Chování prodavaček - Váš názor

Od: Datum: 21.11.14 15:11 odpovědí: 20 změna: 26.11.14 11:28

Milí rádcové, ráda bych se s vámi podělila o mé 2 zkušenosti a znala na to váš názor.

1. kupovala jsem v řeznictví 3 položky, nechala tam útratu 120,- Kč. Prodavačky mi zroží zabalila do papírových balíčků, vyskládala a pult a začala se věnovat další zákaznici. Já jsem jí poprosila, zdali by mi mohla na ty balíčky dát slabý igelitový pytlík, aby se mi to nerozsypalo v tašce. Prodavačka mi velice neochotně podala 1 mini pytlíček o velikosti sotva na 2 balíčky. Tak jsem jí poprosila, zdali by mi mohla dát ještě jeden ten pytlík. Ona mne ignorovala a reagovala až po minutě, když jsem jí o to požádala znovu. Měla u toho tisíc řečí, že zabalení do papíru stačí a tak není pytlík třeba.

2. kupovala jsem chléb a zeptala jsem se, zda je dnešní (kupovala jsem ho v 7 ráno, tak jsem si chtěla být jistá, že není včerejší). Prodavačka opět velice neochotně, dotčeně a drze odpověděla stylem, že co s o nich myslím, že snad mají tvrdý chleba. Na slušnou otázku stačila slušná odpověď.

A teď k jádru pudla: co si o tom myslíte. Kde je problém. Proč prodavačky reagují na jakýkoliv dotaz hádavě, neochotně. Kde je úcta k zákazníkovi? Očekává se, že přistoupím na tu jejich "hru", že budu jen kupovat a neptat se?

Musím dodat, že jsem člověk slušný, slušně pozdravím, poprosím, poděkuji :).

Děkuji za vaše postřehy. Barbora.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ria®
Datum: 21.11.14 15:26
avatar

No ona i prodavačka je jenom člověk.. Asi se paní špatně vyspala, v okolí mám naštěstí příjemné prodavačky..Naopak mám zase špatné zkušenosti s úřednicemi naposled na mě div nehodla sešívačku a ať si papíry sama sešiju, že není moje služka..:D..

Ale chodím na úřady odpoledne, tak chápu, že už toho mají za celý den plné zuby.. :)

Datum: 21.11.14 15:51
avatar

Já vždy takovéhle paní řeknu, co si o ní myslím a zeptám se jí, jestli ty pytlíky dává ze svého. Stalo se mi v úterý, že jsem byl v Pennymarketu a pokladní tak rychle projížděla čtečkou, že jsem nestíhal dávat zboží do vozíku a za minutu měla projetý obrovský nákup. Samozřejmě, že nic tímhle způsobem nezrychlí, protože stejně musí počkat, až si to Vy dáte do vozíku. Ale dokonce to vyvrcholilo tak, že mi vrátila o stovku míň, než měla, což jsem jí pak pěkne seřval, že pospíchá a pospíchá, stejně nic nezrychlí a ještě mi vrátí málo peněz. Ale nesmíte si tím nechat zkazit den.

doplněno 21.11.14 17:34:

Ano, ale zkrátka nikdo nemáme právo být na své zákazníky nepříjemní.

doplněno 21.11.14 18:24:

Ohneta: Ano, přesně tak *palec* Slušnost by vždy měla být na obou stranách *palec* ;) Ale tu neslušnost by měl jako první vytáhnout zákazník...

Datum: 21.11.14 16:53

Přítelkyně je vyučená prodavačka a naposledy ji propustili z PennyMarketu ve zkušební době z důvodu, že nákupy příliš pomalu "odbavovala". Tak se nedivte, že Vám ten nákup odbavují rychle, vedení jim totiž měří čas odbavení a když jsou moc pomalé, tak je vyhodí :( Prostě si ty nadnárodní firmy udělaly ze zaměstnanců otroky, za mrzký peníz tam lítají jak fretky. Tak se pak nedivte, že nejsou zrovna nejpříjemnější. V zahraničí dostávají v poměru k ČR dvojnásobný plat a chování nadřízených je taky jiné, proto je tam práce baví a mají čas se na zákazníky i usmívat. Problém je v tom českém systému, kdy Klausova loupežnická vláda všechny české firmy prodala zahraničním společnostem a ty si udělali ze zaměstnanců otroky, nebo firmu dovedli ke krachu a zaměsntance na ÚP. *blee*

Datum: 21.11.14 18:07
avatar

Ano, ale zkrátka nikdo nemáme právo být na své zákazníky nepříjemní.

