem mu volala. Vysvětlila jsem mu, co potřebuji a on byl ochoten tu práci udělat. Chtěl vědět adresu. Řekla jsem ulici a začala jsem vysvětlovat, jak se ke mně dostane. Pořád nechápal a až nakonec se zeptal, o jakém městě je řeč. Vyšlo najevo, že prodal auto přes půl republiky, nový majitel nesloupnul číslo telefonu. Ihned spočítal, kolik bych zaplatila za cestu a zeptal se mě, jestli to chci. Tak jsem si raději našla někoho z Ostravy. ;)

Datum: 14.01.15 19:29

Ahoj. Zdravím Babi. Tohle je klasický nešvar podnikatelů a živnostníků. Někteří si nejsou schopni a možná ani ochotni, třeba změnit staré šesti místné telefonní číslo s předvolbou, na ten nový tvar o 9 číslech. Jak je to už dávno, co se u nás digitalizovaly ústředny.

Datum: 14.01.15 19:37
avatar

No mně se to zdá jednoduché. Prostě bych zájemci napsala pravdu a nabídla mu, že mu klidně to, o co má zájem zašlu, ale bude to pochopitelně dražší o ty náklady na zaslání, nebo odvezení. Pokud bude souhlasit, není problém. Vždycky se vyplatí jednat narovinu. Já bych to tedy pochopila a buď bych se Vám omluvila já, že to pro mne v tom případě není zajímavé, nebo bych Vám řekla, že Vám ráda zaplatím Vaše náklady s tím spojené. Proč chodit okolo horké kaše a vymýšlet výmluvy. Jsme přece lidé a všechno se dá jednoduše vysvětlit.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.