Jsou Slováci hloupí?

Od: Datum: 12.11.14 17:36 odpovědí: 20 změna: 13.12.14 15:53

Ficova vláda chce zavést ještě letos pro studenty, důchodce a děti do 15 let cestování vlakem zdarma. Slováci však podle zpráv z tisku podepisují petici proti tomuto záměru vlády. Jsou hloupí nebo chytří?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.11.14 17:41
avatar

Nic zdarma neexistuje - všecko musí někdo zaplatit. A je spravedlivější, když službu platí ten, kdo ji využívá, než když se platí ze společného. Mám děti, ze kterých budou studenti a já pak taky důchodce - přesto by se mi podobný záměr u nás nelíbil.

Nicméně k dotazu: Poměr hloupých a chytrých Slováků se od evropského průměru snad moc neodlišuje.

Datum: 12.11.14 17:48

To, že nic není zadarmo, je taková věčná pravda, která však sama o sobě nic nevyřeší. Skutečností je na Slovensku stejně jako u nás, že vlaky jezdí téměř prázdné a autobusy na silnicích jsou přeplněné, spotřebávají drahocennou naftu a smrdí. Tímto opatřením náklady na železniční dopravu prakticky nestoupnou, jen autobusová lobby zapláče:o)) A rodiny s dětmi, studenty a důchodci ušetří z toho mála, co mají ! Z těchto důvodů jsem jednoznačně pro a považuji toto opatření za hodné sociálního státu. Slováci podepisující petici jsou podle mne buď hloupí nebo zmanipulovaní.

Datum: 12.11.14 17:56
avatar

Já bych naopak řekl, že ti, co vítají toto populistické opatření, kterým si jen politici kupují hlasy, jsou ekonomicky negramotní.

Od: k2
Datum: 12.11.14 18:00

Aby spis nezaplakala slovenska vlada, az se ta autobusova lobby zacne soudit o usly zisk...

Datum: 12.11.14 18:13
avatar

Proč ty vlaky jezdí, když jezdí prázdné? Když budu společnost, které zisk ze služby nepřevýší náklady, tak tu službu zruším, ne? A když jako společnost nevydělám, tak krachnu, asi nemám na konkurenci.

doplněno 12.11.14 18:39:

k2, díky za komentář. Je mi jasné, že to nejde takto lehko pojmout ;) jen ten argument zněl "vlaky jezdí prázdné", tak proto. A myslím, že je blbé, že to takto fungovat nemůže, ale to je úplně jedno A ten princip... tak buď budu sponzorovat dopravu dětí a důchodců, tzn. i autobusy a městskou, a nebo nebudu. A když jenom pomyslím na to, že pracující, co maká u pásu za minimální mzdu, má svými daněmi sponzorovat děcko, které vyrůstá v blahobytu, tak se mi otevírá kudla v kapse. Ale ta nespravedlnost je asi všude, možná si s tím jen moc dělám starosti.

Od: k2
Datum: 12.11.14 18:26

Ono to neni tak jednoduche. Stat nejakou dopravni obsluznost zajistovat "musi" (celkem slozita problematika) a navic verejna doprava neni bez existence dotaci zivotaschopna. No a pak jde taky o statni podnik...

Datum: 12.11.14 19:00
avatar

Za Felvidék se nemohu vyjádřit, ale nesouhlasím s přeplněnými autobusy na českých silnicích. Vozidla okresních linek, kterých je zdaleka nejvíce, jezdí občas úplně prázdná, nebo v nich sedí tři babky jedoucí z nákupu. Jen výjimečně dosáhnou vytíženosti 50%. Lokální vlaky jsou na tom nepatrně lépe, rychlíky jezdí většinou plné - v primetime se i stojí na chodbách. Problémem je individuální automobilismus, ale to je na jinou debatu. *kafe*

Datum: 12.11.14 17:42
avatar

Bez urážky, ale hloupě je položena otázka. Osobně jsem proti tomuto opatření. Dosavadní slevy pro příslušné skupiny obyvatelstva úplně postačí. *kafe*

Datum: 12.11.14 17:50

Omlouvám se, ale chtěl jsem trochu provokovat, aby lidé ochotněji reagovali :o))

Datum: 12.11.14 17:43
avatar

Samozřejmě, že pracující jsou proti, protože oni nic zadarmo nedostanou a ještě se to bude platit z jejich daní.

Datum: 12.11.14 17:47
avatar

Když se někde přidá, jinde se musí ubrat. Takže to nebude jen tak, nevěřím, že by to opravdu bylo zadarmo. Otázkou je, kam to míří (nezdraží se jinde, nezvednou se daně?), a zda je taková situace ekonomicky dlouhodobě udržitelná - přijde mi to jako mírně likvidační krok vůči autobusům, na druhou stranu je železniční doprava neoddiskutovatelně ekologičtější, než auta a autobusy.