Zato zákazníci můžou být na prodavače nepříjemní? Mě na některých zákaznících irituje to, že od zaměstnanců obchodu vyžadují slušnost a úslužnost, ale sami se chovají jak hulváti. Tím nemyslím cobráku vás

Od: jmlc®
Datum: 21.11.14 15:53
avatar

Přiznám se, že jsem po vojně pár let pracoval v obchodě - skladník, zástupce vedoucího, děvečka pro všechno... takže i pokladna... - sedět nebo stát na místě 7 hodin, valit a valit (zvlášť v době svátků) a usmívat se na každého s "hloupým" dotazem - to mne taky naštvalo... Zkuste si představit, že vám pekař přiveze zmrlé pečivo (jede 100 km a má z dodávky skoro mrazírnu, zvláště v zimně...) a vy se stále snažíte o spokojenost zákazníků, každý den to tvrdé hodíte na uschnutí... poctivě... Pak přijde nějaká ... a začne rozumovat... no úplně to vidím jako včera :)

Jinak mi ten jeden příběh připomněl příhodu vyprávěnou Petrem Novotným v pořadu Novoty ...

Od: hm®
Datum: 21.11.14 15:54
avatar

Když to je těžký. Dnešní prodavačky zpravidla žádné prodavačky nejsou (myslím vyučené), takže jednak nic nevědí o tom, co prodávají, jednak nemají žádnou průpravu a nikdo je neučil způsob prodávání a chování v obchodě a jednak je práce nejspíš vůbec nebaví, ale jinou nesehnaly. Co potom chcete čekat? A možná třeba ta v masně dostává pokárání, když "plýtvá" obalovým materiálem. Přidejte mnohdy otravné zákazníky a ... neptáte se, nevědomky, stylem, který je rozzlobí? Tón hlasu a tak.

Od: barbora123
Datum: 22.11.14 19:36

To, že se ptám stylem, co ty prodavčky rozzlobí mě už taky napadlo. Popsané 2 příhody se mi staly během 2 dnů. Zkuste mi poradit, jak lépe se zeptat třeba na to stáří chleba. Já se ptám: Prosim Vás je ten chleba dnešní? - co je na tom rozzlobujícího? :(.

Datum: 21.11.14 17:19
avatar

Dobrý večer,manželka prodává v uzenářství a párkrát jsem se u ni zastavil a už to nedělám.Důvod?Já tam pracovat tak každýho druhýho zákazníka přetáhnu sukovicí po zádech.

Ona nesmí dávat zboží do pytlíků,může pouze balit do papíru.Samozřejmě ,že to tak není všude.Šéfové pak po ní jdou že má velkou spotřebu pytlíků.Řekněte zákazníkovi, že nemůžete jim to dát do pytlíku.To je potom krav a sviní co si vyslechne.To k vašim pytlíkům.A teď proč bych tam nemohl být,zároveň odpověď na Vaši otázku.

Představte si že otevřete a druhý zákazník přijde s dvoutisícovkou.V kase máte 3000 základ.Když vrátíte máte horko těžko na další vrácení.Už je problém a první spor.To máte otevřeno deset minut.Za půl hodinky přijde jiný prudič kterému se nelíbí,že dostal 10 dkg salámu v celku místo požadovaných 7 dkg.Ano 7 dkg tací se také najdou.Opět spor opět nadávky.Během prvnich dvou hodin se najdou takový ještě čtyři a ostatní to samozřejmě odnesou,protože to onu prodavačku neštve ale vyloženě sere.Je tam 12 hodin a dnes a denně se najdou nějací prudiči.

Jiný příklad,přišel chlapík a začal si vybírat takové zboží které měla za zády,aby se musela otáčet.Když zahlídla jak jí krade pití ve vytríně ještě jí vynadal co tak blbě čumi a utekl.Začala to tedy uklízet aby to zákazníci neměli pod nohama a co myslíte že bylo pak?Přišla panička a začala po ní halekat co má co uklízet když ona si přišla nakoupit.

Další den přišel muž středního věku a ptal se zda mají wc.Když mu řekla že ne tak jí odvětil :"tak to máte smůlu!" a ulevil si do odpadkového koše.

Chcete další příklady?To na obhajobu prodavaček.Ony to také nemají lehké.Zákazníci na ně řvou,šéfové na ně řvou a ony aby se pořád usmívaly.A proto tam nechodím neb bych jí udělal u zaměstnavatele zle tím,že bych po někom vystartoval.Na druhou stranu jsou takové ,které to vyloženě nebaví a soptí na vás už od dveří co tam vůbec lezete.

Datum: 21.11.14 17:43
avatar

naprosto s Vámi souhlasím.

