Nejste přihlášen/a.
Ahoj, jsem golfový začátečník. Mám za sebou pár lekcí s trenérem. Je cca o 5 let mladší... Můžu mu nabídnout tykání? Co říká v tomto případě golfová etiketa?
Golf má velice specifické normy chování. Přečíst si základy golfové etikety se nám určitě vyplatí, jelikož získáme jistotu a na hřišti se můžeme věnovat už jen hře samotné. Hlavní předpoklad je řídit se zdravým rozumem a dodržovat základy slušného chování. Její základní pravidla by měl znát každý, kdo vstupuje na hřiště. Zde jsou alespoň ta základní.
OblečeníZásadně nejsou povoleny modré džínsy, sportovní trička bez límečku a dámy by neměly hrát v tílku s úzkými ramínky. Ideální jsou pro pány kalhoty, nebo šortky, tričko s límečkem nebo se stojáčkem, golfové boty. Dámy obvykle nosí sukně, šortky nebo dlouhé kalhoty, tričko s límečkem nebo se stojáčkem, golfové boty.
Včasný příjezd na golfDochvilnost by měla být samozřejmostí každého. Rezervujte si tee-time předem a buďte přesní. V případě, že nebudete schopni svoji rezervaci dodržet, zrušte ji.
Ticho a klidNa hřišti se vždy chováme tiše, vždy s ohledem na druhé hráče. Jste-li v blízkosti odpalujícího hráče, zastavte se, nerušte jej hovorem ani jiným způsobem. Vyčkejte, až odehraje. Je nevhodné během hry používat mobilní telefony.
BezpečnostNikdy bychom neměli hrát, pokud jsou hráči před vámi v dosahu vaší rány. Hraji pouze, až se přesvědčím, že ve směru mé rány nikdo není. Pokud musím hrát do míst, kde někdo stojí, musím se ujistit, že mě vidí a ví, že hraji. Pokud letí míč směrem k jiným hráčům, volám hlasitě FORE, a to i v případě, že se nejedná o můj míč. Při hře berte ohled podobným způsobem na kolemjdoucí veřejnost pohybující se na veřejných cestách a cyklostezce.