Nelíbí se mi ale, že je to jen pro některé skupiny - co třeba pracující za malou nebo základní mzdu, kteří nejsou ani studenty, ani důchodci, a bydlí v místě, kde vlak nejezdí? Když už teda sleva nebo zadarmo, tak by to bylo fér pro všechny. Ne jen pro studenty a dlůchodce, kteří už mají slev plno. Normální pracující má makat a jezdit za plno?

Můj názor.

doplněno 12.11.14 17:54:

Myslela jsem přidá jakožto jízda "zadarmo".;) Takže vznikne mezera v rozpočtu, která se něčím musí zase zaplnit. Zbývá otázka, čím a kdy.

Datum: 12.11.14 17:51

Fór je v tom, že se nikde přidávat nebude. To je jen falešný argument autobusové lobby.

Od: ben®
Datum: 12.11.14 17:57
avatar

Dobrý den, pokud je v tom návrhu vlády napsáno, že to celé bude financovat pan Fico (ze svého), tak by se dalo o inteligenci protestujících Slováků pochybovat. Ale, on to tam asi pan Fico nenapsal - třeba to ještě doplní. To by byla šlechetnost a správné sociální smýšlení (rozdělit se). Zdravím!

Od: petr02
Datum: 12.11.14 17:57

No hloupí asi nejsou. Fico je spíše skvělej populista a manipulátor.
Železnice zdarma je na Slovensku nesmysl, v takovém Norsku bych to ještě pochopil, ale Slovensko na to prostě nemá. Nejdříve by se měly opravovat žel. tratě a stavět dálnice a ne vymýšlet, kde ještě více rozfofrovat peníze ze státního rozpočtu. Ale víte co, Ficovi je to úplně ukradený, on potřebuje hlasy voličů a tohle mu nějaký hlasy zajistí.
Osobně predikuji Slovensku v brzké době krizi politickou i ekonomickou.

Datum: 13.11.14 05:47
avatar
K těm "prázdným" vlakům:
Jezdím vlakem už drahnou řádku let. Ráno jedou první tři vlaky do krajského města plné. První a druhý vozí lidi do práce, ten první je ve městě okolo páté, druhý okolo šesté hodiny. A na sedmou dojede třetí vlak, našlapaný studenty. Takže tři vytížené vlaky, sbírající lidi ze vzdálenosti okolo 100 minut cesty osobáku, stojícího co chvíli.
A jsme u těch prázdných vlaků. Aby mohly jet do města přeplněné, musí napřed jet "prázdné" na druhou stranu nebo začátek, kde ti pracující a školáci čekají.
To samé je v obráceném čase, po obědě a v předvečer do města jedou poloprázdné a z města plné.
Teleportace to v budoucnosti určitě vyřeší...
Nevyřeší ale lidskou hloupost, pokládání hloupých otázek, dělení lidí na chytré/hloupé, na Slováky/Čechy a jiné národnosti, závist a nedostatky v přemýšlení a absenci myslení všeobecně.
Datum: 13.11.14 08:21

S poslední větou Hejkala souhlasím, ano, toto nemůže vyřešit hloupá otázka jedince o tom, zda je národ hloupý nebo chytrý a brát si jakýsi příklad v bahně politiky, kam toto odvětví zajisté patří. K národu patří více úcty...

 

Datum: 04.12.14 16:25

Dost často stojím u železničního přejezdu v Polepech, kde je trať Kolín- Ústí nad labem. Zatím jsem tam viděl všechny osobní vlaky téměř prázdné ! Nejlépe je to vidět večer, kdy v celém vlaku je třeba jen 5 cestujících.

Datum: 04.12.14 18:00
avatar
Pro informaci, po třech týdnech, jezdím vlakem i nadále a nejen ráno i večer je to poznat, že jsou zadarmo. Už musím hledat místo i v dopoledních tam a odpoledních zpátečních vlacích.
Datum: 13.12.14 15:46

A není to lepší, když dráha skutečně slouží lidem, než aby se plýtvalo naftou a elektřinou a vlaky jezdily prázdné?

Datum: 13.12.14 15:53
avatar

To není o tom, jací jsou Slováci.., ale o tom jaký je Fico..a on je..ma*or.

Krásně vyjádřeno téma "cestování vlakem zdarma" pod jedním článkem k tomuto tématu.."Polovina slovenska bude jezdit vlakem zadarmo a ta druhá jí to zaplatí"..

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.