Navíc se mi ještě nestalo, že by prodavačka, kterou jsem o něco slušně požádala, případně se jí předem omluvila, že ji obtěžuju, byla na mne protivná a už vůbec ne sprostá. Ono záleží na přístupu lidí k sobě navzájem, nejenom na chování prodavačů k zákazníkům. Zdvořilost ještě nikoho nezabila a úsměv nic nestojí.

Od: barbora123
Datum: 22.11.14 19:38

Máte naprostou pravdu. Jenže když hezky poprosím a prodavačka mi vztekle odpoví a mrskne vrácené mince na tácek, tak je po náladě, že už pak ani nemám náladu říct děkuju a nashledanou.

Datum: 22.11.14 21:13
avatar

- tak to nevím, takovou zkušenost nemám, nakupuju ale v podstatě jen v supermarketech. Zdravím.

Od: pt®
Datum: 21.11.14 17:20
avatar

Barboro, to máte tak, dnes vezmou za pult každou holku z ulice, nevyučenou. Taková potom neví, jak se má chovat, není to prodavačka, ale podavačka. Další je to, že ty ženské jsou za těch 12 hodin manuální práce prostě vyčerpané a jedou, jako stroje, při tom mají doma děti, rodinu a třeba chlapa na prd. Další jsou malé výdělky a třeba šikana nadřízených, nebo kolegů, Bohužel našich, českých v zastoupení, ne těch zahraničních. Barboro, možná byste si tu jejich práci mohla měsíc vyzkoušet, tím se nikoho nezastávám, také by mně to štvalo a také naštvalo. Byl to přístup pokladní v kase, mladé zmalované slečny, která se vyloženě bavila tím, že dělá naschvály a ještě to přiznala, že jí víkendová směna alespoň uteče. To člověk pak kouká, jak Alenka v říši divů. No, vždycky si říkám, jó, holka seš v Česku, tak se s tím smiř. Asi tak. - pt

Od: buss®
Datum: 21.11.14 18:58

Myslet si mohu co chci a vám to je prd platné. Proč jste si nestěžovala? Bojíte se?

Od: barbora123
Datum: 22.11.14 19:42

A víte, že jsem měla sto chutí si stěžovat? Jenže jsem na to neměla dostatek odvahy. Již ta situace, že mi za zády stálo dalších 6 pozorujících a trapně si cítících spolunakupujících mi odvazu vzalo. Takže jsem sklopila uši a odešla.

Oba incidenty se staly v malých obchůdcích s prodavačkama za pultem.

Jak byste postupoval Vy? Měla bych strach, že když bych se do stěžování pustila, tak bych vypadala jak histerická ženská.

Od: pb®
Datum: 22.11.14 00:17
Ani nevzpomínám, kdy jsem byla naposledy v obchodě, kde by mě někdo obsluhoval, tedy krom lahůdek. Když kupuju chléb, tak pěkně pytlík na ruku, osahat a hned vím, jestli je měkký nebo ne. A u lahůdek jsem tak schovívavá, že říkám, dejte mi tak 10-15dkg, jak to naberete.
Před léty školil jeden studentík přede mnou prodavačku v lahůdkách. Prý chce 20dkg. Tak prodavačka nabrala 20,5dkg. On že chce 20. Tak ubrala. 19,5dkg zas bylo špatně. To už jsem nevydržela a milému studentíkovi na plnou hubu řekla, ať tu nevysírá a neškolí prodavačku, ale chytne tu svojí slečinku, co tohle chování pozorovala, a jdou si raději zašukat, že pak nebude tak nepříjemný. Celá fronta za mnou lehla smíchy, pitomec sbalil salám a šel, ani nehlesl.
Ale tuhle mě jedna prodavačka vážně nakrkla. Dělám dva nákupy, pro nás platím kartou, pro babičku hotovostí, kterou mi dá. Měla jsem plný vozík, zato pás prázdný, což je peklo. Dám prvních pár věcí na pás a už se rozjel. Nákup musím rozdělit na dva, frk, frk, to je naše to je babči, to na jednu stranu zarážky to na druhou, ale nesmí mi to ujíždět pod rukama. To už jsem poněkud vytočeně řekla pokladní, ať mi s tím pásem přestane jezdit, protože mám dva nákupy a ona mi je míchá. Prý že to neví. Jak by to asi věděla, když si to markuje sama, zatímco já jsem o pár metrů dál a v hlubokém předklonu se snažím co nejdřív vylovit nákup z vozíku.
Jo a taky mě dokážou naštvat zákazníci, co čumí a neskládají. Když zaplatí, začnou teprve dávat óbrnákup do vozíku a fronta za nimi čeká. Jejich organizaci práce v jiných oblastech života bych tedy chtěla poznat.
Datum: 22.11.14 05:51
avatar

Dříve byla prodavačka prodavačkou. Byla vyučená, prošla praxí, věděla, jak se chovat k zákazníkům. Dneska vezmou do krámu každého, dá se říct, že je to pro mnohé nezaměstnané poslední štace. Přijali i slečnu, nevychovanou, feťačku, nevyučenou, prostě takového lempla. Za měsíc ji vyhodili, chytili ji při krádeži. Kdo ji znal, nedivil se. Takže když berou takový "materyjál", nemohou se divit, že to občas kiksne.

