Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč piloti používají dýchací přístroje?

Od: lukyn12 odpovědí: 11 změna:

z jakého důvodu piloti používají dýchací přístoje?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Ze stejného důvodu, proč je používají horolezci. Ve velkých výškách jsou jiné tlakové podmínky, takže se hůř dýchá. Čím jste výš, tím je dýchání obtížnější (cca od 4000 m je dýchací přístroj nutný - dýchání v těchto výškách dělá problémy i lidem, kteří žijí ve vyšších oblastech celý život - např Himaláje atd.)

lukyn12
hodnocení

a v dopravních letadlech je to jak? tam lidé dýchací přístroje nepoužívají

figurek*

kabiny jsou přetlakové. Je v nich normální atm.

 

dzordz*
hodnocení

0x

Jak už bylo řečeno, uvnitř masky mají krom směsi kyslíku i jiný tlak. Maska taky má na hledí silný UV filtr, jinak by po letech dostali rakovinu nosu a obličeje, a zabraňuje oslnění podobně jako lyžařské nebo sportovní brýle.

 

figurek*
hodnocení

0x

protože 10 kilometrů vysoko je vzduchu proklatě málo.

kolicek*

No vzduchu je tam porad stejne...

des*

Proč piloti používají dýchací přístroje?

Jde nejspíš o piloty vojenské a používají je protože tam není dostatek kyslíku.Když se to dříve nevědělo,tak byly havárie z obluzení,mozek strádal.

 

hodnocení

0x

V dopravním letadle je sice přetlakovaná kabina, ale kyslíkové masky piloti mají a masky mají speciální rychlonasazovací systém. Jsou tam pro případ dekomprese, aby mohli okamžitě dýchat a nedošlo ke ztrátě vědomí nebo hypoxyii. Cestující mají malé masky s kyslíkovým vyvíječem, který dokáže vyrábět kyslík kolem 20minut. Za těch 20 minut musí piloti v případě potřeby nouzově sklesat do výšky pod 3000m.

doplněno 03.03.12 16:38:

Během normální situace, je udržován v letadle tlak vzduchu jako na horách, je to pomocí odebíraného vzduchu z kompresoru proudového motoru. Proudový motor má kompresor, který potřebuje ke své činnosti a mimo to je z něj část vzduchu odebírán pro potřeby přetlakování kabiny a její klimatizace.

doplněno 03.03.12 17:19:

kolicek:

není tam vzduchu stejně, je hodně řídký a to letadlo musí letět rychleji aby se v něm udrželo ;)

kolicek*

bmbx: Hodis mi nejakej odkaz, kde to najdu? Snazim se to najit, ale nikde nemohu najit, ze by v 10 km (stale troposfera) bylo mene vzduchu. Dik.

Je toho plný net, dávám odkaz třeba zde:

sites.google.com/...

Například nadzvuková letadla, těžko dosáhnou nadzvukové rychlosti při zemi. Jednak je díky větší hustotě vzduchu kladen větší aerodynamický odpor a pak je taky díky větší hustotě vzduchu rychlost zvuku vyší než třeba v těch 10km ;)

doplněno 04.03.12 15:33:

Proto bylo zavedeno tkzv. MACHOVO ČISLO, které udává kolikrát je rychlost zvuku překročena, pokud budu mít třeba rychlost 2M, tak se pohybuji rychlostí 2x větší než rychlost zvuku, ale rychlost v km/h bude jiná ve vodě, ve vzduchu při zemi a např v těch 10km nad zemským povrchem.

kolicek*
04.03.12 16:02

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]