Jak vyrobit plast?

Od: Datum: 17.12.12 16:50 odpovědí: 8 změna: 01.03.13 19:38
avatar

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, zda je nějak možné "přetavit" plast?

Něco jako, když se přetavuje vosk - hodit kusy plastu do plechovky a ohřát. Chápu, že u plastu to asi tak nefunguje, ale je nějaká možnost, jak to podomácku provést?

Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: swenhakon*
Datum: 17.12.12 16:57
Od: k2
Datum: 17.12.12 17:03

Plast je dost obecne oznaceni mnoha materialu-viz odkaz v prispevku nade mnou. Nevim jestli nektere jdou zrovna "pretavit", ale pokud nahazete do plechovky ci sklenice zbytky od plastikovych modelu (mam pocit, ze je to polystyren?) a zalijete to toluenem, tak do par hodin se Vam to rozpusti v "lepidlo" a po odpareni rozpoustedla je z toho tvrdy kus plastu.

Datum: 17.12.12 17:21
avatar

Za mých mladých let jsme ve škole vyráběli různobarevné brože a podobné věci tak, že se kousky plastu roztavily na lžíci nad svíčkou. Umělá hmota se dělila na termoplasty - teplem tvarovatelné, tedy tavitelné a termosety - teplem tvrditelné (třeba bakelit). Doba pokročila a plasty už mají mnoho dalších různých vlastností, takže jedině vyzkoušet. Měkké plasty by podle mě měly jít roztavit, ale teploty tavení budou různé.

Od: bmbx®
Datum: 17.12.12 17:22

Termoplasty jdou většinou přetavit a jsou i takové co jsou na přetavování přímo určeny.

Datum: 17.12.12 17:43
avatar

Tento způsob tavení určitě možný není.Nejpoužívanější termoplasty dnes jsou : PVC - tady jsou zpracovatelské teploty kolem 180 stC,plast je ve formě těstovité.Jde pak o to,jak ho dostat do požadovaného tvaru.Překážkou tepelného zpracování je tepelný rozklad,řízený přídavkem stabilizátoru.

: Polyetylen -Polypropylen - zpracovatelské teploty jsou tu poměrně menší,mezi 100 stC až 135 stC.opět je tekutost vesměs malá,spíše se jedná o těstovitou konzistenci.Po překročení určité teploty dochází k prudkému rozkladu plastu.

: Akryláty - po ohřátí na teplotu 180 stC jsou některé typy poměrně tvárné,až polotekuté.Ty by se tavit daly.

JABRAKA

Od: bmbx®
Datum: 17.12.12 18:14

Zde je plast určený k tavení a modelování:

http://www.gme.cz/zalevaci-hm…o-s-shape-plast-50g-p749-079/

Od: kapo
Datum: 01.03.13 19:37

Sezente si zbytky od plastovych modelaru, pripadne takove plastove zebricky ktere jim zbyly po vyloupani casti modelu,...rozlamejte na nejmensi kousky a smichejte s redidlem (myslim S6006),,dejte do uzaviratelne nadoby ,zavrete,a pockejte...muzete to trvat i cely den nez se to nalepta do konzistence tekute kase...pak si z toho muzete udelat tvar jakz chcete...a na vzduchu nechat vyprchat...ztvrdne to zpet do puvodni tvrdosti...ale funguje to jen u tech tvarnych plastu (myslim ze se jim rika reaktoplasty)...ty jsou vicekrat tvarne...bud metodou jakou jsem popsal vyse, nebo teplotou...anebo natrefite na ten druhy typ plastu...ktery se zpracuje jednou a vicekrat to jiz nejde...vice vam uz nereknu, ani to jak poznate ktery je ktery...proste metoda ...zkusit a uvidite...uz jsem nejakou tu chvilku ze skoly...tak se to uz vymazalo...

Od: kapo
Datum: 01.03.13 19:38

omlouvam se...nevsiml jsem si ze podobna odpoved je jiz par reakci na de mnou

 

 

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.