Musíme si ale uvědomit, že i prodavačka je jenom člověk. Může ji bolet zub, hlava, může mít menstruaci a s tím i problémy s psychikou, manžel včera zase přišel namol a Pepík propadá z počtů. Vím, že se soukromé problémy do práce netahají - ale poručte si.

Chovám se k prodavačkám slušně, srozumitelně řeknu, co chci, kolik a opravdu jsem se nesetkala už strašně dlouho s nějakou harpyjí.

Naopak, mám několik prodavaček oblíbených, ráda tam chodím a pokaždé jsem s nákupem i jejich přístupem spokojená.

Jedním z nich je vedoucí železářství v nedalekém městečku. Dobře poradí, vybere, je ochotný, vstřícný. Dokonce mi jednou mnou donesený vadný výrobek opravil. Nebylo to v reklamaci, ani koupené u něho, ale věc 30 let stará. Já mu říkám HODNÝ PÁN. Převzal to i manžel, když něco nemůžeme sehnat, říká: Zajedeme k hodnému pánovi, ten to určitě bude mít, nebo nám to sežene.

Jenže čas je neúprosý a myslím si, že náš hodný pán půjde co nevidět na zasloužený odpočinek. A kdo ví,kdo bude dělat vedoucího po něm. Může jít v jeho šlépějích, nebo to železářství taky může parádně pohnojit. Jaga.

A ty pytlíky? Pokud jsou zadarmo, lidé jich vytahají neuvěřitelné množství. Jako dítě jsem nikdy neviděla po lese igelit. Teď jsou sáčky všude, po příkopech, po lese. Já bych je snad zakázala úplně. I v papírovém pytlíku lze přinést domů nákup. Za mého dětství prodavačka na vesnici napočítala rohlíky, přidala půlku chleba a z proutěné misky to vsypala zákazníkovi do tašky. Bylo jen na pořádkumilovnosti zákaznice, aby tu tašku měla čistou. V jiné se nosilo pečivo, v jiné třeba brambory. Myslím si, že toho dneska už chceme moc a příroda se bouří. Víte, o kolik plastů zakopnu na houbácvh? A takové to byla krásné lesy...

doplněno 22.11.14 05:55:

Podle dvou posledních vět jsem Maďar. Omlouvám se, už jsem nestihla opravit...*smich*

 

Od: petr02
Datum: 22.11.14 21:08

Přijdete mi jako puntičkářka a to některé lidi rozčiluje. Prodavačky v potravinách hold většinou nejsou jako bankovní úřednice.

Datum: 25.11.14 18:53
avatar

No jo, to máte smůlu. Já jsem prodavačka a nereaguji na jakýkoliv dotaz hádavě a neochotně. Zato spousta zákazníku je protivných jak p... kde je úcta k prodavačce? Ale je jich naštěstí menšina.

Můžete si na dveřích opsat telefon, zjistit majitele a stěžovat si.

Jediné doporučení je tam zkusit znovu zajít a jestli budete mít stejnou zkušenost, tak tam prostě nenakupujte. A hotovo.

A taky si myslím, že pytlík není třeba...:)

Od: asd*
Datum: 26.11.14 11:25

V ČR to vidim často často. Jaký národ takový prezident (bohužel to je realita). 80% čechů jsou burani bez slušnosti a morálky. Rychle zbohatnout bez práce, druhého ošidit a nakrást si pro sebe.

Slušně bych poděkoval za ochotu, nechal jí to na pultě a šel koupit jinam.

Když srovnám jednání v obchodě v civilizované zemi tak je to o několik tříd jinde, jak za pultem, tak i zákazníci... Máme se co učit.

Datum: 26.11.14 11:28

Záleží jak je prodavačka a kupující navzájem sympatický, je-li tam 20 letá fešanda a přijde 25 letý šohaj žádný problém nenastane, přijde li dáma v nejlepších letech, doma se rafla s mužíkem, děti zlobí při cestě do školy, šéf jí v zaměstnání diriguje a případně má zdravotní problém je konflikt zcela určitý. Nedávno vrčela na mě pokladní zcela bez důvodu, tak jsem jí vše nechal namarkovat poté doporučil zakoupit psí košík, aby nepokousala, popřál zbytek dne a zanechal neplacené zboží na místě a odešel do jiné prodejny

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.