Jak se stát leteckým záchranářem?

Od: Datum: 20.10.14 19:44 odpovědí: 1 změna: 20.10.14 19:52

Nikde o tom nemohu nic najít. Myslím ty piloty, kteří létají třeba k autonehodám apod.

Dík za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.10.14 19:52
avatar

Hned první odkaz na netu a tam se píše tohle:

JAK SE STÁT PILOTEM VRTULNÍKU LETECKÉ ZÁCHRANNÉ SLUŽBY

Pilot LZS musí v zásadě splnit tyto nejdůležitější požadavky:

1) Být držitelem průkazu způsobilosti obchodního (CPL(H)) nebo dopravního (ATPL(H)) pilota vrtulníku a splnit jednu z následujících podmínek:

a) 1000 letových hodin jako velící pilot letadel (letouny nebo vrtulníky) celkem, z čehož 500 hodin musí být jako velící pilot vrtulníků, nebo

b) 1000 letových hodin jako druhý pilot při provozu HEMS (LZS), z toho 500 hodin musí být jako velící pilot pod dozorem + 100 hodin jako velící pilot vrtulníku

Obchodním nebo dopravním pilotem vrtulníku se stanete, pokud získáte průkaz radiofonisty letecké pohyblivé služby (více na www.ctu.cz), budete držitelem 1. třídy zdravotní způsobilosti (více na www.ulz.cz) a absolvujete výcvik pilota vrtulníku.

Výcvik pilota sestává z několika fází:

1) Výcvik pro získání kvalifikace soukromého pilota vrtulníku PPL(H)
V této fázi uchazeč projde základním teoretickým kurzem v rozsahu 80 hodin a podstoupí základní praktický výcik s kvalifikovaným instruktorem v rozsahu minimálně 45 letových hodin na vrtulníku (www.dsa.cz). Již v průběhu teoretického kurzu, po absolvování minimálně 40-ti hodin přednášek, je možné zahájit praktický výcvik. Po ukončení teoretické výuky je možné se přihlásit k teoretickým zkouškám na Úřadu pro civilní letectví (www.ucl.cz). Po úspěšném absolvování teoretických zkoušek a praktického výcviku lze přistoupit k praktickým zkouškám dovednosti pilota vrtulníku s jedním z pověřených examinátorů.

2) Nálet hodin (time building)
V této fázi pilot získává zkušenosti a může případně získávat další kvalifikace (pro lety v noci, kvalifikace na další typy vrtulníků), je rovněž možné pro radost ve vrtulníku svézt své známé a kamarády. Tuto fázi lze ukončit v okamžiku, kdy pilot dosáhne celkového náletu 155 hodin, může přistoupit k poslední fázi výcviku.

3) Výcvik pro získání kvalifikace obchodního pilota vrtulníku CPL(H)
Tento výcvik musí pilot absolvovat ve schválené FTO, kterou je naše letecká škola, a nalétá při tomto výcviku minimálně 30 hodin (www.dsa.cz) a rozšíří své teoretické znalosti absolvováním teoretického kurzu v rozsahu 200 hodin. Následně, pokud tento kurz již neabsolvoval v rámci fáze 2, podstoupí pilot výcvik pro získání kvalifikace pro lety v noci. Teoretické zkoušky, které jsou pochopitelně náročnější než zkoušky PPL(H) lze složit na ÚCL po ukončení přednášek. Po ukončení praktického výcviku lze přistoupit k závěrečnému přezkoušení. Po jeho úspěšném absolvování se stanete obchodním pilotem.

Jakmile pilot absolvuje tyto tři fáze, může se ucházet o práci u některého z leteckých provozovatelů a po získání potřebných zkušeností a náletu hodin se může stát pilotem LZS.

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.